Lapsi erimielisyys suhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrittäjä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaksi ei riittänyt, vaan ap:lla on jo KOLME lasta! Lue ja ymmärrä teksti, ennen kuin tuut meuhkaamaan standardeista mitään.

Suurimman osan negatiivisista palautteista ap sai nimenomaan sen takia, että on valmis vaihtamaan kokonaisen perheensä yh-elämään ja jatkossa uuteen mieheen ja vauvaan. Lisäksi ap totesi, että jos ero tulee niin lasten isällä ei ole aikaa lapsilleen. Tämäkö sinusta hyvä?

Oikaisen vähän - mies ei ole kylmä tai muuta vastaavaa.
Asumme vain ""korvessa"" ja jos muuttaisin niin jo lasten harrastusmahdollisuuksien takia asutuskeskukseen ja yritys-
toimintamme on sitovaa siis toisen oltava paikalla ja siis
tämä välimatka toisi niitä ongelmia ettei miehellä olisi tar-
peeksi aikaa hakuja varmasti kylläkin.
Ja mies itse ehdotti että hän ei aio sitoa minua jos haluaisin
lisää lapsia ja myös hän oli sitä mieltä että ""siellä jossain""
on vielä mies minua varten.

Kiitos sinulle hyvästä palautteesta - joka ei ollut tuomitseva !

Tosi ihana sinun vastauksesi. Meillä on kolme lasta. Kiinni
ei ole rahasta , asunnon koosta ( 3 kerroksinen talo jossa
tilaa myös yritystoiminnalle - josta olisi mahdollisuus nipistää), auton vaihdosta ( meillä 7 paikkainen tila-auto ),
vaan miehen mielestä 3 lasta on sopiva , koska hän on 3 lapsisesta perheestä - samoin kun minä.

Kiitos mukavasta kommentista. Sanoista on tosiaan pitkä matka tekoihin - ja tuskin se kohdallani tapahtuu. Parisuhteessamme ei ole muita ongelmia - vaan elämme hyvin elämämme lasten kannalta samoin kuin yritystoiminnan. Lapset nauttivat valtavasti kun toinen meistä on aina kotona ja lapsilla on paljon mukavia harrastuksia. Olen paljon saanut kiitosta mm. siitä että otan esim. uimaan, elokuviin mukaan myös lastemme kavereita.
Eli rakkautta omille ja ystävien lapsille riittää. Mies samoin kun minä olemme 3 lapsisesta perheestä - ja se mieheni mielestä on sopiva määrä.

Olemme keskustelleet aiheesta paljon - ja täytämme aukon
eläimillä - niitä lapsetkin haluaa lisää. Ja ainahan on mahdollisuus tarjota sijaiskotia ym. lapselle jolla ei ole kotia
missä olla. Vaihtoehtoja on.

Ja voi matkustella , opiskella ym. - elämä on täynnä mahdollisuuksia kun niitä vain lähtee toteuttamaan.

Minäkin olen sitä mieltä että näissä viesteissä ollaan aika kovaa ja turhaa tuomittu minut itsekeskeisenä ihmisenä. Sellainen jos olisin - olisin jo lähtenyt YKSIN !

Parisuhde on tärkeä mutta olen myös sitä mieltä että lasten on parempi kasvaa vaikka yhden vanhemman kanssa kuin rikkinäisessä parisuhteessa.( ei ole meillä vaan olemme voineet keskustella asioista - riitelemättä )

Vaikka kirjoituksessani oli mainittu eri vaihtoehtoja niin Teiltä
( muutamia poikkeusta lukuunottamatta )on näköjään turha odottaa LUKUTAITOA . Minut on tuomittu kirjoituksissa avioliiton rikkojaksi ja itsekkääksi vaikka tarjoan myös mahdollisuutta jatkaa nykyisessä ja tutussa turvallisessa suhteessa.

