lapsettomuushoidoissa olleet..

  • Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ikävää myös se, että tuo työviikko sattuu olemaan työkaverin lomaviikko, joten olisi vähän pakko olla töissä itsekin silloin..ihan senkään takia ei työnantaja varmaan ole kovin suopea asian suhteen.
ja sinällään aivan sama, onko palkallisia vai palkattomia päiviä, kun kuitenkin osa-aikaisena vain tehdyt työtunnit lasketaan..
Kerro mahd pian ja sano että tiedät ajoituksen olevan huono mutta sille nyt ei mahda mitään. Kerrot nyt että hänelle jää aikaa järjestää työt jotenkin muuten.
olisin jopa valmis menemään töihin kaikkina kolmena päivänä. tosin punktiopäivänä se saattaa olla jo lääkityksenkin kannalta mahdotonta ja lääkärin varoittelujen perusteella en tiedä uskallanko muinakaan saikkupäivinä mennä.. vaikkakaan tuskin tarvitseisi olla töissä kuin iltavuoro n. 5h tai vähemmän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lisäys:
Suosittelen muuten että kerrot, koska lapsettomuushoidoista johtuvat poissaolot on lääkärin todistuksella luvallisia mutta palkattomia lain mukaan. Osa työnantajista maksaa koska ei tiedä sitä tai hyvää hyvyyttään, ja osa lääkäreistä saattaa kirjoittaa oirediagnoosin syyn sijasta. Jos työterveyttä pitää käyttää saikkupoissaoloihin niin tästä jää kiinni.
No kyllä mulla ainakin oli ihan palkallisia päiviä sillä lääkärin todistuksella.
Kiva sulle. :flower: Tää nyt on vaan aika korkealla oikeuskäytännössä testattu.
Onks sulla sit joku yksityinen työnantaja vai muuten vaan vittumainen?? Mulla kunta-ala. Ja miksi ei olis palkallinen ihan samalla lailla kuin muutkin palkalliset sairaspäivät, varsinkin lääkärin todistuksella.
Kunta-alallakaan ei ole työnantajan mikään pakko maksaa palkkaa niistä poissaolopäivistä, jotka johtuvat lapsettomuushoidoista. Jotkut maksaa, jotkut ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muista että vaikka aika osuisi huonoon aikaan töiden kannalta, pomolla ei ole valtaa napista tai kieltää sitä. Hoitopaikasta saatava todistun on sun lupalappu. Etukäteen tiedossa olevat ajat pitää kertoa hyvissä ajoin. Siinä tulee ultrien kanssa muutenkin pikavaroitusajan poissaoloja :(
onneksi nuo ultrat on niin nopeita hommia, ettei niihin koko päivää mene..
Mulla oli matkaa kotoa hoitopaikkaan ja sieltä töihin yhteensä 90 km, omalla autolla kulkien siihen meni 3 tuntia kaikkineen. Toimistotyössä se tarkoitti että tulin vasta ruokikselle töihin :(
Mulla oli matkaan ultraan n.300km suuntaansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lisäys:
Suosittelen muuten että kerrot, koska lapsettomuushoidoista johtuvat poissaolot on lääkärin todistuksella luvallisia mutta palkattomia lain mukaan. Osa työnantajista maksaa koska ei tiedä sitä tai hyvää hyvyyttään, ja osa lääkäreistä saattaa kirjoittaa oirediagnoosin syyn sijasta. Jos työterveyttä pitää käyttää saikkupoissaoloihin niin tästä jää kiinni.
No kyllä mulla ainakin oli ihan palkallisia päiviä sillä lääkärin todistuksella.
Kiva sulle. :flower: Tää nyt on vaan aika korkealla oikeuskäytännössä testattu.
Onks sulla sit joku yksityinen työnantaja vai muuten vaan vittumainen?? Mulla kunta-ala. Ja miksi ei olis palkallinen ihan samalla lailla kuin muutkin palkalliset sairaspäivät, varsinkin lääkärin todistuksella.
Lapsettomuuspalstoilla on lakikohdat tiedossa, mä en enää muista ulkoa enkä viitsi googlettaa. itse tarkistin liitosta ja niin se vaan on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lisäys:
Suosittelen muuten että kerrot, koska lapsettomuushoidoista johtuvat poissaolot on lääkärin todistuksella luvallisia mutta palkattomia lain mukaan. Osa työnantajista maksaa koska ei tiedä sitä tai hyvää hyvyyttään, ja osa lääkäreistä saattaa kirjoittaa oirediagnoosin syyn sijasta. Jos työterveyttä pitää käyttää saikkupoissaoloihin niin tästä jää kiinni.
No kyllä mulla ainakin oli ihan palkallisia päiviä sillä lääkärin todistuksella.
Kiva sulle. :flower: Tää nyt on vaan aika korkealla oikeuskäytännössä testattu.
Onks sulla sit joku yksityinen työnantaja vai muuten vaan vittumainen?? Mulla kunta-ala. Ja miksi ei olis palkallinen ihan samalla lailla kuin muutkin palkalliset sairaspäivät, varsinkin lääkärin todistuksella.
Ei ole kunta-alallakaan... se saikkulappu on vain lupa olla poissa töistä. Muutamalla diagnoosikoodilla ei työnantajan tartte maksaa palkkaa. Lapsettomuushoidot on sellaisia.
No mulla ei ollut :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ikävää myös se, että tuo työviikko sattuu olemaan työkaverin lomaviikko, joten olisi vähän pakko olla töissä itsekin silloin..ihan senkään takia ei työnantaja varmaan ole kovin suopea asian suhteen.
ja sinällään aivan sama, onko palkallisia vai palkattomia päiviä, kun kuitenkin osa-aikaisena vain tehdyt työtunnit lasketaan..
Kerro mahd pian ja sano että tiedät ajoituksen olevan huono mutta sille nyt ei mahda mitään. Kerrot nyt että hänelle jää aikaa järjestää työt jotenkin muuten.
olisin jopa valmis menemään töihin kaikkina kolmena päivänä. tosin punktiopäivänä se saattaa olla jo lääkityksenkin kannalta mahdotonta ja lääkärin varoittelujen perusteella en tiedä uskallanko muinakaan saikkupäivinä mennä.. vaikkakaan tuskin tarvitseisi olla töissä kuin iltavuoro n. 5h tai vähemmän.
4 punkiota takana ja voin sanoa että et tosiaan ole työkunnossa! Ekana iltana sulla pitää olla vahtija eli et saa edes olla yksin, jos verenvuoto ei lakkaa tms. Ja varaudu hyvin varovaiseen ns villasukkahiihtoon ainakin seuraava pv. Ja varovasti mä sinne siirtoonkin tassuttelin.
 
