Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Voi Tiiti, rukoillaan että kaikki kääntyisi lopulta voiton puolelle :hug: Sulla oikea asenne, ei luovuteta!!!

Kiitos kysymykseeni vastanneille. Minäkin jään vielä pohtimaan tuota veriseerumia, sitä kun ei halua huolestua turhaan.

Eka ivf on tosiaan ja Kotkan keskussairaalassa synnytän jos kaikki menee nappiin.

Mulla alkoi viime yönä kovat vatsakivut koko vatsassa ensin, sitten siirtyi jomottelee vasenta munasarjaa. Olin varma että nyt käy huonosti. Lopulta jomotus hiljeni kunnes aamulla taas jatkui munasarjassa kun käytin koirat aamupisulla.

Kävin neuvolalääkärillä joka teki sisätutkimuksen, ultraa ei ole käytössä neuvolassa. Hän totesi että kohtu supistelee, mutta vuotoa ei ole ja kohdunsuu on kiinni. Nyt olenkin sitten ainakin 2vk sairaslomalla ja otettava erittäin rauhallisesti. Eli ihan vuodelepoa. Jopa kävely alkaa heti jomottaa. Yleensä menee kuulemma levolla ohi. Nyt laiskotellaan sitten ihan luvan kanssa ja katsotaan vaavin kanssa filmejä kyllästymiseen asti :)

Meillä eka ivf tosiaan ja Kotkan keskussairaalassa synnytän mikäli kaikki menee nappiin.

Vointeja kaikille

Marica ja asukki 8+1
 
Terkkuja pitkästä aikaa.
Meillä eletään jännittäviä aikoja, verta vuotaa ja maha on kipeä, mutta joka viikkoisessa ultrassa molemmat(Terho ja Tenho) ovat viikkoja vastaavat ja elossa. Np on ens maanantaina ja sen tekee lääkäri. Olen siis ollut vuodepotilaana liikkumiskiellossa kohta kaksi viikkoa. TUSKAA. Pelkään että kesken menee...

Olen pahoillani huonoja uutisia saaneille! Nopeasti lukaisin neljä sivua tekstiä... :hug:

Neuvolassa käyty, mulla on sitte niin ilkeä neuvolatäti että! mä en kestä sitä ollenkaan!!!!! Sokerirasituksessa oli jotain häikkää, 1h arvo oli koholla mutta muuten ok, nyt sitte 3 kertaa päivässä arvoja mittaillaan... Itku. Sekin vielä!
Pahoinvointi on hellittänyt, mutta masu on jo kasvanut, näkyy selvästi ja ekat mammahousut on ostettuna. Ei tunnu kivalta. Paino on laskenut 4kg. JEE!

Noh, viikkoja on jo kivasti 11+3, luulisin. ELI 12 VIIKKOA RASKAANA OLOA. Uskomatonta.
Mutta nyt kotiin.

Heippa!

T. Ulpis sekä Tenho&Terho
 
Uskaltautuiskohan sitä ekaa kertaa kirjoittamaan tänne odotuspuolelle...Mahtuuko vielä joukkoonne, vaikkei ihan alkuvuosi taidakaan enää olla?
Elikkä tänään varmistui plussa 1.PASista verikokeella, hcg oli 197, kuulema hyvä näille päiville. Olo on vielä täydellisen epätodellinen, kun olen jo ehtinyt keskenmenoakin pelätä, pientä tiputteluvuotoa nimittäin on ollut. Nyt vaan toivon kovasti, että kaikki sujuisi hyvin!

Tuttuja näyttäisi täällä olevan lapsettomuuspuolelta, pitääkin alkaa selata ketjua!

 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF.........24.4 np-ultra..........TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF....................NKL

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL


Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

Tiiti-.....................
[/quote]

 
Tervetuloa Annuli!! Ja onneksi olkoon!! :flower: :flower: Tänne mahtuu kyllä!!
Laitoin sut heti listalle. Sitä saa siis kaikki muokata ihan kuinka parhaaksi näkee tai pyytää lisäämään tarpeellisia asioita jos ei itse halua muokata.

