Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Ajattelin aloittaa tällainen pino kun en ainakaan löytänyt mitään samantyyppistä...Korjatkaa jos olen ollut sokea...

Plussattiin eilen mieheni kanssa eka kertaa. Yritystä takana melkein 4 v ja siihen sisältyy 2 icsi hoitoa. Siirtoja tuli tehty 4 yhteensä. Kolmannesta PAS:ista kun siirettiin kaksi alkiota tuli eilen plussa! :heart:

Oireita on jo jonkun aikaa ollut. Suurin niistä on mahakipu(joka hoitaja selitti että kohtu venyy) ja väsymys. Rinnat ovat myös arat ja on kaamela oliivihimo!

6.3 mennään ultraan mutta omien laskujen mukaan tänään olisi tasan rv 4.

Tulkaa muut ja kertomaan mitä teille kuuluu!
 
Onnittelut plussasta! Meillä lapsen saantiin ainoa keino ICSI, jonka ensimmäisestä passista helmikuussa elämäni ensimmäinen oikea tärppi! Kirjoittelen lokakuisten pinossa, jossa normiodottajia ja lapsettomuushoidoilla plussanneita suloisessa sekasotkussa :). Tervetuloa sinne kirjoittamaan!
 
Onnittelut teille molemmille Amelia ja marimilla :heart:

Meillä on toiveita takana pian kolme vuotta ja IVF/ICSI ainut todennäköinen keino saada lapsi. Tutkimuksiin mentiin vuosi sitten, mutta hoitoon pääsy siirtyi lähes vuodella, koska joudun operoitavaksi tässä välillä. Tutkimuksissa todettiin täysin oireeton endometriooma eli endokysta munasarjassa ja myoma kohdussa, jotka leikattiin laparotomiassa toukokuussa. Puoli vuotta leikkauksen jälkeen täytyi käyttää ehkäisyä (!!), jotta kohdun leikkausarpi ehti parantua; leikkausarven vuoksi meille ei missään vaiheessa siirretä yhtä alkiota enempää.

Tammikuussa tehtiin siis ensimmäinen hoito pitkän kaavan mukaan, viime maanantaina tehtiin veritesti ja saatiin plussa :heart: Yksi kyytiläinen on siis matkassa ja yli kaiken toivotaan, että kyydissä pysyisikin. Laskettu aika on lokakuun 21. eli mie olen myös ilmoittautunut tonne lokakuisiin, mutta kiva idea tämä omakin ketju.

Mukavaa sunnuntai-iltaa :)
geri 4+6
 
Jep, jatketaan omaa samalla :). Uskoisin, että odotuksen fiilis on hieman erilainen, kun plussaa on odotellu pari vuotta tai enemmän ja vasta "ei niin mukavilla hoidoilla" tärppi.. Hirveä pelko itsellä, että entä jos meneekin kesken. Sitten alkaa taas hoitoaikataulujen sovittelu, lääkkeet ja jännääminen. Toista se on niillä, jotka raskautuvat luomusti, kun mahdollisen keskenmenon jälkeen voi luomusti raskautua uudelleen, ilman sen suurempia suunnitteluja, paineita ja lääkityksiä (huokaus). Toivotaan, että vauvelit pysyvät mukana synnytykseen asti!
 
Bea
Olen perjantaina ekan kerran elämässäni plussannut jo 40v ja 3 IVF hoitoa läpikäynyt "ensikertalainen" =) Vihdoin siis eka kunnon plussa tuli ja verikokeessakin hyvä HCG arvo eli 224 joten jännittävät kuukaudet edessä!
Kiva että teillä on tämä uusi palsta juuri plussanneille ja jopa pitkissä hoidoissa olleille. Tunnistin muutaman nimimerkin tuolta lapsettomuus palstan puolelta jossa olen roikkonut aktiivisesti syksystä saakka, tosin lahjasoluhoitojen puolella.

Mulla alkoi oireet (osin lääkityksestäkin) jo ennen plussausta ja nyt jatkuneet lähinnä rintojen arkuutena. Vatsa välillä vähän oireilee ja nipistelee mutta pahimmat menkamaiset jomotukset ovat jääneet ainakin toistaiseksi pois. Ekan kerran kun tässä raskaan ollaan niin kaikkia tuntemuksia tosi tarkkaan seuraan ja kirjoitan vielä ylöskin. Mitä oireita teillä ollut entä tuo kuuluisa pahoinvointi, onko jo astunut kuvaan? Itselläni vähän äklöä oloa lähinnä iltapäivisin mutta ei ole vielä ruokahalua vähentänyt.

