Lapsi haluaa päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
4v tyttö tahtoisi päiväkotiin, kun ei ole kotona kavereita. Kaikki kaverit jotka ovat viikonloppuisin leikkikentällä (tyttökin käy siellä) ovat päiväkodissa. Viikolla eivät ehdi tietenkään leikkimään. Itse en nyt kuitenkaan laita häntä päiväkotiin, kotiäiti kun olen. On hänellä sisarus, mutta vasta 5kk vanha eli ei leiki vielä tytön kanssa =/ Olen kysynyt lapsien vanhemmilta voisivatko lapset päästä vaikka illalla leikkikentälle mutta eipä kukaan kerkeä viedä. Mitä tehdä?

Kerho paras ratkaisu :) päiväkoti maailma kolahtaisi nopeasti. ei siellä kuitenkaan loppujen lopuksi kivaa ole ja kun sinne mennäänkin jatkuvasti eikä vaan hetkeksi. Olen pph ja minulla aloitti 4v lapsi viime syksynä ja oli odottanut hoitoon pääsyä kuin kuuta nousevaa ja alku meni loistavasti. No kun tajusi, että hoito onkin jokapäiväistä arkea niin ei se enää ollutkaan kivaa. Ihanaa, että lapsesi saa olla kotona äidin ja vauvan kanssa :)

jos kunnasta löytyy hyvää kerhotoimintaa, niin se on paras vaihtoehto, valitettavasti niissä ei aina ole kovinkaan ammattilaisia ohjaajina. 4-vuotiaan kaipuu omanikäisten leikkikavereiden seuraan ei ole yhtään outoa.
en kyllä ole edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä että 4-vuotias aiutomaattisesti ei viihtyisi päiväkodissa, jos olisi siellä osa-aikaisena.

Yhteistyössä