lapsi 2v2kk kun vauva syntyy, mietin tarvitaanko tuplia?

• Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
meillä ei
meillä 2-vuotias ei oikein tykkää enää istuu rattaissa, joten mä hommasiin kyllä seisomalaudan mieluummin. Laskettu aika syyskuun lopussa ja "juoksurattaiden" kanssa mennään siitä eteenpäin, ei ole edes seisomalautaa.

En edes harkinnut tuplia. Esikoinen reipas kävelijä, seisomalaudalla pärjättiin. Tuplat on isot, esim. lähikauppaan ja bussiin ei oltais niillä mahduttu.

-ikäeroa 1v 9kk

vieras
Riippuu lapsesta, itse en tarvinnut. Talvella voi vetää myös pulkkaa. Tai sit sellaset peräkkäin olevat sisarusrattaat. hullua tossa vaiheessa maksaa satoja euroja tuplista, kun kesällä isompi jo varmaan jaksaa kävellä enemmän.

meillä syntyi samalla ikäerolla syyskuussa vauva.tuplat todella oli tarpeen kun mullakaan ei oo ajokorttia ja kaikki matkat kävellään.ei tod. jaksanut 2v seistä laudalla, ja mäkin usein oon liikenteessä sillain et kotiintulo matkalla oli jo päikkäriaikaa.joten tuplat oli hyvät kun sai molemmat ottaa päikkärit.meillä oli vielä sellaset tuplat et saa istuimet eripäi niin ei 2v kyllästynyt jos halus istua joskus kyydissä kun näki muutakin kun äidin naaman.
nyt isompi onkin jo yli 3v ja tuplat meni juur myyntiin.
ja ostettiinkin käytettynä niin rahaakaan ei menny kauheesti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hullua tossa vaiheessa maksaa satoja euroja tuplista,
No meidän rattaat maksoivat 149e.
Olen erittäin tyytymätön nykyisiin rattaisiin, jotkut toiset olisi pitänyt hankkia kuitenkin.
Saahan nuo sitten myytyä eteenpäin.
En jaksa uskoa että poika jaksaisi/malttaisi muutaman kuukauden päästä kävellä niin että nopsaan pääsisi paikasta toiseen.

Meillä tulee oleen samanlainen ikäero kun teillä ja kyllä mä ajattelin käytettynä tuplat hommata. Ostan myös seisomalaudan lyhempiä reissuja varten. Teen niin paljon pitkiä lenkkejä koirien kanssa,niin en usko että 2v2kk jaksaa niin kauaa seistä nätisti laudalla... meillä on kyllä muutenkin tosi villi tämä esikoistyttö ja pahassa uhmaiässä,eli helpommalla kuvittelen pääseväni kun köytän sen rattaisiin. :kieh:

Sit vaan kun vielä tietäs et millaset rattaat hommaa... |O

möö
Meillä oli tuplat tuolla ikäerolla. Tosin meillä oli kesävauva. Talvi oli luminen ja silloin esikoinen istui pulkassa ja kuopus oli tavallisissa vaunuissa. Seuraavana kesänä esikoinen ei rattaisiin enää suostunutkaan.

Meillä on poika nyt 2,4 v... ja vauva siis puoli vuotta.
Riippuu vähän, millaista retkeilyä te harrastatte. Mä kävelen aina joka paikkaan, mutt vaan tässä lähiympyröissä, lapsentahtisesti on aikaa mennä. Kaupungille en juuri lasten kanssa yksin lähde, tai siis en lähde oikeastaan ollenkaan. Ei siis tarvitse olla kiinnisitomis paikkaa pojulle, ja tätä nykyä tuplat on enemmän riesa kuin hyödyksi. Pikkujätkä käveliskin jo paljon, mutt tuplat vie ahtailla kaduilla paljon tilaa: istumiseksi siis menee jos on tuplat matkassa (ohikulkijat repis muuten peliverkkarinsa ). Seisomalauden tilasin, otan käyttöön heti kun tulee. Mä välttämättä en siis tuohon ikään enää ostaisi tuplia.

v
Meil on tuplat kyl ollu kovassa käytössä, liikutaan paljon kävellen ja pitkiä matkoja ettei puhettakaan, että isoimmat olisi jaksaneet seisoa tai kävellä. Ikäerot on meillä alle kahden vuoden aina olleet, mutta tuolla ikäerolla vielä suosittelisin tuplia. :) Päiväunosetkin on hyvä niissä ottaa eikä tarvitse liikkua sitten vain silloin, ettei kummallakaan ole just uniaika, sikälimikäli 2v enää päiväunosia nukkuu ;-).

Maija
Meille tuli tuommonen ikäero, ja me hommattiin tuplat. Seisomalauta on hiekkateillä hankala ja työläs, eikä poika olisi jaksanut siinä kökkiä, kun kauppaankin on useamman kilometrin matka - vaikka muutoin onkin reipas ja liikunnallinen pikkumies :). Onneksi löytyi tuttavaperheeltä todella siistit käytetyt tuplat, jotka ovat todella kätevät.

Meillä lapsilla ikäeroa 2v 4kk ja hommattiin tuplat.
Ja ovat olleet tän kevään ja kesän aikana kyllä ihan ehdottomat. Ei omisteta autoa ja pääsääntöisesti kävellään inhimilliset matkat (kuitenkin puhutaan useista kilometreistä ) ja muuten kuljetaan bussilla. Ei ole tarttenut miettiä voiko jonnekin lähteä että painaako esikoisen päiväunet päälle kun hän on voinut nukkua sitten vaunujen kyydissä tarvittaessa. Liikutaan myös paljon ilta aikaan (harrastetaan roolipelaamista ja peli aikoja on vaikea sovittaa niin etteikö loppu venyisi jo lähelle yöunia) ja on ollut helppoa kun ei ole tarvinnut stressata kuinka sitten liikutaan jos esikoinen on ihan väsynyt kotimatkalla.
Talvella tosin tarkotus olisi liikkua noilla pienillä vaunuilla ja pulkalla enempi ja ensi kesäksi sitten hommataan tarvittaessa seisomalauta.
Ja me ostettiin halvalla tuplat käytettynä ettei tehnyt edes isoa lovea kukkaroon vaikka vaan vähän aikaa ovat olleet käytössä.

g
me ei tarvittu, hommasin seisomalaudan ja kantoliinan. jos esikoinen ei jaksanu seistä laudalla laitoin vaunuihin ja vauva liinaan. :) kaveri osti tuplat samalla ikäerolla oleville ja sanoi että oli kyllä niin turha ostos kun esikoinen ei viihtynykkään enää rattaissa... möi melkein käyttämättöminä eteenpäin ne vaunut.

Yhteistyössä