Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

helmimama täytyy siis odotella liikkeitä lähiaikoina. :) Jotenkin sitä toivoo kovasti, että liikkeet alkais tuntua, koska sillon ei tarttis ihan niin hermona olla siitä, että onko siellä mahassa nyt vieläkin elossa joku kaveri.

Ambrosia85 onnea sykkeen löytymisestä, ihanaa! <3

Täällä koitetaan taas päästä työntouhuun. Joululoma teki kyllä niin hyvää, mutta arkeenkin on ihan kiva palata. Aamuherätys oli kyllä aika vaikea tuohon vapaiden päälle, mutta eiköhän tämä tästä taas lähde. Mulla on tänään ollut vatsa hiukan menkkakipeä, höh. Näitä tulee aina välillä, joten eipä kai kannata huolestua?
 
Amele ja helmimama: Juu, tuli ihanan rauhallinen olo, kun kuuli sykkeen, koitan olla kuuntelematta kovin usein, tai ainakaan kiireessä, jotta ei sitten käy enää niin, ettei löydykään. Jos vaikka kerran viikossa... :)

(.): Täällä on päänsärky palannut vaihteeksi, menikin jo monta viikkoa ilman. Ja pahoinvointiakin on aina vaan vähän. Ja olen lihonut ihan järkyttävästi... Täytyy koittaa varailla terveellisiä eväitä kotiin ja laukkuun ja pienentää hieman jättiannoksia. Mutta kun on koko ajan nälkä! :D
 
Hei mimmit.

Ma olen ollut kylla ihan maailman kehnoin palstailija, anteeksi! Aika ja paa ei vain nakojaan riita seka palstailuun etta bloggaamiseen, joten olen sitten valinnut omanapaisen bloggauksen. ;) (Aika kypsä äidiksi - Blogi | Lily on siis palsta, jolla tata raskausihmetta ihmettelen.) Mutta ihanaa, etta tanne on poissaollessani paatynyt paljon lisaa jengia ja monta sellaistakin, jotka tunnistan lapsettomuuspalstojen puolelta! :)

Hermoilusta: itse olen ainakin ollut ihan hermoheikko koko raskauden, niinkuin varmaan (ja nahtavasti) aika moni taalla. Mulla varmaan vaikutti raskausoireitten puute (vaikka tylsahan siita on valittaa, sorry) - ei vain voinut uskoa, etta kaikki olisi hyvin, kun ei ollut mitaan oireita. No, nyt olen nahnyt katkiksen elossa jo kolmessa ultrassa, joten alan pikkuhiljaa uskoa tyypin elavan muuallakin kuin mielikuvituksessani... Eli jospa tasta pikkuhiljaa alkaisi nyt 14. viikolla siirtya vahan seesteisempaan vaiheeseen.

Veriseulasta: taalla Englannissa veriseula tehdaan yleensa kai samana paivana kuin nt-ultra, ainakin meidan sairaalassa oli niin, ja kun kerran kaytiin nt-ultrassa niin otettiin ne verikokeetkin sitten samalla. Tulokset saatiin samana paivana, ja kaikki oli hyvin. :) Lapsivesi- tai istukkatutkimuksiin ei siis naitten tulosten jalkeen nahda syyta menna.

Mammajoogasta: muakin kiinnostaisi tietaa, miten "joogamaista" se yleensa on. Kiinnostaisi menna, mutta mulla on niin huonot polvet, etten kesta edes istua polvi-istunnassa... (Ja hathajoogan peruskurssikin oli niille liikaa.) Onkohan mammajooga enemman joogaa vai pilatesta vai venyttelya, tietaisiko kukaan?

Dopplerista: ma olen paattanyt kuulua siihen koulukuntaan, etten hanki. Mulla on kohdun etuseinalla myooma, joka hankaloittaa ammattilaisenkin ultraamista ja sykkeiden loytamista, joten epailen, etta olisin ihan riekaleina, jos en aina itse saisikaan sykkeita kuulumaan. Mutta uskon kylla, etta se voi olla tosi rauhoittava vehje monelle.

Onnea Ambrosia85 ja kaikki muutkin uudet iloisista uutisista ja varmistavista sykkeista! <3

En lupaa mitaan, mutta yritan pysya paremmin karryilla palstan uutisista ja puheenaiheista... Ja paivamaarista sen verran, jos joku jaksaa paivittaa, etta meikalaisen seuraavat kohdistuspisteet ovat neuvola 25.1. ja laakarineuvola + rakenneultra 14.2.

