Lapsettomuushoidot Lahdessa

Tietääkö kukaan yksityisenpuolen lekuria Lahden seudulta joka tohtoroitsisi lapsettomuushoitoja, lähinnä meidän tapauksessa Clomifen-hoito.
Viimeksi ravattiin klinikalla Helsingissä, mutta nyt matkaa jo muutama kymmenen kilometriä enemmän ja tuo esikoinen vaikeuttaa niin kaukana käymistä.
 
Henna80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 21:41 viivi kirjoitti:
Tietääkö kukaan yksityisenpuolen lekuria Lahden seudulta joka tohtoroitsisi lapsettomuushoitoja, lähinnä meidän tapauksessa Clomifen-hoito.
Viimeksi ravattiin klinikalla Helsingissä, mutta nyt matkaa jo muutama kymmenen kilometriä enemmän ja tuo esikoinen vaikeuttaa niin kaukana käymistä.
Mä kun etsin noita klinikoita netistä niin en kyllä löytänyt lähempää kuin helsingistä. Mun olis tarkoitus lähtee luovuttajaksi ja se olisi paljon helpompaa jos se onnistuisi lähempänä, Heinolassa kun asun.
 
Kyllä tuo Hemo oh ehdottomasti paras paikka.
Itse olen käynyt vuoden verran Tiina Posalla.
Oikein ystävällinen ja rempseä, tukee ja kannustaa. Vastailee soittopyyntöihin ennen sovittua aikaa.
Totesi heti että mulla PCO ja kertoi realistiset mahdollisuudet.
Sain terot ja clomit ja nyt jos kierto ei vieläkään tasaannu, lisätään hoitoihin potkua.
Alussa saatiin muutamat lähetteet labraan, perustutkimukset, ei pakottanut vaan sanoi että oman ajan kanssa, sitten kun olemme valmiit B)
Kandee mennä! :wave:
 
peuhu
Koeputkihedelmöitys hoitoja ei tehdä muualla kuin phks:ssä mutta noita "avustavia" lääkkeitähän saa vaikka keneltä lääkäriltä jos ei tarvitse rankkoihin hoitoihin ryhtyä. Inssistä ei ole kokemusta.Onnea matkaan :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 11:37 peuhu kirjoitti:
Koeputkihedelmöitys hoitoja ei tehdä muualla kuin phks:ssä mutta noita "avustavia" lääkkeitähän saa vaikka keneltä lääkäriltä jos ei tarvitse rankkoihin hoitoihin ryhtyä. Inssistä ei ole kokemusta.Onnea matkaan :wave:
Itse koeputkihedelmöityksiä EI tehdä PHKS:ssä vaan lähetteellä Felicitaksessa Helsingissä. Ultrat sun muut tutkimukset hoituu kyllä päksissä hoidon yhteydessä. Clomeista olen kuullut, että niitä ei saa tavan lääkäri määrätä? Täytyy olla joku erikoistunut lääkäri niitä määrätäkseen.
 
miruli
Samainen Tapio Ranta Toimii myös Päksissä Naistentautien poliklinikan alaisessa Lapsettomuuspolilla ja hinta on paljon halvempi kuin yksityisellä. Sinne täytyy vain saada lähete terveyskeskuslääkäriltä. Itse olen ollut ihan tyytyväinen päksissä tehtyihin hoitoihin ja lääkäriin, vaikka se vähän mörökölli onkin. Sitä mukavampia ovat kätilöt sillä osastolla - ilman heitä en välillä kyllä jaksaisi rampata siellä. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta kohta 4v. joista 2 olen ollut Päksin asiakkaana. Mielestäni ei kannata maksaa kalliimpia tutkimusmaksuja, koska hormonit ja muut lääkkeet tulevat kamalan kalliiksi muutenkin. Minun ei tarvinnut odottaa muistaakseni kutsua päksiin kuin n. 3kk. koska minulla ei ollut tullut kuukautisia vuoteen. Ja ensin sain ajan naistentautien polin lääkärille ja sitten vasta muutaman käyntikerran jälkeen Tapio Rannalle.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 19:46 Maija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 11:37 peuhu kirjoitti:
Koeputkihedelmöitys hoitoja ei tehdä muualla kuin phks:ssä mutta noita "avustavia" lääkkeitähän saa vaikka keneltä lääkäriltä jos ei tarvitse rankkoihin hoitoihin ryhtyä. Inssistä ei ole kokemusta.Onnea matkaan :wave:
Itse koeputkihedelmöityksiä EI tehdä PHKS:ssä vaan lähetteellä Felicitaksessa Helsingissä. Ultrat sun muut tutkimukset hoituu kyllä päksissä hoidon yhteydessä. Clomeista olen kuullut, että niitä ei saa tavan lääkäri määrätä? Täytyy olla joku erikoistunut lääkäri niitä määrätäkseen.
Koska ne on lopetettu?? Mulla on kahdelle kaverille tehty phks:ssä koeputkihedelmöityshoito alusta loppuun siellä!!! Lähete on saatu terveyskeskusuksen kautta!

