Lapsettomuushoidoista plussanneet ensikertalaiset

Hei vaan,

Ajattelin kokeilla onko taalla muita ihmisia, jotka odottavat ensimmaista lastaan ja lapsi on alkunsa saanut hoidoista?

Meilla yritettiin esikoista yli kolme vuotta josta viimeinen vuosi klinikan asiakkaina. Asutaan Hollannissa joten insseja yritettiin maan saantojen mukaisesti melkein vuoden ajan (suurin osa yrityksista jouduttiin perumaan). Ekasta inssista plussa joka osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin.

Ensimmaisesta IVF-hoidosta sitten vihdoin plussa ja tanaan mennaan viikoilla 16+2 :heart:

Koska raskaus sai alkunsa hoidolla, oli alkuraskaudessa normaalia enemman seurantaa, ultrat on tehty viikoilla 5, 7, 11 ja 12.

Seuraavaksi olisi edessa rakenneultra 31.10, silloin menossa 19+6 :)
Ja koska mies on kotoisin Italiasta, kaydaan siellakin gynella tarkastuksissa (Hollannissa ei ole laakarin/gynen tarkastuksia muuten kuin jos tulee ongelmia) joten saadaan ylimaarainen rakenneultra Italiassa 22+4.

Ei tosiaan viela oikein 100% olla paatetty onko edessa synnytys Hollannissa vai Italiassa, joten sen takia seuranta molemmissa maissa :D

Toivottavasti taalla olisi muitakin pinoa etsivia, ja lapsettomuushoidoista plussanneita tulevia mammoja, olisi mukava jutella muiden sellaisten kanssa, joille raskauden alkuun saaminen ei ole ollut itsestaanselvyys.
 
Heissan Sharona

Olenkin useasti miettinyt, mitä sulle mahtaa kuulua, samassa ketjussa kun tuolla lapsettomuuspuolella kesällä kirjoiteltiin ja piinailtiin :) Meillä yritystä ennen plussausta oli takana reilu vuosi, hakeuduttiin hoitoon niin pian yrityksen aloittamisen jälkeen, että asiat etenivät hurjan nopeasti ja nyt ollaan tässä :heart:

Itse olen kirjoitellut tuolta meidän ketjusta plussanneiden kanssa, käsittääkseni suurimmalla osalla esikoinen tulossa, joten tervetuloa vaan sinne! Toivottavasti saan linkitettyä:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1991007-2011-kesan-ja-tulevan-syksyn-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

Hassua, että meillä ei ole viikoissa ja päivissä kuin muutama päivä eroa, vaikka muistelin, että sä plussasit paljon ennen mua kesällä :) Täällä mennään siis tänään viikoilla 15+6. Vasta ihan viime aikoina olen alkanut uskaltaa nauttia raskaudesta ja kauhuissani tajusin, että muutaman viikon päästä ollaan jo puolivälissä. 9 kuukauttahan tämän piti kestää! =) Meillä on rakenneultra 1.11. ja silloin ollaan 19+4 viikoilla eli aika samoissa mennään sun kanssa. Mielenrauhaultrissa olen käynyt yksityisellä pari kertaa varhaisultran lisäksi, sen lisäksi nt-ultrassa kunnallisella.

Mielenkiintoista kuulla, mihin päädytte synnytysmaan suhteen :) Muistaakseni silloin kesällä kirjoittelit, että Hollannissa kivunlievitys on aika lapsen kengissä muihin maihin verrattuna. Onko se tosiaan niin vai oletteko saaneet asiaan jotain lisätietoa?
 

Yhteistyössä