Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monesko kp ja milloin siis odotat vuotoa? Synarela saattaa hyvin siirtää vuotoa eli älä nyt liikaa kaivaa en nyt tarkalleen muista mutta mulle annettiin ohjeistus että lääkärille nollakäynnille kp 2-5(?) joten jos kestää vielä parisen päivää voit mennä ensi alkuviikosta (jos se siis järjestyy helpommin)?

Mitä @sara3 kuuluu, onko oireita/oletko jatkanut testaamista/ilmoittanut klinikalle plussasta?
Kiitos huojentavasta kommentista @Keltainenkukka92 ! Joo eipä nyt sitten tullut tälle päivälle lääkärikäyntiä. Nyt on DPO 13 joka on luonnonkierroissa hyvin tyypillinen menkkojen alkamisajankohta mulle. KP 26 kylläkin vasta koska ovis tuli aikaisin. Nyt täytyy sitten alkaa tsempata että jos vuoto vähän haluaisikin vielä vaikka sitten Synarelan voimalla viivähtää kun ei kerran näinä mun helppoina päivinä halunnut tulla.

@Annika88 onneksi torstai jo lähenee! Oon kyllä luottavainen että sulle tulee hyviä uutisia siellä!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos huojentavasta kommentista @Keltainenkukka92 ! Joo eipä nyt sitten tullut tälle päivälle lääkärikäyntiä. Nyt on DPO 13 joka on luonnonkierroissa hyvin tyypillinen menkkojen alkamisajankohta mulle. KP 26 kylläkin vasta koska ovis tuli aikaisin. Nyt täytyy sitten alkaa tsempata että jos vuoto vähän haluaisikin vielä vaikka sitten Synarelan voimalla viivähtää kun ei kerran näinä mun helppoina päivinä halunnut tulla.

@Annika88 onneksi torstai jo lähenee! Oon kyllä luottavainen että sulle tulee hyviä uutisia siellä!


Kuinka kauan oot nyt synarelaa suihkinut? 🤭 Itellä alkoi vuoto kymmenentenä suihkuttelupäivänä, mikä lienee aika keskiarvoinen mutta voi toki vaihdella. Ja se 0-ultra oli itellä vasta kp5, joten ei paniikkia vuodon alkamisesta, ei oo kiire 0-ultraan 😊
 
Monesko kp ja milloin siis odotat vuotoa? Synarela saattaa hyvin siirtää vuotoa eli älä nyt liikaa kaivaa 😃 en nyt tarkalleen muista mutta mulle annettiin ohjeistus että lääkärille nollakäynnille kp 2-5(?) joten jos kestää vielä parisen päivää voit mennä ensi alkuviikosta (jos se siis järjestyy helpommin)? 🤞

Mitä @sara3 kuuluu, onko oireita/oletko jatkanut testaamista/ilmoittanut klinikalle plussasta?


Oireita ei edelleen juuri ole, mutta tänään sitten soitin klinikalle ja varasin sen varhaisultran. Taidan nyt tehdä testejä ja katsoa miten viiva vahvistuu, jotta voi ajatuksen tasolla luottaa edes hieman siihen, että tämä jatkuu. Eihän nekään ole tae mistään, mutta ehkä huomaan nyt ajatusten pyörivän sen ympärillä, että jos tämä menisi kesken niin en voi tietää sitä mitenkään tukilääkkeiden takia. Siksi niitä viivoja varmaan alan tiirailemaan enemmänkin. Toki jos oireita alkaisi tulla, niin se helpottaisi olotilaa.
 
Minullakin alkoi vuoto suihkepäivänä 10. Harmittaa kun vedin ystävälleni kauheat kilarit tänään. Laitoin viestin että pelottaa ja jännittää ultra ihan hirveästi. Kysyi mikä siinä jännittää. Siihen jaksoin vastata, että se että ovatko munasolut kasvaneet (tietää tarkkaan tilanteeni). Sitten kysyi että mikä siinä ahdistaa. Siinä vaiheessa vedin kauheat pultit, että mitäpä luulet kun on viimeinen yritys saada useampi solu kerralla kasvamaan! Nyt harmittaa mutta kysymys loukkasi pahasti, olen kyllä ehkä turhan herkillä tällä hetkellä 😐
 
  • Surullinen
Reactions: näännä
Minullakin alkoi vuoto suihkepäivänä 10. Harmittaa kun vedin ystävälleni kauheat kilarit tänään. Laitoin viestin että pelottaa ja jännittää ultra ihan hirveästi. Kysyi mikä siinä jännittää. Siihen jaksoin vastata, että se että ovatko munasolut kasvaneet (tietää tarkkaan tilanteeni). Sitten kysyi että mikä siinä ahdistaa. Siinä vaiheessa vedin kauheat pultit, että mitäpä luulet kun on viimeinen yritys saada useampi solu kerralla kasvamaan! Nyt harmittaa mutta kysymys loukkasi pahasti, olen kyllä ehkä turhan herkillä tällä hetkellä 😐

Huoh, huomaa ettei ystävällä ole hoitokokemusta 🙈 Toivottavasti ymmärsi kuinka herkkä aihe ja itse mokanneensa.