Seesteista uutta vuotta kaikille!
t. Lumi72 (= Katie tuolla blogissa) + Hiutale 13+6

muoks: Babybrain! Olen siis 14. viikolla raskaana, kun kerran viikkoja tanaan on 13+6...:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Ai niin, unohdin sanoa, etta olen itse tuntenut tai tavallaan aistinut vatsassa "toiset sydamenlyonnit" jo monta viikkoa - onko kellaan muulla ollut samaa? Eli aina kun rauhoitun, olen nukkumassa tai muuten vain makailen, aistin selvasti nopeamman sykkeen tykyttavan vatsassa - kuin perhosen siipien lepatusta. Se rauhoittaa mua samalla lailla kuin varmaan dopplerin syke rauhoittaisi muita. Mutta en ole kuullut keneltakaan muulta tuosta niin en ole kehdannut mainitakaan asiasta... Onkohan mielikuvitukseni tuotetta vai voikohan sen toukan sydamenlyonnit oikeasti tuntea jo tassa vaiheessa?
 
Koska te ilmoittauduitte neuvolaan? Alkuun mietin, että soittaisin vasta ultran jälkeen mutta onkohan myöhäistä vasta silloin rv 7? Toisaalta kai niillä on joku lakisääteinen pakko antaa aika vaikka kuinka myöhään soittais?
 
Kiitokset kaikille tsempeistä! :) Vuototuhrua on taas ollut harva se päivä, pitää yrittää vaan sitä jaksaa katsella. Eipä sitä istukkaa sieltä kohdunsuulta millään poiskaan saa, joten kestettävä on niin kauan kun suvaitsee siirtyä. Kuten Helmimama sanoitkin, onneksi aikaa on. Niin sitä kuitenkin tuntuu olevan sielu vereslihalla näiden lapsettomuusjuttujen johdosta varmaan, että ihan vauhkoksi olen tullut, vaikka selvästi sanottiin ettei ole mitään hätää. En osaa oikein edes odottaa meille enää vauvaa, vaan odottelen raskauden loppumista keskenmenoon tai jotain seuraavaa vastoinkäymistä. :'( Rakenneultraan tuntuu olevan ikuisuus ja samoin sinne viikolle 22, jolloin ilmeisesti voisi julkiselta puolelta odotella saavansa jotakin hoitoa...

Mutta lupasin välillä kommentoida muidenkin juttuja, joten ekaksi sokerirasituksesta. Meidän kulmilla on käytäntönä, että kaikki yli 25 vuotiaat käy siinä, ilmeisesti ainakin ensimmäisessä raskaudessa. Painoindeksistä ym. viis. Nyt en kylläkään ole varma, onko liemien juominen edessä tällä toisellakin kertaa kun esikoisesta selvisin puhtain paperein?! Selvinnee neuvolassa parin viikon päästä. Musta se ei ollut mitenkään kamalan makuista, joten menen kyllä mukisematta jos käsky käy. Sukurasitetta diabeteksen suhteen nimittäin löytyy... :D

Mä ilmoittauduin kanssa mammajoogaan. Ainakin mainospuheista sain sellaisen käsityksen että siinä enemmän painotetaan synnytykseen valmentautumista ja olisi vähän kevyempää kuin normijooga. Tosin mulla ei ole kokemusta minkään valtakunnan joogailusta tätä ennen, joten vertailemaan en pysty. Jos nyt synnytykseen asti pääsen, tunnen kyllä itseni sen verran hyvin että multa unohtuu kaikki meditaatiot kun supistukset alkaa ja varmaan rukoilen siellä synnärillä epiduraalia!;) Mutta ajattelin että se voisi auttaa näihin selän kolotuksiin, enkä just nyt kauheasti mitään rankempaa uskaltaisi edes jumppailla.

Amele toivottavasti saat pian tuntea ekoja liikkeitä, mutta älä hätäile niiden kanssa. Riippuu niin hirveästi istukan paikastakin missä vaiheessa niitä alkaa tuntua. Ja mulla on ainakin ollut välissä päiviä, jolloin ei ole tuntunut mitään, sitten taas pieni töytäisy silloin tällöin. :)

Ambrosialle onnea ultrakuulumisista :heart:. Sannuliinulle paranemisia flunssan kouriin, Mörkötykselle onnittelut plussasta ja voimia tuhruttelun kanssa -tiedän tunteen!!

Muoks vielä: Meriann ei pitäisi olla kiirettä. tosin en tiedä teidän paikkakunnan neuvola"jonoista", mutta itse olen kerinnyt mainiosti ultran jälkeen molemmilla kerroilla ja saanut ajan ihan muutaman viikon sisällä.
 
Viimeksi muokattu:
Lumi mä olenkin käynyt sun blogiasi hieman selailemassa. Kiva lueskella erilaisista käytännöistä.

