Lapsettomuushoidoista keväällä -13 plussanneet

Tämä ja huominen saikkua..mutta ei pitäisi vakavaa olla. Huomenna käyn antaa labrat, katsotaan ettei ole tulehdusta. Pyyhkiessä hieman rusehtavaa ja valkovuoto vähän pinkkiä välillä...ei vaadi ultraa koska vuodon pitäis olla silloin kirkasta ja kipuilla. Toiseen munasarjaan minulla jomotti, voi olla endokin....tulehdusta itse epäilen, jalkateriä palellut yms...

Kiitos tsempeistä! Mukava kuulla että uskallatte jo nauttia, antaa toivoa!!
 
Pikapäivittelyä... Olen käynyt lueskelemassa, mutta hirveä väsymyksen ja rankan työviikon takia en ole kirjoitellut. Mutta nyt on pakko...
Minnie: oletko jo täällä suht. sama tilanne. Eilen iltapäivällä menkkajomotuksia (erilaisia kuin ennen) ja illalla alkoi rusehtava tuhruvuoto. Vuoto ollut vähäistä. Sama jatkui aamulla... Onneksi sain ajan omalle lapsettomuuslääkärille jo tänään.
Ihana googletus ei kyllä tehnyt oloa paremmaksi yhtään...

Siispä rakkaat kanssasisaret, täällä nyt tarvitaan tsempityksiä ja peukkuja!
 
Voi että Neppu, harmi kuulla että sinullakin. Onneksi pääset sille lääkärille oman mielenrauhan takia..nämä ovat kai aika yleisiä ja nyt on ollut se valkovuoto vaaleanpunaista ja sitäkin vähän. Hoitaja selitti että on normaalia. ..raskaus muuttaa bakteerikantaa yms...itse soitan kohta labra tulokset!

Toivottavasti kaikki hyvin Neppu! Tiedän että säikäyttää!!!!ja pelottaa edelleen. ..
 
Toivottavasti Nepulla kaikki hyvin!


Kaikki testit ei olleet vielä valmiina.. mut löytyi uusi huolen aihe; korkea hemoglobiini, oli noussut johonkin 160 huh huh. Kauhisteli neuvola täti...nyt sit taas epätietoisuus mitä voi aiheuttaa ja miten voin vaikuttaa..toivottavasti istukka saa verta tarpeeksi!
 
Kertokaahan Minnie ja Neppu kuulumisia, miten teillä tilanne ratkesi.

Mulla nimittäin varsin sama tilanne, eli nyt viime päivinä tullut valkovuotoa keltaisesta ihan rusehtavaan. Ei kirkasta verta eikä kipuja erityisemmin, mutta sydän on kyllä syrjällään. :(
Soittelen huomenna polille, että pitäisikö tehdä jotain. Olen koittanut ajatella että raskaus muuttaa vuodon ulkonäköä, mutta tuo tämänpäiväinen ruskea vähän pelästytti.
 
Aamulla tuli viel vaaleanpunaista valkovuotoa ja rusehtavaa muutoin pyyhkiessä. Nyt ei ole enää tullut..eilen koski myös munasarjaan. Virtsatulehdusta tai tulehdusta muutoin elmistössä ei ollut..valkovuotonäyte ei ollut vielä valmistunut..soittaa jos jotain on..hyvä sulkea pois nuo tulehdukset...mutta nyt siis ei tehdä muuta, kun taitaa loppua rusehtavan tulo ja ensk viikolla vk12 ultra .monella tutuilla ollut vuotoja ja rusehtavaa myös ja hoitajat ei olleet huolissaan..tosiaan oma huoli vaihtui tuohon hemoglobiiniin...
 
Olipas täällä surullisia uutisia vähän yhdellä jos toisellakin :( Paljon kärsivällisyyttä ja tsemppiä teille vuotojen kanssa! Toivotaan, että loppuvat hyvin lyhyeen!

Minnie: Mulla on ihan normisti tosi korkea hb n. 150-160. Tämän vuoksi söin hoitokierrossa Disperiniä 100 mg / päivä ja jatkan sitä edelleen. Lääkärin mukaan vasta kuukautta ennen synnytystä pitäis lopettaa. Sen pitäis siis ohentaa verta. En tiedä vaikuttiko mulla, mutta ainakin nyt tässä ollaan, eikä ennen olla päästy läheskään näin pitkälle...
 
