Lapsettomuushoidoista keväällä -13 plussanneet

Tervetuloa mukaan Kultapuro ja onnittelut sullekin!

Mulla oli eilen se ultra ja siellähän se pieni toukka möngersi. Pituutta oli huimat 2,1 cm ja vastasi viikkoja 8+5 eli yhden päivän oli parissa viikossa kirinyt, vaikka eiväthän nuo mittaukset ilmeisesti niin valtavan tarkkoja ole. Alkiolla oli siis kaikki hyvin! Hematooma oli mielestämme hieman pienentynyt ja oli kohdun yläosassa sirppimäisenä, kokoa lääkäri ei pystynyt arvioimaan. Sanoi, että se aiheuttaa tietysti hieman suuremman keskenmenoriskin, mutta niin kauan, kun vuotoja ei näy, kaikki on hyvin! Eräs asia, jota lääkäri kovasti mittaili oli myoma, joka oli jo kuusisenttinen :( Kahdessa viikossa kasvanut siis kaksi senttiä. Se sijaitsee kohdun ulkoseinämässä, eikä pitäisi vaikuttaa raskauden kulkuun, mutta synnytyksen suunnitteluun kylläkin... Sen vuoksi mun täytyy siis ilmeisesti kulkea hieman useammin äitipolilla ultrassa. Tänään yritin saada neuvolan tätiäkin jo kiinni, mutta hän oli koulutuksessa, joten koitan huomenna paremmalla onnella.

Onko teillä muilla muuten jo maha kasvanut? Mulla on valtavasti turvonnut ja on kyllä alkanut näkyä jo ulospäinkin ihan päivälläkin, aluksi turvotusta oli vain iltaisin. Minä olen hyvin pienikokoinen ja hoikka, eikä mulla yleensä oo mahaa ollenkaan ja, koska kohtu on voimakkaasti eteenpäin kallistunut, maha tulee hyvin esiin... Eihän siitä toki mitään haittaa ole, mutta voisin nyt vielä kuukauden päivät salailla tätä asiaa muulta maailmalta. Tänäänkin töissä huomasin parin työkaverini tuijottavan kovinkin pitkään vatsanseutuani... Onneksi eivät sanoneet mitään! En nyt sitten tiedä mitä sitä laittaisi päälleen, kun en ole tottunut pukeutumaan mihinkään telttoihin, eikä sellaisia reiluja paitoja edes kaapistani löydy, paitsi paksuja villapaitoja...

Mitäs teille muille kuuluupi?

Joanna 9+1
 
Tervetuloa minunkin puolestani uudet. Kiva, että joukko kasvaa.

SaaraW, toivottavasti sulla on jo olo kohentunut.

Minnie82, ainakin täällä Helsingissä otettiin tuo veriseula pari viikkoa ennen ultraa ja yhdistelmän tulokset tuli sitten ultran jälkeen postitse kotiin. Mutta ilmeisesti tässä on paikkakuntakohtaisia eroja.

Mua nauratti noi Tuba factorin muka 11 viallista raskaustestiä :D Alkioiden laadusta on ollut paljon keskustelua ja totuus taitaa olla, ettei siihen ole mitään yhtä oikeaa vastausta. Meidän lapsettomuusklinikan (yksityinen) lääkäri oli tullut juuri ennen meidän siirtopäivää jostain konferenssista jossa esiteltiin tutkimustuloksia joiden mukaan ne kaikkein täydellisimmin ja symmetrisimmin jakautuneet alkiot eivät olisikaan välttämättä niitä parhaita mahdollisia siirrettäviä. Tiedä sitten, mutta hän oli sitä mieltä, että koko lapsettomuushoidot ovat hilkulla kokea täyden mullistuksen jos näin todella on.

Seline, meillä tosiaan on sama la. Missä sä olet suunnitellut synnyttäväsi? Mä olen mitä todennäköisemmin kättärin asiakkaita. Toivottavasti sulla olot jo pian helpottaa. Ihan hullua, että laskettuun aikaan on tasan 6kk!!!

Joannalle onnittelut ultrakuulumisista. Olisipa hienoa, että hematooma sieltä itsestään katoaisi eikä aiheuttaisi enää turhaa päänvaivaa ja stressiä. Mutta mikä tuo myoma on? Kiitos vielä yksäristä. Vastailinkin siihen jo, mutta jotain tuo lähetys tuntui yskivän, mahtoikohan tulla perille?!