Jos on hormoni tutkimukset ja muut tehty(lähetteen saa omalääkäriltä) ja vikaa löytyy niin mun mielestä silloin myös omalääkäri voi antaa reseptin teroille ja clomeille ja seuranta käynnit on olleet ihan tavallisella gynegologilla( ei mitenkään erikoistunut lapsettomuus hoitoihin).


Sehän voi olla että eri kaupungeissa on eri systeemit, itse en asu Lahdessa vaan kulun Päijät hämeen sairaanhoito piiriin muuten.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 15:30 peuhu kirjoitti:
Koska ne on lopetettu?? Mulla on kahdelle kaverille tehty phks:ssä koeputkihedelmöityshoito alusta loppuun siellä!!! Lähete on saatu terveyskeskusuksen kautta!
Enpä osaa sanoa milloin on lopetettu, mutta en ole kuullutkaan, että olisi tehty koskaan Lahdessa IVF/ICSI hoitoja. Nyt siis ainakin tehdään Felicitaksessa ja on kuulemma ollut ainakin muutamat viime vuodet näin mitä olen kuullut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 20:07 Maija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 15:30 peuhu kirjoitti:
Koska ne on lopetettu?? Mulla on kahdelle kaverille tehty phks:ssä koeputkihedelmöityshoito alusta loppuun siellä!!! Lähete on saatu terveyskeskusuksen kautta!
Enpä osaa sanoa milloin on lopetettu, mutta en ole kuullutkaan, että olisi tehty koskaan Lahdessa IVF/ICSI hoitoja. Nyt siis ainakin tehdään Felicitaksessa ja on kuulemma ollut ainakin muutamat viime vuodet näin mitä olen kuullut.
Ei ole ainakaan kuuteen vuoteen tehty päksissä, sen ajan olen siellä käynyt. Olisiko kyseessä ollut kuitenkin kevyempi hoito, koska aiemmin sopimus oli jonkun muun klinikan kanssa, pari vuotta ollut Felicitaksessa. Olen tyytyväinen.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 08:51 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 20:07 Maija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 15:30 peuhu kirjoitti:
Koska ne on lopetettu?? Mulla on kahdelle kaverille tehty phks:ssä koeputkihedelmöityshoito alusta loppuun siellä!!! Lähete on saatu terveyskeskusuksen kautta!
Enpä osaa sanoa milloin on lopetettu, mutta en ole kuullutkaan, että olisi tehty koskaan Lahdessa IVF/ICSI hoitoja. Nyt siis ainakin tehdään Felicitaksessa ja on kuulemma ollut ainakin muutamat viime vuodet näin mitä olen kuullut.
Ei ole ainakaan kuuteen vuoteen tehty päksissä, sen ajan olen siellä käynyt. Olisiko kyseessä ollut kuitenkin kevyempi hoito, koska aiemmin sopimus oli jonkun muun klinikan kanssa, pari vuotta ollut Felicitaksessa. Olen tyytyväinen.
Itse olin menossa neljävuotta sitten phks:iin ivf hoitoon mutta jonot oli niin pitkät että meninkin sitten Helsingin Väestöliittoon. Myös ystävälleni on tehty tämän JÄLKEEN hoito phks:ssä. Siis puhummeko nyt samasta asiasiasta, Koeputkihedelmöitys hoidot Lahden Päijät-hämeen keskussairaalasa??
 
peuhu
Ai niin piti vielä lisätä että soitin phks(Päijät-hämeen keskussairaala) viime vuonna kun halusimme pikku kakkosta ja sanoivat että ei tehdä ivf- naisille joilla on jo yksi lapsi mutta muuten niitä siellä kyllä tehtiin eli heillä on tälläinen "kiinalainen" yhdenlapsen politiikka joten taas menimme Helsingin väestöliittoon.
 
ICSI tulossa
[/quote]

Ei ole ainakaan kuuteen vuoteen tehty päksissä, sen ajan olen siellä käynyt. Olisiko kyseessä ollut kuitenkin kevyempi hoito, koska aiemmin sopimus oli jonkun muun klinikan kanssa, pari vuotta ollut Felicitaksessa. Olen tyytyväinen.