Kiitos Joanna78... ennen raskautta hemppari on ollut n.130.. toivottavasti sikiö saa tarpeeksi verta ha happea..outoa, että raskaus nostaa noin. En tiedä mistä kysyisin vielä asiaa, ensi viikolla äitipoli toki...tekisi mieli varata aika yksityiseltä...
 
No mikäs kumma tuhruttelubuumi tänne on iskenyt? Täällä on nimittäin myös yksi vuotoja tänään säihkähtänyt. Päivällä oli tullut parin lusikallisen verran ihan ruskeaa vuotoa ja nyt illalla vähän lisää. Paperiin ei kuitenkaan jää mitään. Soittelin tästä päivystykseen ja pyysivät soittamaan uudestaan mikäli vuoto selvästi runsastuu tai tulee kipuja, muussa tapauksessa pitää seurailla aamuun ja mennä sitten päiväpäivystykseen tarkastukseen jollei vuoto nyt sitten lakkaa kokonaan. Mulla on ollut tosi runsasta ja vetistä valkovuotoa ihan koko raskauden ajan ja mietinkin, voisiko taustalla kuitenkin olla joku hiiva joka tuon vuodonkin aiheuttaisi.

Aamulla ennen kun mitään vuotoja oli edes ollut, yritin saada varattua aikaa neuvolakätilölle sydänäänien kuunteluun, mutta kaikki ajat oli jo mennyt. Ajanvarauksesta tarjosivat lääkäriaikaa iltapäivälle, mutten sitä sitten halunnut kun ajattelin, että pelkkä hoitsun sydänäänien tsekkaus riittäisi. Vähän tympeä fiilis, olisi varmasti pitänyt vaan ottaa se lääkäriaika niin olisi saanut ehkä ensiyön nukuttua.

Toivottavasti teillä ja meillä kaikilla nämä tylsät tuhruttelut on vain jotain täysin harmitonta. Kovin yleisiähän nämä on ja ilmeisesti nimenomaan tuo rusehtava vuoto/tuhru on yleensä harmitonta kun mitään pelkoa kohdunulkopuolisestakaan ei enää ole. Jostain muistelen lukeneeni, että iso osa raskaudenaikaisista niukoista vuodoista ei tule edes kohdusta vaan emättimen herkistä limakalvoista. Tsemppiä kuitenkin kaikille näiden ja muiden jännäilyjen kanssa painijoille.

Sandaali 14+5
 
Ahh, vihdoin pääsen tänne kunnolla vastailemaan teille. Pitkin päivää katoin, että hitto aika kuluis niin pääsen vastailemaan"

Ihme tuhru-aalto kylläkin. Toivottavasti kellään ei tarkoita mitään pahaa!!! <3
Ja kuulema oikeasti tuo RUSKEA tuhru ei ole pahaa. Mulla kylläkin tuli sellaisia "hiutaleita" sieltä mukana... Loppujen lopuksi en saanut oikein vastausta mikä oli vikana. Mutta tuossa myöhemmin hieman selvitystä...

Tuba: IHANAA; Onnea pikkuisesta pavustasi! (VÄhän myöhässä, onhan tästä jo viitisen päivää, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan)
Yrittivätkö saada vielä tuolloin sydänääniä kuuluviin siellä ultrassa?
Toivotaan, että vuotosi ei meinaa mitään pahaa!!! <3


Kultapuro: Ohhoh, mikä (oksennus) reissu. =D Toivottavasti pahaolosi hellittäisi jo!

Minnie: Kiitos kamalasti tsempityksistäsi! <3 Voihan hemoglobiini! Onko siihen jotain hoitoa?


(.) 6+0 shokkipäivä takana. Kävin sitten sen vuodon takia lääkärissä. Hyvinä uutisina oli, että pikkuinen alkio oli kohdunsisäinen ja viikkoihinsa nähden oikean kokoinen!!! <3 (Sydän ääniä ei kuulunut, mutta ei kai pidäkään vielä)

Mutta pikkuisen möykyn vieressä oli puolta pienempi toinen möykky.
Nyt surkastumassa pois. Mutta kohdun suu oli kiinni, joten ei vaikuta lääkärin mielestä keskenmenolta!(?) Joten tämä pikku-möykky ei ilmeisesti ollu syy vuotoon, vaikka olikin jo menehtynyt :(

Eli vastausta vuotoon en saanut...