Mahasta Mulla on ainakin jo maha kasvanu :) Siihen on tullut ihan uudenlaista muotoa, siis sellaista mitä ei ole ennen edes napaa pullistelemalla saanu esiin :D Vielä en ole kiinni jäänyt vaikkakin vähän sellaisia epäileväisiä vilauksia olen vatsanseudulle (ja merkittävästi suurentuneisiin rintoihin) treenikavereilta saanutkin, mutta perinteisesti tämä porukka on osannut olla sen verran tahdikkaita, että ymmärtävät odottaa siihen asti että asianomainen itse asiasta tiedottaa. Mä oon hoikka ja entisenä kilpa- ja edelleen aktiiviurheilijana lihaksistolta hyvässä kunnossa, mutta niin se vatsa sieltä vaan punkee jo esiin. Jo monta viikkoa mulla on vatsalihakset kiristäny kuroteltaessa jopa siihen malliin, että olen alkanu miettiä kuinkahan niiden mahtaa käydä kun tuo etureppu tuosta oikeasti alkaa kasvaa. Mulla on siis tosi voimakkaat ja paksut vatsalihakset, np-ultraajakin totesi että onpas kireät, mutten sit siinä yhteydessä tajunnu kysyä mitä ja miten se voi raskauden edetessä tarkoittaa ja vaikuttaa. Eilen läksin jo mammafarkkuostoksille, mutta päädyin sit kuitenkin ostamaan vielä tavalliset farkun joissa on edestä tosi matala vyötärö. Eikös se tyyppi ala tuolta pikkuhiljaa jo nousta ylemmäs niin saa sit mahan nätisti siihen vyön päälle :LOL:

Omasta navasta, maanantain tuli yhdistelmäseulan tulokset jotka totesi vain tuloksen olevan normaali eikä aihetta lisätutkimuksiin ole. Huoh. Tästä intoutuneena ostinkin sitten eilen miehelle ensimmäisen äitienpäivälahjan saatteella You made me what I am today.

Joanna jos päivittelet listaa, niin sinne voi lisätä mun iän 30v ja seuraavan neuvolan 4.6 ja RU 27.6. Kiitos kun sellaisen sinne väkersit.

Sandaali 13+5
 
Joanna onnea ultrakuulumisista! Inhottavia tollaset hematoomat ja myomat... Uskon, että on vaikea alkaa nauttia raskaudesta ihan täysin rinnoin vielä jos on tollasia "epävarmuustekijötä" matkassa mukana.

Masua ei kyllä mulla näy vielä juuri ollenkaan, ihan pikkuruinen kumpu ehkä :) Mulla on gyne aina sanonut kohdun olevan taaksepäin kallistunut, joten johtuu varmaan osittain siitä.

Tervetuloa mukaan Kultapuro. Myös meillä plussa tuli viisipäiväisestä blastokystistä. Ehkäpä uskallatte kertoa tuleville mummoille äitienpäivänä, kun olet jo kuitenkin noin pitkällä ja oireetkin ovat selkeät :)

Sandaali en ole pääkaupunkiseudulta, joten synnytän täällä oman kotikaupungin sairaalassa. Joo ja hassua, että enää puoli vuotta synnytykseen! :) Ensimmäinen kolmannes on jo selätetty, menisipä loppuaikakin yhtä nopeasti!

Minä tein vihdoinkin itsekkään päätöksen ja otin loppuviikoksi sairaslomaa töistä. Pahoinvointi ja väsymys yhdistettynä työpaikan stressiin teki sen etten nyt vaan jaksa. Neuvolatädinkin mielestä on nyt hyvä levätä kunnolla useampi päivä putkeen ja kerätä voimia. Purskahdin hillittömään itkuun puhelun jälkeen, koska neuvolantäti oli niin ihana ja ymmärtäväinen ja kun tajusin, että saisin nyt oikeasti ottaa rennosti muutaman päivän. Hormonit, hormonit... Tuntuu, että itku on aika herkässä nykyään ;)

Mulle voi päivittää iäksi 32v, neuvola 14.5 ja rakenneultra 28.6.

Seline 13+5
 
Seline: Teit varmaan ihan oikean päätöksen, kun jäit saikulle. Nyt on kuitenkin tärkeintä ajatella omaa ja sitä kautta myös pikkuisen hyvinvointia!

Sandaali: Onnittelut hyvistä seulontatuloksista! Itse olen nyt ihan kahden vaiheilla ottaisinko veriseulan vai en. Turvotuksen olemme ainakin päättäneet mittauttaa.

