Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi pitkä aika kyllä tuo, taitaa ainakin Ovumialla olla muillakin noin? Itselläni aina ollut, Suomessa TAYSissa sekä Felicitaksella sekä Virossa kahdella eri klinikalla, testipäivä ollut 11 päivää blaston siirron jälkeen eli ”dpo 16” ja siis ohjeena ollut tehdä virtsatesti ja sen ollessa positiivinen sitten verikoe. Dpo 16 on myös eri tutkimuksissa yleisesti käytetty päivä esim hcg-vertailuissa jne.

Tsemppiä odotukseen🙂👍

• Tykkää
Reactions: Kerttumaaria
Oho ai noin tarkasti jo suunniteltu! No tuohan on kätevää että tietää alustavan aikataulun hyvissä ajoin.

Joo lääkäri pyrkii siihen että punktio on aina keskiviikkona, jolloin alkiot viljellään 5-päiväisiksi blastoiksi, eli siirrot ovat seuraavan viikon alussa. Mutta muutoksia voi tietty tulla, jos follit eivät kasva suunnitellusti.

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Moi! Itsellä olis kova into puhua raskausasioista ja täällä ei viitsi niin tein uuden ketjun ”lapsettomuushoitoketjussa plussanneet”, aiempi oli nimellä alkionsiirroista plussanneet niin tää sopis laajemmalle porukalle🙂👍 Itse vierastan niitä kuukausiketjuja, itselle tää lapsettomuustausta niin järisyttävä kokemus että vaikea samaistua niihin porukoihin niin olis kiva jos täältä löytyis porukkaa juttelemaan raskausasioista!

Täällä menossa dpo 13.
Edelleen ei ole oireita, jotka ennakoisivat positiivista testiä. Olen henkisesti valmistautunut negaan, vaikka toki en sitä toivoisi.

Päätin, että testaan vasta sunnuntaina kun saan silloin olla pari tuntia yksikseni.
Tarkka suunnitelmani on ottaa tukilääkkeet sunnuntai-aamuna, sitten testata nega päiväsaikaan. Illalla sitten laitan vielä tukilääkkeet ja maanantai-aamuna teen toisen testin + laitan tukilääkkeet, jotta voin sitten aamulla soittaa jo klinikalle ja pyytää saanko jo lopettaa ne lääkkeet. Lisäksi sunnuntaina aion vetää herkkuöverit ja valitsen siihen lempparini salmiakkilakritsisuklaapallot. Juomana tietysti PepsiMax.
Testeiksi ostin ClearBluen herkät testit, jotta ei jää epäselvyyttä.

Kuten huomata voi, viime viikon toiveikkuus on kyllä rapissut urakalla ja tarvitsen tällaisia konkreettisia suunnitelmia, jotta ei sitten liian korkealta putoa. :D

Viimeksi muokattu:
Täällä alkoi tänään menkat, jee! Tosin viikon liian myöhään ajatellen ivfää 😅 Klinikka varmisti että joo ei ehdi enää. Mutta eipä siinä, otetaan nyt yksi välikierto sitten ja seuraavista menkoista aloitetaan hoito. Eli joulukuun lopulla alkaa tapahtua ❤️ Kunpa se olisi ”THE kierros” pliis jooko?!🤞🏼🤞🏼

Ihanaa että menkat alko ja ivf lähestyy mutta onhan toi nyt ihan käsittämätöntä ettet voinu nyt jo tässä kierrossa siihen päästä, siis en vaan ymmärrä että eikö ne ymmärrä näiden lapsettomuushoitojen psyykkistä puolta että tuota odottelua vaan ei sais turhanpäiten olla, siis kun usein Suomessa ne on vaan jotain ”sääntöjuttuja”. On teillä kyllä ollu pitkä odottaminen taas ja joulukin menee siinä kärvistellessä tai vai pystyykö sen vaihtamaan intoon että jee kohta se ivf alkaa! Kyllä se nyt tosiaan pitää nyt sitten olla se the kierros ja tammikuun lopussa vai helmikuun alkupäivinä siirryt sitten tuonne plussaketjuun!!!!!

Ihanaa että menkat alko ja ivf lähestyy mutta onhan toi nyt ihan käsittämätöntä ettet voinu nyt jo tässä kierrossa siihen päästä, siis en vaan ymmärrä että eikö ne ymmärrä näiden lapsettomuushoitojen psyykkistä puolta että tuota odottelua vaan ei sais turhanpäiten olla, siis kun usein Suomessa ne on vaan jotain ”sääntöjuttuja”. On teillä kyllä ollu pitkä odottaminen taas ja joulukin menee siinä kärvistellessä tai vai pystyykö sen vaihtamaan intoon että jee kohta se ivf alkaa! Kyllä se nyt tosiaan pitää nyt sitten olla se the kierros ja tammikuun lopussa vai helmikuun alkupäivinä siirryt sitten tuonne plussaketjuun!!!!!