Eemiliina kiitos tiedosta. En siis vielä taida varata aikaa. Taas kauhea keskeytyneen pelko. Näin unta, että sain keskenmenon ja itkin oikein kunnolla. Tuntuu, että vähäisetkin oireet hiipuu pois :( Tekis mieli aikaistaa ultraa. Kestihän sitä seesteistä vaihetta kauan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Meriann: Koska sinulla on ultra? Toivottavasti pystyisit vähän rentoutumaan, vaikka nuo tunteet on kyllä niin tuttuja. Pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että pienellä on kaikki hyvin! :)
Minä soitin myös neuvolaan vasta varhaisultran (6+6) jälkeen. Jotenkin pelkäsin niin paljon tuulimunaa tai kohdunulkoista, että ajattelin, etten viitsi turhaan mennä neuvolaan, jollei siellä mitään ole kuitenkaan. :LOL:

Vienda 11+6 (huomenna maaginen 12 vkon raja täynnä!)
 
Onnea Ambrosia sykkeestä!! =)

Lumi72 kuulostaa jännältä toi että oot aistinut toiset sydämenlyönnit, miksei se periaatteessa ole mahdollista :) Itse en kyllä oo aistinut tai tuntenut mitään tollasta missään vaiheessa, tosin oma sydän kävi ylikierroksilla ekan ja tokan kolmanneksen, oli paljon rytmihäiriöitä ja ylimääräsiä tykytyksiä siellä täällä :D Nyt tässä vaiheessa raskautta mies kuulee korvalla selvästi vauvan sykkeen mahan läpi, se on aika jännää :heart:

Meriann samaa kysyn minäkin että onko siihen ultraan vielä pitkä aika? Toivotaan että siellä on kaikki hyvin, toi huoli on niin tuttua ja normaalia, eikä siihen auta muu kuin se että pääsee omin silmin näkemään siitä ruudusta että siellä edelleen ollaan ja kaikki on hyvin...

Jee, onnea Vienda maagisen rajan ylityksestä! =)

Ultrauutisia nuppuskalta odotellaan :)

Nyt vissiin alkoi sit totaalisest toi yövalvominen... Tosi lyhkäsiä pätkiä tulee nukuttua kun pitää vaihtaa taas asentoa, käydä vessassa tai jotain paikkaa kolottaa. Ja sitten kun itse on levoton öisin niin vauvakin kukkuu hereillä ja möyrii minkä kerkiää... No mutta hyvä tässä on valmistautua tuleviin yöheräämisiin, olis vaan mukava nukkua vielä kun voi :) Onneks ei kuitenkaan tarvii töihin enää herätä, päivät vaan menee hieman ohi kun väsyttää yön jäljiltä. Nyt sitä alkaa tosissaan jo odottamaan että synnytys alkais, mun puolesta sais tulla heti kun täysaikasuus on täynnä, eli 4 viikon päästä (!!??) HUI :D Nauttikaa vielä kivuttomuudesta ja hyvistä yöunista kun voitte :)

Helmimama ja maha 33+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
pikku_karhu ~ kontrolliultra 4.1.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
astrolabe ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
sekundamamma ~ neuvola 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Ambrosia85 ~ neuvola 10.1.
Sannuliinu ~ neuvolalääkäri 10.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
meriann ~ varhaisultra 15.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Heippa ja hyvää uutta vuotta kaikille! Olen hieman laiskasti palstaillut, mutta käyn kyllä silloin tällöin teidän jutut lukaisemassa läpi :) Tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

Meriann, alussa nuo oireet tulee ja menee, muistan miten itse panikoin "oireiden häviämistä" pariinkin otteeseen ihan hysteerisenä. No myöhemmin niitä oireita ehti kyllä tulla ihan täyslaidallinen - ja nyt kun oireita ei näin keskiraskauden aikaan pahemmin ole, niin osaan kyllä totisesti jo nauttia siitä :D Joten huolet pois, se oireiden aaltoilu kuuluu tähän juttuun eikä todellakaan juurikaan koskaan tarkoita sitä, että joku olisi pielessä!

En muista itse ihan tarkkaan milloin varasin ekan neuvolan, mutta varhaisultra mulla oli muistaakseni 7+2 ja sitä ennen olin jo neuvolan varannut.

ON: Täällä porskutellaan rv 20+6 ja olo on suht koht mainio, pientä väsymystä / nopeaa väsymistä tietysti ajoittain. Toissapäivänä törmäsin sitten ekaa kertaa sellaiseenkin ilmiöön kuin harjoitussupistus. Säikäytti vähän, kun olin siinä parina päivänä kuntoillut hieman rivakammin, ja eilisillan otinkin aika lunkisti sohvalla ja jakelin ohjeita miehen siivotessa B) Kokonaisuutena olo ja fiilis on kuitenkin mitä mainioin. Huomenna on rakenneultra ja se toki hiukan jännittää....
Vauvan liikkeet olen tuntenut jo ehkä kolmisen viikkoa ihan selkeästi. Nyt erottaa jo jonkinlaista rytmiä sen liikkeissä, tiettyinä vuorokauden aikana tuntuu olevan vilkkaimmillaan ja lopun aikaa sitten vähän rauhallisemmin. Liikkeiden tunteminen on kyllä kovasti konkretisoinut tätä asiaa, joten sikälikin tämä on kivaa vaihetta.

