Lapsi jo 1,5 v ja minulla ei vieläkään ainoitakaan menkkoja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitäisikö jo huolestua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitäisikö jo huolestua?

Vieras
Niin... Lapsi alkaa olla jo 1,5 vuoden ikäinen ja minulla ei synnytyksen jälkeen ole ollut vielä yksiäkään kuukautisia. Täysimetin lasta ensimmäisen puoli vuotta, nyt muutaman viime kuukauden ajan imetykset on olleet enää kerran päivällä päiväuniaikaan ja muutamia kertoja yössä. Syön Cerazette- merkkisiä minipillereitä. Voivatko pillerit olla syynä siihen ettei kuukautisia kuulu?

Ei sillä että ikävä niitä olisi, mietin vaan että onko ihan normaalia... Kellään muulla ollut vastaavaa? :)

Eikös Cerazette-pillereitä syödä putkeen, ilman taukoja (jolloin tyhjennysvuoto voisi tulla)? Jos, niin siinä tapauksessa kuukautisten puuttuminen johtuu niistä eikä synnytyksestä/imetyksestä ja on ihan normaalia.

[QUOTE="Vieras";27944610]Pillerit itse aloitin vasta kun ekat luomu menkat olivat tulleet.

En suosittele imetystä ja pillereitä yhtä aikaa.[/QUOTE]

Mikset? En minä uskalla ilmankaan olla... Ei ole toinen lapsi ihan heti suunnitelmissa.

Cerazetteja voi syödä imetyksenkin aikaan.

Ei ollut meilläkään toimen heti suunnutelmissa.
Kaikkien lääkkeiden syöminen raskaus ja imetysaikana tarkoin harkittava.

Itse en todellakaan halua lapselle pillerimaitoa.
Et voi tietää tarkaan mitä erittyy maitoon.
Tottakai ne niitä myy jotta saavat itselleen myyntiä.

Mäkin olen syöny cerazettea molempien lasten syntymän jälkeen. Imetin molempia noin vuoden ja koko ajan söin pillereitä. Ekan lapsen kohalla menkat jäi kokonaa pois ja alkoi vasta kun jätin pillerit pois kun yritettiin toista lasta. Toisen lapsen jälkeen tuli pariin otteeseen parin viikon ajan jonkinverran tiputtelua, tämä tosin johtui siitä että jouduin käyttämään toista korvaavaa valmistetta kun cerazette oli apteekista loppu. Nyt syöny pari kuukautta taas ceraa eikä menkkoja oo kuulnu, eipä haittaa, muutta kierukkaan aattelin kyllä jossain vaiheessa vaihtaa kun lapsia ei todennäkösesi tehä enempää tai ei ainakaan vielä vuosiin.

Yhteistyössä