Varasin jo ulrankin omalta klinikaltani 10.3 joka nyt sitten on meidän ensimmäinen etappi. Sinne asti kun päästään ja kaikki hyvin niin alan varmaan vasta todella nauttimaan tästä ihanasta olotilasta (jos tämä vain nyt jatkuu....).

Leppoisaa viikon jatkoa,
Bea

 
Onnittelut kaikille plussasta! Tällaista omaa lapsettomuuspuolen kautta siirtyneiden pinoa olen tänne kaivannutkin.
Meillä tehtiin eka PAS siirto 18.1.08 josta saatiin plussa. Nyt laskujen mukaan menossa 7+3. Ollaan huomenna menossa AVA:lle UÄ tutkimukseen josko nyt näkyisi montako masussa on ja sykkeet (kaksi alkiota siirrettiin).

Raskausoireita on kunnolla ollut jo parisen viikkoa päällä, tosi kaamea pahaolo "öklötys", rinnat kasvaneet huimasti ja väsymystä on ollut täälläkin.

Kuulumisiin! =)
 
Moikka Bea ja Kaneli-07! Kivaa kun tänne tuli lisää porukkaa ja onnittelut plussista!

Se toinen ketju menee niin hurjaa vauhtia eteenpäin ja hirveesti on kirjoittajia. Mulle sopii paremmin kirjoitella tänne.

Flunssa tuli sitten mullekin tietty. Töissä kaikki yskii ja pärskii niin ei oo ihme. Jäin sitten tänään heti pois kotiin lepäämään. En meinaa nyt riskeerata mitään. Lepäilen vaikka loppuviikon ja syön c-vitamiinia.

Hiukan outo olo tänään kun ne tavalliset oireet ei oikein tunnu..heti pelästyy ja ihmettelee...Ennen kuin pääsee ultraan on kyllä aikamoista piinailua. Ehkä vielä pahempi kun ennen plussaa. Rinnat ei ole tänään ollenkaan arat ja muutenkin ihan normi flunssainen olo.

Kaneli-07: Mitäs ultrassa näkyi?

Koska te muut menette ekaan ultraan? Meillä on 6.3.

Amelia rv 4+4
 
Bea
Amelia, sinunakin ottaisin varmasti iisisti, ja lepo & vitamiinit ovat varmasti paras hoitokeino. Olen lukenut että vastustuskyky alkuraskaudessa heikkenisi jonkin verran ja ainakin itselläni on ollut nenä tukossa jo kohta pari viikkoa. Tosin sanovat myös että raskautuessa limakalvoissa tapahtuneiden muutosten takia voi noita flunssamaisia oireita ilmaantua. Yritän nyt ehkä liioitellunkin paljon varoa etten saisi tartuntaa pärskijöistä ja pesän kädetkin aina kun mahdollista.

Hassua tosiaan että eilisen lähes oireettoman päivän jälkeen tänään taas vatsa todella oireillut sekä oikealta, vasemmalta että alhaalta. Menkamaista jumutusta taas ja heti pelästyn ja kiiruhdan veskiin...grrr. Tänään oli tullut aamulla tukilääkeen (alakautta laittettavan progesteroni geelin) mukana aavistuksen haaleanpunaista vuotoa ja tippa oli nyt vielä housuissakin...toivottavasti vain sitä ns "normaalia" tuhruvuotoa jota monilla alkuraskaudessa esiintyy.

Miten teillä muilla, onko tullut vuotoa laisinkaan? Vähän alaselässäkin vihlaili ja on tehnyt sitä jo muutaman kerran viime viikojen aikana, mutta kaipa tämäkin sitä asiaan kuuluvaa oireilua.
Joko sitä huoestuu kun ei oireile tai sitten huolestuu kun oireilee paljon =) on tämä niin uutta ja ihmeellistä....

Rauhallista loppupäivää kaikille. Helsingissä tuli lunta aamulla ja näytti jo lähes talviselta mutta eipä kauan kestänyt tuo peite kun jo hävisi ja loskaksi muuttui, äh.

Hyviä vointeja,
Bea
 
Moikka kaikki ja suuret onnittelut Bealle sekä Kanelille!!

Niukka vuoto alkuraskauden aikana taitaa olla tosi tavallista - klinikaltakin varoiteltiin, että se on ihan normaalia ja ettei tarvii saada sätkyä. Yhteyttä kannattaa ottaa, jos vuoto on runsaampaa kuin kuukautisten aikana. Luotetaan Bea siihen, että kaikki on varmasti ok.

