Lapsettomuushoidot ja isyyden tunnistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 00ps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

00ps

Vieras
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, meillä siis tilanne, että ollaan lapsettomuushoidoissa. Koeputkihedelmöitys ja alkoin siirto.. Jos joskus onni potkaisee, niin joudutaanko isyyden tunnistukseen, koska ei olla naimisissa?

Täällä on tästäkin muistaakseni väitelty, mutta mun tietojen mukaan isyystunnustus tulee hoitojen alotuksen yhteydessä, eli kun allekirjoitetaan hoitopaperit tms.

Kyllä mun tutu ainakin kävi siellä sit lapsen syntymän jälkeen, kun eivät ole naimisissa. Ja todella pitkän kaavan kautta hoidoilla lapsen saivat. Kauheesti ei kai sit kyselty enää, kun kertoivat lapsen alullesaattamistavan.

Meillä lapsi ICSI-hoidoilla. Lapsemn syntymän jälkeen käytiin lastenvalvojalla, missä haimme avomiehelleni huoltajuuden (siis yhteishuoltajuus) ja samalla tehtiin isyyden tunnustaminen.

Kiitos vaan "Plop" minunkin puolesta, vaikka asia tuli varmaan selväksi vaikka olikin virhe, no nyt on sekin korjattu.. Ja kiitos muutenkin vastauksesta, eli siis isyyden tunnustukseen mekin joskus ehkä mennään, jollei mennä sitä ennen naimisiin :)

Meillä icsi lapset jotka syntyneet avoliitossa. Lapsen syntymän jälkeen pitää käydä isyys tunnustamassa (ennen ristiäisiä jos haluaa lapset kastaa isän sukunimelle) Mutta siis anyway avoliitossa tunnustus pitää tehdä vaikka hoidoilla lapsi saadaankin.

[QUOTE="Plop";23938107]Meillä lapsi ICSI-hoidoilla- - - samalla tehtiin isyyden tunnustaminen.[/QUOTE]

Meillä myös.

Kysymys: oletko sinä Matti ihan varma että vauva on sinun.
Vastaus: en, mä olin työmatkalla silloin mut odota hetki, soitetaan labratädille ja kysytään ;)

Se riitti :D

[QUOTE="minä";23938135]Meillä icsi lapset jotka syntyneet avoliitossa. Lapsen syntymän jälkeen pitää käydä isyys tunnustamassa (ennen ristiäisiä jos haluaa lapset kastaa isän sukunimelle) Mutta siis anyway avoliitossa tunnustus pitää tehdä vaikka hoidoilla lapsi saadaankin.[/QUOTE]

Ahaa, no mulla oli sitten virheellistä tietoa.

Yhteistyössä