Harmittaahan se, mutta sentään syy on se että taysissa tehdään 16.12. viimeiset punktiot tälle vuodelle, eikä se että ei vaan mahduta mukaan 😅 Se vähän lohduttaa. Ja jos nyt oikein yritän etsiä positiivisia asioita niin joulukuussa on töissä aika nihkeä vastaanotto etenkin lyhyen varoituksen poissaoloille, joten ehkä tämä menee just niin kuin pitääkin 🙈 JOS me saataisiin pysyvä plussa, niin tää kaikki odottelu on ollut sen arvoista. Pakko se on siihen vielä uskoa ❤️

Harmittaahan se, mutta sentään syy on se että taysissa tehdään 16.12. viimeiset punktiot tälle vuodelle, eikä se että ei vaan mahduta mukaan 😅 Se vähän lohduttaa. Ja jos nyt oikein yritän etsiä positiivisia asioita niin joulukuussa on töissä aika nihkeä vastaanotto etenkin lyhyen varoituksen poissaoloille, joten ehkä tämä menee just niin kuin pitääkin 🙈 JOS me saataisiin pysyvä plussa, niin tää kaikki odottelu on ollut sen arvoista. Pakko se on siihen vielä uskoa ❤️

Niin joo no ton ymmärtää, lähinnä meinasin sitä aiempaa näin myöhässä kommentoiden että kun eivät voineet antaa sun alottaa sitä sumuttelua nyt ton edellisen kierron lopussa kun sillon vastaanotolla menkat oli jo loppu tai käynnissä ja kierron alkamisesta ilmoittaminen näin ollen jo ”myöhässä” tai miten se nyt menikään🙄 Hyvä jos töiden kannalta sitten parempi, ja kyllähän se tosiaan niin on että sitten kun se pysyvä plussa tulee niin kaikki se odottaminen ja kärvistely jää ihan kuin hetkessä jonnekin kauas taakse!

Niin joo no ton ymmärtää, lähinnä meinasin sitä aiempaa näin myöhässä kommentoiden että kun eivät voineet antaa sun alottaa sitä sumuttelua nyt ton edellisen kierron lopussa kun sillon vastaanotolla menkat oli jo loppu tai käynnissä ja kierron alkamisesta ilmoittaminen näin ollen jo ”myöhässä” tai miten se nyt menikään Hyvä jos töiden kannalta sitten parempi, ja kyllähän se tosiaan niin on että sitten kun se pysyvä plussa tulee niin kaikki se odottaminen ja kärvistely jää ihan kuin hetkessä jonnekin kauas taakse!

se oli @tasaraha jolle tapahtui tuo iso vääryys 😨. Mulla ei sen ihmeempää hoitotahoon liittyvää draamaa ollut. Lopetin pillerit lokakuun puolessa välissä ja oletus oli että vuoto alkaisi sen jälkeen hyvin pian ja oltaisiin hyvin ehditty tehdä hoito, mutta mun kroppa päättikin ovuloida ensin ja vuotaa vasta nyt 😅

se oli @tasaraha jolle tapahtui tuo iso vääryys . Mulla ei sen ihmeempää hoitotahoon liittyvää draamaa ollut. Lopetin pillerit lokakuun puolessa välissä ja oletus oli että vuoto alkaisi sen jälkeen hyvin pian ja oltaisiin hyvin ehditty tehdä hoito, mutta mun kroppa päättikin ovuloida ensin ja vuotaa vasta nyt
Oho no antopa ne menkat nyt ootuttaa itseään! Ilmeisesti sullakin siis tehdään pitkä kaava?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
se oli @tasaraha jolle tapahtui tuo iso vääryys 😨. Mulla ei sen ihmeempää hoitotahoon liittyvää draamaa ollut. Lopetin pillerit lokakuun puolessa välissä ja oletus oli että vuoto alkaisi sen jälkeen hyvin pian ja oltaisiin hyvin ehditty tehdä hoito, mutta mun kroppa päättikin ovuloida ensin ja vuotaa vasta nyt 😅

Oooo voi että oon menny sekasin! No hyvä että sulla homma edenny sit hoitotahon puolelta ihan sujuvasti🙂👍

Äskeinen taas multa 🥴 Aattelinkin että ootpa kyllä kärsivällinen että sellanen vääryys ja sitten vielä nyt menkkojen viikon myöhässä olemisen takia ei kerkeä heti ennen joulua ja oot suht lungisti vaan😁 Anteeksi sekoilu

Me itseasiassa oltiin sen käynnin jälkeen uudestaan yhteydessä klinikkaan ja saatiin vaihdettua pitkä lyhyeen, eli seuraavista kuukautista ilmoittautuminen, mikäli mahdutaan ja laskin että tällä aikataululla punktio ja alkion siirto olisi ennen joulua.

