Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Voi rakas Marli :'( :'( :'( Itken täällä ja sydämeen koskee...olen niin pahoillani puolestanne.
Voi miten kamalaa olet joutunut kokemaan :'( :'( :'(
En tiedä yhtään miten lohduttaisin :'( Tämä on niin järkyttävä uutinen. Syvä osannottoni :'( :hug:
 
Syvä osanotto Marlille :snotty: Aivan hirveetä olette joutuneet kokemaan miehesi kanssa. Ei tässä sanat riitä. Itken täällä myös puolestanne. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan mitään tuollaista. Toivottavasti ammennatte voimia toisistanne miehesi kanssa. :hug: :hug: Jaksamisia :heart: :heart:
 
Voi Marli :'( :'( :'( Täälläkin vuotavat kyyneleet valtoimenaan kokemasi johdosta. Olen niin kovasti pahoillani! :hug: Olet ollut mielessä päivittäin ja urheutesi läpi raskaiden viikkojen on antanut itsellekin voimaa. Nyt toivon voimaa ja kaikkea mahdollista tukea sinulle ja miehellesi tähän suruun. *rutistaa*
 
Marli, olisipa sanoja joilla voisin lohduttaa :'( ! Ihan hirvittävän väärin joutua kokemaan jotain tuollaista! Lämmin osaanotto! Ihanaa kuitenkin että olet löytänyt lohtua ylhäältä ja jaksat katsoa tulevaisuuteen. Paljon voimia ja lämmin halaus! :hug:
 
Voi Marli! :hug: Kylmät väreet ja suuri suru kulkivat pitkin selkäpiitä, kun luin kuulumisesi. Kunpa osaisin jotenkin lohduttaa... Sanat eivät vaan jotenkin riitä. Kovasti voimia ja jaksamista ja asian läpikäymistä näin henkisesti. Lämmin osanotto ja halaus! :hug:
 
Marli, :hug:
Ei ole sanoja jotka helpottaisivat. Surkaa nyt rauhassa ja sitten kun olette toipuneet, kuka tietää milloin, jatkatte. Voimia!




Kauheaa omaa napaa nyt tuijottaa mutta:

Neuvolasta sain nyt paperit, pitää huomenna mennä täyttelemään kelaan ku en osaa itte.
Vaikka tulot on huonohkot, saan silti ansiosidonnaista sairaspäivärahaa vuoden 2006 tulojen mukaan, onneksi. Eli ei aivan minimillä tarvitse mennä.
Supistelut jatkuu, nyt taas kivuliaina, lääkettäkin otin jo, mutta ei vielä auta. Saas nähdä kuinka käy. Ensi viikolle pitäis jaksaa, toivottavasti nuo suppailut ei tee kohdunsuulla mitään. Muksut on kuitenkin jo päät alaspäin, olleet jo monta päivää.

Neuvolatiedot:

RR: 90/55
SS: 94
Paino: +210g/vko (yhteensä vasta 1.6kg)
Hb: 90
Hkr: 0.29
Pissa: ok
Sf-mitta: 32 :eek:

Ahistuttaa ja puhistuttaa, huimaa ja väsyttää sekä oksettaa. Kuulemma ensi viikolla arvioidaan tarvitaanko verensiirto/iv-rauta, sillä hb ei riitä kaksosille. :|

Flunssakin pukkaa.

T. ulpis 23+2
 
Marlille ja miehelle voimia kaiken tämän jaksamiseen. Olkaa toistenne tukena koska se on kuitenkin se vahvin ja rakkain tuki mitä nyt tarvitsette. Maukat oli ihmeellisiä taistelijoita mutta ikävä kyllä ei jaksaneet. Kutsu enkellten luo oli väkevämpi.
Onnea seuraavaan kertaan, ei kannata lannistua jos teillä vielä tallella on pakkasessa toisia tulokkaita.
Isot :hug:
 
Kiitos kaikille osanotoista.
Muistakaa nyt nauttia raskaudestanne. Se ei tarkoita, ettei saisi nauttia ja iloita omasta raskaudesta kun toisella kohtaa epäonni.
Me olemme kaikki odottaneet sitä päivää kun on raskaana ja saa haaveilla ja ihannoida raskaudesta ja tulevaisuudesta.
Tästä mennään taas eteenpäin. Omalle kohdallani se saatta olla adoptio ja siitä olen aivan yhtä iloinen. Oma terveys ennen kaikkea.
Eilen aloitin läskikerhon ja ulkomaan matkoja jo katseltu.
Paljon haleja ja onnen toivotuksia kaikille.
Rakkain terveisin,
Marli
 
Marli, olet kyllä todella urhea ja fiksu nainen! Tarkoitan sitä, että pystyt ajattelemaan noin avarasti kaiken kokemasi jälkeen. Muistathan kuitenkin ajatella nyt ennen kaikkea omaa hyvinvointiasi ja sitä mitä sinä nyt tarvitset, jotta jaksat. Oikein suuri halaus vielä, ja toivon kaikkea hyvää sekä onnen hetkiä tulevaan!

