Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@Mariamimi no jep, näin toivotaan! Täällä menopur- paniikki ohi, sain nopeasti reseptin 600iun kynään ja nyt on niitä jo 3pkt jääkaapissa. Huomenna haen loput. Huomisen jälkeen on yli 1000€ edestä tavaraa haettu alle 20€lla 😅 nautin. Ilo se on pienikin ilo 😆

Sitten olis kaikki valmiina. Nyt kun vaan loppuvuosi menisi nopeasti niin pääsee toimintaan taas 🙌🏼 Jännittää mitä tuolla menopurilla saadaan aikaiseksi 🫣 toivottavasti laadukkaampia alkioita kuin viimeksi.

Siis minkä ihmeen takia kynä menee vaihtoon 😲 Onneksi teillä on satsit kotona. Ja niin hyvä fiilis kun hakee kalliit lääkkeet "ilmaiseksi" 😎

Loppuvuosi menee kuulkaas aina nopeasti, joulu on täällä silmänräpäyksessä. Joko sait ekst tulokset @Mariamimi ? Ja @haaveillen missä vaiheessa "välikiertoa" olet? @Annika88 follimäärä saattaa vielä vaihdella semipaljonkin, mä lähdin punktioon silleen että folliennuste oli on ultrien perusteella 1-5 ja lopulta saatiin 8 follia (5 solua).

Siis minkä ihmeen takia kynä menee vaihtoon Onneksi teillä on satsit kotona. Ja niin hyvä fiilis kun hakee kalliit lääkkeet "ilmaiseksi"

Loppuvuosi menee kuulkaas aina nopeasti, joulu on täällä silmänräpäyksessä. Joko sait ekst tulokset @Mariamimi ? Ja @haaveillen missä vaiheessa "välikiertoa" olet? @Annika88 follimäärä saattaa vielä vaihdella semipaljonkin, mä lähdin punktioon silleen että folliennuste oli on ultrien perusteella 1-5 ja lopulta saatiin 8 follia (5 solua).

Sanopa se 😱 joo huh, jatkossa haen aina kaikki heti kun saan reseptin, ettei tule ylimääräisiä sydämentykytyksiä ja säätöä 😅.
Ja täällä tänään kp11, ovista odottelen vklopuksi. Hauskaa että pian saa alkaa vanhat kunnon ”tallettelut” 😅 tulee vähän jopa nostalgiset olot kun on luomuyritystä ollut viimeksi yli vuosi sitten (+viime kierto)😃

no eipä ollut ekassa ultrassa kuin neljä follia. 😭 lääkärikin vaikutti pettyneeltä.

Eikä, voihan kurjuus☹️☹️☹️ Voikun niiden määrä nyt vielä parilla lisääntyis☹️ Onhan toi nyt tosi masentavaa kun sullakin jo pitkä aika hoitoja ja ivf:n lähtee kuitenkin suurin odotuksin ja nyt jo toka ivf ja rahaa palaa☹️ Eihän neljä nyt mikään ihan surkea tulos ole mutta ymmärrän hyvin ettei se paljoo mieltä lämmitä, itellä tuli ekassa ivf:ssä just se 4 follia.

• Tykkää
Reactions: näännä
[/QUOT
7 vai 8 folikkelia punktoitiin, mutta vain yhdessä oli solu, oon ihan hajalla 😞 Kaikkein pahimmalta tuntui lääkärin tappiomieliala. Tsemppasi kyllä että yksi riittää mutta en itse millään meinaa jaksaa uskoa että se hedelmöittyy ja vielä selviää siirtoon 😞 Olen ihan hajalla 😞

Oi että miten kurjaa, voin vaan kuvitella fiilikset ja itellekin tulee ihan surku sun puolesta☹️

Ompa täällä huonojen uutisten päivä 😣

@näännä ymmärrän pettymyksen. Lienee turha yrittää tsempata, mutta näissä jutuissa ei vaan voi tietää miten käy. Vaikka tulisi paljon soluja, niin silti ei välttämättä saada aikaan alkioita, ja sitten taas pienistäkin solumääristä voi saada useamman. Mutta siis tottakai sitä toivoo isoa solumäärää, itsekin valitsisin mieluummin 15 kun 5 solua. Mutta lopputulos saattaa silti olla sama. Toivotaan että sulla on hyvä hedelmöittymisprosentti ja että folleissa on sisällä kypsät solut ❤

Ja @Annika88 voi miten musertavaa, mullakin alkoi kurkkua kiristää kun luin miten on käynyt 😨💔 Spekuloiko lääkäri asiaa yhtään enempää tässä vaiheessa?

