Lapsi 1v.3kk eikä vieläkään kuukautisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja /M
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

/M

Vieras
Hei,

Toivoisimme suuresti sisarusta esikoisellemme joka on nyt reilu vuoden ikäinen. Toiveissa on siis raskaus mahdollisemman pian. Imetän 2krt vuorokaudessa ja imetys on tarkoitus lopettaa lähiaikoina. Kuukautiseni eivät ole alkaneet ja ikää minulla on 38v (mieheni 39v.) Odotimme ensimmästä raskautta neljä vuotta, kummallakaan meistä ei todettu mitään syytä siihen miksi raskaus ei alkanut. Raskaaksi tulin lopulta clomifenin ja inseminaation avulla. Miten meidän olisi viisainta toimia uuden raskauden suhteen.

Hei vaan!

Kiitos kysymyksestäsi.

Toisinaan pienikin imetys saattaa pitää kuukautiset vielä poissa, joten kannattaa nyt ensin katsoa mitä käy kun lopetat imettämisen.
Tosin koska teillä oli jo esikoistakin yrittäessä pitkä tie takana, ei liene järkevää kovin kauan odottaa ennenkuin hakeudutte lääkärin luo. Jos kuukautiset sitten alkavat säännöllisinä, voitte kuitenkin yrittää uutta raskautta ainakin puolisen vuotta.

Onnea matkaan!

Viimeksi muokattu:
Mulla meni toisen lapsen jälkeen 1v3kk ennen kuin menkat alkoivat. Se vaati imetyksen lopetuksen kokonaan ennen sitä. Imetin 1v2kk, kunnes lapsi lakkasi itse imemästä. Lääkäri mulle sanoi, että hyvinkin se imetys pitää menkat poissa.

Yhteistyössä