Tiitille kovasti jaksamista kaiken epätietoisuuden keskelle! Toivotaan, että kaikki menisi hyvin! :hug:
Sun tilanne kuulostaa kurjalta. Mulla on myös jotain nestettä kohdussa, se näkyy aina ultrissa. En nyt siis tarkkaan osaa selittää mitä se on. Pitää taas ens kerralla kysyä. Siis joku kudosnestekertymä kuitenkin kohtuontelossa ja siitä taas ei pitäisi olla mitään haittaa. Mulla oli (ilmeisesti) samaa myös punktiopäivänä.

Maricalle ja Ulpikselle jaksamisia makoiluun! En ole kateellinen oireistanne mutta tuo makoilulupa sopisi mullekin.. Eilen menin sänkyyn klo 19, nukahdin kasin maissa ja heräsin herätyskelloon 6.30.. Ja oisin nukkunu vaikka kuinka kauan lisää!

Onko kukaan muuten kuullut Kanelista?? :eek:
Muoks.. Kaneli näyttääkin olevan aktiivisena lokamassuissa. :)
 
Jaksamisia ja tsemppejä tiitille!

Tervetuloa Annuli mukaan!

Kirjoitinkin tänne jonnekin, että luulen tunteneeni liikettä kahden päivän aikana. Äidin kanssa juteltiin ja hän kertoi tunteneensa liikettä aikaisin, vaikkakaan lääkäri ei ollut silloin ensisynnyttäjää uskonut (ei kuulemma voi vielä ymmärtää niiden olevan vauvan liikettä). Tosin äidin ensimmäisestä raskaudesta on aikaa eli kai lääkärit nykyään myöntävät, että myös ensisynnyttäjä voi tuntea liikettä aikaisin. Nt ultrassa koko oli viikon pitemmällä kuin lasketussa, niin voihan olla, että kaveri tuntuu isokokoisena aiemmin ;) ja vilkaskin oli ultratessa!
 
Aivan ehdottomasti mahtuu mukaan Annuli - täällä on aina tilaa!!! Onnea hurjan paljon plussasta :heart: Kävinkin toisella puolella kurkkimassa ahkeria testailuja :D ja ihanaa, että tulokset nyt sitten vahvistui.

Liikkeiden tunteminen on varmaan veikeä tunne - sitä tässä innolla odotellaan...

Jaksut kaikille,
geri 12+2
 
moikka..

on tullu paljon tekstiä, en millään kaikkee jaksanu lukea ku olin poissa noin 3vkoa. tuli käytyä 2vkoa kanarian auringossa ja mahtavaa oli ja kaikki meni hyvin:)

pahoitteluni huonoja uutisia saaneille, haleja ja tervetuloa uudet..

maanantaina käytiin eka neuvolassa ja saatiin kuunnella sydänääniä, se oli niin liikuttavaa ja ihanaa..neuvolan mukaan painoa olis tullut reilu 4kg lisää, pikkasen meinasin saada shokin. tullu visiin naposteluta herkkuja likaa joten täytyy alkaa kiinnittään huomiota mitä syö.. muuten oireet aika vähissä, mitä nyt rinnat kipeet ja pientä ällötystä iltaisin. huomenna olis sit NT-ultra, vähän jännittää kyllä..
meillä neuvolantäti pyysi ottamaan tyhjän dvd levyn mukaan et saadaan poltettua toi NT-ultraus levylle, aika veikeetä.. en ollut ennen moista kuullut mut ihan siistii kyl:)

t:heidh ja masuasukki 12+4
 
Tervetuloa Annuli!!!Onneksi olkoon!!! :flower: :heart:
Minäkin olen tuolla toisella puolella jännäillyt teidän puolesta. Ihanaa, että tulos siis vahvistui ja tuo raskaushormoniarvo kuulostaa hyvälle :heart:
Kurkin jo että sieltä on kohta tulossa lisää tytsyjä tänne puolelle :D Voi kunpa mahdollisimman moni meistä vanhoista tammi/helmi/maaliskuun-pinolaisista plussais nyt PAS:ista tai uudesta hoidosta!

