Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL



Neuvolat & ultrat
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 24.1
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 24.1.
Sebu08~ neuvola 24.1
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
miles ~ rakenneultra/4D-ultra 11.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
miles ~ neuvola 12.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Yoslene,
en ole sebu, enkä käy Fertinovalla neuvolassa vaan Graviditaksella, mutta voisin silti vastailla jotain :)

Multa ei ole otettu vielä toistaiseksi kuin ne alun verikokeet (infektiotaudit, veriryhmä, down-seula), joten en osaa sanoa, tuleeko mahdollisesti jotain lisäkuluja virtsanäytteiden testailuista tms. 30min neuvolakäynti tuolla maksaa 44,30e, mutta siitä ei ole vähennetty KELA-korvausta, joten en tiedä mikä se todellinen kustannus lopulta on. Sydänäänten kuunteluun otin alkuraskaudesta pikakäynnin ja se oli 26e (-kelakorvaus). Seuraavalla käynnillä aletaan tikuttelemaan noita virtsanäytteitä, joten sitten tiedän siitäkin enemmän.

Mä koen törkeän hyväksi tuolla käymisessä sen, että saa ihan itse päättää, kuinka tiheää seurantaa haluaa. Mulla on neljäs neuvolakäynti rv23+0 ja noiden lisäksi olen käynyt tuolla raskausklinikalla myös nt- ja rakenneultrat. Niihin olisi saanut myös lähetteen julkiselle puolelle, jos olisi halunnut. Säästöä siinä olisi kyllä tullut roimasti, mutta haluttiin tehdä nekin yksityisellä niin on uusimmat laitteet ja saa ihan oikeasti palvelua. Meillekin esim. tehtiin rakenneultran yhteydessä myös 4d-ultra samaan hintaan, kun emme halunneet DVD-tallennetta vaan pelkät kuvat riittivät.

----

Huh huh. Tuntuu uskomattomalta, että tässä sitä jo porskutetaan 22. viikolla! Olen ihan suunnattoman onnellinen ja sydän meinaa pakahtua, kun tunnen liikkeitä jo melkein päivittäin joista tiedän meidän vauvan olevan edelleen elossa :heart:

Laskeskelin jo jäljellä olevaa aikaa äitiysloman alkuun, ja ei tässä enää ole kuin 13 täyttä työviikkoa :O Jos aika kuluu näin nopeasti kuin tähän asti, niin ihan kohtahan se pitäis jo synnyttääkin! Apuva!
 
Täällä ollaan juuri toivuttu siitä vatsataudista. Ja ei ollut kuulkaa helppoa. Edellisyönä klo. 1 alkoi, ja melkein vuorokauden kesti. Kuumeenkin heitti päälle. Olin totaali sänkykamaa. Oksuja tuli about 30 ( toisestakin päästä tuli kamaa), ja mikään ei pysynyt sisällä. Nyt kamala hedari päällä nestehukasta, mut muuten ok olo. Tosin, kamala pelko perseeessä, koska aamupahoinvointi on poissa!! Okei, johan tässä pahoin on voitu koko viimeinen vuorokausi, mutta kun ei oli sellainen kamala fiilis, ettei masu-asukilla ole kaikki hyvin, ja nyt ei ole pahoinvointia, niin kyllä pelottaa...:'(

Kamalan epävarmaa aika tämä...Meriann ja Ambrosia ymmärrän teitä paremmin kuin hyvin!
 
Yoslene Käyn Fertinovan neuvolassa ja olen kyllä tykännyt tosi paljon!! :) Neuvolatätinä siellä on kätilö Riitta. Olen tähän asti ollut tosi tyytyväinen ja asiat hoituu siellä tosi hyvin. Ekalla neuvolakäynnillä ultrattiin varmuudeksi kun dopplerin kanssa ei vielä kuultu sydänääniä. Perus tulehdusarvot ja muut (mitä vaaditaan äitiyskorttiin) otettiin ekalla käynnillä mutta koko paketti oli muistaakseni alle 100€. Rakenneultran kävin Naikkarilla ja neuvolalääkärit meinaan käydä Fertinovassa kuten myös sokerirasituksen. Joka kertaiset pissa - ja hemoglobininäytteet kuuluvat tuon kolmen kympin hintaan. Suosittelen! :)

Oletko muuten menossa Naikkarille? Tiesitkö ettei me päästä sinne, jos ei ole jotain suurentunutta riskiä äidillä tai lapsella. :(
 
Annabellille tsempit epäilyjen keskelle :hug:

Itselläni epäilykset joutavat toistaiseksi koppaan, sillä neuvolalääkäri ultrasi ja siellä pieni viuhtoi tyytyväisenä,eli kaikki oli peloista huolimatta hyvin.
Olo todella huojentunut!!

