Lapsi hoitoon

Mulla ei ole kokemusta sen alueen hoitopaikoista, mutta perhepäivähoidosta on. Meidän neiti meni perhepäivähoitajalle 1v4kk ja olin tosi tyytyväinen. Pienempi ryhmä, kodinomainen hoitopaikka ja sylittelylle varmasti enemmän aikaa kuin isossa ryhmässä sekä sitten se ettei jää niin helposti muiden jalkoihin kuin isossa ryhmässä. Meidän neitillä oli korvakierre ja päivähoidon johtaja suositteli pientä ryhmää, mutta sanoi että kissaa ei saisi olla perheessä johon lapsi viedään. En tiedä mitä tuo kissa olisi vaikuttanut siihen sairasteluun kun ei ole kuitenkaan allergia lapsi.

Meidän tyttö ei ole koskaan jäänyt itkemään hoitoon jättämisestä enkä tiedä olisko jäänyt sittenkään jos olisi suoraan tarhaan jätetty. Nyt neiti on neljä vuotta ja on muutaman vuoden ollut tarhassa. Päiväkodista olen tykännyt nyt isompana, koska siellä on enemmän ns. ohjattua toimintaa jota isompi lapsi jo kaipaa.

Perhepäivähoito on minusta pienelle lapselle parempi vaihtoehto, mutta siihenkin vaikuttaa tietenkin se millainen hoitaja sattuu. Meillä oli hyvä tuuri kun sattui ihana hoitaja ja neitikin tykkäsi siitä.
 

Yhteistyössä