Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa mukaan @Ovum93! 🤗 Me ollaan käyty Felicitas Mehiläisellä ja sieltä on pelkästään hyvää sanottavaa. Koen saaneeni yksilöllistä hoitoa ja vastauksia tyhmiinkiin kysymyksiin. Aikoja on tarjolla joustavasti ja hoitoon pääsee käytännössä heti. Toki mulla ei oo ees kokemusta muista yksityisistä, varmasti on muitakin hyviä!

@Keltainenkukka92 Felicitaksen ajan voi varmaan perua ilman kuluja 24 tunnin varoitusajalla? En oo varma rajasta, se kannattaa tarkistaa. Ehkä kannattaa kysellä vielä HUS:n arviota jonosta, jos se mietityttää. Kyllähän se IVF sitoo hetkeksi yksityiselle, jos siellä ehdit hoidon aloittaa.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Kiitos @Keltainenkukka92 ja @Mariamimi. Heidän sivustojaan olenkin eniten katsellut ja tullut paras fiilis heistä. Tämä vain sitä vahvistaa.

Ollaan siis nyt julkisen puolen ovulaatio induktio hoidoissa, mutta he haluavat vielä pari kk jatkaa OI:ta letrozolilla vaikka tällä ei kunnollista kiertoa ole tullut. Sitten vasta IVF lähete / suunnittelu johon siis tuo 3kk jono ja juuri osuisi kesätauko. Siksi mietin, jos kävisin tässä odotellessa yksityisen IVF kiekan tekemässä.

@Keltainenkukka92 olen todella pahoillani sun AMH tuloksesta... Itse niin tuskastunut omastani ja tietysti pelkään saadaanko ikinä lasta. Tuntuu täysin epäreilulta kun oma kroppa pettää etenkin kun itse kuvitellut pitävänsä itsestään aina hyvää huolta. Lueskelin sun vanhempia kirjauksia ennen omaa ensimmäistä postausta ja samaistuin. Mutta lohdutukseksi meille molemmille, gynekologini ovat kyllä sanoneet ettei sitä AMH:ta pidä yksinään tuijottaa. Ei ole yksioikoista ollenkaan, lähinnä hyvä mittari IVF hoidon suunnittelussa, miettimään hyperstimulaatio riskiä ja hoito protokollia. Kollegalla oli 22v yllätyksenä AMH 0.4 (halusi luovuttaa munasoluja, siksi jäi kiinni), päätyi yksityisesti pakastamaan alkioita ja nyt tänä vuonna 30v aikoo lähtä niitä käyttämään. AMH hänellä vuosien varrella fluktuoinut 0.2-1 välillä. Ovariot UÄ:ssä näyttää edelleen ihan hengissä olevilta. Kierrot ei hänelläkään pelaa kunnolla, n. 24vrk, mutta testit eivät värähdä.

Mäkin kannustan sua ottamaan yhteyttä HUS:siin että tietäisit vähän miten kauan joutuisit IVF hoitoa julkisella odottamaan. Mäkään en osaa jäädä kuukausiksi vain odottelemaan. Pelkään, että muuten herkästi tulen miettimään "entä jos" tulevaisuudessa jos odotan nyt kiltisti julkista ja jäädään lapsettomiksi. Vaikka tuo nyt kallista onkin yksityisellä, niin 1-2 kiekkaa on vielä kohtuullinen hinta sille, ettei myöhemmin kadu. Ainakin kaikki kortit katsottu.

• Tykkää
Se on totta ja välillä tapahtuu ihmeitä ja jopa surkeammalla arvolla luomuraskauksia. Itselle tämä on vain niin iso ja tärkeä asia, etten halua luottaa siihen että juuri meillä kävisi suunnaton onni. Varsinkin kun tuon AMHn lisäksi AFC oli 4. Luin että 45-vuotiaiden keskimääräinen tulos on AFC 6... Muuta pos ei ole kuin oma ikä ja että kierto säännöllinen ja ainakin testien perusteella ovuloin, kuulemma tämä asia parantaa todennäköisyyksiä. Lisäksi miehen kamaa A-luokkaa.