Lääkäri alkoi samantien saarnaamaan mulle sokereista :O
Jouduin jo ärähtämään että mulle ei ole ongelma mennä minnekään sokerirasituskokeeseen ja olen hyvinkin tietoinen että tulen siellä käymään, ja suhtaudun suht avoimesti siihen että raskausdiabetes saattaa kohdata mut koska on pco ja ylipainoa ja isovanhemmilla on d2, että ei mulle tarvitse sitä puolustella että miksi sinne pitää mennä :O
Lisäksi se kovaan ääneen ihmetteli miksen ole sokereista seurannassa kun syön metformiinia. Lääkäri ei ottanut uskoakseen että mulla EI OLE diabeetestä vaan ainoastaan hyvin vähän heikentynyt glukoosinsieto, ja ylipäätänsä mulle metut määrättiin siksi että jos auttaisivat painonhallintaan kun on tuo pco (ja tässä hyvin toiminutkin).
Noh, ens kerralla kun on neuvola niin on sokerit tutkittu (ja metujen myötä myös munuaiset) ja sitten saankin kuulema alkaa seuraa sokereita kotona.
Ilmeisesti myös vaikkei rasituksessa mitään löytyiskään :D

Onko muilla keille on aikoinaan annettu metformiinit painonhallintaan muttei diabetekseen? miten teillä on neuvolassa asiaan suhtauduttu?

Mulla on varmaan joku asenne vamma koska en osaa pelätä radia, ja mua vaan huvitti sen lääkärin vauhkoominen siitä kun ei sairaala seuraa mun sokereita vaikka on lääkkeet.. :LOL:
 
Onnittelut Ambrosialle Hyvistä ultrakuulumisista :) Mä olen ihan kade kun teillä monella on neuvolassa ultramahdollisuus. Täällä ei sellaista mahdollisuutta ole :( No, maanantaina olis sit varhaisultra väestöliitolla... Siihen asti pitää kärvistellä...
 
Ambrosia, mä söin metuja hoitojen aikaan mut sain käskyn lopettaa alkuraskaudessa, olisko ollut ennen kymppiviikkoa jo... Ei ole kuulemma tutkittu tarpeeks raskaudenajalta niiden käyttöä. Koska sä oot saanut ohjeen lopetella?

Jeanna, kuulostaa todella inhalta toi sun jälkiuuninleivän oksennus :D :$

Helmimama 36+0 POKSSS :heart:
 
helmimama, en kuulema lopeta lainkaan ainakaan jos lääkäriä on uskominen.

sehän vähän mietityttää kun ei ole tutkittu miten voi vaikuttaa :/ Pitää jutella vaikka siel nt-ultrassa et mitä mieltä sairaala on, kun tuo neuvolalääkäri höyrysi vain siitä miksi en ole tarkassa seurannassa ?

Tänään olisi 10+4 Neuvolakortin mukaan. Ens torstaina sitten selviää mihin suuntaan muuttuu :)!
 
Hei panikoija täältä taas kyselee kokeneemmilta. Miten teidän rinnat on kasvaneet raskauden aikana? Milloin huomasitte kasvua tapahtuneen? Mä huomasin mielestäni melkein heti plussattuani että rinnat oli täyteläisemmät, mutta nyt ne on kyllä taas omat itsensä. Ei suinkaan vähennä tätä paniikkia :'(
 
Hei kaikille! =)
Olen aiemmin vauvakuumeillessa kirjoitellut ihan toiselle sivustolle, mutta sieltä odottajista en löytänyt niin samassa tilanteessa olevaa (hoidoista raskaaksi tullutta), että hakeuduin muualle. Ja löysin tämän kannustavan ja aktiivisen ketjun, jonne tulisin mielelläni mukaan.

