Miehestä johtuva lapsettomuus, oligoteratozoospermia -> kaikkea liian vähän. Ensimmäistä lasta toivotaan, ikää 39 vuotta. Yksi inseminaatio takana, lääkärin sanoin "ei mitään järkeä tehdä inssejä", joten ICSI tulossa.
Noniin, ensinäkin hienoa Adeliina, että päädyitte kuitenkin vielä yrittämään icsiä. Varmasti pelottaa/jännittää?
Meillä on huomenna se suunittelukäynti icsiin, en siis tiedä milloin hoidot alkavat, missä ne alkavat ja millä aikataululla.
Miten te muut tiedätte jo, että tammikuussa alkaa hoidot? Vai alkaako ne lääkkeiden syönnit kuukausia etukäteen ja itse siirto on se, jota jonotetaan joskus puolikin vuotta?
Meillä siis tilanne aivan auki vielä, icsi paikkaan olisi matkaa ~300km/suunta joten en tiedä miten tässä asiassa toimitaan. Vuorotyöt, välimatkat, miehen jännitys, minun jännitys, sairaspoissaolot jne.
Toivotaan, että saataisi joku vaihtoehto vaikka ostopalveluna yksityiselle klinikalle niin kuin inseminaatiokin oli, kerran oma kaupunki ei tarjoa hoitoa. Mua harmittaa toi matka niin paljon, en mitenkään pääse vuorotöistä hyppäämään 600km päivässä noin vaan
Noh, kai se huomenna selviää. Toivottavasti saadaan kiva lääkäri tällä kertaa, kaikki 3 meitä hoitanutta lääkäriä ovat olleet aika ilkeitä, eivätkä kerro asioista ellei osaa lypsämällä lypsää "oikeita tietoja".