Lääkäri kysyi pari kertaa, että montako alkiota meille siirrettiin, kun näki nämä kaksi.
Ja hassuinta, että meille siirrettiin vain yksi alkio!
Olen onnellinen, että tämä yksi edes on kunnossa!!! <3
Mutta toisaalta harmittaa, olisihan identtiset kaksoset olleet ihania. Mutta tosiaan yksikin riittää <3
Kunhan tämä "surkastunut" ei vedä tätä toista mukanaan pois... Joka on ilmeisesti suht. yleistä.

Voi että.. Mä niin lähetän teille tsemppiä!!!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! :flower: Onnea raskautumisesta, osa teistä onkin jo ihanan pitkällä. Toivottavasti kaikilla, pienistä vuodoista huolimatta, on asiat reilassa. Mielelläni liittyisin joukkoonne. Kiva kun ootte eri vaiheissa raskautta, mielenkiintoista seurata.

Itse tänään kävin "virallisessa" veritestissä ja tulos oli toivottu! Olin kyllä jo viime perjantaista asti seuraillut aamuisin markettitesteissä viivan vahvistumista, pientä hötkyilyä kyllä :). Kysesssä eka ICSI/IVF ja pakkaseen meni kolme kaveria. Prolaktinoomat hoidettu lääkityksellä, syksyllä poistettiin kohdusta polyyppi, muuten tällä hetkellä ollaan "selittämättömiä". Polyypin poiston jälkeen ollut kaksi kemiallista luomusti. Nyt siis ekaa kertaa kunnolla raskaana :). Vuosia tätä on odotettu. Olen kauhusta jäykkänä ja seuraan sekopäisenä kaikkia mahdollisia oireita. Toivottavasti tämä panikoiminen helpottaa jossain vaiheessa... Itkuherkkä olen nyt myös. Voi mies parkaa :)
Seuraavaksi lapsettomuuspolilla varhaisultra 6.6.
 
Hei vaan, liittyisin mielelläni joukkoonne. Ehdinkin jo liittyä toiseen samantyyppiseen kerjuun, mutta tässä ketjussa taitaa olla enemmän teitä, jotka olette samassa vaiheessa kanssani. Toisessa ketjussa jo odoteltiin synnytystä, minä taas jännitän näkyykö ekassa ultrassa mitään...

Taustalla 6 vuotta yritystä ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni olen raskaana. Ja raskaus tulikin viime hetkillä, tämä oli viimeinen hoito joka oltaisiin julkisella edes saatu. Takana vaikka kuinka monta inssiä (olen seonnut jo laskuissa) ja tämä oli siis 3. IVF-hoito (niiden lisäksi oli yksi PAS). Nyt viimeisen hoidon yhteydessä mulla todettiin myös endo, jota on kyllä epäilty jo vuosia, mutta nyt se tuli näkyviin ja realisoitui.

Ensi tiiistaina olisi sitten VU, kylläpä jännittää! Meillä on aika laaja kaveripiiri ja monet ystävistämme tukivat meitä hoitojen aikana, joten aika moni tietää raskaudestani vaikka ollaankin vasta 6+2. Meille sopii tämä tyyli, vaikka tässä onkin riskinsä.

Onnea kaikille matkaan ja toivotaan, että nuo tuhruilut eivät ole merkki mistään ikävästä!
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea myös..

Pakko kertoa että menin varaamaan vankkari yksityiselle ajan huomiselle sen korkean hemoglobiinin takia..äitipolilla en välttämättä lääkäriä edes tapaa. Raskaus ajan Multivitassa mitä olen syönyt on 20mg rautaa, ihmettelen ettei ekalla neuvola käynnillä sanottu et lopeta ne kun hemari silloin jo yli 140..en itse tajunnut...
 