Varmaan tällaisten kokemusten takia moni pitää hoidot (ymmärrettävästi!) salassa mitä sinänsä on mielestäni tosi surullista, ihan tarpeeksi rankka taakka ilman että esittää iloista ja tavallista kun omassa päässä vain pyörii hoidot. Ja hei enää 1,5
vrk ultaan! 🦾
 
Kurja juttu, @Annika88 , että ystävä on noin epäsensitiivinen. :( Toivottavasti saatte asiat puhuttua selviksi. <3 Ja torstain on yhä lähempänä jee!

Samaistun tuohon tunneilmastoon, ei ole ollut hormonit parhaassa mahdollisessa asennossa täälläkään.
 
Mulla tulee niin paksua ovislimaa että pelkään Synarelan pettäneen 😞 Tuntuu ikuisuudelta odotella huomiseen, mutta juuri juttelin hoitajan kanssa, että eipä tässä muuta voi 😞
No toivotaan ettei siitä sentään olisi kysymys! Kai se aika harvinaista/melkein mahdotonta olisi että se tuollalailla pettäisi :O
Mullakin vaihdevuositunnelmien keskelle kyllä välillä tulee randomisti jotain ovulaatiofiilishetkiä. Erikoinen tuo Synarela.
 
No toivotaan ettei siitä sentään olisi kysymys! Kai se aika harvinaista/melkein mahdotonta olisi että se tuollalailla pettäisi :O
Mullakin vaihdevuositunnelmien keskelle kyllä välillä tulee randomisti jotain ovulaatiofiilishetkiä. Erikoinen tuo Synarela.

Kysyin hoitajalta, niin ei ole kovin harvinaista, koskaan ei yleistäkään. Jos pettää, niin seuraavaksi voi kokeilla voimakkaampaa pistoslääkettä.
 
  • Vau!
Reactions: näännä
Oi että, kyllähän tuollainen hermostuttaa😮 Toivottavasti nyt ei kuitenkaan siitä olisi kysymys, eikös sulla nyt oo kuitenkin stimulaatio menossa että jos limailu vaan johtuisi siitä ja toisaalta eikö follien vielä kuitenkin pitäisi tässä vaiheessa olla aika pieniä? Mulla kerran ivf-stimulaatiossa tuli ovistuntemuksia, siis just ilmoja ym mutta olin kuitenkin sitten väärässä, ultrassa tilanne oli ihan normaali ja asia tarkistettiin vielä progesteronikokeella. Toisaalta kerran lääkkeellisessä PASissa mulla oli follituntemuksia ja siellähän se johtofolli oli kasvamassa vaikka ei pitäisi, että sillon taas osu tuntemukset oikeaan! Rautahermoja huomiseen!
 
Kysyin hoitajalta, niin ei ole kovin harvinaista, koskaan ei yleistäkään. Jos pettää, niin seuraavaksi voi kokeilla voimakkaampaa pistoslääkettä.

Eikä, en ollut yhtään tiennyt että hoidot voi mennä tuollaisestakin syystä pieleen! No toivotaan nyt että huominen tulee nopeasti ja että silloin tulee hyviä uutisia!

Mulla todella menkkaolo, oon kyllä melko varma että tänään ne alkaa.
 
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

💫Mariamimi/ 41/toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut
💫Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
💫pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono (n. 2026>), palstatauko
💫näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
💫Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
💫MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
💫Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*
💫Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus.
💫Tasaraha / 37v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2,5v. / 2x km / selittämätön lapsettomuus / HUS / 4x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 11/25
💫Tiuhti92/33/1./yksityinen/ICSI/ vaikea oligozoospermia


*Haikara matkalla*

Ovum93
...ensimmäinen..LA
Keltainenkukka92/ 33v/toinen, esikoinen luomuna, ongelmana erittäin matala AMH, Luomuplussa, LA 4/26
Zelina / 39 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor / 1. PAS plussa, LA 6/2026
Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*


Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Päivittelin listaa, toivottavasti meni kaikki oikein. Ilmoitelkaa plussanneet, jos haluatte lisätä LA listalle ❤️

Omaa napaa: multa otettiin tänään Repro4-limakalvotesti ja leukosyyttivasta-aineet. Repron tulokset tulee muutamassa päivässä, mutta labroja saa odotella useamman viikon, joten meidän seuraava siirto menee ensi vuoteen. Oon täällä taustalla hengessä mukana, vaikka kovin aktiivisesti en ole viime aikoina kommentoinut 🙋🏼‍♀️ Tsemppejä kaikille meneillä oleviin hoitoihin 🤞
 
