Lapsi ja uusi mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä yh

Vieras
Olen alle 4-vuotiaan pikkupojan yksinhuoltajaäiti ja olen alkanut tapailla uutta miestä. Lapsi ja mies eivät ole vielä tavanneet, mutta pikkuhiljaa alkaisi olla aika. Lapsi ei vielä tiedä miehestä, olen puhunut vain ylimalkaisesti äidin kaverista.
Te joilla on kokemusta, miten lapsen ja miehen ensitapaaminen tulisi hoitaa? Pelkään lapsen olevan mahdollisesti mustasukkainen sillä olemme eläneet käytännöllisesti katsoen kaksin koko hänen ikänsä. Isä on kuvioissa, mutta minulla on päävastuu lapsesta. Isän uuteen naisystävään lapsi on suhtautunut hyvin.

Perusluonteeltaan lapsi on sosiaalinen ja tulee hyvin toimeen ihmisten kanssa...mutta epäilen, että tämä tilanne saattaa herättää hänessä ikäviä tunteita.

Nyt siis tarvitsisin vinkkejä miten edetä, jotta lapsen ja miehen tutustuminen sujuisi hyvin ja pahimmilta mustasukkaisuuskohtauksilta vältyttäisiin.... Kaikki neuvot ovat tarpeen.

En ole aiemmin esitellyt ketään miestä lapselle, mutta tämä suhde tuntuu sen verran vakavalta, että tämä on pakko tehdä..

Kannattaa esitellä mies äidin kaverina ja antaa asian olla niin vähän pidempään, että tutustuvat ensin ennen kuin näkee mitään teidän pusutteluja ja halitteluja. Tehkää jotain mukavaa yhdessä, menkää uimaan, pulkkamäkeen tms.

Joo, mielestäni ei kannata lapsen nähden mitään hellyydenosoituksia jaella ennen kuin ovat kunnolla tuttuja. Muuten vaan niinku kuka tahansa kaveri tulis kylään tai näkisitte jossain "sattumalta" ja menette kahville tai jonnekin.