Olen siis raskaana! :cool: Voi tätä onnea! Ei meinaa voida uskoa, mutta niin se vaan on, elämäni suurin toive on lähempänä toteutumistaan kuin ikinä.

Olen ehkä vähän outolintu täälläkin, koska asun ulkomailla ja olen yksin, ja vielä yli 40vee... mutta nuorekas, älkää hyleksikö iän takia ainakaan, jooko? :) Olen koko ikäni halunnut äidiksi, mutta kohdallani elämä ei tältä osin mennyt niinkuin suunnittelin. Syksyllä menin sitten vuosien harkinnan jälkeen IVF-klinikalle ja kävi aivan ihmeellinen tuuri, mutta niin vaan heti ensimmäisestä yrityksestä tärppäsi! :) Nyt on koossa raskausviikkoja 8+4, ja laskettu aika osunee noin 26.8.

Eilen oli toinen ultrani ja sydän siellä sykki hienosti ja nyt sain sen kuullakin, tu-dum, tu-dum.. Kylläpä oli kyynelet silmiin nostattava kokemus!

Jos teille sopii, niin liittyisin joukkoonne ja olisin varmaan aika aktiivinen kirjoittaja, kunhan opin teitä tuntemaan..

Mukavaa perjantaita!
t. Gabriela
 
Annabell,
elivät ihan alussa omaa elämäänsä ja olivat pinkeät ja kipeät välillä ja joskus kaikki aristus oli tipotiessään. Turpoaminen alkoi sitten joskus rv10-11 tienoilla muistaakseni ja se on vaan pahentunut koko ajan. Nyt on jo ekat arvetkin ilmestyneet toiseen tissiin :whistle:

Oireet voi ihan oikeasti heitellä ihan laidasta laitaan, ilman että on mitään vialla. Huolestuttaahan se toki, mutta mulla kävi monesti esim. niin, että aamulla panikoin oireiden vähyydestä, jotka pamahtivatkin entistä kovempina samana iltana takaisin.

Ambrosia,
kannattaa tosiaan kysellä noista metuista. Mä muistelen kanssa monesta keskustelusta lukeneeni, kuinka ne on lopetettu tai niitä on alettu vähentämään rv10 tienoilla. Alkuraskaudesta ne on kaiketi todettu turvallisiksi, mutta toisella kolmanneksella ei voi kaiketi olla niin varma vaikutuksista?
 
Jeanna kannattaa todellakin vaihtaa esim. ruispaloihin, tulee paljon helpommin pihalle. Kokeilin tänään vaihteeksi hammaspesulla.:D;)

Annabell älä niistä tisseistä huoli. Mulla kans vaihteli tissioire varsinkin päivästä toiseen. Vasta joskus viikon 10 jälkeen varmaan oli taas sillai "pysyvästi" täytettä tissiliiveissä. (Ennen raskautta, imetyksen lopettamisen jälkeen ne täytteet oli mystisesti kadonneet jonnekin...:confused:) Ja vaikka vatsatauti on ihan helvetistä, niin senhän ei pitäisi vahingoittaa sikiötä millään lailla, jos olen oikein ymmärtänyt. Nyt vaan nestettä kroppaan takaisin, niin pääset tolpillesi! Kyllä se pahoinvointikin sieltä palaa, toivottavasti ei kovin hankalana tosin.

Gabrielalle onnea plussasta ja tervetuloa!:flower:
 
Lumi72 kyselit aikaisin ulos pullahtaneista mahoista. Täällä ilmoittautuu yksi!! Mulla kun on pitkä selkä, niin kuvittelin aina että vauvamaha uppoaa tuonne pituuden uumeniin. Toisin kuitenkin kävi, kai sen verran ahdas lantio, että kaikki työntyy heti tuohon eteen ja pystyyn. Omat housut meni jalkaan viikolle 8. asti, jonka jälkeen olen käyttänyt mammahousuja.