Uusille o/
Kiva saada alkuraskauden porukkaakin mukaan. :)

Minkä kokoinen Nepun pikkukaveri oli? Kiinnostaa kun kävit tasan samana ajankohtana kuin itsekin.
Meillä alkio oli 4mm, vastasi taulukon mukaan kuulemma 6+3 mutta olen googlannut ja monilla ollut isompiakin. :/
Syke tosin jo näkyi, mutta ultraaja oli taitava ja laitteet hyvät. Olisi hyvin voinut olla näkymättäkin.

Tänään olis 6+6, maanantaina vielä uä.
Toivottavasti mielenrauha saadaan sieltä. Vuotoa ei ole tänään ollut, mutta oireettomuus huolettaa. :|
Rintojen aristus ei ole hävinnyt, mutta tuntuu sekin lievittyneen.
 
Paljon voimia tuhruttelijoille vuotojen kanssa! Mitäs teidän tilanne muuten on tänään? Toivotaan todellakin, että olis vain harmitonta...

Hienoa Minnie, että sait sen lekuriajan jo noin nopeasti niin saat selvitettyä tuota hemoglobiiniasiaa.

Ja oikein paljon tervetuloa uusille! Hienoa, että saadaan lisää porukkaa mukaan ja paljon onnea plussauksesta!

Tuba factor: Itsellä ainakin nuo oireet tai oireettomuus vaihtelee aika lailla ihan päivittäin, toivotaan siis, ettei sun oireiden väheneminen merkitsisi mitään! Tuntuu tosiaankin varmaan pitkältä odotella maanantaihin asti...

Tänään kaivoin hieman kevyempiä vaatteita esille ja aika paljon kesävaatteita lähti heti takaisin säilytykseen, kun ei kerta kaikkiaan mene enää housujen nappi kiinni! Tuntuu ihan hölmöltä, että on nyt jo tommonen maha...
 
Tervetuloa minunkin puolestani uusille. Ja onnea :flower:

Toivottavasti Neppu ja Minnie teilläkin on vuodot jo lakannut.

Omalta osalta tuhruttelu ei ole onneksi jatkunut. Sen verran huoli kuitenkin nosti päätään, että kävin tänään yksityisellä kuuntelemassa sydänääniä. Pelottavan pitkään kätilö niitä etsi, mutta sieltä jostain kovin alhaalta se ihana jumpsutus sitten löytyi <3 Kauhea pikkuninja tuntuu tuo meidän tyyppi olevan kun potkiskeli kovasti doppleria :) Noiden vuotojen takia otettiin kuitenkin virtsatesti jonka tulokset oli vähän sen suuntaisia, että jotakin tulehdusta siellä taitaa olla. Lähdenkin tästä kohta sairaalalle vähän laajempiin virtsakokeisiin kunhan saan ensin pidäteltyä muutaman tunnin. Tuloksia vaan joutuu odottamaan maanantaille asti, mutte eipä tässä kai viikonlopun aikana mitään vahinkoa voi tapahtua vaikka siellä joku tulehdus olisikin?!

Tubafactor, mäkin olen ymmärtänyt, että oireet voi hyvin vaihdella päivittäin. Mutta tokihan sen ymmärtää, että siitä huolestuu kun mitään muutakaan "todistetta" raskaanaolosta ei ole. Eiköhän kaikki ole kuitenkin ihan hyvin. Mulla on ollut kaikenkaikkiaan niin vähäoireinen tää alkuraskaus et välillä tulee kytättyä oireita vähän turhankin tarkkaan. Mutta toisaalta aina sitä on sitten jotain löytänyt, ihan niin kuin sunkin rintojen aristus, kun on alkanut oikein tutkailemaan. Ihan kiva vaan, ettei kaikki oireet oo päällä samaan aikaan :D

Tänään lähtikin sitten liikkeelle 16. viikko ja ai että mä niin odotan, koska tunnen tuon meidän pikkuninjan ensimmäiset liikkeet.

Sandaali 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_ ja Hydrangea
Tervetuloa uusille!!! Ja onnittelut :flower:
Tosin itsekin täällä uusi ja hyvin varhaisessa vaiheessa.