• Tykkää
Reactions: näännä
Onpa täällä kurjia uutisia 😥 Laatu voi tietysti korjata määrän ja sieltä voikin tulla ”the alkio”, mutta tiedän ettei tää tässä kohtaa juuri lohduta. Ivf:ään lähtee kuitenkin aina suurin odotuksin.

Mä sain Repron tulokset ja sieltä löytyi krooninen endometriitti ja piilevä endometrioosi. Helpottavaa saada jotain syitä, mitkä ehkä osaltaan ovat vaikuttaneet. Tappajasolut ja Treg taas oli normaalit, eli ilmeisesti olen syönyt kortisonia tarpeettomasti. Endometriittiin sain nyt antibiootit ja endo pitäisi ottaa siirrossa huomioon. Katsotaan miten Ovumia näihin tuloksiin suhtautuu, kun menin heidän selän takanaan puuhailemaan.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Ompa täällä huonojen uutisten päivä

@näännä ymmärrän pettymyksen. Lienee turha yrittää tsempata, mutta näissä jutuissa ei vaan voi tietää miten käy. Vaikka tulisi paljon soluja, niin silti ei välttämättä saada aikaan alkioita, ja sitten taas pienistäkin solumääristä voi saada useamman. Mutta siis tottakai sitä toivoo isoa solumäärää, itsekin valitsisin mieluummin 15 kun 5 solua. Mutta lopputulos saattaa silti olla sama. Toivotaan että sulla on hyvä hedelmöittymisprosentti ja että folleissa on sisällä kypsät solut

Ja @Annika88 voi miten musertavaa, mullakin alkoi kurkkua kiristää kun luin miten on käynyt Spekuloiko lääkäri asiaa yhtään enempää tässä vaiheessa?

Ei osannut sanoa, mistä johtuu, näin että oli todella pettynyt ja pahoillaan, kun oli uskonut että useimmissa olisi solu. Sanoi että toki keskeytynyt lyhyt kaava ja nyt tyhjät solut eivät anna kovin valoisaa ennustetta, ja jos olisin yli 40, kehottaisi miettimään lahjasolua. Ikäni puolesta kuitenkin haluaisi uskoa että se yksi hyvä riittäisi ja on tammikuussa valmis yrittämään eri lääkkeillä ja ehkä eri kaavalla uudelleen.

Onpa täällä kurjia uutisia Laatu voi tietysti korjata määrän ja sieltä voikin tulla ”the alkio”, mutta tiedän ettei tää tässä kohtaa juuri lohduta. Ivf:ään lähtee kuitenkin aina suurin odotuksin.

Mä sain Repron tulokset ja sieltä löytyi krooninen endometriitti ja piilevä endometrioosi. Helpottavaa saada jotain syitä, mitkä ehkä osaltaan ovat vaikuttaneet. Tappajasolut ja Treg taas oli normaalit, eli ilmeisesti olen syönyt kortisonia tarpeettomasti. Endometriittiin sain nyt antibiootit ja endo pitäisi ottaa siirrossa huomioon. Katsotaan miten Ovumia näihin tuloksiin suhtautuu, kun menin heidän selän takanaan puuhailemaan.
okei, no kannatti tehdä nuo kokeet siis! toivotaan että ab puree!
@Annika88 hyvä kuitenkin että lääkäri oli vielä toiveikas! samalla tämä tuo toivoa itsellekin! oon tänään jo miettinyt mitä mun tämän kierroksen jälkeen tapahtuu jos ei tärppää ja pelännyt että lahjasoluehdottelut alkaa.

