Lapsi ei syö mitään päiväkodissa

  • Viestiketjun aloittaja "Jaana"
  • Ensimmäinen viesti
"Jaana"
Lapsemme on ollut nyt kuukauden päiväkodissa eikä vieläkään syö mitään. Päiväkodista tultuaan syö paljon ja monipuolisesti vaikka on nirso. Päiväkotitäti on huolissaan. Mulla eka lapsi enkä osaa sanoa asialle sen kummempaa selitystä. Kommentteja kokeneilta äideiltä?
 
No harvapa on nälkään Suomessa kuollut. Mitä syö aamiaiseksi? Pitäisikö lapsi viedä aamiaiselle päiväkotiin? Tuskin sitten on koko päivää syömättä, tai ehkä hän tulee vähällä toimeen.
 
Meilläkin syö tosi huonosti. Ollut 1kk päiväkodissa, Jotkut lapset reakoivat siihen syömättömyydella.
Kuinka vanhat lapset kyseessä?
Minä selitin mun 4 vuotiaalle että puolikkaan lautasen sun täytyy syödä, muuten et jaksa ja äitille tulee tosi paha mieli, ja jos syöt sen on äitillä hyvä mieli! Ja jos syöt koko laitasen on äiti tosi stosi iloinen.
Tämän keskustelun jälkeen on syönyt lähes aina äitin käskemän puoli lautasta.
 
"Jaana"
Kolme vuotias. Äidinvaistoni sanoo, että kyseessä on alkujännitys. Niinkuin Sannulii kirjoitti, että jotkut lapset reagoi syömättömyydellä tällaisiin tilanteisiin. Lapset on yksilöitä ja niillä on omat tapansa reagoida eri asioihin.
 
[QUOTE="Jaana";22168458]Kolme vuotias. Äidinvaistoni sanoo, että kyseessä on alkujännitys. Niinkuin Sannulii kirjoitti, että jotkut lapset reagoi syömättömyydellä tällaisiin tilanteisiin. Lapset on yksilöitä ja niillä on omat tapansa reagoida eri asioihin.[/QUOTE]

Meidän nuorimmainen reagoi syömättömyydellä vähän kaikkeen....

On ollut hoidossa nyt jo kaks kuukautta eikä vieläkään pistä siellä mitään suuhunsa, ei syö ei juo.
Eikä paljon toisin kotonakaan 'pahoina' päivinä..... : /
 

Yhteistyössä