Tuba: Lääkäri ei yhtään kertonut pikkukaverin kokoa. Nyt jäi kyllä harmittamaan. Mutta toisaalta olisin vaan googlannut sitä kokoakin...
Täälläkin vaihdellut oireista oireettomuuteen. Mutta takakireä taidan olla kokoajan :kieh:

Sandaali: Ihanaa, että vuoto on lakannut! Nyt odottelemaan ninjapotkuja!

(.) Täälläkin vuoto lakannut, ahhh. Silti tulee pitkin päivää tarkistettua asiaa...
No 24. päivänä taas selviää lisää pienestä <3
 
Ihana kuulla että tuhruttelut loppuneet. Varmasti helpottaa oloa ja mieltä.

Missä vaiheessa varasitte ekan neuvola? Ajattelin ensin, että vasta lapsettomuuspolin ultran jälkeen, mutta kun ei tiedä, miten hyvin noita neuvola-aikoja yleensäki saa, että voiko sitten venyä turhan pitkälle eka aika. Totta kai tässä on paikkakuntakohtaisia eroja, mutta miten hyvin oman kokemuksenne mukaan saitte ajan ja missä vaiheessa yleensäkin varasitte? (ehkä vähän hölmö kysymys :), mutta kun ei ole mistään kokemusta...)
 
MilliTU ja Millian, tervetuloa joukkoon ja onnittelut raskautumisestanne :flower:

Tosi ikävä lukea, että niin monella on tuhrutellut, jaksuja teille kaikille tasapuolisesti. Pidän sormet ja varpaat pystyssä, ettei kellään ole mitään vakavampaa!

MilliTU kannattaa varata neuvola-aikaa mahdollisimman pian, jos yhtään haluat vaikuttaa siihen, mihin aikaan päivästä haluaisit sinne mennä. Tai itse siis varasin aikaa jo heti viidennellä viikolla ja siksi onnistuin saamaan itselleni töiden kannalta parhaiten sopivan ajan. Varmasti paikkakuntakohtaisia eroja kuitenkin on. Ja ajanvaraaja vielä huomautti, että ajan voi sitten helposti perua tarvittaessa.

Täälläkin oireet vaihdelleet jonkin verran. Eilen aamulla ehdin jo iloita kun kuvittelin pahoinvoinnin loppuneen, mutta tänään onkin taas ollut aikamoinen oksuolo siitä asti kun sängystä nousin.

Täälläkin tekee tiukkaa housumarkkinoilla! Kaksi numeroa isommat housut puristaa jo todella ikävästi ja päivän kohokohta on se kun töiden jälkeen voi vetää verkkarit kotona jalkaan. Tilasin Ellokselta mammahousuja, mutta eivät oikein istuneet. Joanna olen ihan yhtä ällistynyt kuin sinäkin, että jo tässä vaiheessa maha on kuin koripallo. Toisaalta ilmaa kertyy päivän aikana aika paljon vatsaan ja tuntuu ikävältä. Onko muilla samaa..?

Niin ja NP-ultra olisi 3.6. Tänään poksuu 10+0 =)
 
Hieno juttu, että Nepulla ja Sandaalilla on vuodot loppuneet, hyvä niin!

MilliTu: Mä arkailin niin neuvolaan soittamista, että otin yhteyttä vasta viikolla 9+, tosin soittelin jo 7+ varhaisultran jälkeen, mutta koska silloin löydettiin se hematooma, en uskaltanut ottaa yhteyttä neuvolaan ennen tuota toista ultraa. Asun pienellä paikkakunnalla, enkä haluaisi käydä neuvolassa "turhan takia", sillä jos joku vähänkin tuttu mut siellä näkee, jutut alkavat liikkua välittömästi. Sain siis ajan viikolle 11+ ja np-ultran heti seuraavalle päivälle.

Onnittelut Kultapurolle ensimmäisen neljänneksen täyttymisestä! Vielä tuosta mahasta... Tänään kävin kaupungilla päälläni toiset noista kaksista shortseista, jotka vielä mahtuvat päälleni ja mahdollisimman löysä ja väljä t-paita, silti tuntui, että joka peilissä vastassa oli raskaana oleva nainen, ainakin sivuprofiilista, aivan hassua...

Joanna 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Milli: Mulle lapsettomuspolilta sanoi, että ei tarvi ainakaan ennen varsinaista alku-ultraa (vai mikä onkaan) varata neuvola-aikaa. Mutta en tiedä, onko väliä missä päin sitten asuu.