Mukavaa loppuviikkoa ja halauksia täältä kaikille! :)

t. Scarleth ja Sintti 20+6
 
Me palattiin eilen reissusta. Oli ihanaa kölliä siellä +20-22 lämmössä ja saada vähän aurinkoa, kun tämä masentava pimeys pisti väsyttämään niin pahasti. Jospa sitä nyt ois taas vähän enemmän virtaa kun on saanut levätä ja rentoutua :)

Scarleth,
mullakin oli ilmeisesti eka tuollainen harjoitussupistus uudenvuodenaattona rv18+5. Vatsaa kiristi ihan hirveästi ja sitä kestikin vielä monta tuntia. Mies oli hirmu huolissaan, mutta mä osasin ottaa yllättävän lungisti vaikka kävely tekikin tiukkaa. Ei se kivuliasta ollut, mutta inhottavan tuntuista kuitenkin.


Liikkeitä olen tuntenut nyt muutamaan kertaan ja paraikaa on taas joku mylläyshetki ilmeisesti menossa vatsassa. Aika hentoisia on potkut vielä, mutta mulla ei kyllä tosiaan ollut mitään sellaista kutitus/"perhosen siipien havina" -vaihetta. Kyllä nämä liikkeet on heti tuntuneet sellaisilta kopauksilta ja siltikin niitä on hankala huomata. Dopplerin kanssa kuunnellessa sitä oikeastaan vasta kunnolla havahtui niihin potkuihin, kun hirveän pamauksen kanssa samaan aikaan tunteekin yllättäen pieniä koputuksia :D


Maha on paisunut nyt niin, että se on selkästi pyöreä jo selällään maatessakin. Musta pitkään tuntui siltä että maha katosi kuin tuhka tuuleen kun makoili sängyllä (lue: läskit valui sivuille...). Nyt ei meinaa enää nähdä mahaa tissien takaa, eikä alushousuja vatsakummun takaa :LOL:

Jälkimmäinen kuva on viikon takaa, kun oltiin vielä Madeiralla. On siinä vähän edistystä tapahtunut :whistle:

 
jadekivi ihana masu sulla :heart:

Meriann mulla oli ar-ultra 7+5 ja samaisena päivänä soitin neuvolaan. Ei ainakaan täällä tuottanut ongelmaa :) Mulle ois ollu tosi kova paikka peruu neuvola jos ultrassa ei kaikki oiskaan ollu kunnossa ja taisin sen mainitakin neuvolaan soittaessa.

Lumi itse en ole vastaavia tuntemuksia aistinut, mutta rv14 eteenpäin olen tuntenut vasemmalla puolen navan alapuolella sellasia "outoja" tuntemuksia, tavallaan sellasta hyvänlaista paineentunnetta. Mitäpä lienekkään, mutta kiva aina kuulostella kun se välillä tulee :)

Amele mulla kanssa ollu nyt menkkajomotuksia... Kuuluukohan jotenkin tähän aikaan kun eikös me aikalailla samoissa mennä?

Täällä on pari yötä menny nyt huonommilla unilla, mahaan on koskenu ja välillä ollu vaikea erottaa mikä on ollu ns.menkkajuilintaa ja mikä muuta mahakipua :( Totaalisen ummetuksen rinnalle on tullu uusi ongelma kun joudun nyt syömään rautaa...vaikka apteekista neuvottiin sellanen rautavalmiste minkä ei pitäis sekottaa mahaa niin silti välillä tuntuu, että mahassa kiertää tosi pahasti...Ja mikä ikävintä ummetus pitää huolen, että mitään ei oikein tule ulos, että olo helpottus :ashamed: Tietääkö kukaan mitään hyvää mahaystävällistä rautavalmistetta? Lisäks öisin on tullu nyt tosi voimakkaita ja pitkiä suonenvetoja varsinkin vasempaan jalkaan. Tuntuu et jalka on niitten jälkeen seuraavan päivänkin tosi kipee.