Amelian flunssasta ja vitamiineistä tuli mieleen, että ootteko ottaneet mitään lisiä käyttöön? Soittelin Felicitakseen viime viikolla ja kyselin asiasta; normaalista monipuolisesta ruokavaliosta pitäisi saada kaikki tarvittava, mutta ei lisistä kuulemma ole mitään haittaakaan ja otin käyttöön E-EPA kalaöljyvalmisteen ja Multitabsin raskaus monivitamiinin. Oon lisännyt myös maitotuotteiden käyttöä; aiemmin ei juuri ole maitoa tullut juotua.

Soitin tänään neuvolaan; ensimmäinen aika on 10.3. ja alkuraskauden ultra on klinikalla 4.3. - vielä pari viikkoa pitäisi kärvistellä... Aika kuluu todella hitaasti! Nyt ollaan menty ihan uudelle levelille piinapäivistä ;)

Olin ehkä vähän hätänen ja en voinut vastustaa kiusausta; tilasin tämän kirjan: http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=542&cookiecheck=1 (kylläkin toisesta nettikaupasta halvemmalla...) Siitä joku mainitsi tuolla toisessa pinossa ja kuulosti tosi kivalta mielestäni. Raskauden eteneminen käydään läpi viikottain hedelmöittymisestä lähtien ja kirjaan voi lisäillä myös omia tuntemuksia kultakin viikolta.

geri 5+2
 
Anteeksi kun häiriköin pinoanne mutta Gerille ja muille tuota kirjaa haluaville sitä sai Anttilasta alennuksesta kymmenellä eurolla! Itse sieltä bongasin tuon B)

Vauvaliimaa kovasti tänne teille kovia kokeneille, mutta onneksi vihdoin on plussat plakkarissa! :heart: :heart:

Tini+ Pingu rv 12+0
 
Varovasti pienen salaisuuden tännekin tuon... :heart:
Tänään veritestissä HCG 297, takana IVF/ICSI(2.) tuoresiirto, kaksi alkiota siirretty 4.2. EN oikein osaa mitään sanoa... =)
Uä rv7 tossa maaliskuun toisella viikolla, toivotettiin tervetulleeksi sydänääniä kuulemaan. Toivon vain että tämä kestää....
La 28.10

T. Ulpis 4+0
 
Bea
Onneksi olkoon Ulpis!! Hyvä arvo & tervetuloa mukaan jännittämään tästä eteenpäin meidän kanssa =)
Pitänee mennä huomenna Anttilan kautta jospa tuo kirja olisi vielä jäljellä ale:ssa ellei jo loppu suuren kysynnän vuoksi!

Löhöillen soffalta :) Bea
 
Mukava, että meitä on lisää täällä!
Kävin rv 7 ultrassa ja sieltä löytyi kaveri oikeasta paikasta ja sykekin näkyi. Lääkäri varoitteli keskenmenon riskeistä rv 12 asti, minkä vuoksi kovasti jännitän np ultraa, joka olisi rv 12. Erikoista on, että lokakuisten pinolaisille useampi lääkäri oli sanonut, että keskenmenoriski on tosi pieni, kun sydänäänet on todettu rv 7. Minun lääkäristä tuli enemmänkin sellainen olo, että elä juhli vielä, kun on niin epävarmaa rv 12 asti ja senkin jälkeen on omat riskinsä.

Toivottavasti pinoon saadaan vielä paljon uusia mukaan! Sehän tarkoittaisi, että lapsettomuushoidot tuottavat tulosta ;)
 
Olen tonne lokamassujen pinoon myös kirjoitanut, mutta näin meillä. Aloitettiin lokakuussa 07 hoidot. ICSI ainoa hoitomuoto miehellä hitaasti liikkuvat simpat ja vähäinen määrä. No marraskuussa 07 tuoresiirtona 1 josta nega, nyt tammikuussa 2 josta plussa . Laskettu aika 8.10.08 ja eilen käytiin ultrassa jossa yksi syke. Minut jo pelästyttänyt hyvin vähäinen vuoto 2 kertaa, jonka lääkäri sanoi tulleen ehkä toisesta alkiosta jonka kehitys oli pysähtynyt. Edellisestä liitosta 2 lasta ja tämä meidän ensimmäinen yhteinen. Hyvin kauan n.5 vuotta voimia kerättiin ennen kun hoitoihin hakeuduttiin. Nyt kaikille hyvää päivänjatkoa =)
 
Kiitos Tinii vinkistä :)

Ulpulummukalle ja Mari75:lle täälläkin vielä onnittelut ja tervetulotoivotukset :wave: Ja onnea myös hyvistä ultrauutisista sekä marimillalle että Mari75:lle - tuo on varmasti niin odotettu ja ihana hetki! Itsekin ootan tuota kuin kuuta nousevaa, vaikka kauheesti pelottaa että onko siellä ketään ja kuuluuko syke...
 