Muutenkin oireesi menee aika yksiin omien kanssa.. liitoskivut, varsinkin unettomuus johon mulle määrättiin lääkkeet ja lonkkien kipeytyminen nukkuessa. Mulla oli edellisessä raskaudessa imetystyyny jalkovälissä öisin ja toinen pää siitä vatsan alla, se helpotti kyllä hieman.

Ja toi yläselkä on ihan H****illisen kipeä aina kun istun hieman pidempään. Kuvittelin että se johtuu huonosta ryhdistä, huonoista selkälihaksista ja painavasta mahasta. Kiitos infosta, toivottavasti tuo vaiva helpottuu, ettei kestä seuraavia 18:ta viikkoa.

Tervetuloa Gabriela ja onnittelut plussasta!! :wave:
 
Täällä myös yksi jonka masu on pullahtanut kummallisilla viikoilla... nyt 10+5 ja pakko oli siirtyä mammahousuihin. Enkä jotenkin usko turvotukseenkaan, kun tämä on vähän jo tiellä :) Mulla on aiemmissakin raskauksissa ollut iso maha ja mallia suoraan eteenpäin kasvava. Ihan viimeisillä viikoillakaan ei takaapäin ole välttämättä huomannut mitään kuin kävelytyylistä!

Me lähdetään huomenna etelän lomalle ja kokeilin kesävaatteet läpi, näyttääpä tosi kivalta, kun on maharöllö mutta tissit eivät ole vielä kasvaneet yhtään. Annabellin kysymykseen siis vastauksena, että mulla ei ole vielä ollut mitään kasvua tai oiretta rinnoissa, ainoastaan nännit tuntuvat kasvaneen :kieh:
Onneksi mulla on kesäisiä äitiysvaatteita jemmassa. Hassua sitten kun sitä ei voi peitellä minkään villapaidan alle, mutta eipä sitä tarvitsekaan.

Mielenkiintoista kuulla yksityisestä neuvolasta! Mulla on ihan kiva neuvolantäti, ollut sama jo esikoisen ajoilta ja olen tyytyväinen kun voidaan käydä samassa paikassa, vaikkei tämä täti aina oikein kaikkea tiedäkään. Meillä saa myös suht helposti aikoja tarpeen mukaan, vaikka jos tulisi hysteria ;)

Raskaustyynystä; mulla kipeytyy lonkat myös helposti nukkuessa, meillä on vielä futon joka on aika kova. Erityistä tyynyä en ole kokeillut, mulla on ollut yleensä ylimääräinen littana tyyny jalkojen välissä ja sitten olen tunkenut peittoa mutkalle sopiviin paikkoihin.

Mulle ei oikein kuulu muuta, pahoinvointikin on hävinnyt kuin tilauksesta :) Dopplerilla kuulen selvästi jo äänet, mikä rauhoittaa mieltä, kun ultra on vasta reissun jälkeen.

Tsemppiä masunkasvatteluun ja jaksuja alkuraskauden epätietoisuuteen sekä vuotojen kestämiseen!

Tervetuloa Gabrielalle, mukava kuulla vähän erilaisesta odotuksesta!
 
jadekivi ja sebu08, kiitos vastauksista! Taidanpa tosiaan varata ajan jompaankumpaan. Pitää vielä miettiä kumpaan. Toisaalta Fertsu tuntuisi luonnollisemmalta, kun hoidotkin on tehty siellä. Annan ehkä julkiselle puolelle yhden mahdollisuuden ja samalla kai saan ne verikokeetkin, mutta uskon että siirryn kyllä yksityiselle. Tykkään että saan sovittua ajatkin omien menojeni mukaan, eikä tarvitse ottaa sitä mikä tarjotaan.

Voi ei, sebu08[/B, eikäh! Minä mietinkin miten NKL:n remontti vaikuttaa synnytyssairaalaan, mutta ajattelin kun muillakin on NKL valittuna, että kaipa sinne pääsee. Voi hemmetti sentään! En todellakaan haluaisi mennä Kättärille, enkä Jorviin, sillä en kestä että synnytystä seuraamassa on opiskelijoita. (Tuokin muuten yksi syy, miksi harkitsen yksityistä neuvolaa, en vaan kestä niitä harjoittelijoita, vaikka tiedän kyllä että jostain niidenkin pitää oppinsa ammentaa. Tiedän olevani itsekäs, mutta harjoitelkoot jollakin muulla, joka siihen suostuu.) Noh, onneksi se ei ole vielä ajankohtaista.

