M
Mukulaa itämään?
Vieras
Olen lapseton 38-vuotias nainen. Olen parisuhteessa, mutta työkuvioiden vuoksi asumme eri paikkakunnilla. Välimatkaa on 300 kilometriä. Tapaamme mieheni kanssa joka viikonloppu, kaikki lomat vietämme yhdessä. Olemme seurustelleet vuosia.
Nyt taitaa olla niin, että minulla on vauvakuume ensimmäistä kertaa elämässäni. Haluaisin jättää ehkäisyn pois, ja kokeilla tulisinko raskaaksi. Mies on hyvin innoissaan ajatuksesta. Varmaan ei ole mikään suuri katastrofi, jos lapsi ei olekaan tullakseen, mutta entä sitten jos raskaus alkaakin? Miten perhe-elämä järjestetään etäsuhteessa? Mieheni ei voi muuttaa luokseni koska hän on todella kiinni työssään; hän on yrittäjä, ja alaisiakin hänellä on monta. Itse en missään tapauksessa halua muuttaa miehen kotipaikkakunnalle, sillä koko elämäni ja myös erittäin mielekäs työpaikkani on täällä. Ahdistuisin ja masentuisin kuoliaaksi jos muuttaisin pikkukylään miehen luo.
Emme ole siis milloinkaan asuneet yhdessä. Kummallakaan meistä ei ole kokemusta perhe-elämästä. Mitä jos tähän tulisi lapsi? Pärjäisinkö? Olisin käytännössä yksinhuoltaja viikot. Miten parisuhteelle kävisi? Miten lapsen suhde isään kehittyisi? Osaisiko isä hoitaa vauvaa kun olisi paikalla vain 2-3 päivää viikosta? Hän on kyllä hyvin vastuuntuntoinen ja tekee jo muutenkin mukisematta osuutensa kotitöistä ynnä muusta.
Ajattelin että täällä vauvapalstalla saattaisi olla näkemystä asiaan, ja ehkä joku on ollut vastaavassa tilanteessa?
Nyt taitaa olla niin, että minulla on vauvakuume ensimmäistä kertaa elämässäni. Haluaisin jättää ehkäisyn pois, ja kokeilla tulisinko raskaaksi. Mies on hyvin innoissaan ajatuksesta. Varmaan ei ole mikään suuri katastrofi, jos lapsi ei olekaan tullakseen, mutta entä sitten jos raskaus alkaakin? Miten perhe-elämä järjestetään etäsuhteessa? Mieheni ei voi muuttaa luokseni koska hän on todella kiinni työssään; hän on yrittäjä, ja alaisiakin hänellä on monta. Itse en missään tapauksessa halua muuttaa miehen kotipaikkakunnalle, sillä koko elämäni ja myös erittäin mielekäs työpaikkani on täällä. Ahdistuisin ja masentuisin kuoliaaksi jos muuttaisin pikkukylään miehen luo.
Emme ole siis milloinkaan asuneet yhdessä. Kummallakaan meistä ei ole kokemusta perhe-elämästä. Mitä jos tähän tulisi lapsi? Pärjäisinkö? Olisin käytännössä yksinhuoltaja viikot. Miten parisuhteelle kävisi? Miten lapsen suhde isään kehittyisi? Osaisiko isä hoitaa vauvaa kun olisi paikalla vain 2-3 päivää viikosta? Hän on kyllä hyvin vastuuntuntoinen ja tekee jo muutenkin mukisematta osuutensa kotitöistä ynnä muusta.
Ajattelin että täällä vauvapalstalla saattaisi olla näkemystä asiaan, ja ehkä joku on ollut vastaavassa tilanteessa?