Kivaa kun tänne on taas tullut uusia! :heart:

Vitamiinilisistä niin olen jo jonkun kuukauden aikana syönyt multi-tabs raskaus tabletti päivässä. Lisäksi juon ainakin kaksi lasia maitoa päivässä mitä en aikaisemmin tehnyt. Muutenkin tuo syöminen on mennyt aika uusiksi. Yritän syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Ihan hyvä muutenkin mulle tehdä vähän ruokaremonttia. Ennen oli aina mukamas niin kiire että söi vähän mitä ehtis. Nyt vastuulla on toinenkin ihminen niin pitää skarpata.

geri: Mä tilasin tuon adlibriksestä eilen!

ONNEA plussasta Ulpulummukka! Ihania uutisia! :flower:

Ihanaa marimilla! Onnea! Voin vaan kuvitella miten ihanaa on kuulla syke ja tietää että on taas päästy askel eteenpäin!

mari75: Onnea! Varmasti oli ihanaa kuulla pienen syke...*Odottaa innolla omaa ultra-aikaa...*

Flunssa on ehkä hiukan jo antanut periksi. Tänään on onneksi raskausoireetkin takaisin. Eilen meillä oli ilmeisesti pikkuisen/pienten kanssa kaikilla lepopäivä! Tänään kasvetaan taas kovaa vauhtia niin että mahassa välillä repii oikein kunnolla. Vuotoa muuta kun valkovuotoa ei ole ilmeentynyt. Rinnat ovat nyt todella arat ja rintsikat kiristää. Tarvii kohta hankkia uudet...Miettisin tässä jo että tarvii kohta hankkia mammahousut kun kaikki kiristää ja tekee pahaa. Väsyttää kans että voisi nukkua melkein koko ajan....Mutta IHANAA tämä on! :heart: :heart: Ja kaiken arvoista! =)

Amelia 4+5
 
Bea
Joo mullakin taas menkamaiset allot jatkuu eli vatsassa niinkuin paineenomaista kipua, tulee ja kestää hetken ja taas katoaa. Enimmäkseen juuri tuolla oikealla puolella joka todella taas hämää mutta toistaiseksi kaikki ok. Kaipa tämä tosiaan kuuluu asiaan ja on aika yksilöllistäkin. Lukemani perusteella oireiden pitäisi olla enemmänkin nippailu ja repäisykipuja mutta mulla kyllä suoraa jomotusta.

Taidan hakea itsekin noita "raskaus" multitab:seja. Mulle myös määrättiin foolihappoa ja olen ottanut sitä jo pari viikkoa ennen plussausta mutta sitä ei näemmä suomessa kovin paljoa mainosteta, enemmänkin olen kuullut siitä ulkomailla käytettävän.

Äklöä oloakaan mulla ei oikeastaan ole vielä ollut kun ihan aavistuksen lähinnä iltapäivisin. Odotan "innolla" =) milloin se sitten alkaa....well, eihän sitä edes kaikille tule joten toivotaan että senkin puolesta tämä kaikki normaalia.

Nimimerkki vähän "huolestunut" =)
 

Hei kaikille! :flower:

Saanko liittyä seuraan iloiseen!?
Olen kovasti ollut mukana, lähinnä taustalla, lapsettomuuspuolella, ja ajattelin, että nyt uskaltaudun liittymään jo tähän ketjuun.. Alusta asti olen seurannut tasutalla tätä ketjua, mutta sen verran epävarma olen vielä ollut maha-asukista, etten ole uskaltaut ilmoitella itsestäni mitään...

Meillä on miehen kanssa vauvan yrittystä takana vuodesta 2004, hoidoissa ollaan oltu vuodesta 2005. Takana on pari inseminaatioita, joista ei tulosta. Näiden väissä tulin spontaanisti raskaaksi syksyllä 2006, joka päättyi kohtukuolemaan rv 13. Synnytin pienen tyttösikiön :'( . Nyt jälkeenpäin olen ajatellut, että mikähän tähdenlento tämä oli, koska en ole raskautunut muuten, hoidoilla tai ilman. Mitään syytä ei meistä kummastakaan ole löytynyt lapsettomuuteen... Esikoista siis odotetaan!!