Ja siellä ultrassa oli kaikki hyvin. Pienen pieni sydän sykki ja koko vastasi viikkoja, joita tänään 7+2. Voi tätä ihanuutta, ei tätä meinaa vieläkään käsittää todeksi. :heart: Niin ja yksi niitä vain siellä oli, vaikka korkeasta hcg:stä hoitaja muuta spekuloikin.

Tälle palstalle ei muuten ole taittu perustaa fb-ryhmää? Olisiko jollain kiinnostusta perustaa sellainen?

Yoslene ja pikkupapu
 
Annabel i know the fealing. Mullakin tissit elää omaa elämää. Välillä saattaa olla pidempiä aikoja kun ne on ihan normaalit. Yleensä huomaan illalla, että ne on arat kun menen nukkumaan. Kasvanut ne ei ole ollenkaan. Esikoista odottaessa ne ei ollut arat ollenkaan ja ensimmäiset tuntemukset niihin tuli kun poika alkoi imemään niitä :)

Mulla on nykyään niin hirveä väsymys, että tekee tiukkaa pysyä hereillä päivisin. Olen nyt pari kertaa nukahtanut kun poika katsoo piirrettyjä tai leikkii rahassa. Mulle sais päivittää tietoja (en saa edelleenkään punaiseksi) eli ikää 30v. ja toinen lapsi. Synnäri on kättäri. Neuvolankin sain 1.2 jolloin on rv 9+2.

Meriann rv 7+2
 
Anteeksi että huutelen teidän ketjuunne näin sen ulkopuolelta, mutta Yoslenelle haluan vastata tuohon opiskelija /harjoittelija asiaan. Vaikka sairaala olisi opetussairaala on potilaalla oikeus kieltää opiskelijoiden osallistuminen hoitoonsa. Tätä asiaa vaan ei tuoda kovin paljoa esille. Aina tulisi kysyä potilaalta suostumus, saako opiskelija osallistua hoitoon / ottaa verenpaineen / kokeilla kohdunsuun yms.

CVAD huhtikuisista 2012 ja sairaanhoitaja itsekin

Ja anteeksi häiriö
 
Annabell elä turhia panikoi tisseistä. Ei munkaan tissit ole olleet kipeät,eikä muutenkaan muuttuneet. Ainoastaan verisuonet näkyy selvemmin pinnassa. Kyllä ne ehtii vielä muuttua ja kipuilla ihan riittämiin.

Ambrosia, mulla oli esikolta metut n. Rv 12 asti ja piti lopettaa. On ollut siis pcos: n hoitoon ja tästä raskaudesta söin vastaavia olikohan diforem,jotka piti heti varhaisultraan lopettaa. Joten suosittelen myös selvittämään tuon asian.

Mulla kanssa jo tässä vaiheessa nivuskipuja ja välillä kävely yhtä tuskaa. Esikoiselta en muista tällaista näin alussa olleen.

Omasta mielestä mun maha ei näy vieläkään,vaikka kovin isohan tuo on,mutta lähinnä turvotusta ei vauvamahaa:)

Mulla on muuten istukka edessä,joten ei mikään ihme,että sykkeiden kuuleminen on ollut hiukka vaikeaa omalla dopplerilla. Saa etsimällä etsiä.

Niin ja olen saanut saman oireen kuin esikoiselta oli. Maito ei pysy sisällä vaan tulee tovin kuluttua ulos,joten en sitten voi enää juoda maitoa. Tämä todella hassua,vaikka olisin syönyt samalla jotain,niin ainoastaan oksennan/ puklaan maidon ulos.

Sannuliinu ja pikkunen rv 13+1 (13+6)
 
Viimeksi muokattu:
Mariann Onko sulle tullut pahoinvointi takaisin?

Mites muuten teillä muilla on ollut vatsanippailuja? Itsellä oli esikoisesta jos jonkinlaista nippailua, mutta silloin oli tosin punktio ja hyperi takana. Nyt ei ole oikeastaan minkäänlaisia nippailuja?!