Äly hoi - toivottavasti ei jätä teitä itsekkäät sisälukutaidottomat kirjoittajat !

Hyvää Joulua kaikille !!

Ps. En aio erota - vaan jatkaa tutussa parisuhteessa !

Siis se, ettei halua lasta ei ole riittävä perustelu jättää lapsi hankkimatta? Miksi lapsia pitäisi vääntää lisää, jos nykyinen perhekoko tuntuu sopivalta? Tässä ap:n puolustajat hehkuttavat koko ajan vauvakuumeen kaikkivoittavaa voimaa ja naisen oikeutta saada se hinkumansa vauva, mutta kukaan ei ajattele, että myös miehellä on oikeus sanoa asiaan mielipiteensä. Vai onko niin, että ajattelette että kyllähän se ukko nyt vastustelee mutta kun aikansa inkutetaan niin kyllä se väsyttämällä viimein suostuu, oli sitten tyytyväinen eli ei?

Jos nainen haluaa lisää lapsia, hänellä on niitä oikeus hankkia miehen mielipiteestä välittämättä.

Jos mies haluaa seksiä, mutta nainen ei, kuuluu miehen olla ilman...

Eikö kuitenkin ole niin, että se joka haluaa jotain(on se sitten lapsi tai seksiä), mitä toinen ei voi/halua antaa, joutuu olemaan ilman, tai laittamaan kantapäät yhteen...

Minä ratkaisin asian siten, että jätän aikaa itselleni ja parisuhteelleni ja odotan saavani sitten joskus lapsenlapsia joille minulla on aikaa, kun ei ole omia pieniä enää...

Aluksi jäin ihan sanattomaksi.

Oletko kenties hullu?

Mistä edes tiedät, että löydät miehen, joka olisi valmis menemään naimisiin yh:n kanssa, jolla on jo kaksi lasta aikaisemmasta liitosta? Ja mistä voit olla varma, että tämä mies haluaisi vauvan sinun kanssasi?

Jotenkin tuntuu, että ihmiset ovat muuttuneet hulluiksi.

Eli tuntuu, että sinun ajatuksesi kirjoituksesi perusteella on: ihan sama millainen äijä, kunhan MINÄ saan vauvan.

Mitäs siitä, jos perhe hajoaa ja lapset revitään irti kodista ja eivät näe sitä oikeaa isäänsä kuin ehkä jokatoinen viikonloppu.

Hienoa. Siinäpä vasta 'lapsirakasihminen'.

Minä ehdotan seuraavaa:

eroa heti miehestäsi.

Olet jo niin vanha, että nelikymppiset, suht normaalit äijät ovat kiven alla ja vielä isäksi haluavat, niin tuntuu mahdottomalta, että jos vielä hetkenkään kauemmin odotat, olet menettänyt pelin.

Eli nyt laitat jo tänään avioeron vireille.

Sen jälkeen lähdet aktiivisesti etsimään isäehdokkaita. Laitat nettiin ilmoituksia sekä lehtien palstoille. Jos et pysty baareissa käymään, niin kartoita tuttavapiiri. Ehkä sieltä löytyy sinkkuisäehdokas.

Kun mahdollisesti löydät sopivan, heti vaan pötköä peliin eli pulla uuniin. Ja jo vuoden päästä sinulla voi olla jo oma, ihana vauva!!

Onnea vauvan hankintaan!

Kuvitelkaa hetki, että alkuperäinen olisikin kirjoittanut näin:

""Mitäpä neuvoisitte tekemään ....
Olemme alle 40-vuotias pariskunta. Naimisissa oltu 8 vuotta -
ei lapsia. Minä haluaisin yhden lapsen mutta mieheni ei.""

Mitenpä olisitte tässä tilanteessa neuvoneet?