Tiitille, voima :hug: Kuulostaa kamalalta tuo tilanteesi. En ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan. Sanoivatko lääkärit mistä se johtuu? Joku tulehdusko? Toivotaan nyt että kaikki kääntyisi parhain päin! Toivoa kuitenkin on! Paljon jaksamista sinnepäin :hug:

Ulpikselle ja maricalle, jaksu :hug: :hug: Kurjat tilanteet ja kyllä tuollainen pelästyttää. Jaksamista teille molemmille! Ja nyt saa ainakin sitten oikein lääkärin määräyksestä lepäillä.
Koittakaa rentoutua ja katella filmejä tai lukea kirjoja ja antakaa miesten hoitaa kotihommat ja tuoda aamiaisen sänkyyn. Ottakaa kaikki irti lepäilystä! ;)

Raitis, Tuo väsymys kuulostaa niin tutulta. Voisin nukkua vaan koko ajan! Tää onkin nyt pahin oire mikä mulla on koko ajan ollut. Ei jaksa mitään ja vaikka ottaa päivänokoset niin ei helpota yhtään. Sitten kun olen koko ajan väsynyt olen myös kiukkuinen kuin persiiseen ammuttu karhu. :)

Miten teillä muilla tuon painon kanssa? Ulpulummukka sanoi jo että on paino pudonnu 4 kg. Mullakin ihan sama juttu, 4 kiloa olen kanssa laihtunut. Pahoinvoinnista se ei voi johtua, kun olen kuitenkin pystynyt syömään normaalisti. Mistä lie johtuu?

marimilla, Millä viikolla sä tunsit noi liikkeet? Varmaan ihana tunne... :heart:

En tiedä kirjoitinko jo tänne, mut mulla on jo pieni vauvamaha, näkyy ihan selvästi! :D
Kaikki housut kiristää jo. Pitäis ostaa jo mammahousut. Nyt mulla on kotona löysät verkkarit.

Jaksamista kaikille

Kuunkulta 10+0

Muoks* En huomannutkaan heidh sun viestiä. Oli varmaan ihanaa olla siellä Kanarian lämmössä! Ja saada aurinkoa. Sitähän raskaanaollessa ois hyvä saada, että saa kunnolla D-vitamiinia. Onnittelut sydänäänien kuulemisesta :flower:
 
Moi taas kaikille pitkästä aikaa! Täällä on porukka lisääntynyt, Onnea kaikille uusille ja tervetuloa pinoon! (mä tän joskus aloitin vaikka en kauhean ahkerasti ole käynyt täällä...)
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille ja tsemppiä meille kaikille!

Pahoinvointi on vihdoin ja viimein hellittänyt sen verran että en oksenna enää miljoona kertaa päivässä. Öklö olokin on nykyään eniten iltaisin. Mutta oli se tässä aikaisemmin niin paha että meni maku ihan kaikesta. Jopa tästä palstasta.

Tänään käytiin NP-ultrassa ja saatiin tietää että pienokaiset voivat hyvin ja kasvavat niin kuin pitää. :heart: Toisella mittaa 6,7cm ja toisella 6,1 cm. :heart: löi hurjasti niin kuin pitääkin ja turvotusta oli toisella 1mm ja toisella 1,4mm. Eli kaikki ok. Mä jännäsin sitä niin paljon monta päivää eikä ole vieläkään hellittänyt tuo jännitys. En oo varmaan ihan vielä tajunnut... :)

Inhottavin tällä hetkellä on korkea pulssi ja alavatsakipu. Pulssi johtuu ilmeisesti siitä kun kunto on laskenut ja on ollut niin pitkään paha olo ja kipu siitä kun kohtu venyy ja paukkuu...niin ne viisaimmat ainakin väittävät.

Oi ihanaa heidh tuo Kanarian lämpö kuulostaa aivan mahtavalta....ja onnittelut sydänäänien kuulemisesta, se on kyllä aivan ihana kokemus!

