Willbe (ja muutkin uudet
), tervetuloa!
Tuosta lasketun ajan määrityksestä; mun mielestä kaikista loogisinta on määrittää hoitokierrossa laskettu aika hedelmöittymispäivän mukaan. Näin tehtiin mulla. Se on sitten eri asia jos laskettu aika jostain syystä muuttuu myöhemmissä ultrissa, mutta siis laskennallinen määritys on mun mielestä fiksuinta tehdä näin, kun kerran ainakin esim. IVF:ssä hedelmöittymispäivä on aika tarkkaan tiedossa. Mulla ainakin käytettiin hedelmöittymispäivänä punktiosta seuraavaa päivää. Joissain netistä löytyvissä raskauslaskureissa on yhtenä vaihtoehtona käyttää hedelmöittymispäivää, esim. täällä:
Laskettu aika -raskauslaskuri
Tämän perusteella esim. mulla tulee lasketuksi ajaksi 18,5, menkoista laskien 16.5, mutta myös alkion koko puhui ekassa ultrassa ehdottomasti tuon hedelmöityspäivästä lasketun ajan puolesta.
jadekivi, mullakin on kasvoihin tullut vähän näppylöitä, onneksi ei mitään kunnon finnejä vaan sellaista pientä, "kuivaa" näppyä. Luulisin, että se on tosiaan jotain hormonaalista, kun en nyt sentäs ihan alituiseen mitään roskaruokaa syö
Ajoittain suolaiset herkut ja erityisesti suolainen ruoka on kyllä maistunut, mutta sitten taas tämä ailahtelevainen pahoinvointi näyttää kokonaisuutena kompensoivan syömistä niin, että painoa ei ole vielä tullut
Ja hyvä niin, en välittäisi ottaa yhtään ylimääräisiä kiloja, vaikka se nyt onkin pikkuseikka jos kaikki menee muuten hyvin.
En nyt muista, joko tähän ketjuun kerroin ekasta neuvolakäynnistäni, joka siis oli perjantaina. No lyhyesti; kivaa oli, aikaa meni 2 tuntia ja aika paljon siellä tuli kaikenlaista infoa. Olin ehkä kuvitellut että siellä olisi vähän keskustelevaijsempaa meininkiä, mutta aika tuntui menevän näihin kaikkiin alkuinfoihin, paperien täyttelemiseen ja kokeiden ottamiseen. Ehkä sitten tulevilla käynnillä on mahdollisuus keskustella vapaammin. Terkkari oli joka tapauksessa tosi mukava, ehkä viisvitonen rouva joka tuntui kyllä nähneen paljon ja kaikenlaista
Tuntuu jotenkin tosi oudolta ja juhlalliselta katsoa
äitiyskorttia jossa on oma nimi ja jo pari riviä tekstiä... :heart:
Väsymys on edelleen aika tappavaa. Olen ollut aika turhautunut omaan saamattomuuteeni ja jaksamattomuuteeni ja ajoittain vähän ahdistunutkin, mutta yritän nyt vaan hyväksyä tilanteen. Ehkä se on tässä kokonaisuudessa aika pieni juttu, jos en kahteen-kolmeen viikkoon jaksa siivota kunnolla tai käydä kuntosalilla
Kävelyllä olen sentään käynyt ja yrittänyt kotona venytellä ym. pitää kehoa kunnossa. Nyt olen vähän harkinnut, josko aloittaisi uimahallikäynnit, siellä saisi kehonhuoltoa ja mielen rentoutumista samalla visiitillä.
tupasvilla, toivottavasti olet saanut ajatuksia vähän positiivisemmille raiteille. Mulla oli ihan samat mietteet alkuvaiheessa, kun tuntui ettei oireita ole oikein nimeksikään. No sitten alkoi tämä megaväsymys ja tasainen pieni ällötysolo, joten nyt todellakin on niitä oireita, mutta silti stressaan jatkuvasti lähinnä siitä, että mahassa ei tunnu paljon mitään. Hämmästelen vaan, että voiko siellä muka oikeasti jotain kasvaa, kun maha tuntuu lähes normaalilta, lukuunottamatta pientä pömpötystä mikä nyt voi johtua ihan mistä vaan. Mutta olihan alku-ultrassakin elämää, joten yritän nyt uskoa, että kyllä se toukka siellä voi kasvaa ilman sen isompia tuntemuksiakin
Ensi viikolla se taas nähdään, varasin yhden ultran yksityiseltä tähän ar-ultran ja nt-ultran väliin, kun niiden välinen aika tuntui niin järjettömän pitkältä.
Jos joku haluaa mut lisätä listaan, niin:
18.5
Scarleth / 35 / 1.lapsi
Sairaalan jättäisin vielä kertomatta, pikkupitäjässä kun kuitenkin ollaan niin tunnistamisen riski on olemassa....
Nyt sitten odotellaan
sebun ultrakuulumisia!