ON: täällä alkaa omanapainen hysteria-vaihe olla hieman tasoittunut. Eli soitin lapsettomuusklinikalle (eivät olleetkaan vielä kesälomalla) ja sieltä sanottiin että heidän kantansa on, että lentäminen on ok, mikäli mitään muuta poikkeavaa ei ole havaittu. Toisaalta vieläki vähän harmittaa, että se kätilö sanoi mitä sanoi, vaikka ei edes pidä paikkaansa. No, nyt siis kuitenkin matkasuunnitelma pidetään entisellään, jos mitään yllättävää ei tule eteen.

Vointikin on pääasiassahyvä. Joskus heräilen yöllä, mutta vessassa ei tarvitse ihan samaan tahtiin juosta kuin vielä vähän aikaa sitten.

Onko teillä muilla vatsakipua syönnin jälkeen? Mulla nimittäin on ja pari päivää sitten oikein tosi kipeeksi tuli, ja jouduin olee ihan pitkälläni, kun tuntu että sillee polttelee alavatsassa. Mitähän lie, onneks se meni ohi, mutta tietenkin tällaista hermoheikkoa säikäytti... Ehkä vaan syön liikaa.. :kieh:
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


3.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini...................1. IVF...Kaksoset...........PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
risto...........................1. PAS............................OYS


Tammikuu 2009

14.1
Maija-mamma...............3. IVF......................Maailmalla

27.1
Sahranami......Luomuihme hoitojen jälkeen, kaksoset...NKL


Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Kipatsu........................1. IVF:n 1.PAS...................

Heksamiina.................................................

Enniv............................1. IVF:n 2. PAS.................
[/quote]

 
Moikka,
Taas vähän galluppia: onko kellään ollut tällaisia raskausoireita, että herää yöllä siihen, kun on niin älyttömän kylmä? Mulla tää on useasti tapahtunut, että on ihan horkassa ja hampaat kalisee. Sitten kun on kietoutunut peittoon, niin aamulla yleensä herää ihan hiestä märkänä. Sanoisin noiden olevan jonkinlaisia "kuumia aaltoja", ellen olisi raskaana. En ole mistään lukenut moisesta, mutta voivatko siis olla ihan raskausoireita? Mulla nää alkoi siis vasta raskauduttuani. Eikä oo siis eka kerta...

Kati & Pablo rv 16+2 ;)
 
Kati... Täällä!! :wave:

Vielä kun kylmyys osui samoille viikoille räjähdysalttiuden kanssa niin meillähän tapeltiin (tai siis minä tappelin) peitosta kun minä olisin halunnut pitää kokonaan miehenkin peiton. :D
Oli vaan NIIN kylmä melkein koko ajan. Mulla tosin ei ollut silloin hiki. Nyt on vasta se vaihe..

Plääh.. Aamulla neuvolaan. Saas kattoa vieläkö terkka on sitä mieltä, että mulla on korvien välissä vikaa. Onhan se nyt järkyttävää, että jos on toisen sikiön menettänyt alkumetreillä ja tausta on mikä on.. Että tuli sitten ekan 18 raskausviikon aikana kaksi kertaa mieleen, että onkohan lapsella kaikki hyvin...


t. Raitis ja Kick-boxing-girl rv 22+5
 
Huomenta kaikki!

Hih, naurattaa toi Raitiksen pälättäjä, joka saa nyrkistä ja hiljenee :LOL: Juuri noin sille terkalle, jos vielä siellä arvostelee normaalia odottavan äidin huolta!

Kati, mulla oli kanssa palelua vähän aikaa sitten, mutta nyt alkaa iltaisin olla aika lämmin. Ehkä noi masukit vähän jo lämmittääkin. Mulla lämpö on hieman normaalista kohonnut, sekin varmaan selittää ajoittaisia viluntunteita

Ulpikselle pidän kovasti peukkuja, että saat hemoglobiinin ylös! Toihan on ihan hirveän alhainen. Kyllä varmaan on huono ja heikko olo. Muutenkin toivon, että lepo auttaa supistuksiin.