Kuunkulta: Mullakin laski paino 2,5 kg mutta olen saanut nyt takaisin 2 kg sen jälkeen kun olin tiputuksessa. Mullakin näkyy jo massu! Jopa niin hyvin että muutkin jo sanovat siitä. Mä en oo voinut käyttää vanhoja housuja pitkään. Kyllä se vaan on pikkuhiljaa uskottava että siellä on joku! =)
 
Kiva, että tänne vielä mahtuu, ja kiitoksia kaikille onnitteluista! Moni alkaakin olla ihanasti jo "turvallisilla vesillä" eli ns. riskiviikot ohitettu.
Itse pelkään vielä todella paljon, ettei kaikki menekään hyvin, ja kuulostelen itseäni aikalailla kokoajan. Tuo pieni tuhruvuoto todella pelästytti, vaikka klinikalta kerrottiin olevan normaalia. Lisäksi vatsa on jotenkin todella pingottunut, tuntuu jännittyneeltä koko ajan. Oliko kellään samanlaista ihan alkuvaiheessa?

Raitis, minulla laskettu aika muuten olisi 15.12 ja synnäri luultavasti naistenklinikka. Itsekin olen muuten joulukuussa ja vieläpä naistenklinikalla syntynyt :D

Jaksamista Ulpulummukka ja Marica,nyt vaan sitten lepäätte kunnolla!
 
Iltoja naiset!

Annulille kovasti onnea :flower: :heart:

Tuo epävarmuuden tunne on varmasti kaikilla takaraivossa siihen asti kunnes on synnyttänyt. Ja ne jotka ovat saaneet hedelmöityshoitoja eivät varmasti pidä mitään itsestäänselvyytenä ja osaavat arvostaa plussaa sekä lasta aivan eri asteikolla kun ne jotka tosta noin vaan ovat tulleet raskaaksi. Niin se vaan on.

Se vatsan pinkeys kertoo vaan siitä että masuasukki ja sen kämppä kasvaa koko ajan :heart: Mulla ainut oire plussa-aamuna oli juuri tuo painostava olo mahassa. Ja varsinkin kun käyn vessassa niin silloin pinkeys oikein korostuu. Tuntuu että masu olisi muka jo jotenkin tiellä =) Mutta mulla onkin masu pömpöttänut alusta lähtien.

Vähän käy tuo ukko sääliksi kun se joutuu tekee kaikki kotihommat yksin, työn, koirien hoidon ja pihatöiden lisäksi ;) Ollaan vastikään muutettu uuteen valmiiseen taloon mutta pihat tehdään itse. Tai mies tekee nyt sitten.
 
moikka :)

ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin NT 1.1mm ja nenäluu näkyy.. pikkuisen pää-perämitta oli 7.4cm, eli ruokkinut olen ilmeisesti häntä hyvin :LOL:.. tuli kyl tosi mahtava fiilis ku tietää kaiken olevan hyvin.. saatiin 5 kuvaa mukaan ja dvd:lle ultraus:) vatsan päältä ultrattiin ja näky kyl tosi hyvin..

t:heidh ja masuasukki 12+5
 
Kiva kuulla heidh että kaikki oli hyvin :)

Itse sain jo tänään kutsun samaiseen ultraan joka on 2.5vk päästä. Olen silloin viikolla 11+6. Nopiaa toimintaa kun vastahan neuvolantäti paperit sinne postitti.

Mulla tullut uutena juttuna kestojysäri, välillä vain hetkeksi hellittää. Pahoinvointi on ilta/yöpainotteista, ja iskee toki silloin aina jos en syö parin h välein. Eli nälässä ei tarvi minunkaan vaavin olla =)

Täällä sitä sohvalla aikaa kulutetaan. Harmi kun ei voi ulkoilla, olis niin kaunis sää.

Marica ja asukki 8+3
 
Heidhille onnea hienoista uutisista! :) Maricalle jaksamista lepäilyyn!
Minä soittelin tänään Felicitakseen, ja sain heti maanantaiaamulle ajan meidän lääkärille. Ihan oman mielenrauhan takia haluan käydä juttelemassa ja ultrattavana jo nyt. Hyvä tuuri oli, ilmeisesti joku peruutus tullut juuri sopivaan saumaan.

Pahoinvointi on alkanut jo mullakin. Ruokaa on saatava tasaisin väliajoin taikka tulee huono olo. Sellainen tasainen äklötysolo on kyllä kokoajan päällä. Ei haittaa yhtään, kestäisin vaikka mitä pienen nyytin takia :D
Mitenköhän Ulpulummukka muuten voi?
 