Aivan, missasin että olet jo julkisella puolella. Kiva kuulla että ovat puhuneet 3 eikä 6 kk IVF jonosta!

Mulla aivan sanoja ajatuksia, yleensä odotan kiltisti ja jään ilman mutta tämä on sellainen asia, että tiedän vaikuttavan minuun loppuelämääni joten en vain voi uhrata aikaa tai miettiä euroja liikaa. 🥺

Myös tänään repäsin ja kerroin perheelle. Ja yllätys yllätys naiset olivat viikonloppuna huomanneet minusta että jotain vialla, miespuoliset ei 😅

No tulipa kerrottua ja itkettyä. Ja itku ei nytkään meinaa saada loppua, sekoitus helpotusta että sain sanottua ja myös surusta koska asia jotenkin konkretisoitui. Äidille siis kerroin kasvoitusten ja muille viestiä. Jotenkin lohduttavaa, että äiti heti alkoi puhua muista vaihtoehdoista varavaihtoehtoina, esim lahjasoluista.

Tervehdys @Keltainenkukka92

Karhurouvanen tässä kirjottelee

Juu siis mulla on tämä AMH-ongelma myös mutta siis kaksi lasta hoidoilla olen saanut. Mulla AMH:n lisäksi toinen munanjohdin poistettu ja ilmeisesti toisessakin vikaa vaikka aukiolotutkimuksessa aukinaiseksi todettu mutta mulla on luomuna useampia kohdunulkoisia raskauksia ja muutama kemiallinen (jotka saattaa nekin olla ollu kohdunulkoisia), yhtään normaalia raskautta ei siis luomuna ole tullut vaikka 4-5 plussaa yritysaikana tässä hoitojen aikana.

AMH oli ekojen hoitojen aikana v 2019 0,44 /32 v ja AFC oli silloin kyllä vielä noin 10-12 ja muniksia tuli kohtuullisesti, ekassa ivf:ssä 4 ja tokassa ivf:ssä viisi, hedelmöittyivät normaalisti ja siirretäviä alkioita tuli 2, tosin tämä toinen tuhoutui PAS-sulatuksessa eli vain tuoresiirto tehtiin ja siis siitä nega. Näiden hoitojen aikoihin munasarjat näyttivät ultrassa vielä ihan normaaleilta ja ”nuorilta”.

Tokassa ivf:ssä munasoluja saatiin 5 (oli hiukan eri kaava, ns flare, folleja oli selvästi enemmän kuin ekasa hoidossa mutta eivät kaikki kerenneet sitten tarpeeksi isoiksi keräyshetkellä) ja hedelmöittyivät taas normaalisti ja sama tulos kuin ekassa eli kaksi siirrettävää alkiota, tuoresiirrosta nega ja PASista sitten plussa ja vauva. Tuo vauvan tuonut oli sattumalta blastokysti, tarkoitus oli siirtää ja pakastaa kaikki 3-päiväisinä mutta kaksi alkiota ei ollut ”pakastuskelpoisia” päivänä kolme ja jäivät jatkoviljelyyn ja toinen sitten jatkoi viidennen päivän blastoksi asti.

Toisen lapsen hoidoissa v.2022 AMH 0,33 / 33 v ja niissä hoidoissa vaste oli selvästi edellisiä hoitoja huonompi. AFC oli luokkaa 5-6 (vähän vaihdellen ultrissa) ja munasarjoissa selvästi oli jo ”ikääntymisen merkit nähtävissä”. Ensimmäisessä ivf-hoidossa kasvamaan lähti vain _yksi_ follikkeli, eli käytännössä vastetta ei ollut koska ovis mulla tapahtuu muutenkin edelleen joka kuukausi. Lääkärit (nää hoidot oli julkisella, esikoisen hoidot yksityisellä) sanoivat jo että seuraavat hoidot sitten lahjamuniksilla mutta lahjamunasoluhoidon kriteerit ei sitten täyttyneetkään koska tästä yhdestä follista tuli keräyksessä kuitenkin yksi munis ja siitä yksi alkio joka siirrettiin ja nega tuli.

