Lapsi aloittaa huomenna hoidossa ja mä oon ihan pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sg:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja yrjö:
Anteeks en tarkoita pahalla, mutta miksi laitat lapsesi hoitoon jo jos hän on 2,5v. Eikö elokuussa olisi ollut parempi?

No voi jee.... Eikö oo sama meneekö nyt vai elokuussa? Äiti menee töihin ja saa siitä rahaa ja sillä siisti :)

No niin... rahapa tietty :( Ajattelin vaan kun minulla on samanikäinen lapsi ja laitan vasta hoitoon elokuussa, että saadaan nauttia kesä yhdessä... Mutta niinpä se ainainen raha...

Joo kyl sä oot niiiiin paljon parempi äiti!

En mä niin väittänyt... mut se koira älähtää johon kalikka kolahtaa...

Ai keneen kolahti?
Mun lapset ollut koululaisia jo pitkään:D
Sorry vaan mutta sun kysymys ap:lle oli niin älytön ja hölmö:D

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Anteeks en tarkoita pahalla, mutta miksi laitat lapsesi hoitoon jo jos hän on 2,5v. Eikö elokuussa olisi ollut parempi?

No voi jee.... Eikö oo sama meneekö nyt vai elokuussa? Äiti menee töihin ja saa siitä rahaa ja sillä siisti :)

No niin... rahapa tietty :( Ajattelin vaan kun minulla on samanikäinen lapsi ja laitan vasta hoitoon elokuussa, että saadaan nauttia kesä yhdessä... Mutta niinpä se ainainen raha...

Sinä teet niinkuin teet ja joku toinen taas toisella tavalla... Meillä meni 1v hoitoon, voit varmasti ihmetellä, miksi silloin, eikä 2v päästä. Ja tiedätkö, mekin saadaan silti nauttia ihan koko kesä yhdessä :) ja raha on hyvä olla olemassa, mutta aina ei sekään ole syynä...

No, harvalla on mahdollisuutta pitää koko kesää töistä vapaata. Minun työnanta ei varmaan suostuisi. Joutuisi kuitenkin palkkaamaan siihen uuden ja opettelemisessa ym. menisi aikaa...

Tälleen keväällä on lyhyemmät jonot hoitopaikkoihin, kuin mitä elokuussa, joten lastaan rakastava äiti hakee paikkaa nyt jotta saa mahdollisimman hyvä hoitopaikan, eikä odota elokuuhun ja ota jotain mitä sattuu saamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä meille silti jää ihan riittävästi yhteistä aikaa. Ja yhteistä aikaa on ollut jo sen 2,5 vuotta. En usko että lapseni menee rikki puolen vuoden takia..

Olet oikeassa! Ei kukaan muukaan usko tuohon rikkimenemiseen! Maailma on täynnä näitä viisastelijoita, joille on olemassa vain yksi ja ainoa tapa: se tapa, jonka MINÄ teen!

Alkuperäinen kirjoittaja no just taas:

Tälleen keväällä on lyhyemmät jonot hoitopaikkoihin, kuin mitä elokuussa, joten lastaan rakastava äiti hakee paikkaa nyt jotta saa mahdollisimman hyvä hoitopaikan, eikä odota elokuuhun ja ota jotain mitä sattuu saamaan.

Ai kyllä meidän paikkakunnalla on ihan toisin... Nyt paikat täynnä, kun syksyllä osa siirtyy eskariin, niin vapautuu paikkoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja no just taas:

Elokuussa on lisäksi paljon hoidon aloittavia lapsia samaan aikaan vanhempiensa perään parkumassa tai muuten vaan kokemassa sopeutumisvaikeuksia uuteen ryhmään...kun aloittaa nyt, on todennäköisesti ainoa uusi, ja saa hoitajalta enemmän tukea ja huomiota mahdollisiin hoidon aloituksen vaikeuksiin.
Mutta hyvät äidit vie tietty lapset elokuussa vasta hoitoon.

Ihanaa kun hoitokassistakin sai joku aikaan syyllistäkää äitiä -kivityksen, jepu-jee! Ap:lle terveisiä, että 2,5 vuotta on ihan yhtä passeli hoitoonviemisikä kuin muutkin. Ja ota ainakin muutamat pikkarit kassista pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja äet hoe:
Ihanaa kun hoitokassistakin sai joku aikaan syyllistäkää äitiä -kivityksen, jepu-jee! Ap:lle terveisiä, että 2,5 vuotta on ihan yhtä passeli hoitoonviemisikä kuin muutkin. Ja ota ainakin muutamat pikkarit kassista pois :)

No mitä muuta voi odottaa jos on viemässä alle 3vuotiaan hoitoon.. =)
Mutta kivittäköön rauhassa, ei mua häiritse.
Itse tunnen lapseni parhaiten ja hän pärjää varmasti hyvin. Varmaan on vain helpottunut kun välillä pääsee äidistä eroon :)

Ja totta sekin mitä joku tuolla jo mainitsikin, että näin keväällä lapsi on hoitopaikassa ainoa uusi, ja näin ollen saa varmasti uutena hoitajalta enemmän "huomiota".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äet hoe:

No mitä muuta voi odottaa jos on viemässä alle 3vuotiaan hoitoon.. =)
Mutta kivittäköön rauhassa, ei mua häiritse.
Itse tunnen lapseni parhaiten ja hän pärjää varmasti hyvin. Varmaan on vain helpottunut kun välillä pääsee äidistä eroon :)

Ja totta sekin mitä joku tuolla jo mainitsikin, että näin keväällä lapsi on hoitopaikassa ainoa uusi, ja näin ollen saa varmasti uutena hoitajalta enemmän "huomiota".

Oho... "Varmaan on vain helpottunut kun välillä pääsee äidistä eroon"
Aika rankka lapsuus jos haluaa reilu 2v välillä äidistä eroon :(

Alkuperäinen kirjoittaja Liisukka:
Oho... "Varmaan on vain helpottunut kun välillä pääsee äidistä eroon"
Aika rankka lapsuus jos haluaa reilu 2v välillä äidistä eroon :(

Otitkohan vähän liian kirjaimellisesti tuon lauseen..?
Kyllä se varmaan lapsellekin tekee hyvää saada muutakin seuraa kuin oma äiti.

Hyvin oli tämä eka päivä mennyt =) Ei ollut itkenyt ja reippaasti oli leikkinyt muiden lasten kanssa. Hyvin oli syönytkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Hirveesti tavaraa. Vähempi riittää. jos sattuu, että vaihtovaatteet kassista loppuu niin yleensä päiväkodeissa on kuitenkin vaihtovaatteita jossain jemmassa.

Joo, vähensin sieltä repusta tavaraa, tänään oli eka hoitopäivä.
Ja pph:lla on joten en tiedä kuinka paljon hänellä on lainata varavaatetta.

Yhteistyössä