4v. pojan äiti
Mitä annatte yhteisistä töistä lastenne tehtäviksi? Minkä ikäisiä lapsia kyseessä?
Eroaa meidän perheen tavasta, joten kysäsen, että minkäikäisenä olette ajatelleet alkaa opettaa lapsille muita kotitöitä? Esim. imurointi, pölyrättien käyttö yms.?Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Lapset siivoavat leikkinsä,hoitavat lemmikkejään ja vievät pyykit sekä astiat oikeeseen osoitteeseen. Siinäpä se, muuten kotityöt kuuluu aikuisille tässä perheessä.
Kyseessä ala-asteikäiset.
Kyllä lapset osaa imuroida, pyyhkiä pölyjä jne.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eroaa meidän perheen tavasta, joten kysäsen, että minkäikäisenä olette ajatelleet alkaa opettaa lapsille muita kotitöitä? Esim. imurointi, pölyrättien käyttö yms.?Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Lapset siivoavat leikkinsä,hoitavat lemmikkejään ja vievät pyykit sekä astiat oikeeseen osoitteeseen. Siinäpä se, muuten kotityöt kuuluu aikuisille tässä perheessä.
Kyseessä ala-asteikäiset.
Juu, ei meilläkään jälki ole parasta mahdollista, mutta ei se mun mielestä olekaan pääasia, vaan se, että lapset saavat tuntea ittensä hyödyllisiksi ja tottuvat kotitöihin. =)Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:Poika saa auttaa pyykkikoneen tyhjäämisessä ja täyttämisessä. Rätin kanssa tykkää heilua ja lakaista myös, mut ne ei vielä suju silleen, että vois antaa pojan hoitaa... Ite pitää sit perässä tehä uudestaan. Tiskikoneen tyhjäykseen ja täyttöön haluis osallistua, mut sinä on juurikaan anna olla mukana... Toi kone keikkaa herkästi ja astioiden ehjänä pysymisenki haluun varmistaa. (ollu vähän sellasta paiskomista välillä tolla) Omat kirjansa kerää iltasin hyllyyn ja lelut laatikoihin. Toi viimesin on ainoo jota hältä vaaditaan, koska ikää on vasta 2 vuotta.
Näinpä! Ja itse ajattelen niin, että jälkikäteen voi sitten itse mielensä mukaan parannella, kunhan ei tee sitä lapsen nähden tai häntä arvostellen.Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Juu, ei meilläkään jälki ole parasta mahdollista, mutta ei se mun mielestä olekaan pääasia, vaan se, että lapset saavat tuntea ittensä hyödyllisiksi ja tottuvat kotitöihin. =)Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:Poika saa auttaa pyykkikoneen tyhjäämisessä ja täyttämisessä. Rätin kanssa tykkää heilua ja lakaista myös, mut ne ei vielä suju silleen, että vois antaa pojan hoitaa... Ite pitää sit perässä tehä uudestaan. Tiskikoneen tyhjäykseen ja täyttöön haluis osallistua, mut sinä on juurikaan anna olla mukana... Toi kone keikkaa herkästi ja astioiden ehjänä pysymisenki haluun varmistaa. (ollu vähän sellasta paiskomista välillä tolla) Omat kirjansa kerää iltasin hyllyyn ja lelut laatikoihin. Toi viimesin on ainoo jota hältä vaaditaan, koska ikää on vasta 2 vuotta.
Toi on kyllä kurjaa, itse olen aikamoinen siisteysfriikki ja tuntuu ettei muiden jälki miellytä mutta puren kyllä huulta koska ongelma on todellakin minussa eikä niissä pikkuisissa tai puolisossa joka on työn tehnyt.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja Silmukka-: Kiva kuulla erilaisistakin tavoista =) Minusta itsestäni ei kehkeytynyt mikään siivousintoilija, ehkä syynä oli se kun sain lapsena aina kuulla miten huonosti tein asiat. ).
Kuulostaa meidän systeemiltä. Ja lisään, että mitä isommasta lapsesta on kyse, sitä isompi on vastuu tehdä itsenäisesti. Lisäksi omat pyykit tuodaan pesuun ja puhtaat viedään kaappiin.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Meillä nyt 3vuotta täyttänyt siivoa pöydälle ja lattialle kaatuneet maidot, imuroi tarvittaessa, tyhjentää astianpesukonetta isänsä kanssa, vie likaiset astiat tiskipöydälle, kattaa pöydän, laittaa ruokaa ja leipoo, järjestää omaa huonettansa. Ja pihassa kastelee ja kuljettaa tavaroita apunani.
Mutta ei toki itsenäisesti.
Saa poika yleensä rätin kanssa heilua... Pissavahinkoja en anna siivota kokonaan (saa siis rätin siihen päälle laittaa ja enimmät kuivata, mut mä hoidan loput), koska usein sotkee vaan lisää... Leluja ja kirjoja on aina paljon levällään (ennen iltasiivousta siis), joten ne on vaarassa kastua. Kirjoja ei oikein voi pestä. :/Alkuperäinen kirjoittaja ap:Näinpä! Ja itse ajattelen niin, että jälkikäteen voi sitten itse mielensä mukaan parannella, kunhan ei tee sitä lapsen nähden tai häntä arvostellen.Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Juu, ei meilläkään jälki ole parasta mahdollista, mutta ei se mun mielestä olekaan pääasia, vaan se, että lapset saavat tuntea ittensä hyödyllisiksi ja tottuvat kotitöihin. =)Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:Poika saa auttaa pyykkikoneen tyhjäämisessä ja täyttämisessä. Rätin kanssa tykkää heilua ja lakaista myös, mut ne ei vielä suju silleen, että vois antaa pojan hoitaa... Ite pitää sit perässä tehä uudestaan. Tiskikoneen tyhjäykseen ja täyttöön haluis osallistua, mut sinä on juurikaan anna olla mukana... Toi kone keikkaa herkästi ja astioiden ehjänä pysymisenki haluun varmistaa. (ollu vähän sellasta paiskomista välillä tolla) Omat kirjansa kerää iltasin hyllyyn ja lelut laatikoihin. Toi viimesin on ainoo jota hältä vaaditaan, koska ikää on vasta 2 vuotta.