Gabrielalle Teretuloa!

Yoslenelle Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Voi kumpa itsekkin saisin samanlaisia maanantaina...

Sannuliinulle Kiitos rauhoitteluista tissien suhteen ;) Mullahan on vielä semmonen tilanne, että lopetin imetyksen kokonaan vasta edellispäivänä kun olin vatsataudissa. Sitä ennen olin imettänyt vielä iltaisin toisesta tissistä...

Jokseenkin muuten tragikoomisen huvittavaa, että olen täällä itkenyt silmät päästäni tuota imetyksen lopettamista... Munhan oli määrä lopettaa se viime vuoden loppuun, että tammikuussa tehtävässä PASsissa en enää olis imettänyt. Mutta sittenkun raskauduin, sain hyvän tekosyyn pitkittää lopettamista parilla viikolla. Mutta nyt tuo vatsatauti tarjosi oivan tilaisuuden lopettaa, kun maitoa ei enää oikeastaan ollut. Kovin lapsi sitä on kysellyt iltaisin, mutta nukahtanut kiltisti kun olen sanonut maidon olevan loppu. Itse sen sijaan olen itkenyt itseni uneen tästä syystä. Kai se noi raskaushormoonit jotenkin pitää pään sekaisin.. :ashamed:
 
Ja anteeksi että taas kyselen :ashamed: mutta onko teillä muilla tullut limaa alkuraskaudessa? itsellä tuli äsken vessakäynnin yhteydessä iso klöntti vaaleaa limaa?! Mietityttää että mitä ihmettä se voi olla. En tollasta limaa muista esikoisen odotuksesta muuta kuin silloin kun limatulppa irtosi vähän ennen synnytystä... :O
 
Annabell, kyselit tisseistä ja limasta.. mulla on tissit ja ennen kaikkea nännit ollu aika alusta lähtien tooooodella kipeät!! Eivät meinaa ollenkaan kestää kosketusta, jopa suihkun vesi joka osu niihin nii sattu :( enää eivät ole niin kipeät kuin at, mutta kipeät kuitenkin.
Ja msilliin kun en ole vuotanu verta, nii mulla on ollu kans limaa, +verestävää limaa,+vaaleita limaklönttihyytymiä (yök).
Mä yritin paniikissa kysellä noista mitä ne vois olla, mut eivät oikei osanneet sanoo, ja eivät.uskaltaneet arvata...
Metuista oli kans juttuu... Ambro, mullaki olis lekureiden mukaa tarkoitus syödä lakkaamatta, ja loppuun asti, ja niin kuin monesta muustakin asiasta, kuulin ekaa kertaa täältä , et ei oo riittävästi tutkittu ku niit syö?!?! :( siis ja mulla on se diformin... Ite ainaki aion soitella jonneki ma ja kysellä et voinko lopettaa ne... Ku ei sitä ed löytyny...
 
Annabell ei ole tarvinnut oksentaa sitten rv 6. Silloin alkuun oli pahoinvointi pahimmillaan mutta nyt ei tosiaan ole ollut. Ajoittaisia kuvotuskohtauksia tulee kyllä päivittäin mutta ne menevät nopeasti ohi ja ovat mietoja. Tänään pitkästä aikaa yökin kun harjasin hampaita mutta siinä kaikki. Ja uskon, että kaikki hyvin koska pahoinvointi miedontui jo silloin rv 6 ja rv 7 ultrassa kaikki hyvin. Olenkin asiasta tehnyt oman johtopäätöksen (seurantatutkimus johon kuuluu ainakin 5-10 kaveria :) ) raskaudet jotka ovat saaneet helposti alkunsa ovat voimakkkampi oireisia ja vaikeammin alkunsa saaneet helppoja raskauksia :LOL:
 
Mitä te olette tehneet hoidoista yli jääneille lääkkeille? Huomasin, että mulla on kaapissa 9 ampullia pergoveristä, neljä orgalutrania ja pregnyl. Eli monen euron edestä lääkkeitä. Apteekkiin jos vien niin siellä ne tuhotaan. Saiskohan niitä jonnekkin hyötykäyttöön?
 

Yhteistyössä