Oon ollu pari päivää tosi hämmentyny yhestä ihan hassusta jutusta. Mulla on nt-ultran jälkeen ollu tosi vahva tunne, että masussa on poika, no mun anoppi ilmotti yks päivä, että hänestä tuntuu, että tulossa on tyttö. Eikä siinä mitään mut anopilla on jotain ihme ennustuskykyjä kun sehän tiesi tästä raskaudestakin ennen kuin me kerittiin ees kertoo kellekkään :whistle: Ja nyt minä höpsö en tiedä luotanko omaan vai toisen intuitioon :D Toisaalta millään muulla ei ole väliä kunhan vaan pienellä olis kaikki hyvin :heart:

Mulle vois muuten päivittää rakenneultran 21.1 ja seuraavan neuvolan 7.2 (en osaa laittaa padilla tuota punaseksi :headwall:)
 
Heipat kaikille, :wave:

Uskaltaisinkohan ilmoittautua pinoon..? ;)

Olen kirjoitellut tuolla KYSin pinossa ja plussa meille pärähti joulun pyhinä kolmannesta IVF/ICSI:stä. Kaksi siirrettiin ja nyt jännätään varhaisultraan että mitä siellä masussa on. Ekassa veritestissä kaksi viikkoa siirrosta HCG oli 1234 ja kuusi päivää sen jälkeen yli 12 700.

Viikot on kait nyt 5+2.

Varhaisultra on vasta 22.1. ja sinne asti pitäisi jaksaa olla hermoilematta. Tämä on elämäni ensimmäinen raskaus ja plussa ylipäätään, ikää 31 ja KYSillä ollaan.

Nuppu ja tähdenlennot :heart: :heart:
 
meriann Minäkin aion soittaa neuvolaan vasta ultran jälkeen, pohdin myöskin tuota aikataulua että saanko sitten aikaa niin pian mutta ajattelin ottaa sen riskin että soitan hieman liian myöhään:whistle:

Mä kauhistuin että mun oleellisin "oire" on hiipunut, siis daisarit ! Kuinka on mahdollista että yhtäkkiä en näekään niitä sinisiä pintaan nousseita verisuonia, nännit ovat kuin pienentyneet "normaaleiksi" ja tissit, noh, eivät ainakaan ole suurentuneet enää... Kuitenkin toisaalta, etova olo on muuttunut kunnon pahoinvoinniksi hetkittäin, tuskin mikään oksennustauti etoo viikkoa tulematta kuitenkaan. Pessimisti sisälläni kiljuu että pahoinvointi johtuu heilahtelevista hormooneista ja ne hormoonit on lähtenyt huimaan laskuun joka on voimistanut pahoinvoinnin... herttinen sentäs kun ihminen miettiikin ihan liikaa:headwall:

Ne mokomat tuhrut on saaneet mut kovin kovin epävarmaksi... Kunpa pysyisivät poissa. Tulis jo pian se ultraus päivä, onneksi ei ole enää pitkä aika !

Mörkötys+Mörökölli rv 6+4
 
Vienda ja helmimama mulla on ultra rv 6+6 eli 1,5 viikon kuluttua.

Scarleth kiitos lohdutuksesta. Ihanaa keskiraskauden aikaa sulle.

Jadekiv on sulla komea maha :D

Lila joo en minäkään halua soittaa neuvolaan ja perua aikaa.

Nuppu tervetuloa. Voiskos hcg:sta päätellä, että molemmat matkassa?

Mörkötys mua huolettaa myös tissit. Tuntuu, ettei ne ole yhtään niin arat kun alussa. Tänää tosin heti kun manasin täällä oireiden hiipumista niin tuli oikein kunnon kuvotusta ja kakomista. Iltaa kohden helpotti. Nyt taas vatsa tuntuu ihan selvästi eli turvottaa ja paineen tunnetta.
 
Onpas tänne tullut tekstiä:)

Ambrosia85, onneksi olkoon sykkeen löytymisestä.

Lumi72, olen sun blogis aktiivilukia. Itsekkin olen aikoinaan asunut monta vuotta ulkomailla,ja välillä tulee kamala kaipuu takaisin,joten on todella mukava lukea sun blogia.

Meriann, meille itseasiassa suositeltiin neuvolan varaamista vasta ultran jälkeen. Toki meillä on kolme epäonnistunutta raskautta tätä ennen. Hyvin kuitenkin sain ajan rv 9+1 ja ensi viikolla jo toinen aika rv 12+0.

Jadekivi, ihana masu sulla. Itsellä ei näy eikä tunnu vieläkään tämä raskaus.

