H
hhhh
Vieras
Lapsi pian 4 v. aloitti tällä viikolla kerhossa. Siellä ei kuulemma kukaan leikkinyt hänen kanssaan. Poika itki tänään pettyneenä kerhon jälkeen.
Mites mä nyt kannustaisin ja tsemppaisin? Tosiasiassa näytti kyllä siltä, että kerhoissa oli lähinnä häntä vuotta nuorempia tyttöjä, enkä oo ollenkaan varma, että yhteisiä juttuja löytyy. Poika leikkii paljon yksinkin ja keksii kaikenlaisia omia juttuja, mutta oli kovasti odottanut että kerhosta löytyisi kavereita. On ollut aiemmin kokopäiväisesti päiväkodissa ja pph:lla ja aina löytynyt 1-2 lasta, jonka kanssa on jutut natsanneet tosi hyvin.
Yritin sanoa, että kyllä varmaan muutaman kerran jälkeen alkaa kaveria löytyä, että muitakin varmaan jännitti, mene itse rohkeasti kysymään leikittäisikö yhdessä jne. Mutta enhän minä voi hänelle luvata, että välttämättä hyvää kaveria löytyy.
Olisko jotain muita hyviä lausahduksia, joita vois viljellä lapsen rohkaisuksi? Kantsisko kerhon ohjaajille sanoa, jos poika vielä parin viikon päästä sanoo olevansa kerhossa ihan yksin? Siis eihän ne voi ketään siellä "parittaa", mutta ehkä vois keksiä jotain ohjattuja leikkejä, joissa kaikki osallistuu?
Mites mä nyt kannustaisin ja tsemppaisin? Tosiasiassa näytti kyllä siltä, että kerhoissa oli lähinnä häntä vuotta nuorempia tyttöjä, enkä oo ollenkaan varma, että yhteisiä juttuja löytyy. Poika leikkii paljon yksinkin ja keksii kaikenlaisia omia juttuja, mutta oli kovasti odottanut että kerhosta löytyisi kavereita. On ollut aiemmin kokopäiväisesti päiväkodissa ja pph:lla ja aina löytynyt 1-2 lasta, jonka kanssa on jutut natsanneet tosi hyvin.
Yritin sanoa, että kyllä varmaan muutaman kerran jälkeen alkaa kaveria löytyä, että muitakin varmaan jännitti, mene itse rohkeasti kysymään leikittäisikö yhdessä jne. Mutta enhän minä voi hänelle luvata, että välttämättä hyvää kaveria löytyy.
Olisko jotain muita hyviä lausahduksia, joita vois viljellä lapsen rohkaisuksi? Kantsisko kerhon ohjaajille sanoa, jos poika vielä parin viikon päästä sanoo olevansa kerhossa ihan yksin? Siis eihän ne voi ketään siellä "parittaa", mutta ehkä vois keksiä jotain ohjattuja leikkejä, joissa kaikki osallistuu?