Lapsi isän luokse kesälomalle?

  • Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti
AP
Tilanne on se että exä tapaa lasta kerran kuukaudessa muutaman tunnin, ei siis juurikaan tunne lastaan.
Haluaisi kesällä lapsen viikoksi hänen ja uuden naisystävänsä luokse, nainen ei ole koskaan lasta tavannut, naisella oma 1.5v. lapsi.
Minusta tuntuu että he ovat molemmat lapselle vieraita, enkä oikein koe ajatusta heidän luokse menostaan hyväksi. Lapseni on 4v.

Miten te kokisitte?
 
äiti myös
mutta mitä sä muutakaan voit ? Ei sun toki tarvitse monen viikon lomaan suostua, viikko pari varmaan olisi maximi.

Mun ei tartte noita pähkäillä kun exä ei ole 9 vuoden aikana yhtenäkään kesälomanaan lapsiaan luokseen halunnut :( ei tosin myöskään yhtenäkään jouluna, isänpäivänä, vappuna, uutena vuotena, juhannuksena...jne. Ja vielä kehtaa kutsua itseään isäksi...
Muutenkin lapset sopii hänen aikatauluihin noin kaksi kertaa vuodessa.
 
Minä suosittaisin, että ensin ottaa yhdeksi yöksi, sitten viikonlopuksi säännöllisesti että lapsi ja isä voivat rakentaa suhdettaan ja tutustua toisiinsa paremmin. Tällöin viikko voi onnistua, muutoin viikko on pitkä aika lapselle olla melkein vieraassa paikassa melkein vieraiden ihmisten kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Minä suosittaisin, että ensin ottaa yhdeksi yöksi, sitten viikonlopuksi säännöllisesti että lapsi ja isä voivat rakentaa suhdettaan ja tutustua toisiinsa paremmin. Tällöin viikko voi onnistua, muutoin viikko on pitkä aika lapselle olla melkein vieraassa paikassa melkein vieraiden ihmisten kanssa.
juuri näin ja ensin vaikkapa vielä päivä aikaan muutaman kerran aamusta iltaan ei vaan 2 tuntia vaan se 8h vähintään
 

Yhteistyössä