Nuppu81, tervetuloa ja onnea plussasta. Oiskohan tuplat matkassa,kun nuin huimat arvot jo nyt:)

Omaa napaa. Flunssa alkaa vähitellen helpottamaan. Viime yönä sain jopa vähän nukuttuakin,enkä vaan yskinyt läpi yön. Tulin sitten ostaneeksi dopplerin hermojeni helpottajaksi,vaikka alunperin olen ollut sitä vastaan. Eilen sitten kuuntelin ja vääntelin ja kääntelin sillä. Kuulen oikealta aivan nivusen lähettyviltä häpyluun reunasta kolme ääntä päällekkäin. Todella kovaa huminaa ja suhinaa,sitten sellaisen viuh viuh äänen ja vielä kaiken sen mölyn takaa kopseen,joten voiko nämä olla,istukka mun oma syke ja papusen syke? Vasemmalta puolen samaisesta kohtaa ei kuulu mitään. Toki mietin,että kun kuuluu niin läheltä nivusta,että onko vain mun omia sykkeitä ja virtauksia. Laite ei siis näytä sykkeen nopeuksia. En nyt sitten tiedä hermostuinko entisestään vai kuulinko oikean sykkeen:). Pitää testata sunnuntaina uudelleen.

Sannuliinu ja papunen rv 11+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
^ Mä olen alkanut kuulla tuolla meidän halpisdopplerilla sellaista kopsuvaa sykettä vasta ihan tässä lähiviikkoina. Aiemmin vauvan syke oli sellaista hieman kaikumaista "suih suih suih"-ääntä, jonka tempo oli todella kova verrattuna omaan sykkeeseen. Ja nyt veikkailen, että mulla on istukka siirtynyt takaseinästä oikealle puolelle, koska sieltä en meinaa millään saada vauvan sykettä kuuluviin, ja jos onnistun, niin päällekkäin kuuluu myös mun syke ja sellaista ihmeellistä vinkunaa ja kohinaa. Vasemmalla puolella ei vastaavaa tapahdu ikinä, enkä löydä omaa sykettäni kuin nivustaipeen ison suonen kohdalta.

Mutta siis tuollainen kopiseva syke ilmeisesti löytyy vain silloin, jos dopplerin anturi osuu tosi lähelle vauvan sydäntä. Omalla kohdalla vauva on varmaan aiemmin päässyt polskimaan tosi kauas vatsanahasta taaksepäin kallistuneen kohdun ansiosta ja vasta nyt lähiaikoina on kohdun asento muuttunut niin, että kunnon syke löytyy.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Täällä on taas kuulumisia kivasti, toukokuun pinoa en ole enää käynyt edes lueskelemassa, kun siellä on niin hurjasti porukkaa että juttua riittää enemmän kuin mulla aikaa :)

Mukavaa, että suurimalla osalla on asiat hyvin. Tsempit tuhruttelijoille, vuotelijoille ja ikävää kohtelua saaneille :hug:

Tosi söpö kumpu Jadekivellä!

Mammajoogassa tai muussa vastaavassa olisi kiva käydä, mutta täällä pikkupaikkakunnalla ei ole sellaista. Pitää koittaa jotain korvaavaa tehdä, uimahallissa kävin edellisessä raskaudessa, mutta nyt sellaiseenkin on 30km matkaa niin harvoin tulee lähdettyä. Onko kukaan käynyt kuntosalilla tai spinnaamassa raskausaikana? Vähän tekisi mieli, mutta kun en ole säännöllisesti käynyt viime aikoina, niin en tiedä miten se sujuisi. Siis että mahtaakohan kevennetty treeni onnistua laisin. Ehkä pitää käydä kokeilemassa ja toteamassa miltä itsellä tuntuu.

Lumin tuntemukset sydämenlyönneistä kuulostaa jänniltä, mulla ei ole tuollaisesta kokemusta, mutta uskon että se voi olla ihan mahdollista.

Mulla on ollut muuten joku taivasteluvaihe ja olen jaksanut hämmästellä sitä miten esikko on saanut alkunsa minun ulkopuolella, jossain laboratoriomaljassa ja sitten vasta siirretty minuun kasvamaan. Ja siellä se kotona nyt kipittää ja höpöttää. Käsittämätöntä :O Ja ehkä vielä hassummalta tuntuu, että tämä tulokas on samasta satsista ja samassa astiassa alkunsa saanut ja sitten vielä nököttänyt pari vuotta pakastimessa ja silti se nyt myllertää mun vatsassa. Jösses :O Ja miten sitä aikoinaan kertoo asiasta lapsille ja missä iässä!?

Havahduin tässä puolivälin ohitettuani, että synnyttääkin pitää jonain päivänä, niin kammottavalta kuin se ajatus tuntuukin. Onko kukaan teistä käynyt pelkopolilla ja osaatteko kertoa yhtään millä viikoilla sinne yleensä passitetaan/pyydetään päästä???