Sain eilen neuvolan tädin kiinni ja varasin ekan neuvolan parin viikon päästä tiistaille ja seuraavalle päivälle np-ultra. Silloin on tosin vasta 11+2, milläs päivillä teillä muilla on ollut tai on varattuna np-ultra? Ultraajalla oli niin vähän aikoja ja toi oli suunnilleen ainut, joka oli vapaana, joten otin sitte sen.

Joanna 9+3
 
Meillä on npultra vk 12+1...kait se on yleisin tuo vk12..neuvolan laskettu aika on 4 päivää liian aikaisin...laitto täti onneksi ylös punktio ajankohdan, mut ei ne ole tottuneet hoidoilla saatuja laskemaan...olen niin tarkka asioista et ihan ärsytti!

Täällä jännitetään nyt niitä seulan tuloksia, kaduin jo tosiaan et otin sittenkin..mut nyt se on vaan kestettävä...nyt siis vk 10+1 ja ultraan 2 viikkoa.

Seline teit tosiaan oikein. Ite mietin ihan samaa. Työn aiheuttama kuormitus ei ole sen arvoista. Itseäni ärsyttää töissä Ekun yksi työntekijä ei tee oikein mitään. ..kuormittaa meitä muita ja miun hermot ei meinaa kestää asiaa ja pitäs ottaa rennosti..
 
Viimeksi muokattu:
Mä aivan ihmettelin, kun meidän neuvolatäti oli aika hyvin perillä noista hoitokuvioista. Kysyi, koska oli siirto ja koska hedelmöittymispäivä ja totesi, että oikein olen laskenut, kun punktiosta olen laskenut. Neuvolantäti sanoi, että meillä päin on np-ultra viikoilla 11-12 ja muistaakseni tuo veriseula 9-11.

Minnie: Tuo on tosiaankin rasittavaa, kun töissä on niitä lusmuilijoita, jotka vaan saa aikaan lisää töitä muille. Meiltäkin löytyy sellainen...
 
Joanna78, sydämellisesti kiitos kun kutsuit minut! Tuli hyvä olo... Heh.
On ollut tunne, etten ole löytänyt sopivaa ryhmää nyt plussattuani, kunnes Joanna tuli infoamaan! :hug:

Minnien nimi onkin tuttu tuolta ivf hoitoja lapsettomille- palstalta, ja Tubakin on tainnut antaa mulle vinkkejä ivf-hommiin konkareissa! :heart:

Eli Heipodei kaikille! :wave: Ja suurensuuret onnittelut kaikille plussista!
Aloittelin ekaa sivua lukea, mutta iltaväsy iski ja ajatteli nopeasti tänne kirjoitella ja jatkaa vanhojen viestien lukemista myöhemmin.

Nepun historiaa pikaisesti: Yritys aloitettiin 2010 ja käytiin läpi monia (liian monia) ovulaation induktioita vaikka minkälaisilla koctaileilla tietysti piikityksineen ja laastareineen yms. En halunnut siirtyä ivf:ään, mutta lopulta lääkäri sanoi, että nyt riittää tämä. Seuraavassa kierrossa (tai siis itseasiassa tässä kierrossa) onnistuimme 1. ivf:llä lyhyellä kaavalla. Saldo oli 3 munasolua, mutta yksikin voi riittää, olen kuullut sanottavan...

No, se tapahtui. Asia, jota olen vuosia odottanut. Kaksi viivaa. Minulle??? Aluksi olin tietysti ällikällä lyöty, sekaisin onnesta... Mutta, sitten tämä epävarmuuden, pelon, jännityksen, onnen ja toivon ristiriitaisuudet alkoivat. Nyt siis omien laskujen mukaan, punktiosta laskettuna rv 5+1. Alussa siis mennään... Mutta toivottavasti loppuun asti! Raskautta ei ole todettu kuin kotona r-testillä (siis ehkä noin kymmenellä...) ja veritestiä ei kuulema lääkärin mielestä tarvita. 20.5 on alkuraskauden ultra, jossa sitten monikin asia selviää. Mutta miten mä selviän siihen asti tässä epätietoisuudessa?

Jospa saisin siis liittyä joukkoonne ja tulla jakamaan ajatuksia. Olette kyllä hiukkasen pidemmällä kuin täällä ollaan, mutta saampahan ainakin kokemus-neuvoja. ;)

muoks. Oli väärä ultra-aika.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Neppu..tuttu nimi olet minullekin. En ole uskaltanut ,joka palstalla plussassa kertoa. Plussasi pääsiäisenä.

