Lapsettomuuspolille vaikka raskaana?

Menisittekö te julkiselle lapsettomuuspolin aloituskäynnille vaikka olisitte juuri plussannut?

Meillä on takana 1,5 vuotta yritystä ja 2 inssiä ja yksi ICSI (1 tuoresiirtoon ja 1 pakkaseen) yksityisellä. Olemme odottaneet pääsyä julkiselle jo hyvän tovin ja nyt tuo aika sitten vihdoin olisi reilun viikon päästä. Iloksemme kuitenkin plussasimme perjantaina tuosta ICSI:n tuoresiirrosta, mutta koska kaikki on vielä niin alussa, on valitettavasti täysin mahdollista ettei tässä vielä ihan maaliin asti päästä.

Olisiko teidän mielestä väärin mennä kuitenkin tuonne aloituskartoitukseen jos raskaus on kuitenkin alkanut? Varhaisultraakaan kun ei olla ehditty ennen tuota vielä tehdä. Olisi niin surkeaa joutua taas takaisin jonon hännille, jollei tämä raskaus jatkuisikaan. Toisaalta epäitsekkäästi ajatellen taas en haluaisi viedä paikkaa jonossa keltään sellaiselta, joka mahdollisesti sitä minua kipeämmin tarvitsisi.

Mitä te naiset tekisitte?
 
Ihanaa kuulla plussastasi! Kovasti onnea!:flower:

Itse hoidoissa julkisella ja kokemuksesta voin sanoa, et hommat etenee suht hitaasti vielä kartotuskäynninki jälkeen.. Joten ite menisin ihan surutta sinne kartotuskäynnille! :)
 
Minäkin soittaisin sinne ja kertoisin viilikset. Tai soittaisin että oot kauheen kipeenä et joudut siirtää sen ajan niin se aika siirtyy nyt eteenpäin mutta on ainakin sitten aika varuilta et jos jotain on sittenki pielessä. Siihen seuraavaan aikaan mennessä kerkeette saada varmuuden raskaudesta.
 
Mä olen käsittänyt niin, että julkisella puolella ei tehdä hoitoja, jos yksityisellä ei ole pakkanen tyhjä.
En tiedä onko joka julkisen puolen yksiköllä näin, siis joka toimipisteen, mut näin oon käsittäny että eivät edes ota vastaan jos toisessa hoitopaikassa on pakkasessa tavaraa (olettaisin että tämä teidän 1. ICSI on yksityisellä tehty).
Tai sitten se oli että hoitoon ei voi ilmoittautua jos muualla ei ole pakkanen tyhjä...?? :confused:
Onhan se kurja odottaa uutta aikaa jos kaikki ei olekaan hyvin, mutta menisi sitten jollekin toiselle tämä aika joka sitä myös tarvitsee...¨
Ehkä kannattaa soittaa sinne ja kertoa rehdisti mikä teidän tilanne on, niin itse tekisin.
Ja onnea plussasta :) Josko kaikki menisikin hyvin????
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
No omalla kokemuksella voisin sanoa että asia on käsittääkseni niin kuin TanZZZku laittoikin eli jos on ollut yksityisellä hoidot niin siellä käytettävä pakkaset tyhjäksi.

Ja reilua olisi ettet veisi aikaa sellaiselta joka sitä tällähetkellä tarvitsisi enemmän...mun mielestä...: /

Onnea Plussassta!!!
 
Luulenpa että voisi mennä. Niinkuin sanoit, kaikki on tosiaan kovin alussa ja epävarmaa. Ensimmäisen, suunnittelutapaamisen kävisin ihan hyvällä omallatunnolla, kun kerran aikaa on jonotettu pitkäänkin. Mutta ymmärrän kyllä muutkin näkemykset.
 
Ihme neuvoja täällä, eihän tuossa nyt ole järjen häivää että vaan marssit sinne. :stick: Hei haloo ihmiset, mitä siellä suunnitellaan jos tilanne on tuollainen? Että "jos menee kesken niin toisesta kierrosta sitten aloitat lääkkeet" tjsp.? Miten tarkastetaan ns.nollatilanne? Annetaanko reseptit kouraan varmuuden vuoksi?

Kun ei ole lähetejonossa, niin eipä sitä tarvitse jonon hännille joutumista pelätä, vaikka kesken menisikin.

Paras neuvo oli että soita etukäteen, toivottavasti toimit niin. Jos klinikalla on väljää niin voihan olla mahdollista että ottavat sinne näytille, mutta tuossa vaiheessa ei ultraaminenkaan anna vielä lupauksia raskauden jatkumisesta. Onnea raskaudesta ja nautihan siitä, todennäköisintä kuitenkin on että se jatkuu normaalisti. :)
 
Kiitos kaikille vastauksista.

Päädyin soittamaan polille viime viikolla ja hetken arvottuaan he päättivät, että perutaan nyt tämä aika, mutta jos menee kesken, niin voin sitten olla suoraan sinne yhteydessä niin katsotaan josko mahtuisin johonkin väliin.

Meille on siis tehty yksityisellä niin perusteelliset tutkimukset, että tämän käynnin tarkoitus olisi ollut vain saada meidät varsinaiseen hoitojonoon joka ymmärtääkseni ei ole täällä ihan lyhyt.

Mutta toivotaan nyt tosiaan, ettei meidän tarvitse hoitoja enää miettiä. So far so good :)

Sandaali 5+5
 

Yhteistyössä