Lapsettomuushoidoista keväällä -13 plussanneet

Täällä myös turvotusta hoidosta asti, sain hyperin. Taitaa tämä kulkutautia olla, äidillän samoja oireita, helpottaa jo onneksi! Tänään tulu taas rusehtavaa valkovuotoa vähän, voi johtua myös pe lääkärissä käynnistä. Lääkäri sanoi, että tutkitusti ivf hoidossa raskautuneet pelkävät enemmän luonnollisesti. .

Joanna78 ymmärrän ajatuksesi, täällä sama juttu, jos kaikki menee hyvin tulee kk ikäero ja pelottaa että meille ei synnykkään ja se katkeruus. .ovat vielä lähisukua ja heillä aina onnea kaikessa..

Ei oo täälläkään vuodellut mitään, hävisi parissa päivässä kun vaihdoin vähemmän hiostaviin housuihin. En ole varma oliko se tumma väri valkkarissa verta alunperinkään, kun oli vähän tuoksua mukana. :/ Oisko ollut tulehduksen poikasta.

Huomenna on jännä päivä, kun on se lapsettomuuspolin ultra. Mulla on niin vähän oireita, että on tullut pelko ettei kaveri olekaan kehittynyt eteenpäin... Harmi että on ikinä tullut luettua tarinoita keskeytyneistä keskenmenoista.:|
Paitsi monella näkyy olevan TURVOTUSTA, sitä kyllä on erityisesti iltapainotteisesti ihan mahdottomasti. Eilenkin lähes silmäni pudotin kun vilkaisin sivuprofiilia peilistä. :D Voisi ihan pokkana napata kuvan ja laittaa johonkin "rv25-30" -kuvagalleriaan, läpi menisi heiluen...

Tuba ja "Vappu" 7+2

Onnea matkaan, Tuba! =) Toivotaan että kumpikin saadaan hyviä uutisia (mulla ultra ti) ja kaikki on kunnossa. Mulla on ihan samanlaiset fiilikset, koko raskauden aikana ei ole ollut oikeastaan mitään oireita suuntaan eikä toiseen joten on vaikea uskoa olevansa raskaana. Näiden kaikkien haasteiden jälkeen tuntuu myös mahdottomalta, että tämä nyt voisi mennä maaliin asti. Toivottavasti olen väärässä! Tajusin äsken, että nyt ollaan jo puolessa välissä tätä pahinta pelkoaikaa ja sitten voi jo vähän huokaista. Ihanaa kun on kesä tulossa, normaalistihan se menee tosi nopeasti ohi mutta nythän olis ihan positiivista että viikot vierisivät vauhdilla... =)

Tsempit Millian sulle huomiseen ultraan! :)

Ei tosiaan tarvi näköjään halailla pönttöä ollakseen raskaana. Ultrassa näkyi hienosti kehittynyt kaveri joka oli edelliseen ultraan nähden kolminkertaistanut pituutensa. :D Sydän sykki reippaasti, ja yllättäen näytti ruudulla jo ihan sydämeltä. Pään erotti muusta ruumiista ja hyvällä (-todella hyvällä-) mielikuvituksella kädetkin. Ruskuaispussia en enää nähnyt.

On muuten todella outo ajatus, että tuolla jossain navan alla on elämää. Siis sillä tavalla outo ettei siihen oikein usko vaikka on nähnyt. Hoitotaipaleen aikana sitä ajatteli muutamaan otteeseen, että pakko sen on joltain tuntua, mutta eipä se kyllä tunnu.

Lapsettomuuspolin lääkäri oli ihana. <3 Tuttujahan nuo kaikki siellä jo ovat, kun niin pitkään on siellä ollut potilaana. Tämä varasi vielä yhden ylimääräisen ultran, kun "tie on ollut niin kivinen". Eli näemme ennen nt-ultraa Vappu-murun vielä kerran.
Neuvolaankin varmaan uskallan jo soittaa...

Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja tsempit myös! :wave:

Olen lueskellut viestejänne ja saanut paljon lohtua siitä, miten samoissa ajatuksissa täällä liikutaan. Menossa on rv 9+6, alkunsa raskaus sai pakastealkion siirrosta. Viikolla 6 oli oikein kunnon verenvuotoa päivän, mutta sen jälkeen on sydänäänet nähty joten mitä lie oli. Hirveästi säikähdin. Huono olo on jatkunut jo viikkoja, mutta osaan olla siitä onnellinen, niin kuin varmaan kaikki lapsettomuushoidoista plussanneet. ;) Vaikka eihän huonovointisuuden puutekaan välttämättä mistään kerro, kuten oli tuba factor päässyt onneksi toteamaan. :hug: (ei estä silti säikähtämästä, jos vaikka parin tunnin verran onkin ihan ok olo)

Me ollaan suuria tutkimusten kannattajia ja ollaan siis menossa myös veriseulaan ja np-ultraan. Mutta nyt olen netistä lukenut (googlettaminen, tuo vihonviimeinen virhe), että veriseula voi antaa vääriä tuloksia hedelmöityshoidoista plussanneille. Onko teille puhuttu asiasta mitään? Neuvolan terkkari ei tiennyt lapsettomuushoidoista yhtään mitään, rautalangasta jouduttiin vääntämään mitä IVF:ssäkin tapahtuu. Kovin uusia tietoja asiasta ei löytynyt, onko siis vanhaa tutkimustietoa vai eikö google vain löydä...

Onnittelut tuba factorille hienoista ultakuulumisista! :flower: Ihana kuulla, että kaikki on kunnossa, vaikkei oireita juuri ole. Voin kyllä kertoa, että vaikka pahoinvointi aika hyvin pitää ajatukset raskauden jatkumisesta korkealla, niin olisin taatusti mieluummin ilman sitä. Ja tsempit myös Millianille huomiseen ultraan!

Ajattelin tehdä inventaarion vaatekaappiin ja katsoa, mitkä vaatteet vielä mahtuvat päälle ja mitkä voi viedä varastoon odottamaan hoikempia aikoja ;) Ihan mahdotonta kun ei löysimmätkään housut enää mene jalkaan. Ja nyt vielä kun ilmat ovat lämmenneet niin ei tekis mieli farkkujakaan vetäistä päälle. Täytynee taas mennä kiertelemään kauppoihin, kalliiksi tulee :LOL:

Onko muilla esiintynyt alhaista hemoglobiinia? Mulla mitattiin neuvolassa viikko sitten 114, mikä ei nyt vielä mikään kriittinen ole. Tänään aamulla vaan pyörrytti kovasti niin mietin, että voisko johtua tuosta hb:stä?!

Viimeksi muokattu:
Marianne; itse pohdin tuota samaa muutama viikko sitten ja meinasin vielä verikokeessa perua, mutta annoin mennä sitten. Olin varmaan törmännyt samoihin juttuihin. Torstaina on np ultra ja en tiedä milloin ja miten veriseula tulos tulee. ..varmaan polilla selviään. Neuvolassa ei kerrottu mitään. Kovasti jännittää..olin vihainen miehelleni, koska hän halusi seulan, eikä miettinyt että mitäs sitten jos...ja tosiaan nuo turhat hälyt luo stressiä jo muutenkin stressaavaan kroppaan...

Tosi isot pahoittelut Millianille! :hug: Voimia surutyöhön ja onnea jatkoon!

Tuba factorille puolestaan onnittelut siitä, että kaikki oli kunnossa, vaikka oireettomana olet ollutkin, ei niitä oireita näköjään tarvita raskaana ollakseen ;)

Tervetuloa mukaan Marianne! Laitatko vielä vähän tietoja, niin saan päiviteltyä listaa eli ikäsi, la, monesko hoito.

Mulla oli tänään eka neuvola ja kyllähän siellä se puolitoista tuntia vierähti! Pääsin myös kuulemaan kaverin sydämen lyönnit, hienoa! Huomenna sitten np-ultra, jossa päätimme mittauttaa turvotuksen ja, jos sitä on, otamme veriseulan, muussa tapauksessa ei mennä verikokeisiin.

Joanna 11+1

Tervetuloa mukaan Strawberry ja onnea raskautumisestasi!

Mun ultra sitten peruuntuikin tältä päivältä, kun lääkäri oli sairastunut, höh, arvatkaa harmittiko?! Ens viikon torstaina sitten paremmalla onnella.