Oi no onpa huippua että onnistui noin - taas näki että aina kannattaa pyytää (ja vaatia)😁 Upeeta jos pääsisit siirtoon vielä ennen joulua!

Tämä on tullut selväksi, että näistä asioista tulee olla ite selvillä ja kysellä niiden perään. Se pitkän kaavan valitseminen kun ei kuulostanut siltä, että se olisi tehnyt meidän tietoihin perustuen. Ja tämä lyhyeen vaihto oli ihan ok lääkärillekin. Ei ollut sitä mieltä, että vain pitkä olisi oikea vaihtoehto.

Mulla on menkkajomotusta nyt enenevästi ollut perjantaista asti mutta ei mitään tuhrutteluakaan vielä. Olenkohan jo huomenna sitten vastaanotolla ja aloittelemassa stimulaatiota. Se menisi ihan näppärästi kun huomisen aikatauluihin mahtuu hyvin lääkärikäynti, mutta en silti haluaisi että ne menkat alkaa vielä. Kierto jäisi näin 23pvän mittaiseksi ja masentaa jos kroppa ei tämän parempaan pysty. Lisäksi ma aloitettu stimulaatio kyllä saattaa lisätä perjantaille osuvan punktion riskiä, ja perjantai on vaikea päivä järjestää. (Tässähän ei kyllä olisi varmaan ongelmaa aloittaa stimulaatio sitten vaikka ti tai ke) Ja mulla olisi marras- joulukuun vaihteessa kalenterissa ihanan tilavaa ja punktiot ja siirrot olisi ihanaa osuttaa sinne.
Mites @sara3 n testailu....?

Mä olen rehellisesti puulla päähän lyöty.
Tein äsken testin (herkkä) kun en vaan kestänyt ahdistavaa tunnetta ja halusin sen alta pois.
Ihan rehellisesti odotin negatiivista testiä, koska en edelleenkään tunne mitään ja normi-/letrokierroissa tunnen koko ajan jotain. Plus tuntuu, että hirveän monella on aina niin paljon erilaisia oireita ennen plussaa ja mulla siis täysin normaali olo. Muutenkin alkoi epäilyttää, onko tällainen täyslääkkeellinen PAS hyvä vai huono, että olisiko oma ovulaatio parempi (vaikka mullahan se tulee harvoin). Netistä tuntuu löytyvän enemmän tietoa omaan ovulaatioon tehdyistä alkionsiirroista.
Lisäksi, en edes kehdannut täällä asiasta mainita kun tunsin itseni niin höpsöksi: tein ma (dpo9) ja ti (dpo10) testit, jotka olivat niin negatiivisia kun olla voi, vaikka tiirailin niitä kymmeniä minuutteja taskulampulla. Ne eivät olleet elämäni ylpeimpiä hetkiä..

Äsken tehty testi näyttää kuitenkin positiivista. Kolmen keskenmenon kokeneena olen hyvin realistinen siitä, että tässä on vielä paljon epävarmuutta edessä, mutta on kyllä outoa nähdä tuo testi. Nyt kuitenkin kylmetän itseni siltä osin, että en anna ajatusten lähteä laukalle. Mua ei edes varhaisultraus kiinnosta. Viime vuonna sellaisella kävin, kaikki oli siellä hyvin ja sitten 4 viikon päästä kuitenkin meni kesken. Se ei siis itselleni mielenrauhaa tuo enkä halua haaskata siihen rahaa, kun on kuulunut siihen huonompaan tilastoon sen suhteen.

Laitan nyt mun perustiedot tähän, koska itse olen kolunnut koko Internetin tällä viikolla ja yrittänyt etsiä positiivisia kokemuksia ihmisiltä, joilla olisi ollut täyslääkkeellinen kierto. Öisinkin olen tätä tehnyt. Jos joku joskus etsii tietoa niin voi sitten tästä sen lukea. (Ja siis edelleen painotan, että en todellakaan omalla kokemuksellani ala nyt uskomaan, että tämä menisi varmasti maaliin asti. Itselleni nämä kaksikin viivaa tikussa on työn, tuskan ja rahanmenon tulos, mutta enemmän mulla on keskenmenoja kun onnistuneita raskauksia).

Eli:
-Alkukierron käytin 3tbl Progynovaa/päivä
-Ultrauksen mukaan limakalvo kasvoi hyvin, joten aloitin myös Lugesteronin (2x400mg/päivä)
-Siirtopäivän jälkeen Gonypeptyl-pistos

-nyt menossa Dpo 15 ja positiivisesta testistä huolimatta en ole kokenut mitään oireita, jotka olisi ennakoineet raskautta. Koko kierto on ollut mulla oireeton, jopa normikiertoa parempi fyysinen vointi. Ei ole ollut mielialan heittoja, muuta kun perusahdistus mikä aina on piinaviikoilla. Flunssa oli tällä viikolla, mutta se oli ihan aito flunssa vihreine räkineen eli ei liittynyt asiaan.

Yhteistyössä