Taidanpa minäkin seurata Annulia tänne lapsettomuuspuolelta plussanneiden pinoon. Elämäni eka plussa tosiaan pärähti testiin - sekä kotitestiin että veritestiin - nyt keskiviikkona. Verikokeessa ilmeni, että hcg-arvo oli 200 eli kuulemma oikein hyvä. Siitä asti onkin ollut täysin epätodellinen olo. Laskureiden mukaan laskettu aika tulisi olemaan jotakuinkin 14.12. Mullakin alkaa lievä pahoinvointi jo kolkutella ovella. Ruokaa on pakko saada melko usein, koska muuten tulee ällötys olo, kun veren sokeri laskee. Kauhea nälkä on kans koko ajan päällä. Kivaa, että täälläkin on paljon tuttuja jo entuudestaan! Mietin tässä, että uskaltaako sitä vielä ilmoittautua tänne, kun viikkoja on niin vähän vasta takana, mutta päätin kuitenkin tulla - meni syteen tai saveen ;) Felicitakseen on kans varannut alkuraskauden ultran, jonne olen menossa vappuviikolla.
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF.........24.4 np-ultra..........TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF....................NKL

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU

14.12
Kati231.................1.Pas...........................JS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL


Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

Tiiti-....................


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
[/quote]

 
Onnea mahdottoman paljon Kati ja tervetuloa odottamaan :heart: :heart: Aivan ihanaa, että onnistumisia on taas tapahtunut!

Kivaa kuulla pitkästä aikaa myös Heidhista ja Ameliasta - teidän pikkuiset on kyllä kasvaneet hurjasti, siellä on tosi pitkiä pieniä :) Vai tuntuuko se vain, kun tässä vaiheessa kasvavat parissa päivässäkin niin hurjasti..?

Ulpulummukan kuulumisia myös odottelen, toivottavasti vaivat olisi helpottaneet :hug: Jaksuja!

Kiva, että pääset näin pian ultrattavaksi Annuli - itse odottelin kolme viikkoa plussauksesta ja ne oli kyllä ehkä elämäni pisimmät viikot ;)

Oottekos muut yhtä höyrähtäneitä - mie olen nimittäin jo plussan jälkeen alkanut kokoamaan "masukuvakollaasia"... :ashamed: :D Tässä tuotos tähän mennessä (rv 4+0, 9+5, 11+5):



Nyt lähden kaupoille ja en aio tulla takaisin ilman mammahousuja, sen verran tuskainen oli eilinen työpäivä, että nyt on pakko luopua normihousuista!

geri 12+5
 
Geri, no on se massu selvästi pyöristynyt! =) Aivan ihanan timmi vatsa sulla ollut ennen raskautta!Mulla ei edes silloin nuorempana,kun paino luonnostaan veteli alakäyrillä, ollut tuollaista. Aina ollut sellainen pömppö, nyt vuosien myötä vaan kasvanut:D
 
Raitis, tonne listaan voi mun kohdalle lisätä, että hoitona ollut 1. PAS ja tulevana synnärinä JS. Kiitti päivityksestä!

Geri, on sun vatsasi tosiaan pikkuriikkisen pyöristynyt, vaikka viikkoja ei takana olekaan tuon enempää. Kuten tuossa edellä jo todettiin, mullakaan ei oo koskaan ollut noin timmiä vatsaa kuin sulla rv 4+0. Nykyäänkin se vastaa lähinnä tuota sun rv 11+5, ellei jopa ole isompikin :LOL: .

Sitten galluppia: mulla siis meneillään tänään rv 4+6. Kauhukseni huomasin aamulla lugeja laittaessani, että kohdunnapukka oli laskeutunut tosi alas, lähes ihan normaaliin paikkaan. Mulla tätä ennen se on koko ajan ollut jossain "kaukana", ettei sormet edes yllä sinne asti. Ei kai tällainen voi tietää jotakin huonoa? Pieni paniikki iski aamulla (vaikka ei tod.näk. olisi ollut mitään aihetta). Mites teillä muilla napukka reagoi? Muuten se on mulla mun mielestä aika kova ja kiinni.