Tuba factor: Mulla olis tuo verikoe onnistunut ultran jälkeen, koska ultra oli jo viikolla 11+ ja täällä on ohjeistuksena veriseula viikolla 10-11 ja ultra viikoilla 11-12, mutta nyt, kun ultra siirtyy viikolla, en voi enää ottaakaan sitä veriseulaa, vaikka turvotusta olisikin. Nyt sitten mietinkin onkohan ihan turha mitata sitten koko turvotustakaan... Saakohan sitä vain lisää huolenaiheita, jos turvotusta sitten onkin...

Tällaisilla aatoksilla tänään, Joanna 11+2

Mä luulen että enemmän turhia huolia tulee tuosta veriseulasta. En ois halunnut sitä itselle tehtävän enkä eteenkään mitään syndoomariskilukua "yhden suhde jotain". Mutta niskaturvotuksen haluan taas ehdottomasti. Se kertoo kuitenkin sikiön elinkelpoisuudesta, välittämättä turvotukseen johtaneesta syystä. Se turvotus itsessään on sikiölle vahingollinen.
Ja sitäpaitsi sille on olemassa myös tarkat raja-arvot viikko viikolta, joten en oikein ymmärrä miksi täällä pelkkää niskaturvotusta ei muka saisi...

Mun mielestä siis oot tehnyt hyvän valinnan, olisin itse toiminut samoin. :)

Edit. Mulle voi laittaa etusivulle vielä 28v

Viimeksi muokattu:
Millian otan osaa :hug:

Kiitos neuvolavinkeistä. Varasin jo nyt ekan neuvolan, jotta pääsin ilmoittamaan työpaikalle ajankohdan kun olen poissa, vaatii järjestelyä. Eka neuvola siis 12.6, viikko varhaisultran jälkeen. Jos jotain ikävää ultrassa selviää, voihan sen aina perua. Oma mieli on hieman (hyvin vähän) rahoittunut jo panikoinnista. Yritän nauttia jokaisesta päivästä kun on raskaana, kävi miten kävi, turha etukäteen ahdistua. Toisaalta iltaa kohti paheneva yökötys, turvotus, väsymys sekä ajoittaiset alavatsatuntemukset helpottaa osaltaan mieltä, kun on niin raskaana oleva olo :). Onnea kaikille ja voimia oireiden/oireettomuuden kanssa. On tämä niin jännittävää. Vielä kaksi viikkoa ultraan, sen jälkeen ehkä helpompi olla. Ootte onnekkaita ketkä ootte jo pikkuisen nähneet.
Nyt mennään 5+1

Hei kaikille, jospa sitä uskaltais jo tulla tänne odottavien puolelle vaikka viikkoja onkin kasassa vasta 5+4. Suureksi yllätykseksi plussasin ensimmäisestä inssistä. Laskettu aika on 18.1 ja varhaisultra 4.6. Pari päivää plussauksen jälkeen yritin muistutella itselle, että onhan tässä alussa vielä isot mahollisuudet mennä kesken mutta sitten päätin vain olla onnellinen siitä, että olen raskaana ja nauttia tästä olotilasta. Varsinkin, kun olo on väsymystä lukuunottamatta ollut loistava, ainakin toistaiseksi :)

Pahoittelut Millian :hug:

Tervetuloa kaikille uusille! Kiva saada ryhmää suuremmaksi :)

Meilläkin täytyi ensin ottaa verikoe ja vasta sitten oli np-ultra. En edes tajunnut kysyä olisiko pelkän niskaturvotuksen voinut mitata. Mehän ei sitten loppujen lopuksi osallistuttu seuloihin ollenkaan. Edelleenkään en ole 100% varma oliko se oikea päätös vai ei. Tämän vuoksi rakenneultra jännittää aikamoisesti... olisi aika kauheaa jos siellä ilmenisi jotain vakavampaa vikaa, jonka vuoksi raskaus olisi keskeytettävä :( Silloinhan ollaan jo rv 21. Down ei tosin ole meille ongelma.

Joanna harmi, että ultra peruuntui, mutta ihanaa kun saitte kuulla sydänääniä! Saa vähän konkreettista näyttöä vauvan olemassa olosta :)

Täällä olo on hyvin seesteinen. 24/7 pahoinvointi on väistynyt, nyt oksennan yleensä vain yhden kerran aamulla. Ruokahalu on palannut ja olo on huomattavasti virkeämpi. Työpaikallakin kerroin nyt raskaudesta, koska vatsakin on alkanut näkymään :heart: Joka aamu kun herään, niin käsi eksyy vatsalle ja hymy tulee huulille, kun mietin, että onko tämä oikeasti totta!