Mulla tulee niin paksua ovislimaa että pelkään Synarelan pettäneen Tuntuu ikuisuudelta odotella huomiseen, mutta juuri juttelin hoitajan kanssa, että eipä tässä muuta voi

Ymmärrän huolen. Toivotaan että ei olisi kuitenkaan niin käymässä. Katselin omaa kirjanpitoa, ja oon träkännyt kuudennesta pistelypäivästä alkaen ovislimoja, ja ne yltyi aika mahdottomiksi keräyksen lähentyessä. Muistan että pelotti sama että nyt se ovis tulee kun on sellaiset limat. Mutta kaikki meni hyvin, toivottavasti sullakin 🫶
 
Viimein on torstai ja @Annika88 n follitilanteeseen tulee selkoa, jee!

Mulla ei ole vieläkään niitä menkkoja näkynyt. Viimeisen viikon aikana varmaan n. 4-5 kertaa ollut sellaiset kivut että olen ollut varma menkkojen alkamisesta, ja sitten ne ei vaan kuitenkaan ole alkaneet. Tämä on kyllä isoin ero normaaliin olotilaan, jonka Synarela on aiheuttanut. En olekaan ihan alkuvaiheen jälkeen enää ollenkaan valvoskellut aamuöisin vaan päinvastoin nukkunut harvinaisen hyvin herätykseen asti. Varmaan marraskuun pimeys edesauttaa tätä. Mitään kuumia aaltoja tms ei myöskään ole ollut, mutta kainalot kyllä hikoaa vähän tavallista enemmän. Lisäksi perusvire on vähän kiukkuinen ja ärtynyt mutta pärjään vielä jotenkuten asiakaspalvelutyössä silti.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Mulla alkoi nyt menkat eli kierto oli kauniin oppikirjamaisesti 28 päivää, mistä olen tyytyväinen. Kaikki tämän syksyn kierrot ja muut jaksot (se microgynon-aika) on aina päätynyt siihen että vuoto tulee pyytämättä ja yllättäen ja etuajassa.
Ja sain lääkärin huomiselle! Jos stimulaatiokin aloitetaan huomenna niin mun logiikalla voisi olla mahdollisuus että punktio ei olisi ke-pe-aikavälillä, joka on mulle hankala. Jos aloitus olisi mennyt maanantaille olisi ollut vaikea nähdä mahdollisuuksia siihen. Mulla meni edellisessä ivf:ssä yhtä päivää vajaa 2 viikkoa aloituksen ja punktion välillä, ja silloin ensimmäiset neljä päivää tuhlaantui sitä miniannosta käyttäessä niin että follit ei kasvaneet juuri yhtään. Joten voisi nyt olettaa että kesto olisi nyt selkeämmin alle 2 viikkoa mutta varmaan yli viikko kuitenkin koska olen kuitenkin jo tämän ikäinen. Mutta kaikki menee varmaan taas ihan eri lailla kuin olen ajatellut ja mistä sen tietää vaikka huomenna follit ei näyttäisikään siltä että voi aloittaa. Mulla oli tässä kierrossa jotenkin pitkittyneet oviskivut, vielä viime viikon alussakin muistaakseni sattui kävellessä, ja mietin että onko siellä nyt joku kystanperhana. En tehnyt asialle mitään koska olen tältä palstalta oppinut että ei sille oikein voi tehdä mitään. No, ei auta kuin toivoa parasta. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Täällähän on tullut ihania uutisia 😍

Itselläni on tässä jännitysnäytelmä menossa, viime kierrossa oli ovis jo kp 11 ja se sairastelu, ettei inssi onnistunut. Tosi outoa, että noin aikaisin ku normaalisti kp 13 ollu.. no nyt sit huomenna kp 11 ja sunnuntaina 12.. toivottavasti ei osu huomiselle koska sit menee taas inssi ohi! Mut jos näin käy niin sit kyl pyydän et voidaanko aloittaa ivf koska seuraava mahis inssiin jos kierto pysyy suht tasaisena on vasta helmikuussa 😫😫
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Täällähän on tullut ihania uutisia

Itselläni on tässä jännitysnäytelmä menossa, viime kierrossa oli ovis jo kp 11 ja se sairastelu, ettei inssi onnistunut. Tosi outoa, että noin aikaisin ku normaalisti kp 13 ollu.. no nyt sit huomenna kp 11 ja sunnuntaina 12.. toivottavasti ei osu huomiselle koska sit menee taas inssi ohi! Mut jos näin käy niin sit kyl pyydän et voidaanko aloittaa ivf koska seuraava mahis inssiin jos kierto pysyy suht tasaisena on vasta helmikuussa
Voi että, olisipa kyllä pitkä viivästys jos ovis olisi tänään. Mutta kuinkas tässä sitten kävi?
 
  • Tykkää
Reactions: Siili88

Yhteistyössä