Oo, Kultapurolla täysi kymppi täynnä! :flower:
Mä niin toivon, että olisin jo noin pitkällä... Vielä kun takaraivossa on suuret pelot ja luulen, että viikkojen kuluessa ne voisivat helpottaa.
Vai?

Mites pidemmällä olleet, onko teillä ollut näillä viikoilla 5-7 turvotusta? Vauvamahahan ei kyllä täällä kasva, mutta olo on kuin ilmapallolla ja normi farkut puristaa. :LOL:
 
Hei

Pahoinvointi, oksentaminen, sairaalareissut ja satunnaiset tiputtelu vuodot siitä on minun alkuraskaus tehty, mutta en valita alkaa vain vointi olla koetuksella
11+0 poksahtaa huomenna! :) Toivotaan että kyytiläinen on matkassa!

Hirveästi jännittää, kotona tosin tuo pian 1w tyttö pitää huolen että äidillä on hommaa nyt mun hoito on jäänyt vähemmälle. Sairaalareissuja mulla on nyt tän takia. Vaaka näytt -2.5kg ja hb tekee laskujA välillä.
Tarttis lähteä koisimaan :)

Kaikille jaksuja ja tsemppejä!

Saara ja 10+6
 
Lääkärissä käyty ja kaikki toistaiseksi hyvin...hemoglobiinikin oli laskenut. ..mutta illalla kun pääsin kotia iski lämpöily..en tiedä oli jossakin vaiheessa enemmänkin lämpöä. Tätä kesti muutaman tunnin. Kropassa kyllä vielä voimaton olo, outoa taas kerran!

Aloin jo pelkäämään listeriaa kun söin kiinalaisessa hapanimeläkasviksia, mut tuski noin nopeesti menee ohi....ja kaikki alkoi tunti siitä kun kävelin 3 km helteessä kotia, tuntui etten jaksa. Otinpahan opikseni...taas kerran!

Lisään vielä, että maha on olut sekaisin pari päivää, joten voi olla jokin pöpö...huono viikko kaikkiaan...
 
Viimeksi muokattu:
Neppu: Täällä on ollut turvotusta massun seudulla oikeestaan ihan plussauksesta asti. Toki se on nyt lisääntynyt, mutta oli jo noilla viikoilla... Ja kyllähän pelot pikkuisen alkavat helpottaa, mitä pidemmälle pääsee.

SaaraW: On kyllä varmaankin kamala tilanne olla noin huonovointinen ja noin pieni lapsikin vielä kotona! Kovasti voimia sulle! Kauanko sulla on edellisissä raskauksissa kestänyt pahoinvointi?

Minnie: Mulla on ollut maha sekaisin oikeastaan plussauksesta lähtien... Joinakin harvona päivinä toimii normaalisti, mutta yleensä ei :| Käsittääkseni listeriassa on viikkojen tai kuukauden itämisaika, joten ei varmaankaan voi iskeä noin nopeasti. Ymmärrän kyllä hyvin huolesi, että kaikki epätavallinen alkaa huolettaa, kun viimeinkin ollaan tähän toivottuun tilaan päästy! Onhan sun tuhruttelut pysyneet poissa? Toivottavasti saat selvyyden tuohon kuumeiluun!

Eilen oltiin sukujuhlissa ja sain mahani peiteltyä jakulla ;) Eräs sukulainen näytti odottavan vauvaa ja kertoi lasketun ajan olevan marraskuun alussa, eli oli vain n. viisi viikkoa minua edellä! Omista ajatuksistani huomasin, etten todellakaan pysty vielä luottamaan tämän raskauden kulkuun, kun mielessäni oli ensin tietysti, että lapsistamme tuleekin sitten hyvin samanikäiset, mutta siinä samassa sitten mietinkin, että teidän lapsesta me aina sitten muistetaankin minkä ikäinen meidän lapsi olisi ollut :'( Onko muilla näin ristiriitaisia ajatuksia? Vai pystyttekö jo täysillä iloitsemaan raskaudestanne?

Joanna 10+6 (huomenna poksuu, jee!)
 

Yhteistyössä