Mutta oikeasti on olemassa sellaisia diagnoosikoodeja, joilla työnantajan EI TARVITSE maksaa palkkaa. Uskokaa vaan. Jos työnantaja ei itse pidä huolta maksamisistaan ja maksamattomuuksistaan niin se on sen ongelma, mutta älkää ihmetelkö jos joskus näin käy.
 
totta
Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Mutta oikeasti on olemassa sellaisia diagnoosikoodeja, joilla työnantajan EI TARVITSE maksaa palkkaa. Uskokaa vaan. Jos työnantaja ei itse pidä huolta maksamisistaan ja maksamattomuuksistaan niin se on sen ongelma, mutta älkää ihmetelkö jos joskus näin käy.
Juuri näin. Lääkärintodistus on LUPA OLLA POISSA TÖISTÄ mutta se ei ole palkanmaksun peruste automaattisesti.

Toivottavasti mahdollisimman monelle maksetaan normaali saikkupalkka mutta 100% varmaa se ei ole.
 
ap
edelleen, mulle on MERKITYKSETÖN tuo palkka tällä hetkellä..

voiko nuo sairaspoissaolot vaikuttaa esim. työhön tulevaisuudessa? osa-aikaisuudesta ja pätkätyöstä kyse, niin voiko olla, että työnantaja ei noiden poissaolojen takia enää palkkaakaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
edelleen, mulle on MERKITYKSETÖN tuo palkka tällä hetkellä..

voiko nuo sairaspoissaolot vaikuttaa esim. työhön tulevaisuudessa? osa-aikaisuudesta ja pätkätyöstä kyse, niin voiko olla, että työnantaja ei noiden poissaolojen takia enää palkkaakaan?
Virallisesti ei saa vaikuttaa ja voit joissain tapauksissa valittaa, mutta käytännössä kyllä.
 

Yhteistyössä