Pahoittelut tyhjistä folleista ja kaikki sormet ja varpaat ristissä sen ainokaisen puolesta @Annika88 🤞 Saatko väliaikatietoa huomenna?

@näännä minkä kokoisia ne sun follit olivat - onko vielä mahdollista että joku pienempi ehtii mukaan? Entä onko alustava aikataulu?

@Mariamimi Se on kait hyvä asia että jotain löytyi? Ainakin jos voidaan ottaa se huomioon ensi siirrossa 😊🤞

Pahoittelut tyhjistä folleista ja kaikki sormet ja varpaat ristissä sen ainokaisen puolesta @Annika88 🤞 Saatko väliaikatietoa huomenna?

@näännä minkä kokoisia ne sun follit olivat - onko vielä mahdollista että joku pienempi ehtii mukaan? Entä onko alustava aikataulu?

@Mariamimi Se on kait hyvä asia että jotain löytyi? Ainakin jos voidaan ottaa se huomioon ensi siirrossa 😊🤞
isoin oli 11mm. viimeksi kun isoin oli tuon kokoinen yksi ehti vielä mukaan mutta epäilen sen olleen lopulta yksi niistä tyhjistä. nyt oli kyllä tasaisen kokoisia, tuon lisäksi 10 ja 2x9mm, joten voisi toivoa että kypsiä muniksia löytyisi noista sitten. oon pikkuhiljaa nousemassa pettymyksen kuopasta ja mietin jo seuraavaa kierrosta että haluaisin ehkä kokeilla sitä zumenonia vielä uudestaan. mutta joo vedetään tää nykyinen kierros nyt eka loppuun. 😄 seuraava ultra on jo ylihuomenna ja silloin päätetään punktion ajankohta. joko ma, ti tai ke.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Kiitos tsempeistä ❤️ Lääkäri soittaa juu huomenna. Näkisin huomenna tiedon oma Mehiläisestä, mutta yritän olla katsomatta sieltä etten mahdollisesti romahda, ja odotan lääkärin soittoa. Saa tosin nähdä pystynkö olla katsomatta sovellusta.

Hei kaikki taas ❤️ Tuntuu, että nyt on aika palata takaisin linjoille, me saatiin IVF suunnitteluaika tammikuun alkuun, tasan 2kk odottelun jälkeen tuli tuo aika eli silloin tammikuussa jonossa mennyt n. 3,5kk sitten. On ollut ihana huomata kuinka paljon onnistumisia tänne ryhmään on syksyn aikana saatu ❤️

Itse kyllä lievästi sanottuna romahdin 3. epäonnistuneen inssin jälkeen, ongelmat jotenkin konkretisoitui ja sitten taas ei, koska mitään ns. selitystä tälle meidän lapsettomuudelle ei ole vielä löytynyt. Nyt helpotti tosi paljon oloa, kun edes tuo aika saatiin, on edes joku seuraava konkreettinen steppi, vaikka onhan se opittu ettei sekään vielä mitään tarkoita tai lupaa💔

Voimia kaikille teille, jolla nyt aktiivisesti jännitystä, odotusta ja huolta tulevasta ja onnistumisista❤️

Jään vielä jatkamaan taustavaikuttajaksi ja palaanpa ehkä sitten tammikuussa asiaan. Tässä tuskin joulukuun aikana mitään päivitettävää enää tapahtuu, tämä on kyllä ollut nyt aika turha välivuosi tässä prosessissa, toivottavasti 2026 tuo sitten toivottua tulosta! 🤞

No sittenhän follimäärä saattaa kasvaa ihan reippaasti @näännä ! Tai sitten ei, eikä sitä edes välttämättä tarvita. Neljä samankokoista kuulostaa neljältä mahdollisuudelta 🤞

@pienitoiveemme Kiva, että saitte ajan ja tervetuloa semitakaisin :)

@Annika88 kun meille ei tullut yhtään alkioita tieto ei tullut omamehiläiseen vaan se oli jotenkin viivästetty kunnes lääkäri soitti (vasta iltapäivällä 😬). Oli muuten pitkiä tunteja. Tsemppiä odotteluun ja tässä toivotaan kollektiivisesti voimia ainokaiselle!

Yhteistyössä