Toivottavasti aika menee Nepulla nopeasti ennen ultraa..jännittävää aikaa...ja luultavasti koko raskaus meillä kaikilla.


10+2
 
Täällähän on väki lisääntynyt :)

Meillä poksutaan huomenna 10+0 :)

Pahoinvointi ei ole kauheasti helpottanut :/ Aika pitkälti olen vuoteen oma, oksennan päivittäin ja en vaa jaksa mitään. Aamulla kävin vähä mittaamas arvoja ja laittoivat vähäksi aikaa tiputukseen 3.5h taisin siellä olla. Onneks apujoukkoja on touhunu tuon tytön kanssa.
Np-Ultra 27.5 onko sillon sitten.. 12+2 mutta menemme yksityiselle sitte kesäkuun alussa jossa on tuplasti paremmat ja luotettavammat laitteet.

Mutta tälläistä tänne. Ei mitään ihmeellistä nyt ole tapahtunu kun vointi on huono muttaa jännittää vain koko-ajan onko siellä masussa elämää.

Saara ja Muru
 
Hienoa, että löysit mukaan Neppu! Ihan varmasti me kaikki hoidoilla raskautuneet odottajat tunnemme samanlaisia epävarmuuden tunteita, varsinkin alkuraskaudessa. Olen saanut kaksi keskenmenoa viikoilla 6 ja 7 ja jotenkin nuo viikot olivat minulle sellaisia merkkipylväitä, kun niiden ohi pääsin, olen ollut paljon varmempi tämän raskauden suhteen! Onko ultrasi siis vasta 10.6.? Sullahan on silloin jo aika paljon viikkoja. Itse olin varhaisultrassa tasan viikolla 7 ja alkio oli silloin 6+4 ja pystyimme silti sekä näkemään että kuulemaan sydänäänet. Eli jos haluat hieman varmuutta raskautesi suhteen, kysäisepä saisitko ultraa esim. viikolle 7.

Onpas SaaraW surkeaa, että pahoinvointisi on edelleen jatkunut noinkin pahana! Hienoa kuitenkin, että olet saanut lapsellesi hoitoapua. Osallistutko sinä muuten veriseulaan?

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää, hieman ehkä pahoinvointi, tai paremminkin kuvotus on alkanut helpottamaan, mutta varsinkin täällä kotona kulkiessani t-paidassa ja collegehousuissa, aivan säikähdän peilikuvaani, joka näyttää minun olevan jo paaaljon pidemmällä. Niin valtava kumpu mulla jo on! Parin viikon päästä olis eräät sukulaisen synttäritkin, enkä tiedä miten valitsisin juhlavaatteeni, ettei kukaan vielä aavistaisi mitään. Sillä haluan kertoa tästä vasta viikosta 12 eteenpäin.

Hyviä viikonloppuja naiset ja kirjoittelemisiin!

Joanna 9+4
 
Minnie: Kiitos!

Joanna: Hups. siis ultran olin laittanut väärin!Se on 20.5 eli kymmenisen päivää pitää vielä odotella. Ja silloi on 6+5.

Eikö ne laskut mene niin, että 2+0 on punktiopäivä?!

Mä niin toivon, että aika menisi pikaisesti eteenpäin. Aina kiitän, kun yksi päivä on mennyt hyvin! Pääsisi nyt vaikka pari viikkoa eteenpäin, kun monesta paikasta lukenut että just viikoilla 6-7 tapahtuu niitä kamalia, joista en edes halua puhua...
Päiväpäivältä olo kuitenkin paranee tämän jännityksen kanssa.

Saara: Toivottavasti vointsisi paranee pian!

Ihanaa viikonloppua! Ja eikös me voitais jo vähän juhlia äitienpäivääkin? :p
 
Onnittelut hienoista ultranäkymistä, tuba factor! Eikös ookin huikee fiilis?! Koskas sun la on? Saisin laittaa tuonne listoille. Kuin myös Nepun la, oletko laskenut? Ja, kyllä punktiopäivä on rv 2+0.