Olin eilen gynellä, kun epäilin tulehdusta, mutten uskaltanut alkaa lääkitsemään itseäni hiivalääkkeillä ilman lääkärin lupaa. No, sitähän se onneksi (?) vaan oli. Lääkäri oli jotenkin poikkeuksellisen ihana vanha mies (Mehiläisessä ), joka sitten spontaanista ultrasi masun päältä ilman mitään laskua siitä! Mulla ei ollut vauvoista huolta, on niitä sen verran usein tiirailtu, mutta kivaahan se oli nähdä heidät taas. Toinen kaiketi nukkui - tai ainakin yritti nukkua, sillä toinen moksautteli nyrkeillään häntä.. oisko siellä veli heti siskoaan kiusaamassa??? Hassua ajatella, mitä menoa ne tuolla viettävät ja muodostavat sitä sidettä välilleen.

Aurinkoista kesäpäivää!
 
Morjensta!

Rakenneultrasta juuri kotiuduttiin. Mukava kätilö, eri kuin viimeksi. Sai hyviä kuvia pikkuisesta. Siellä se rennosti köllötteli, käsi niskan takana. Loppuvaiheessa kätilö kysyi meiltä halutaanko kysyä jotain. No mä tietenkin tokaisin, että kumpi se on. Vaikka olin jo kyllä nähnyt siellä jotain poikaa viittavaa, mutta eipä sitä itse osaa monitoria niin tarkkaan lukea. Mies sanoi siihen, että eikös se nyt ollut jo ihan selvä. Kätilö nauroi, että juu on selvä poika tai jos on tyttö niin sitten on erikoisen mallinen tyttö =) =) Hän oli yrittänyt peitellä pikkuisen "vehkeitä" kun ajatteli, että jos ei vaikka haluta tietää sukupuolta. Sanoi sen kuitenkin olleen hieman vaikeaa =) Naurattaa ne kuvat joissa pikkuisen pippeli on niin tanassaan pystyssä kun hän makaa kohdussa selällään =) Selvästi isäänsä tullut :LOL:

Istukka oli niin alhaalla, että se katsotaan vielä vk 28 ultrassa uudestaan, jonka tekee lääkäri. Kuulemma 99% se nousee kohdun kasvaessa. Jollei nousisi niin alatiesynnytys ei olisi mahdollinen vaan sektio. No aivan sama mulle kummalla konstilla se vaavi saadaan maailmaan. Sektion arvet kuulemma paranee hitaammin joten ei voisi kovin paljoa mitään nostella ainakaan aluksi. Mutta sitten säästyisi ponnistustuskilta. Jotenkin aivan outoa ajatella vielä mitään synnytystä. Tuntuu kuin vastahan sitä olisi tullut raskaaksi. Kaverini jolla on 2 lasta sanoi, että hänellä oli molemmista raskauksista istukka aluksi alhaalla mutta nousi myöhemmin.

Miten muilla on ollut istukan laita rakenneultran käyneillä?

Nyt lähtävä pojun kanssa syömään pinaattikeittoa. Olen vähän koukussa siihen. Ei mikään huono juttu.

Marica ja pikku poju 20+2
 
Noista kuumista aalloista vielä. Mulla oli hormonihoitojen aikana öisin joko todella kylmä (hampaat löi loukkuun) tai sitten niin hiki, että hikinorot senkuin valui tissien välistä, yök! Eli tiedän tasan mitä se on. Raskausaikana on ollut vaan jotenkin lämpösempi kuin normaalisti. Yleensä olen tosi vilukissa, talvellakin villasukat jalassa ajoittain.

Mä olin muuten loman jälkeen yhden päivän töissä. Loppupäivästä alkoi nimittäin koskea masuun niin kovasti, että seuraavana päivänä hain sairaslomaa. Nyt olen sitten viikon saitsulla. Toivottavasti, en ole tätä juttua jo kirjoittanut. Ei tykännyt vaavi jatkuvasta istumisesta, kun lepotaukoja ei saa pitää muuta kuin lakisääteiset. Ei siis anneta armoa edes raskaana oleville. Senpä takia haen aina saikkua jos vähänkin siltä tuntuu. Ei voi riskeerata pikkuista.
 
