Lapsi haluaa k-18 pelin lahjaksi, vaikka on vasta 12. ostaisitko tätä ja JOS joku tietää näistä peleistä niin kertokoon.

• Viestiketjun aloittaja "öhöm"
  • Ensimmäinen viesti
dinkydoo
Itse olen pelannut paljon ja pelaan edelleen vähän. Tiedän millaisia pelit ovat.
Pyssyt raikaavat jo pienimmissäkin ikärajoissa. On kuitenkin eri asia ampua hassuilla pyssyillä hassuja kasveja Plants vs. Zombiesissa kuin leikata veitsellä ihmisten kurkkuja Wolfensteinissa.
K18 leima tulee syystä ja se syy on korostettu väkivalta ja seksi. K18-pelit jätän lapsilta (7&10v) automaattisesti väliin. En minä anna heidän k18 elokuviakaan katsoa.
Alemmissa ikärajoissa käytä harkintaa ja seurata mitä muksut pelaavat. K-16 pelissä saattaa vilahtaa tissi. Itse oman lapsesi tissinkestokyvyn parhaiten tunnet.
Vertailu 80-luvun peleihin on typerää. Sillä pikselimössöllä ei ollut mitään tekemistä modernin fotorealistisen 3d-meiningin kanssa.

vierailija
Fotorealistisuus on vain mainossana. Animaatio ja fysiikka on niin epärealistista ettei illuusiota synny. Joissakin suhteissa 80 luvun "pikselimössöt" olivat parempia kun peleissä oli sentään sisältöä kermakarkkimössön tilalla.

vierailija
itse en tiedä.

Call of Duty - Modern Warfare 2, Call of Duty - Modern Warfare 2 - Playstation 3 - Discshop.fi

onko tuo niin "hurja" vai miksi tuossa on ikäraja noin korkea? sotapeli juu, mutta useat aamuisin tulevat lastenohjelmatkin ON hurjia ja rajuja. verta ja suolenpätkiä en hyväksy mutta tuollainen tahaton räiskintä on ihan ok - kunhan tietää että se on VAAN peliä, niinkun tietää ohjelmista ja leffoistakin. ei sekota oikeeseen elämään..

mutta siis onko kellään tota?
Jaa no miks niissä on K-18 on se kun niissä kiroillaan ne rumimmat kirosanat mutherfucker ja son of a bitch ja semmoset en tiiä kai niissä vähän vertaakin on lulltavasti kun on K-18 mutta ei ne pelottavia oo jos ei oo yliherkkä verelle ja kirosanoille se kai on niin että yhden pojan vanhemmat on sanonut no joo voit sä saada sen pelin ja sit syntyy ketjureaktio no ku kallella oli mäkin halun ja sit sen kaveri no erkillä oli ja sen kaveri no ku simonilla oli jne....

vierailija
Meillä käydään taistoa 14 v:n kanssa, kavereilla kuulema on. Minä olen niuho, enkä aio hankkia. Lapsi koettaa perustella, että nykyään niissä on K-18 merkintä kuten Pieni talo preerialla-videoissa, kun eivät halua maksaa tarkastuksesta. Ei ole kyllä tuo selitys meillä mennyt läpi. Mitään hyviä ei kuulema nykyään tule ilman tuota merkintää. Ei oikein tykännyt, kun lupasin hankkia joululahjaksi Legon uusimman mäiskintäpelin, joissa ainakin aikaisemmin on ollut 7 v ikäraja.
Ei tartte kattoo tota ikärajaa kunnes sokeutuu, jos menee elokuviin K-18 elokuviin jos on vanhempi mukana yks joka on 18 vai pitääkö olla vanhemmat no ainakin vanhemmat niin sit saa 15v kattoo sitä vaikka on K-18.