Täällä myös odotellaan iloisin mielin äitienpäivää, vaikka saan kyllä sitä juhliakin, kun olen sijaisäiti, mutta mielessä on kyllä jo toinenkin juhlan aihe :)
 
Ihania ultrakuulumisia tuba factor, onnittelut! :flower:

Miten teillä meni äitienpäivä? Oliko monilla kertominen omille äideille ajankohtaista? Me sitten päätettiin kertoa molempien äideille ja en kyllä osaa sanoa kumman äiti itki enemmän :p Olivat molemmat niin liikuttuneita ja oli ihana antaa heille niin upea äitienpäivälahja!

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. Ihan kiva fiilis jäi ja täytyy vaan olla kiitollinen kuinka hyvää palvelua Suomen odottavat äidit saavat. Kyllä meistä hyvää huolta täällä pidetään! Bonuksena saimme kuulla vielä sydänäänet ja aikamoisen kova jumppa siellä tuntui pienellä olevan käynnissä kun niin nopeasti se sydän sykki :heart: Neuvolasta lähdettiin autolla kohti molempien työpaikkaa ja nätisti siinä sitten oksensin autossa keskellä ruuhkaista Mannerheimintietä kun en ollut pariin tuntiin syönyt. Mies kurvasi sivukadulle ja siinä tuuleteltiin autoa ja haettiin kaupasta banaania ja oltiin molemmat aika isosti myöhässä töistä. Ikimuistoinen neuvolareissu siis =)

Unohtui viime kerralla: ikää mulla 31 v.
 
Kultapuro: eikös sulla ollut vasta 9+3, jos oikein laskin? Aika varhain nuo sykkeet neuvolan vehkeillä kuuluvatkin!:heart:

Täällä myös kerrottiin äitienpäivänä, vaikka viikkoja onkin vähän kasassa. Tuli vaan tuo päivä niin sopivaan saumaan... Ja toisaalta, mitäpä sitä lähimmiltä salailemaan. Kaikki olivat onnellisia uutisista. (Miehen isän dorka viesti miehelle tosin ottaa vieläkin päähän. "Et sitten poikani ollutkaan tuhkamuna". Käskin vastata että vaimolta terkut, ettei miehessä mitään vikaa mutta nainen on kakkoslaatua... :x Mies sentään osasi ottaa tuon lunkisti.. Eivät siis tiedä hoidoista, mutta ilmeisesti on pohdituttanut kun häistä aika kuluu...)

Neuvola. Jotenkin tuntuu omituiselta ottaa sinne yhteyttä, kun vuodesta 2006 oon ollut erikoissairaanhoidon "potilas". Nyt mä kuulunkin sitten yhtäkkiä normaaliraskauden neuvolaseurannan piiriin, mikä on yllättävän vaikeaa käsittää. (Siis hienoa, tottakai!)
Kai mä sen lapsettomuuspolin ultran jälkeen viimeistään soittelen. Se olisi 20.5 eli viikolla 7+3.

Edit. Ainiin, LA 3.1., 5.ICSI...:snotty:
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Kultapuro, että pääsit jo kuulemaan sydämen tykytystä! Aikas hurjalta kuulosti tuo sun neuvolasta paluureissu... Mukavaa siivota oksut autosta...

Tuba factor: Mulla on ihan samat fiilikset tuosta yhteydenotosta neuvolaan... Meillähän hoidot siis aloitettiin kevättalvella 2005... Soitin itse neuvolaan vasta viime viikolla ja sain ajan ens viikolle, jolloin jo viikko 11+ Onneksi sain saman tien np-ultra-ajankin!

Meidän vanhemmat on olleet tietoisia meidän hoidoista jo ensi askelista alkaen, joten siksi ovat siis tienneet tästä raskaudestakin. Veljelleni varmaan kerron np-ultran jälkeen.

Joanna 10+0
 
Tuba factor ihan oikein laskettu eli 9+3 tänään. Neuvolahoitaja sanoikin, ettei tässä vaiheessa automaattisesti kokeile sydänäänten kuulumista, mutta sanoi että voidaan kokeilla kun olen hoikka, eikä saa hätääntyä jos ei saada kuuluviin. Mies heti aluksi kun kyseli, että saadaanko me kuulla niitä tänään niin ehkä hoitaja ei halunnut tuottaa pettymystä..tai jotain. Joanna oli mulla sentään pussi mukana, johon onnistuin tähtäämään, haju oli silti aikamoinen :LOL: Ja onnittelut sinulle neljäsosa-etapin rikkoutumisesta!
 
