Lapsi 6v. yrittää pompottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Istuu vessassa kakalla ja käskee mua pyyhkimään, kun itseään ei huvita. Olen nyt tehnyt selväksi, että kolme kertaa pitää ensin itse kokeilla ja jos sitten ei vielä ole valmista niin tulen apuun. Siltikin aina vaan yrittää kaikin keinoin, ettei tarvitsisi itse takamustaan pyyhkiä. Koska tuo tinkaaminen oikein loppuu? Tein aiemmin virheen siinä, että menin heti pyyhkimään, kun en jaksanut kuunnella sitä karjumista ja nyt se tietenkin kostautuu. Kauanko mun pitää nyt kärsiä omasta virheestäni? Ja kyllä, vika ON minussa!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä kesti kans aika kauan. Itse vaan ei passaa antaa periksi. Kyllä se siitä joskus loppuu, siis se huutaminen =)
Muistan tuon vaiheen...

Nyt se tuolla vetoaa siihen, että on nälkäkuolemassa kun en mene pyyhkimään eikä hän pääse syömään (ruoka on kylläkin vasta tunnin päästä valmista) :D Jokseenkin huvittavaa, mutta silti niin raivostuttavaa.

Meillä tuonikäinen "pompottaa" joskus niin, että huutaa pyyhkimään, ja sitten kun menee niin se onkin jo housut jalassa pesemässä käsiä, eli hoitanut homman itse. :) Nykyään kyllä sanon usein, että pyyhi itse, osaat kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Sanot ettet tule ollenkaan apuun, vaan 6 v. on kohta koululainen ja pyyhkii itse pyrstönsä.

Näin se on. Voittehan ottaa vielä tarrataulun pyyhkimisen avuksi, eli itsenäisestä suorituksesta rasti taulukkoon ja tietyn rastimäärän jälkeen palkinto.

Kyllä sinuna vaan pitäisin pääni. Kyllä sen ikäsen pitää pystyä peffansa pyyhkimään. Voisit tosiaan sanoa et hän on kohta koululainen ja koulussa EI opettaja pyyhi pyllyjä, eli nyt pitää jo opetella ;)
Huutakoot vaikka oksennukseen asti siellä pytyllä mutta sä voit vaikka panna musiikkia isommalle ja lauleskella mukana ja kokkailla tai katsella telkkua jne kun eräs mesoo vessassa. Olet kuin et kuulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Näin se on. Voittehan ottaa vielä tarrataulun pyyhkimisen avuksi, eli itsenäisestä suorituksesta rasti taulukkoon ja tietyn rastimäärän jälkeen palkinto.

Tämä oli käytössä. Mutta sitten se meni siihen, että lapsi kakkasi ensin vähän, pyyhki ja kävi laittaa tarran. Tunnin päästä uudestaan kakalle, pyyhki ja laitto tarran. Hetkessä oli se vaadittu tarramäärä täynnä ja palkintoa saamaan. Eli osaa kyllä käyttää tuotakin hyväkseen...

Kiitos teille tuesta! Tuo lapsi osaa pyörittää mut niin hyvin sormensa ympärille vetoamalla kyynel silmässä mihin millonkin. Mun vaan pitää pysyä kovana tai olen vielä hukassa tuon lapsen kanssa myöhemmin, jos annan sen nyt pyörittää mua miten tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämä oli käytössä. Mutta sitten se meni siihen, että lapsi kakkasi ensin vähän, pyyhki ja kävi laittaa tarran. Tunnin päästä uudestaan kakalle, pyyhki ja laitto tarran. Hetkessä oli se vaadittu tarramäärä täynnä ja palkintoa saamaan. Eli osaa kyllä käyttää tuotakin hyväkseen...

Osaahan ne kaikenlaista. Rajoitus mukaan, eli päivässä voi saada max. 2 tarraa. Tai mikä se kohtuumäärä teillä sitten olisi, jotain 1-3 varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä kesti kans aika kauan. Itse vaan ei passaa antaa periksi. Kyllä se siitä joskus loppuu, siis se huutaminen =)
Muistan tuon vaiheen...

Nyt se tuolla vetoaa siihen, että on nälkäkuolemassa kun en mene pyyhkimään eikä hän pääse syömään (ruoka on kylläkin vasta tunnin päästä valmista) :D Jokseenkin huvittavaa, mutta silti niin raivostuttavaa.

Hahaha :DD Anna istua siellä niin kauan kunnes on itse pyyhkinyt. Tuttavani perheessä on yksi poika joka käski äitin vielä 11v syöttää ja äitihän teki työtä käskettyä. :/ Poika nytten 14v ja onneksi syö itse, mutta muuten komentelee ja juoksuttaa äitiään.

Tästä jo voi päätellä, että kyllä kuusvuotiaat on jo niin ovelia, ettei heitä paapoa tartte =) Tiukkana vaan. Tommosissa asioissa, joissa lapsi ei voi satuttaa itseään, voi sanoa lapselle miten täytyy toimia ja sitten jättää muut metkut huomioimatta ja aikuinen voi puuhailla vaikka omiaan. Johdonmukaisuutta vaan :)

No niin, lapsi tuli pois vessasta pyyhittyään ihan itse pyllynsä (aikaa meni n. 30sekuntia ekan paperin otosta) ja pestyään kätensä. Nyt meni kiukuttelemaan sänkyynsä ja uhkaa ettei tule koskaan pois sieltä, jos en anna jotain kivaa :D Taitaapi toinen olla nyt vaan väsyksissä, ottakoon pienet unet niin unohtuu kiukut :)

Yhteistyössä