Saanko kysyy ett mikä sua pelottaa peleissä miks et osta onko ne kiro sanat verta päitä tippuu vai mitä pelkäät että et halu ostaa lapsillesis sitä

vierailija
ikärajojen mukaan ainakin meillä mennään, ihan aiheesta ne on noihin peleihinkin laitettu
Jos kuuntelee gangsta räppiä gangsta räpissä pitäs sit olla K-18 niissä kiroillaan niin ne tekee esim. Gta:ssa kin ei sen enempää mutta jos ne sanoo ne rumimmat sanat motherfucker, you fucking cocksucker, son of a bitch ja your fucking pussy jne niin pitää olla lain mukaan K-18 vaikka ei sen enempää oo

vierailija
Itse olen 15. Ja pienempänä kyllä huomasin että k18 pelit yms, vaikutti hirveästi. Vaikka olenkin tyttö, tämä vaikuttaa yhtä lailla poikiin. pienempänä sekoitti helpommin oikean elämän ja pelimailman, sillä peleissä on myös hyvin paljon samankaltaisuutta oikeaan elämään. Näin välillä painajaisia ja sekoitin pelit ja oikean elämän sekä ajattelin myös tosi väkivaltaisesti... Varsinkin itseä kohtaan. Joten jollet tiedä pelin pää pointtia... En suosittele, kiitos heips UwU

vierailija
Jaa no miks niissä on K-18 on se kun niissä kiroillaan ne rumimmat kirosanat mutherfucker ja son of a bitch ja semmoset en tiiä kai niissä vähän vertaakin on lulltavasti kun on K-18 mutta ei ne pelottavia oo jos ei oo yliherkkä verelle ja kirosanoille se kai on niin että yhden pojan vanhemmat on sanonut no joo voit sä saada sen pelin ja sit syntyy ketjureaktio no ku kallella oli mäkin halun ja sit sen kaveri no erkillä oli ja sen kaveri no ku simonilla oli jne....
K-18 saa helpoiten jos pelissä vilahtaa tissi tai suora viittaus seksiin. Tappamista pitää olla huomattavasti enemmän saadakseen saman.

vierailija
Saahan sitä haluta, mutta päätös on lopulta vanhemman. Lapsihan ei sitä päätä saako tuoda kotiinsa K18-merkittyjä tuotteita (pelit eivät ole millään lailla poikkeus). Minä olen ensisijaisesti vastuullinen ja turvallinen auktokriteetti, en kaverivanhempi. Joo joo, "muutkin" saavat pelata K18-pelejä. Mitä sitten jos ne "muut" saavat, pidetään me muut, joilla on vielä järkeä tallella, parempaa huolta omasta jälkikasvusta. Omat lapset kiitollisia, kun en missään nimessä ostanut heille Petri Nygårdin levyä tai GTA-pelejä, vaikka monta kertaa sain kuulla "Koska ne muutkin"-marinoita ja kiukuttelua perään. Annoin sillon kiukutella ja kävin silloin taisteluni läpi 2010-luvun alun ala-astelaisteni kanssa. Aivan sama, vaikka lapset olisivat uhkailleet minun lyömisellä tai lukittautuvansa huoneeseen useiksi viikoiksi. Lapset nykyään hyvissä ammateissa, kaksi heistä opiskellut vielä korkeakoulussa ammatillisten opintojen lisäksi. Kyllä sen eron huomaa niihin lapsiin, jotka saavat pelata vapaasti kaikkea (myös niitä K18-pelejä): ruoaksi eineksiä ja syödään mielellään koko ajan kaikkea sokerista, eletään kuin pellossa, ei selkeitä rajoja esim. nukkumaanmenon suhteen jne. ja käytös koulussa on mitä on, kiroillaan ja huudetaan pelimaailmoista opittuja vuorosanoja esimerkiksi. Vanhemmille tärkeintä, että lapset pysyvät poissa silmistä joten sama se on antaa viihdykkeeksi väkivaltapeli. Sanon tämän: vanhemmuuden ei kuulu olla mukavaa ja kaveruutta, vanhemmat ovat välillä "paskoja" ja "tyhmiä". Ei ihme, kun nykylapset ja -nuoret voivat pahoin, kun vanhemmat alentuvat kaikkeen mitä lapset vain pyytävät.

Yhteistyössä