Onnea Maricalle tulevasta poitsusta! :heart:
Miruliini, mun miehellä ei ole aikaisemmista suhteista lapsia, sekoitit varmaan johonkin muuhun. :) Täälläpäin on kanssa joku tulehdus alapäässä, toivottavasti hiivaa. Olen sitä yrittänyt luonnonjugurtilla hoitaa, mutta nyt on sen verta ärhäkämpää laatua ettei ole tepsinyt. Jos ette ole käyttäneet jugurttia hiivaan, niin suosittelen, on todella hyvä konsti alkavaan/lievään tulehdukseen. Ihan gynekologit suositelleet, itse olen lähes aina saanut sillä tulehduksen kuriin. Huomiseksi olen kanssa varannut ajan gynelle, nyt raskauden aikana ei ole leikin asia jos olisikin kyse muunlaisesta tulehduksesta. Olen muuten miettinyt miten hurjaa olisi, jos sitä "normitilassakin" juoksisi lääkärissä näin useasti, saisi varmaan aika pian luulosairaan maineen ja rahatkin hupenisi aika nopeasti...

Kati, mulla on ollut myöskin tuota palelua ja sitten taas hikoilua ajoittain. Aika usein olen mennyt nukkumaan villapaita ja sukat päällä, ja sitten joutunut yöllä ne riisumaan. Meillä on myös kyllä aika kylmä nyt sisällä, kun säät olleet viileähköt.
 
Annuli, hupsis. Niinhän sekoitinkin sut toiseen ja muistankin jo missä yhteydessä. Sori :) Tää hiivakaan ei ole kiva, mutta onneksi vaaraton. Lääkäri varoitteli, että jos sen raskausaikana saa, uusiutuu aika herkästi :x Toisaalta, ihmettelin jo, missä se on oikein viipynyt, mutta kun koko alkuraskauden olen ollut täysin sokerittomalla ruokavaliolla ja viime viikkoina on alkanut namit maistumaan :ashamed:

Maricalle onnea poikauutisista. Pojat kuulemma mielellään esittelevät itseään avoimesti, kyllä kovasti itsekin odotan rakenneultraa, jossa voisi olla mahkuja nähdä jotain.

Mälsä keli. Mietin, lähtiskö lenkille, mutta jos lähtee saa todennäköisesti vettä niskaan. Jos taas pohtii ja arpoo tarpeeksi kauan, ei enää jaksa lähteä :headwall:
 
Kati, mulla on lähinnä ollut hikoilua. Muutaman kerran olen väsyneenä palellut, mutta öisin kyllä lähinnä hikoilen...

Annuli ja Miru, voiko sitä hiivaa olla ilman kutinaa? Mulla oli aluksi ajoittaista kutinaa ja lisääntyi valkovuoto, mutta silloin ultrassa lääkäri sanoi, että ei näy mitään erityistä. Muutamana päivänä sitten laitoin canesten-rasvaa, mutta kapselia minulla ei ollut. Kutinat loppui sit siihen. Käytin sen jälkeen myös muutamana yönä Lactal-puikkoja, kun tuntui että vuoto oli pahanhajuista. Nyt viime viikolla kysyin taas ultrassa, että onko vakavaa kun sitä valkovuotoa on niin paljon, mutta kehotti vain seuraamaan tilannetta. No nyt se valkkari onkin vähentynyt ihan minimiin, mikä ihmetyttää kovin.. Onko kellään käynyt näin?

Marica, hienoa että kaikki oli pojulla hienosti! Millaista se sun vatsakipu muuten on ollut? Mietin, että voisko tää mun vatsa kipuilu johtua myös istumisesta, kun oon istua kökkinyt tässä tuolissa koko viikon pahemmin liikkumatta.

Mulla on siis vatsa taas kipeä ja eilen oli myös iltapäivällä. On sillä lailla lähinnä kireän tuntuinen ja ihan kun siellä olis ilmaa, joka ei tule ulos... Ja vaikka olis kuinka joustavat ja isot housut niin vatsan kohdalta puristaa. Ei siis taida johtuakaa syömisestä vaan jostain muusta. Pitäisiköhän tässä mennä lääkäriin? Huomenna on viimeinen työpäivä ennen lomaan, ja en työaikana oikein pystyis, ja sitten olis tarkoitus lähteä kesäloman viettoon mökille... :( Miru, eikö sullakin ollut jossain vaiheessa vatsa kipeä? Millaista kipua se oli?

 

Yhteistyössä