[/quote]

Itse olin menossa neljävuotta sitten phks:iin ivf hoitoon mutta jonot oli niin pitkät että meninkin sitten Helsingin Väestöliittoon. Myös ystävälleni on tehty tämän JÄLKEEN hoito phks:ssä. Siis puhummeko nyt samasta asiasiasta, Koeputkihedelmöitys hoidot Lahden Päijät-hämeen keskussairaalasa??
[/quote]

Kyllä, julkisen puolen tarjoama IVF/ICSI toteutettuna PHKS toimialueella. Lääkityksen määräykset, seurantaultrat ym polilla mutta varsinainen keräys, labraosuus (IVF/ICSI) ja siirto Helsingissä Felicitaksessa. Minä vuonna nämä on tehty ystävällesi kokonaisuudessaan Lahdessa? Ja oliko kyseessä ICF tai ICSI eikä esim ovulaation induktio?
 
peuhu
\Ei ole ainakaan kuuteen vuoteen tehty päksissä, sen ajan olen siellä käynyt. Olisiko kyseessä ollut kuitenkin kevyempi hoito, koska aiemmin sopimus oli jonkun muun klinikan kanssa, pari vuotta ollut Felicitaksessa. Olen tyytyväinen.

[/quote]

Itse olin menossa neljävuotta sitten phks:iin ivf hoitoon mutta jonot oli niin pitkät että meninkin sitten Helsingin Väestöliittoon. Myös ystävälleni on tehty tämän JÄLKEEN hoito phks:ssä. Siis puhummeko nyt samasta asiasiasta, Koeputkihedelmöitys hoidot Lahden Päijät-hämeen keskussairaalasa??
[/quote]

Kyllä, julkisen puolen tarjoama IVF/ICSI toteutettuna PHKS toimialueella. Lääkityksen määräykset, seurantaultrat ym polilla mutta varsinainen keräys, labraosuus (IVF/ICSI) ja siirto Helsingissä Felicitaksessa. Minä vuonna nämä on tehty ystävällesi kokonaisuudessaan Lahdessa? Ja oliko kyseessä ICF tai ICSI eikä esim ovulaation induktio?

[/quote]

Ei kun tavallinen ivf eli koeputkihedelmöitys hoito ja mä pääsin siihen käsitykseen et lahdessa tehtiin kaikki. Suosittelin hänelle nimittäin väestöliittoa mut mietti et on niin pikä matka sinne hoitoihin :eek:
 
ICSI tulossa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 13:06 peuhu kirjoitti:
\Ei ole ainakaan kuuteen vuoteen tehty päksissä, sen ajan olen siellä käynyt. Olisiko kyseessä ollut kuitenkin kevyempi hoito, koska aiemmin sopimus oli jonkun muun klinikan kanssa, pari vuotta ollut Felicitaksessa. Olen tyytyväinen.
Itse olin menossa neljävuotta sitten phks:iin ivf hoitoon mutta jonot oli niin pitkät että meninkin sitten Helsingin Väestöliittoon. Myös ystävälleni on tehty tämän JÄLKEEN hoito phks:ssä. Siis puhummeko nyt samasta asiasiasta, Koeputkihedelmöitys hoidot Lahden Päijät-hämeen keskussairaalasa??
[/quote]

Kyllä, julkisen puolen tarjoama IVF/ICSI toteutettuna PHKS toimialueella. Lääkityksen määräykset, seurantaultrat ym polilla mutta varsinainen keräys, labraosuus (IVF/ICSI) ja siirto Helsingissä Felicitaksessa. Minä vuonna nämä on tehty ystävällesi kokonaisuudessaan Lahdessa? Ja oliko kyseessä ICF tai ICSI eikä esim ovulaation induktio?


[/quote]

Ei kun tavallinen ivf eli koeputkihedelmöitys hoito ja mä pääsin siihen käsitykseen et lahdessa tehtiin kaikki. Suosittelin hänelle nimittäin väestöliittoa mut mietti et on niin pikä matka sinne hoitoihin :eek:

[/quote]

Sorry, ei ihan kaikkea :/ Mutta Hesassa ei tosiaan tarvi käydä kuin punktio- ja siirtopäivinä. Ne useimmin tapahtuvat ultrat ym on päksissä osastolla.
 
jatkoa
Niin, siis helpottaahan se siinä mielessä, että jos IVF suunnittelu, Zoladex ja ultrat (3-5 kpl) hoituu Lahdessa ja punktio&siirto Hesassa, niin 5-7 kertaa hoituu Lahdessa ja ne kaksi Hki. Ja siirrot olen mennyt yksin junalla, klinikka on melkein kivenheiton päässä keskusrautatieasemasta. Punktio on ainoa oman auton reissu, ja Foorumin parkkihalli on sopivassa paikassa. Eli ei silti mitenkään paha.
 
PHKS:n IVF-hoidot tehdään tällä hetkellä siten, että punktiota edeltävät hormonihoidot yms tulee PHKS:n lääkärin toimesta, samoin seurantaultrat, mutta punktio ja alkoin siirto Helsingissä ostopalveluina Felicitaksessa.
Myös yhden lapsen perheet ovat oikeutettuja kunnalliseen IVF.ään, mikäli PHKS:n lääkärit (käytännössä siis Tapio Ranta) sen parhaimmaksi näkevät - eli on ns. kahden lapsen politiikka...
 

Yhteistyössä