Mulla on tänään rakenneultra, jotenkin en ole osannut yhtään jännittää. Pitää samalla koittaa ruinata niitä siirtämään laskettua aikaa viikon myöhemmäksi, kun nt-ultran jälkeen aikaistivat sitä vaikka hedelmöityspäivä on tiedossa. Ei kai sillä varsinaisesti ole isoa merkitystä, mutta olen käsittänyt, että Suomessa pitää jäädä ä-lomalle viikko ennen laskettua ja haluaisin venyttää sitä niin pitkälle kuin mahdollista. Enkä osaa päättää haluanko tietää sukupuolen vai en, jos se näkyy ja suostuvat kertomaan. Onhan tässä vielä muutama tunti aikaa päättää...

Jeanna, 21 ja risat
 
Sannuliinu: Mä sain ohjeeksi kuunnella sykettä pitämällä anturin reunaa ihan häpyluuta vasten ja kääntämällä sitä tavallaan peräaukkoa kohti. Ja paljon geeliä väliin! Mulla syke kuuluu hieman keskeltä vasemmalle. Kuitenkin siitä missä on ainakin mulla karvaa, eli niiden päältä siis... Näillä ohjeilla löysin vihdoin sen sykkeen, sitä ennen kuulin vaikka minkälaisia kopseita ja istukkaääniä. Mulla syke siis kuuluu hieman eri kohdasta kuin istukan viuh-äänet (nämä nivusesta). Kohta ei oo kovin helppo löytää mutta kun löytää niin ei voi kyllä erehtyä, on ihan selkeä syke ja tosi nopea/vahva. :) Eilen juuri kuuntelin taas ja oli 148 lyöntiä minuutissa. :heart:

Meriann:lle tsemppiä ultran odotukseen. Tuo oli mullakin ihan järkyttävän piinaavaa aikaa!

Jadekivi: Ihana masu! :) Mun maha on vähän samantapainen kuin sun 11+6 mutta ehkä vähän enemmän läskiä päällä... :ashamed:

(.): Mä tunsin eilen monta kertaa ihmeellistä värinää tuolta ihan alavatsasta. Tunne oli samanlainen kuin jos istuisi penkillä ja vieressäistujan taskussa kännykän värinähälytys alkaisi täristä. Todella erikoinen tunne ja tuli useita kertoja illan aikana pätkissä. Tänään ei mitään. Melkein jo mietin, voisiko tämä liittyä jotenkin sikiön liikkeisiin mutta en usko sitäkään. Erikoista silti ja ihan uusi juttu. :D

Vienda (vihdoin se 12+0 POOOOKS!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Vienda minäkin tilasin netistä Icebug-nastakengät. Jotenkin tuntuu liian turvattomalta keikkua tuolla liukkaalla ulkona, vaikka onkin hiekoitettu.

Äitiyspakkaus tilattu ja äitiyspäiväraha- ja vanhempainrahahakemus sekä lapsilisähakemus tehty Kelan verkkopalvelussa :) Tosi kätevää, ensi viikolla saan neuvolasta raskaustodistuksen ja lähetän sen sinne verkkopalveluun sähköisenä noiden hakemusten liitteeksi. Ei tarvitse mitään lomakkeita täytellä, kun kaikki löytyy nykyään kätevästi netistä ;)

Nyt alkaa raskaus olemaan niin pitkällä, että pitää pikkuhiljaa aloittaa hankintojen tekeminen. Vaunut, pinnasänky, turvakaukalo ym. ;)

sekundamamma ja 22+5 :heart:
 
Heips!

Liukasteluista ja nastakengistä; minä olen tässä viime viikkoina ihan selkeästi huomannut tasapainon muuttuneen huonommaksi, vaikkei maha vielä varsinaisesti niin suuri olekaan. Sain kaverilta sellaiset kenkiin laitettavat irtonastat, mutta ne on vielä testaamatta. Korkkarit on kyllä jo jääneet kaapin perukoille, en viitsi riskeerata mitään ja lähteä millään tappokoroilla tuonne liukastelemaan.

Omanapaista hehkutusta hieman: tänään aamulla oli rakenneultra ja kaikki oli kertakaikkisen hienosti :heart: Nyt on ihan tosi mahtavan hyvä mieli ja rento olo, jännitin tätä ultraa kuitenkin aika tavalla. Kaikki tutkittavat rakenteet oli hyvin näkyvissä ja normaaleja, vauvan tämän hetken painoarvioksi tuli 410 g ja pituutta on noin 25 senttiä. Sukupuolestakin saatiin aika vahva veikkaus ;)
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama ja Lumi72
Heippa

Täällä tultu töissä raskauskaapista ulos tällä viikolla, kun kerroin pomolle "ilouutiset":)Otti asian hyvin ja onnitteli ja sanoi että kyllähän tätä vähän oli odotettukin....