Tokalla ivf-kierroksella tuli 3 munasolua joista kaksi hedelmöittyi ja oli tarkotus siirtää kolmipäiväisinä mutta siirto peruuntui siirtopäivänä koska molemmat alkiot näyttivät pysähtyneiltä, jäivät sitten jatkoviljelyyn ja toinen jatkoi blastoksi ja siitä PASista sitten plussa ja vauva.

Noh nyt olen 37-v, taas hoidoissa ja AMH:ta en edes tiedä, AFC on ollu 3-6 vaihdellen vähän kierrosta, munasarjat tiivistyneet eli ikäme. Lähdin hoitoihin suoraan lahja-alkioilla (olen itsellisenä hoidoissa, esikoinen on parisuhteesta mutta ollaan sittemmin erottu ja tämä toinen lapsi on itsellisenä myös) mutta koska ikään ne prosentit ei voi olla mun puolella niin kolmella blasto-pasilla on ollut tuloksena vain eka siirrosta syyskuussa kemiallinen, toka siirrosta marraskuussa nega ja tästä viimeisimmästä joulukuun siirrosta tuulimuna josta nyt sitten keskenmenovuoto meneillään. Nämä on siis terveiden luovuttajien sukusoluista muodostettuja alkioita joista raskaus% ekalla siirrolla on jo 50 ja kumulatiivinen raskaus% kolmella siirrolla yli 90 %. Ja siis periaatteessa kun nää aiemmat tullu ”suht helpolla” ja mulla edelleen ovis tapahtuu, limakalvo on aina tosi hyvä jne jne niin pitäis periaatteessa olla ihan hyvät tsäänssit noilla valmiilla alkioilla. Nyt on alkiot loppu ja kyllä rahatkin sen puoleen mutta pakko jatkaa. Nyt vaan mietin sitä että onko tää joku merkki että pitäiskö kuitenkin kokeilla vielä omilla (sitä ns mini-ivf:fää jossa vaste todennäköisesti parempi kuin tavanomaisella ivf:llä kun pistoslääkkeille ei enää oikein vastetta löydy, siinä mini-ivf:ssä siis on halpa Clomiphene-tablettihoito ja muutama pikku lisäksi Menopuria ja tavoitellaan jokusta follia vaan mutta mun lääkärin mukaan tällä saadaan varmastikin enemmän folleja kuin perinteisellä stimulaatiolla.

En ole kerennyt/jaksanut aina kommentoida mutta samaistun niin paljon sun kirjottamaasi koskien ”identiteetti-kriisiä” (en muista mitä ilmaisua käytit) mutta siis mä myös rakastan raskaana oloa, rakastan synnytystä ja rakastan vauva- ja pikkulapsiaikaa ja lapsiperhe-elämää ja kaikkea tätä ja vaikka koenkin olevani myös onnekas että olen näistä lähtökohdista kaksi lasta saanut niin olen myös todella katkera ja vihainen siitä että tämä lasten saaminen on aina niin valtavan työn takana ja koen että tällä ”lapsettomuudella” on ollu tosi iso vaikutus mun elämään, en todellakaan olisi itsellisenä tässä pyörimässä jos hedelmällisyys olisi normaali, nyt vaan ei ole ollut mitään mahista mitään miehiä etsiä kun lapsia haluan ja niitä on kiire yrittää kun munasolut niin lopussa.

Todella siis rakastan raskaana oloa, sen on musta ihan maailman ihaninta ja ei ole ollut mikään kiire synnyttämään kun olen nauttinut siitä raskaana olosta niin paljon. Musta synnytykset on ollu molemmat mulla aivan ihania, siis jotenkin suorastaan mageita ”kokemuksia”, mulla on molempien synnytysten jälkeen ollut ihan synnytyskuume vauva- ja raskauskuumeiden lisäksi, haluaisin niin päästä uudelleen synnyttämään!