Seline 15+5

Voi millian! Suurensuuri halaus ja hirmuisesti voimia! En tiedä mitä muuta voisin sanoa...

Uusille tervetuloa!

Seline: ihana tuo aamurituaalisi! Voi kun me ollaan onnekkaita.

Täällä jännäillään huomista ensimmäistä ultraa. Pitäkää mammat peukkuja pystyssä tämän pikkuisen puolesta!

Onnea matkaan Neppu! Toivottavasti huomenna ihania ultrakuulumisia.
Itsellä alkaa taas epäluuloisuus hiipimään. Jotenkin lievemmältä oireilu tuntunut tänään, yökötystäkään ei niin paljon. No, ehkä se ei heti merkitse yhtään mitään, vaihteleehan tämä olo edes takaisin... Olispa ihanaa oksentaa ja yökötellä oikein kunnolla :)

Nepulle tsempit huomiselle, toivottavasti hetki on ikimuistoisen ihana.:heart:

Täällä huomenna jo 8+0. Saavutus sekin, itsestä ainakin tuntuu jo kovin isolta lukemalta.:D Kuukausi tässä on nyt tietoisesti oltu raskaana, ja toinen moinen kun menee niin ollaan jo kovasti turvallisilla vesillä.

Tervetuloa mukaan Tiltu! Ja onnea raskautumisesta!

Onnea Nepulle ensimmäiseen ultraan!

En tiedä miksi, mutta itse en jotenkin ole osannut iloita ultrissa... Ehkäpä, kun takana on kuitenkin se eka ultra muutaman vuoden takaa, jolloin nähtiin ultrassa syke ja seuraavana päivänä meni kesken... Tosin ennen tuota ultraa oli ollut jo vuotoja, joten tiesin kyllä toisaalta odottaakin huonoja uutisia kaikesta huolimatta. Tätä raskautta taas on varjostaneet nuo hematooma ja myooma, joihin ultraajan mielenkiinto aina kohdistuu. Viimeksi piti oikein itse kysyä, että onhan siellä vielä se sikiökin? Ehkäpä hienoin tunne oli nyt neuvolassa, kun saatiin sydänäänet kuuluviin mahan päältä dopplerilla. Se oli jotenkin konkreettisempaa kuin sisäultralla ultraaminen. Mulle muuten sanottiin, että np-ultrakin tehdään mahan päältä? Luulin aivan, että sisäkautta...

Joanna 11+4

Heippa.

taidan minäkin liittyä mukaan nyt kun uskallan. Kiva kun olette tällaisen ketjun laittaneet pystyyn :). Pidin hiljaiseloa nt-ultraan asti kun tuntui jotenkin niin hankalalta ajatukselta, että kaikki ei olisikaan hyvin. Nyt kuitenkin ultra ja seula onnistuneesti takana ja tuntuu hyvältä, voi ihan rauhassa käyttää mammahousuja tuntematta itseään tyhjäntoivojaksi. Olo on nuutenkin nyt jo paljon parempi kun suurin pahoinvointi ja turvotus ovat väistyneet, jee.

Meillä siis toinen lapsi tulossa, 3.IVF:n 3.PAS:sta sai alkunsa. Oli meidän viimeinen pakastettu alkio, kolmisoluisena pakastettu mutta hyvin näyttää toistaiseksi pärjäävän! Ensimmäinen lapsi syntyi 2. IVF:n tuoresiirrosta, selittämättömästi lapsettomia ollaan, tai ehkä lievä endo osasyynä ainakin. Mulle voi päivittää
Paiju 38 v...3.IVF...2.lapsi...LA 1.12.

Millian osanottoni! Ja tsemppiä tästä eteenpäin.

Tuba factor kyllä ne tuolla np-ultrassa katsovat pienen hyvinvointia aika laajasti, niska mukaanlukien, eli tuskin jää huomaamatta jos siellä on jotain häikkää vaikka ei seulaan osallistuisikaan. Meille ainakin kertoivat turvotuslukemat siinä tutkiessa ja postissa tuli sitten seulan ja tuon ultran yhteisvastaus. Ja Joanna mahan päältä katsotaan paitsi jos ei jostain syystä näy hyvin niin sitten varmaan sisäkauttakin yritetään kurkistella.

Yhteistyössä