^ Onneksi sentään olit varautunut jo pussilla! Onko sun siis ennemminkin jo pitänyt oikein oksentaa? Mä taisin päästä helpolla, sillä etova olo on nyt viikolopun aikana huomattavasti lieventynyt. Tänään on ollut vain päänsärkyä iltapäivästä lähtien. Mikäli päätä oikein alkaa jomottaa, mitäs särkylääkettä sitä voisi ottaa? Panadoliako?

Ja kiitoksia kovasti etappionnitteluista! Tuntuu tosiaankin aivan uskomattomalta olla "jo näin pitkällä"!
 
No sanos muuta, oli kyllä onni onnettomuudessa, että pussi löytyi laukusta! Nelisen kertaa olen tainnut tätä ennen oksentaa, mutta kaikki kerrat ovat olleet aamulla ennen aamiaista. Nyt olen lopettanut aamuisen puuron keittämisen ja siirtynyt sängystä suoraan murolautasen ääreen, jonka ansiosta olen onnistunut välttämään pytyn halailun. Tosin aika monena yönä joudun käymään jääkaapilla huolimatta siitä kuinka paljon illalla syön, kun en ole muuten huonovointisuudeltani pystynyt nukkumaan. Musta kyllä tuntuu, että syön vuorokaudessa tuplasti enemmän kuin ennen raskautta. On vaan pakko syödä tai muuten on niin kamala olo! Kilojakin tullut jo pari lisää, mutta niille nyt vain ei voi mitään enkä ole siitä stressiä ottanut (vaikka muuten olen aika tarkka kilojen suhteen ollutkin). Onko täällä kellään sama tilanne vai olenko ainut suursyömäri?? :confused:
 
Kyllä täälläkin ollaan valtavia suursyömäreitä! Mies naureskeleekin mun valtaville annoksille... En oo käyny vaa'alla viikkoihin, mutta kyllä mullakin varmaan on jo paino noussut, mutta en myöskään ota siitä mitään stressiä, kun nyt kerran on tähän tilaan päästy! Tosin pyrin kyllä syömään silti terveellisesti, eli syön aika paljon ihan tavallista lämmintä ruokaa, leipää, jogurttia, hedelmiä yms... Muutamaan viikkoon mun ei oo tehny edes mieli mitään makeaa, mutta nyt, kun etominen on vähentynyt myös joku satunnainen pullanpala voi maistua.
 
Voimarutistus Minnielle :hug: Ymmärrän hyvin, että olet peloissasi, vaikka monillahan saattaa tulla ihan runsaasti vertakin raskauden aikana ja silti on kaikki kunnossa. Toivotaan todellakin, että vuodot jäävät tuohon ja selvisit vain säikähdyksellä! Ja todellakin eihän se ruskea vuoto mitään merkitse, mutta ymmärrän kyllä, että huolettaa. Mielestäni, jos mieli on maassa, voit ihan hyvin pitää saikkua ja lepäillä kotosalla.
 
Tervetuloa mukaan Neppu ja onnittelut plussasta!

Onnea tuba factor iloisista ultrakuulumisista!

SaaraW ja Kultapuro kurjaa tuo pahoinvointi, I feel you! Mutta mulla tuo 3 päivän sairasloma + viikonloppu teki tehtävänsä: nyt olo on jo paljon parempi. Vieläkin yökkäilen yleensä kerran aamulla, mutta muuten etova olo on väistynyt ja ruokahalu palannut. Ihanaa!

Minnie82 toivottavasti vuoto ei ole mitään vakavaa. Alkuraskauden vuodothan ovat enemmän kuin yleisiä, mutta ihan varmasti säikäyttää! Onko vuoto vielä jatkunut?

Täällä pullahti maha esiin pari päivää sitten :) Ajattelin nyt sitten kertoa työkavereille tällä viikolla, ennen kuin ehtivät arvaamaan. Esimiehelle jo kerroinkin, kun vein sairaslomatodistuksen.

Tänään oli myös toinen neuvolakäynti. Saimme myös kuulla sikiön sykkeet, jotka olivat 160. Paino oli tippunut 1,5kg, mikä oli odotettavissa pahoinvoinnin takia. Muuten kaikki oli ok!

Nyt mä alan ensimmäisen kerran nauttimaan tästä raskaudesta kunnolla, kun tuo maha tuli esiin ja pahoinvointi hellitti. Niin ihanaa kun ilmat lämpenee ja kesä tulee. Kävin jo ostamassa muutamat pikkuiset vaatteetkin :ashamed::heart:

Seuraava neuvola 13.6.

Seline 14+4
 

Yhteistyössä