Lapsi ja koira harrastamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiratytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu lapsesta ja koirasta.

Mutta sanotaanko niin, että harvassa ovat ne alle 12v lapset, jotka hanskaavat koiran riittävän hyvin, jotta voisivat koiran kanssa agilityä harrastaa. Poikkeuksia toki löytyy ja kuten sanoin, myös sillä koiralla on iso osuus asiaan. Hieman holtittoman villikon kanssa ei pärjää välttämättä aikuinenkaan, saati sitten lapsi :)

Juniorhandleriin uskon soveltuvan vähän nuoremmankin, sillä lajiahan jo kisataan virallisissa kisoissa 10v iästä lähtien. Riippuu jälleen koirasta ja lapsesta. Oma 10v lapseni ei misään nimessä voisi mennä kehään meidän nuorimman koiramme kanssa, mutta tuon vanhan löllykän kanssa se pärjäisi.

Junnuissa kisasin koiran kanssa muistaakseni 12 tai 13 vuotiaana ensimmäisen kerran, joskus 15 vuotiaana käytin jo vieraidenkin koiria näyttelyissä. Agilityn aloitin 15 vuotiaana :) Koira oli hyvin koulutettu saksanpaimen ja ns. varma.

Itse sain koiran 12v:nä. Kolmetoista olin kun alettiin kilpailemaan. Ehkä jo aikaisemmin olisin pystynyt jos olisi ollut kunnon ohjaaja. Irlanninsetteri ei ehkä ollut lapselle se paras rotu ekaksi yksin koulutettavaksi koiraksi.
Hyvä siitä tuli mutta kyllä me treenattiinkin :D

Lapsi voi harrastaa voi myös kilpailematta,jolloin voi aloittaa nuorempana.
Jos vain koira pysyy lapasessa, on pieni koira eikä liikaa sekoile niin veikkaisin siinä 10v voi alkaa osallistua jo tottelevaisuuskoulutuksiin ym.

Jos äiti kulkee mukana treeniin sitten nuorempanakin.

Minun 11 vuotias tytär haluaisi harrastaa agilityä bordercollien kanssa. Minulla on kokemusta koirien kanssa joten voin auttaa tyttöä jos ei suju, mutta tietääkö kukaan missä olisi Lappeenrannan lähellä sellanen paikka jossa lapsi voi harrastaa agilityä?

Yhteistyössä