Lapsi ilman miestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Mä olen lapseton sinkku ja pidän täysin mahdollisena ajatusta saada lapsi ilman miestä. Miksi mulla ei olisi oikeutta omaan lapseen vain siksi että en löydä elämänkumppania?
Ja kuten Åbo sanoi, lapsen oikeus isään ei toteudu aina vaikka lapsi olisi parisuhteeseen hankittu.
Onhan sellaisiakin tapauksia joissa mies on kuollut naisen ollessa raskaana.

Kyse on lähtökohdista, mun mielestä lapsella on oikeuksia enemmän kuin sinulla.

Jos maailman kaikki parisuhteet aina onnistuisivat ja kaikki olisivat aina täydellisen onnellisia pikkupikku perheissään, isät eläisivät lasten eläkeikään saakka ja myös haluaisivat aina olla osa lastensa elämää, tämän kysymyksen vastaus voisi olla toinen. Mutta koska ydinperheeseen syntyminen ei takaa automaattisesti niitä hyviä tai parempia lähtökohtia (voivat olla jopa huonommat, jos toinen vanhemmista on alkoholisti tms.), on mielestäni lapsen ja äidin perheillä oikeus yrittää :).

eikös nekin ihmiset ole sitten erittäin itsekkäitä, jotka tekevät lapsia vaikka tulevan lapsen isovanhemmat eivät haluaisi olla missään tekemisissä lapsenlapsensa kanssa? Eikö silloin tietoisesti valita se että lapsella ei ole isovanhempia, vaikka kaikille pitäisi siihenkin olla yhtäläinen oikeus?? Eli mun kanstani on se että tottakai sinkkunainen voi tehdän lapsen yksinään, mutta niinkuin täällä tulikin jo esille, miehen TÄYTYY olla tietoinen asiasta, eikä yhden illan juttujen kanssa yritetä sitten laittaa lasta alulle, kertomatta tälle miehelle.

Samalla tavalla voisi kysyä, että eikö sitten kaikilla lapsilla ole oikeus sisarukseen? Että mitä ihmettä ne yhden lapsen vanhemmat oikein ajattelevat, kamalan itsekästä! :D

Oon jotenkin taipuvainen olemaan sitä mieltä että tässäkin aika pitkälle pääsee sillä perinteisellä, eli rakkaudella ja aidolla hyvällä tahdolla lasta kohtaan, ja huolenpidolla. Vaikka olisikin sitten yksinhuoltaja, homopari tai mikä tahansa kyseessä.

Yhteistyössä