Lapsi haluaa k-18 pelin lahjaksi, vaikka on vasta 12. ostaisitko tätä ja JOS joku tietää näistä peleistä niin kertokoon.

• Viestiketjun aloittaja "öhöm"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Kuten joku jo totesikin: Ikärajoitukset eivät ole turhaa, ei peleissä eikä elokuvissa.
Tyhmiä ja vastuuntunnottomia vanhemmat jotka ostavat lapsille pelejä, jotka on tarkoitettu isommille. Ei tarvitse sitten kymmenen vuoden päästä miettiä, mistä nämä kakarat löytää.

Ritva Mummo
http://ritvamummo.blogspot.fi/2014/01/vasta-isku-ja-velvollisuuden-kutsu.html Väkivalta peleillä on ikärajat aivan syystä! Ne on kiellettävä, tuolla blogissani on tietoa!

Lapsi asiantuntija
Useimmat sotapelit eivät ole niin raakoja kuin väitetään, mutta kyllä niitä raakojakin löytyy ja itse asiassa jotkut K-18 pelit pitäisi olla jopa K-25 elikkä 10-12 vuotiaille näitä pelejä ei saisi mielestäni myydä, mutta esimerkiksi battlefield 4 ja call of duty Ghosts pelien ikä rajat ovat liioiteltuja ja riippuu myös lapsesta ja hänen herkkyydestään väkivaltaan joten lapsesi tuntien voit selvittää lisää peleistä tai kysyä pelikaupasta.

12v
Minua ei haittaaa ettei äiti anna pelata k18pelejä. Pärjään ihan hyvin ilmankin. Toki pelaan fifaa ja myös nhllää. Jos joku ei saa pelata gtaata tai assasin creediä niin koittakaa sly cooperia! Paras peli mitä tiedän!

vierailija
itse en tiedä.

Call of Duty - Modern Warfare 2, Call of Duty - Modern Warfare 2 - Playstation 3 - Discshop.fi

onko tuo niin "hurja" vai miksi tuossa on ikäraja noin korkea? sotapeli juu, mutta useat aamuisin tulevat lastenohjelmatkin ON hurjia ja rajuja. verta ja suolenpätkiä en hyväksy mutta tuollainen tahaton räiskintä on ihan ok - kunhan tietää että se on VAAN peliä, niinkun tietää ohjelmista ja leffoistakin. ei sekota oikeeseen elämään..

mutta siis onko kellään tota?

vierailija
Ja taas on vanhempi, joka kyseenalaistaa lakia ja järjestystä.
JOs pelissä on merkintä k-18 niin silloin se on niin.
On aika lepsuja ihmisiä, jos eivät osaa pitää kiinni säännöistä, jotka koskevat kaikkia.

Ei niitä kieltoja sinne kukaan huvikseen laita, on todettu tutkimuksin, mitkä asiat vahingoittavat lasten tervettä ja normaalia kehitystä ja sen vuoksi on nämä ikärajat.
Muistakaa nyt hyvät ihmiset,mitä itse voit tehdä lapsesi parhaaksi.
Vai ostaako joku teinilleen tupakkaa 14-vuotinaana vain, koska hän tahtoo? Tai viinaa? Tässä on sama asia kyseessä.
Yhtä vahingollista on kehitykselle päihteet kuin nuo k-18 merkinnällä varustetut pelit/elokuvat.

vierailija
itse en tiedä.

Call of Duty - Modern Warfare 2, Call of Duty - Modern Warfare 2 - Playstation 3 - Discshop.fi

onko tuo niin "hurja" vai miksi tuossa on ikäraja noin korkea? sotapeli juu, mutta useat aamuisin tulevat lastenohjelmatkin ON hurjia ja rajuja. verta ja suolenpätkiä en hyväksy mutta tuollainen tahaton räiskintä on ihan ok - kunhan tietää että se on VAAN peliä, niinkun tietää ohjelmista ja leffoistakin. ei sekota oikeeseen elämään..

mutta siis onko kellään tota?

vierailija
Idiootti olet, kun edes asiaa mietit. Tottakai lapset haluavat vaikka mitä, vanhempien tehtävä on suojella lastaan ja päättää, mikä on sopivaa ja mikä ei. Ja jos et nyt itse tajua, että tuollainen peli ei ole noin nuorelle sopiva, niin usko sitä ikärajoitusta. Ei niitä huvikseen niihin laiteta. Vielä jos ajattelee, että ikärajoitukset ovat liian tiukkoja, mutta kun kyse on sentään vain 12-vuotiaasta.

Joku järkevä
No tota ite oon 11 ja sain esim CS:GOn 10vuotiaana (hirveellä suostuttelulla) mut mun mp ikärajoista on se et aika turhia. Vanhemmat kattoo sokeesti ikärajaa eikä peliä jota lapsi haluais. Mul ittellöni on kaikki PUBGIT, CSssät ja ties mitkä eikä ne oo vaikuttanu muhu mitenkää jos ei lasketa sitö että opin englantia ku puhun muiden kanssa. Vanhemmat sais kattoa peliä ja miettiä onko se oikeesti lapselle paha, mut ikärajaan ei pitäis sokeesti luottaa.

vierailija
Ei ne ikärajat tosiaan siellä siksi ole että estettäisiin kouluampumiset tulevaisuudessa, vaan siksi ettei tule turhia ahdistuksia / pelkotiloja lapselle. yksikään peli ei ole ketään pistänyt tappamaan, se on vain löyhä yritys sälyttää vastuuta toisten niskoilla, tuossa tapauksessa pelifirmoille.... onhan se kiva kun ei tarvitse kantaa vastuuta omista teoistaan tai tekemättä jättämisistään. tosin todella pieni lapsi jolle ei selitetä syy-seuraus suhdetta voi erehtyä sohimaan puukolla tai vastaavalla kaveriaan kun ei ymmärrys riitä. mutta tuo voi tapahtua aivan ilman pelejäkin. on ihmiset osanneet toisiaan listiä vissiin ennen 80 - 90-lukuakin. (juu vähän aiheen sivusta, mutta tulipa hölötettyä)
Se kuka tämän kirjoitti (en minä) puhuu asiaa

Yhteistyössä