Suomi kun on maalman lapsikielteisin maa, niin uskallan väittää, että vastaukset olisivat olleet melkein samanlaisia kuin nyt, kun alkuperäinen KEHTASIKIN haluta lisää lapsia. Hyi, mikä kauhea kriminaali, esim.verrattuna näihin porvoolaisäitiin ym.,jotka sentään tajusivat tappaa itsensä ja lapsensa.

Vai mitä?

Kyllä minä tuossakin tilanteessa olisin suositellut eroa - siis jos molemmat ovat ehdottomia omassa kannassaan. Eihän siinä oikein muuta voi tehdä.

Ei yhtään lapsia on kuitenkin *täysin* eri asia kuin 1, 2, 3 lasta.
Ja mitä lapsikielteisyyttä se on, jos on sitä mieltä että ketään ei saa pakolla painostaa/ kiristää vanhemmuuteen? Tulisi ehkä vähemmän niitä ei-toivottuja, joita sitten Porvoon ja Espoon tyyliin siivotaan jaloista.

Ei kai lapsen haluamisesta kukaan ole mitään puhunut, vaan siitä, millaisiin keinoihin sen saamiseksi ryhdytään.

Onko sitten oikein, että perhe hajotetaan, isä muuttaa muualle ja lapset näkevät isäänsä vain viikonloppuisin ja syy on se, että äiti halusi vielä kolmannen vauvan, mutta perheen isän mielestä lapsiluku on jo täysi?

Entä kuinkahan moni mies lähtee tekemään lähes tuntemattoman naisen kanssa lasta vain ihan sen lapsen takia? Meinaan, että jos tämäkin ap-rouva aikoo löytää uuden, lapsentekohaluisen äijän, on pidettävä kiirettä. Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että viikon seurustelun jälkeen lähtee hommaamaa lasta ihan-vain-jonkun kanssa.

Mutta mielestäni tämän ap-rouvan kirjoitus on juuri niin tyypillinen tämän ajan ihmisen kirjoitus. Pääpaino on aina sanassa MINÄ. Minä haluan, minä tarvitsen, minä vaadin, minä eroan, minä minä minä minäminäminäminä.

Ja kun MINÄ haluan, niin ihan sama, mitä muut haluavat, kärsivätkö muut ihmiset haluamisestani. Tämä rouva on ilmeisesti niin tunnekylmä ja oman minänsä ympäröimä, ettei edes tajua ottaa huomioon jo olemassa olevia lapsiaan ja heidän tarpeitaan. Onhan se varmasti lapsista kivaa, kun vieraita ukkoja alkaa ramppaamaan äiskän makuuhuoneessa ja isää ei näe kuin kerran kuussa.

Sitten puhutaan taas näistä 'hyvien perheiden pojista', jotka listivät ihmisiä hengiltä merkkifarkuissaan.

Huolehdi ensin jo olemassa olevista lapsista ja lopeta haihattelu.

Päivän parhaat naurut!!

Tällä naisella joku ruuvi löysällä. Miestään ei ainakaan pahemmin rakasta, eikä manitse ukosta muuta kuin että kiireinen yrittäjä. Taloaan ja tila-autoaan kuvailee sen sijaan onnesta hyristen. Lipsahti kyllä sekin että mies toivottelee kuulemma vaan tervemenoa uuden siittäjän etsintään. Yritän kuvitella henkeviä keskusteluja joita pariskunta on vauvahankkeen tiimoilta käynyt. Mahtaakohan ukko pitää nurkan takana salaa peukkuja että joko lähtee, joko lähtee....... ei prlk lähtenyt, osti koiran.

No, vauvakuume on sellainen luonnonvoima että ehkä taas ensi vuonna tähän aikaan alkaa jylläämään ja sitten voi tärpätä.

Mieti ainakin jo sulla olevia lapsia ennen kun teet päätöksen. Itseeni vanhempien ero ainakin olisi sattunut todella paljon. Onneksi ovat vaikeuksista huolimatta pysyneet yhdessä.

Yhteistyössä