Snessi
Jos joskus olen niin sekaisin, että ostan lapselleni pelin johon hänellä ei riitä ikä, niin sama kai se on muitakin k-18 juttuja mennä ostamaan.
itse en tiedä.
Call of Duty - Modern Warfare 2, Call of Duty - Modern Warfare 2 - Playstation 3 - Discshop.fi
onko tuo niin "hurja" vai miksi tuossa on ikäraja noin korkea? sotapeli juu, mutta useat aamuisin tulevat lastenohjelmatkin ON hurjia ja rajuja. verta ja suolenpätkiä en hyväksy mutta tuollainen tahaton räiskintä on ihan ok - kunhan tietää että se on VAAN peliä, niinkun tietää ohjelmista ja leffoistakin. ei sekota oikeeseen elämään..
mutta siis onko kellään tota?
Esikoisella 17v on tuo. EN anna edes 13-vuotiaan pelata sitä, ei noi K-18 leimat niissä huvikseen ole.
meillä on tuo..11-vuotiaalla..
Ollaan puhuttu siitä, että tuo on vaan peliä ja toivon todella, että ymmärtää sen myös.
itse en tiedä.
Call of Duty - Modern Warfare 2, Call of Duty - Modern Warfare 2 - Playstation 3 - Discshop.fi
onko tuo niin "hurja" vai miksi tuossa on ikäraja noin korkea? sotapeli juu, mutta useat aamuisin tulevat lastenohjelmatkin ON hurjia ja rajuja. verta ja suolenpätkiä en hyväksy mutta tuollainen tahaton räiskintä on ihan ok - kunhan tietää että se on VAAN peliä, niinkun tietää ohjelmista ja leffoistakin. ei sekota oikeeseen elämään..
mutta siis onko kellään tota?
Idiootti olet, kun edes asiaa mietit. Tottakai lapset haluavat vaikka mitä, vanhempien tehtävä on suojella lastaan ja päättää, mikä on sopivaa ja mikä ei. Ja jos et nyt itse tajua, että tuollainen peli ei ole noin nuorelle sopiva, niin usko sitä ikärajoitusta. Ei niitä huvikseen niihin laiteta. Vielä jos ajattelee, että ikärajoitukset ovat liian tiukkoja, mutta kun kyse on sentään vain 12-vuotiaasta.
Se kuka tämän kirjoitti (en minä) puhuu asiaaEi ne ikärajat tosiaan siellä siksi ole että estettäisiin kouluampumiset tulevaisuudessa, vaan siksi ettei tule turhia ahdistuksia / pelkotiloja lapselle. yksikään peli ei ole ketään pistänyt tappamaan, se on vain löyhä yritys sälyttää vastuuta toisten niskoilla, tuossa tapauksessa pelifirmoille.... onhan se kiva kun ei tarvitse kantaa vastuuta omista teoistaan tai tekemättä jättämisistään. tosin todella pieni lapsi jolle ei selitetä syy-seuraus suhdetta voi erehtyä sohimaan puukolla tai vastaavalla kaveriaan kun ei ymmärrys riitä. mutta tuo voi tapahtua aivan ilman pelejäkin. on ihmiset osanneet toisiaan listiä vissiin ennen 80 - 90-lukuakin. (juu vähän aiheen sivusta, mutta tulipa hölötettyä)
V*tut joutuu. Niitä pelejä ei vaan saa myydä alaikäisille. Vanhemmat voi antaa pelata lastensa mitä haluaa. Vielä toistaiseksi kasvatus on vanhempien asiaa joiltakin osin eikä kaikki ole vielä holhousvaltion heiniä.Lukekaa lakitekstiä. Aikuinen joutuu linnaan, jos antaa lapselle k-16 tai k-18 pelin ! Varokaa !