1.IVF oli tammikuussa, ja plussasin ystävänpäivänä, vaikka olin 90% varma, ettei tästäkään plussaa saada. Ollut jo hetken voimakkaita menkkaoireita, mutta onneksi vuotoa ei ole näkynyt. Joka kerta, kun WC:ssä käyn, pelolla katson haaroväliin :snotty:
Olenkin kuullut raskautuneilta ystäviltä, että niitä menkkakipuja - ja tuntemuksia usein on, ei kannattaisi olla huolissaan. Mutta niin monta kertaa on toivottu ja petytty, ettei uskalla toivoo parasta. Toivotaan kuitenkin!!!

Mulla eka UÄ 6.3., sinne asti jännätään. Pelottaa kohdunulkoinen raskaus...

Marimilla ja Mari75, voin vain kuvitella sen onnentunteen, kun kuulitte sydämensykkeet.. Onnea! :flower:

Ulpulummukka, onnea plussasta!

Geri, onnea myls sinulle plussasta. Tunnistin nimesi lapsettomuuspuolelta. Aika lähekkäin rv:lla mennään... :flower:

Kaneli-07, innolla odotamme UÄ-uutisia... :flower:

Kaikille muille myös tasapuolisesti onnea!

Kiva päästä vaihtamaan tuntemuksia ja kokemuksia. Toivotaan, että mahdollisimman moni meistä voisi loppusyksystä/ loppuvuodesta ilmoittaa suloisen toivotun vauvan syntymästä... :hug: :)
 
Tervetuloa joukkoon kulti :) Teilläkin on takana tosi surullisia koettelemuksia, mutta nautitaan nyt tästä onnesta ja luotetaan siihen, että kaikki menee hyvin. Samoissa tosiaan taidetaan edetä - viikon 10 (rv 7) ultraa kovasti odotellaan myös täällä!
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

21.10
Bea....................... ..3. IVF .............. UÄ 10.3

28.10
Ulpulummukka......... IVF/ICSI 2. tuoresiirto



Ilman laskettua aikaa

Amelia................... 2. ICSI, 3. PAS UÄ 6.3

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Moikka!

Saanen samalla liittyä joukkoonne :wave:
Väsisin tuollaisen listan, kertokaa mielipiteenne niin muokkaillaan sitten sitä...

Kiva nähdä täällä tuolta tammi/helmikuu ivf/icsi hoitolaisista tuttuja "naamoja" :D
Meillä oli kanssa tammikuussa ensimmäinen IVF-hoito mun viallisen munajohtimen takia. Takana meillä yritystä n. kohta 3 vuotta, hoidossa se kaksi. Takana yksi kemiallinen raskaus (kun oli vielä molemmat johtimet), tuulimuna sekä kohdun ulkopuolinen, josta oikea munajohdin poistettu. Nämä siis aikaansaatu Clomifeenillä. Sen jälkeen 6kk ei mitään joten hoitoon hakeuduimme. Tammikuussa siis ekasta hoidota ja vielä tuoresiirrosta plussa. Nyt tänään 7+4 ja jännittää kovasti. Tiistaina olimme varhaisultrassa ja sydämenkaiku löytyi, mutta vaikka lääkäri sanoi että riskit enää pienet niin en vaan pysty vielä "juhlimaan" tätä kunnolla...
Kirjoittelen kanssa enimmäkseen tuolla km jälkeen plussanneet ryhmässä sekä ajoittain lokakuisissa! Nähdään :wave:

Odottavan aika on pitkä.. Voimia kaikille tähän piedempään piinaan, odottamiseen :hug:
 
Ihana lista! Mistä sä löydät noita kuvia???? Kiva "nähdä sua!"

Tervetuloa siis kaikille!

(.) Oksettaa hieman, pää on kipeä ja tissit edelleen todella kipeät ja KASVAA! Nyt jo!
Ei vain uskalla oikein iloita vielä, vaikka tuo laskuri mun oli pakko käydä tekemäs...! :$
Ultraan on vielä niin pitkä aika.... Yhtä pitkä aika ku täs piinailus kesti... Huoh...


T. Ulpis ja Kyklooppi

 

Yhteistyössä