Niin, koska tuota edellistä hieman panikoin, niin oli pakko tehdä tänään sitten vielä raskaustesti! Tosi järkevää! Se oli - yllätys, yllätys - vahva plussa! Sanokaa mulle, että panikoin turhaan ja että kohdunnapukka vaihtelee paikkaa tässä päivien mittaan.

Toinen asia: yritin tänään metsästää kirjakaupoista jotakin hyvää kirjaa koskien odotusta, raskautta ym. Muistelin, että sellainen kuin "Suuri Vauvakirja" on ollut olemassa. Sitä ei kuitenkaan löytynyt mistään, eikä mitään muutakaan hyvänoloista teosta. Voiko kukaan suositella mitään?

Tuntuu, että omat oireet ovat kadonneet jonnekin, kun olen tänään koko päivän syönyt hyvin ja aika säännöllisesti. Eikös sellainen juuri pidäkin huonon olon poissa? Työpäivien jälkeen mulla on useasti ollut huono olo varmaan juuri tuollaisen epämääräisen syömisen ja väsymyksenkin takia.

Kati rv 4+6
 
Katille vielä viralliset tervetulotoivotukset tälläkin puolella! :wave:

Oi vitsi Gerillä on kaunis vatsa!
Täällä on enempi tuollainen "Pulkkinen"!! :LOL: :LOL:
http://www.youtube.com/watch?v=BuQgr54uZnM&feature=related

Mites Tiitin vointi???

Kirja- ja kohdunnapukkagalluppiin mulla ei ole oikein mielipiteitä. :|

Olin viime yönä töissä gynen osastolla ja kävin vähän yön hiljaisina ja pimeinä tunteina "tutkimassa" miten ultralaite toimii.. ;) Seisaaltaan yksikseni tsekkasin ja siellä se pikkukaveri köllötteli ja sydän löi!! :heart: :heart:

Raitis rv 11+1
 
Kati,mulla tuon kohdunnapukan paikka on kokoajan vaihdellut. Sinuna en olisi huolissaan. Joo, minäkin paraskin puhuja, olen niin hermoheikko kuin vain voi olla! :D
Mutta eihän me edes osattaisi kokeilla koko napukkaa, jollei täällä palstoilla oltaisi siitä juttuja kuultu...

Kuulostaa kivalta, Raitis, tuo ultralla katselu työajalla... Voikun voisi hankkia kyseisen laitteen kotia, taitaa hintaa olla vaan turhan paljon. :D
 
Ihanaa kun tänne alkaa virtaamaan porukkaa lapsettomuuspuolelta, kovasti onnea Kati!! :heart: On se mahtavaa että nykyään hoidot on niin kehittyneellä tasolla. Tuottaa selvästi tulosta!

Vau Geri mikä kroppa B) , todella sievästi olet pyöristynyt. Mä olen ollut turvoksissa alusta lähtien. Toki aamuvatsa on se todellinen tilanne ja silloin vähempi turvoksissa. Mä väitän että mun masu on saman kokoinen jo nyt kuin sulla. Ysiviikolla mennään täällä. Mulle sanoi gyne että alkio on mulla kohdun etuseinämässä joten siksi se työntyi jo heti alusisa pömpöksi.

Makaaminen alkaa jo vähän tympii mutta mitäpä sitä ei tekisi lapsensa vuoksi. Aloitin juuri lukemaan Patricia Cornwellin kirjaa "raatokärpänen". Siinä on kirjailija minun mieleeni. Tosin lukeminen ei hirveästi edisty kun kovinkaan montaa sivua en ehdi lukemaan kun on otettava aina torkut :LOL:

Itse olen myös vähän hermoheikko, koko ajan sitä miettii onko kaikki masussa hyvin jne. Pitäisi kotona olla ultrausvehkeet niin voisi päivittäin seurailla tilannetta, tai ainakin viikoittain :LOL:

Luin juuri foolihaposta jonka tarve lisääntyy raskaana olevilla. Sitä saa erityisesti: vihreistä vihanneksista, paprikasta, parsasta ja leseistä. Nää mulla jäi mieleen. Kaikkea muuta meillä taitaa ollakin mutta parsan haku reissulle laitan vielä mieheni :)
 

Yhteistyössä