Ambrosia85 ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin:heart:


Jeanna olen käynyt spinnaamassa muutaman kerran.Vähän piti himmailla kun siinä sykkeet tuppaa nousemaan ainakin mulla helposti korkeelle.Mutta omasta mielestäni jaksoin kyllä vielä ihan hyvin.

Nuppu81 hurjasti onnea plussasta ja tervetuloa.

Jadekivi itsellä alkaa olla samankokoinen kumpu kuin sulla vaikka viikkoja on kaks vähemmän.Tuntuu että se on pullahtanut nyt parin päivän sisällä kunnolla esiin:)
Äippähousutkin piti ottaa jo käyttöön.

Uudesta vuodesta lähtien täällä oltu flunssan kourissa, nenä vuotaa kuin kraana ja aivastelusta ei oo tulla loppua...onneksi ei oo mitään kuumetta nostanut.Niin piti viikonloppuna korkata hiihtokausi, mutta taitaa jäädä haaveeks...vaikka en nyt tiedä onko se niin hyvä idea kun en näemmä pysy pystyssä ilman suksiakaan:LOL:
 
Eemiliina :hug: On tosiaan kurja joulu ollut sinulla! Onneksi kuitenkin pieni voi hyvin :)

Onnea Mörkötys ja Nuppu81 ja tervetuloa!! :flower:

Ambrosialle ja Scarlethille onnea ultrakuulumisista :)

Lumi72: Muistan, että ihmettelin ensimmäisessä raskaudessa elohiirtä virtsarakon seudussa vähän ennen kuin liikkeet alkoivat tuntua. En tiedä mistä mahtoi johtua, liekö samaa kuin sinulla?

Meriann:
Mä varasin neuvola-ajan jo ennen ultraa kun oli nuo pyhät sotkemassa kuvioita. Aiemmin oon varannut vasta ultran jälkeen ja sekin on olllut ihan ok. Ja nuo reilut pari viikkoa ekaan ultraan ovat niiiin pitkiä, pidempiä kuin testipäivään. Tsemppiä!

Helmimama: Kiitos, nautin yöunista vielä, ja päiväunista, ja ja... kun ei meinaa mikään unimäärä taas riittää :D Valvoskelu on kyllä ikävää. Miten päivät kuluu, saatko päivällä nukuttua?

Jadekivellä ihana massu!

Lila: mulla ainakin Obsidan aiheuttaa saman efektin. Viimeksi oli tosi inhottava ummetus ja se helpotti kun aloitin rautakuurin :D Tosin mulle ei tullut mitään kipuja tms. siitä.

Jeanna: Minä olen ainakin käynyt sekä salilla että spinningissä raskaana, eikä siinä kai mitään ongelmaa ole, kunhan soveltaa jotkut liikkeet masulle sopiviksi. Siis ei makaa sen päällä tms. Itse en tykkää sykemittareista muutenkaan, olen mennyt ihan fiiliksen mukaan ja hidastanut tahtia jos on tuntunut liian rankalta. Molemmissahan voi hyvin säädellä treeniä omien tuntemusten mukaan.
Olen muuten taivastellut tuota samaa ihmettä, miten ne ovat labrassa tehneet tuollaisen lapsen ja minä olen vielä synnyttänyt sen, ja meilläkin nämä ovat samasta keräyksestä peräisin :) Ostin Väestöliitosta Pupujuttuja-kirjasen, jossa on eläintarinoita vaihtoehtoisista lisääntymistavoista... ehkä joskus voin sen avulla selittää asian lapsille.
Mä en ole vielä käynyt pelkopolilla, mutta terkka puhui, että tekee myöhemmin sinne lähetteen, kuulemma joskus puolen välin jälkeen. Eipä kai sinne ole syytä kauhean aikaisin mennäkään.

).( Me käytiin eilen kontrolliultrassa ja siellä meidän pieni edelleen uiskenteli ja sydän sykki kovasti :heart: Hienosti oli kasvanut, liikuskelikin pikkuisen ja käsiä ja jalkoja pystyi aavistelemaan jo :) Tämä oli siis mielenrauhaultra, ehkä voisin nyt rauhoittua vähäksi aikaa. Kerrottiin uutiset lähipiirille, mutta olihan ne jo mokomat arvanneet ;)
Lääkärissä kehuskelin, että väsytys on jo vähän vähentynyt, mutta sieltähän se tuli takaisin ja nyt nukahtelen taas minne sattuu. Onneksi on viikonloppu!
Musta on tullut kauhea sohvaperuna, enkä jaksa mennä salille ja mussutan vaan suklaata päivät pitkät. Maha näyttää ihan siltä kuin olisin vähintään pari kuukautta pidemmällä.
Mulle voisi päivittää np-ultra 4.2. ja muuttaa synnäriksi Kättärin.

Pikku-karhu ja Onni 8+5
 

Yhteistyössä