Karhurouvanen

• Tykkää
Reactions: MyMa
Myös tänään repäsin ja kerroin perheelle. Ja yllätys yllätys naiset olivat viikonloppuna huomanneet minusta että jotain vialla, miespuoliset ei

No tulipa kerrottua ja itkettyä. Ja itku ei nytkään meinaa saada loppua, sekoitus helpotusta että sain sanottua ja myös surusta koska asia jotenkin konkretisoitui. Äidille siis kerroin kasvoitusten ja muille viestiä. Jotenkin lohduttavaa, että äiti heti alkoi puhua muista vaihtoehdoista varavaihtoehtoina, esim lahjasoluista.
Varmasti helpotus, että sait kerrottua. Ehkä he myös pystyy nyt vähän huomioida sun tunteita ja himmailla vauvahehkutusta sun seurassa, kun tietävät mistä on kyse. Ja sun äiti kuulostaa ihanan kannustavalta ❤️

Mullakin helpotti oloa, kun kerroin muutamalle läheiselle hoidoista. Ehkä he ymmärtää paremmin, jos on välillä vähän maassa tai ei jaksa niin aktiivisesti ylläpitää sosiaalisia suhteita. Omalle äidille en hoidoista halua kertoa, koska tiedän, ettei sieltä tule samanlaista tukea mitä esimerkiksi anopilta saadaan. Anoppi on ollut suurin tuki tällä matkalla ❤️

Otan Karhurouvanen osaa tuulimunasta 💔 Mini-IVF kuulostaa harkinnan arvoiselta, jos sulta on mahdollisuus vielä jokunen hyvälaatuinen solu löytää. Taitaa tulla lahjasoluja huomattavasti halvemmaksi? Clomithan on edullisia, mä oon niitä käyttänyt OI-hoidoissa.

Pakko kompata Karhurouvasen kokemusta raskaana olosta ja synnytyksestä. Mäkin niin haluaisin kokea sen kaiken vielä uudelleen 🥺 Harmi, etten ollut yhtä rohkea ja lähtenyt hoitoihin itsellisenä. Tai vaikka pakastanut munasoluja nuorempana. Mä kipuilin asian kanssa tosi paljon siinä 35 tienoilla, kun tiesin ajan käyvän vähiin ja parisuhteesta ei ollut tietoakaan. En vaan uskaltanut viedä asiaa eteenpäin.

Kiitos ihanista kommenteista, jälleen kerran. Mä koin myös raskausajan ja synnytyksen erittäin positiivisesti, tuntui että jos jossain olen hyvä niin se on tässä lapsentekohommissa. Ironista, pitäiskö itkeä vai nauraa. Synnytyskuume oli mulle uusi termi mutta sitä mulla todellakin on (voiko myös olla raskauskuume 😁), melkein enemmän kuin itse vauvakuumetta. (Myös)Siksi adoptio ei tunnu mielekkäältä vaihtoehdolta. Haluan synnyttää, imettää ja niin edelleen.

Karhurouvanen sä kuulostat sellaiselta fighterilta että oksat pois. 💪 Tuo mini-IVF kuulostaa mielenkiintoiselta, löysin jostain tietoa että jossain päin maailmaa sitä suositellaan matala AMH-keisseille. Olisko ollut briteissä? Googletan niin paljon etten enää muista tarkkaan 😅 Todella toivon että myös sinä ja kaikki muutkin tässä ryhmässä vielä onnistuvat. Tämä taitaa olla sellainen asia että jättää loppuelämäksi jälkiä sydämeen jos matka päättyy huonosti.

Kolme viikkoa suunnittelukäyntiin ja äiti lupasi kustantaa tän ekan yrityksen 😭

Jos jossain vaiheessa tuntuu siltä niin kuulen mielelläni ajatuksia lahjasoluista. Itse en nyt ehdi kirjoittaa sen enempää, haluan kirjoittaa ajatuksella.

Viimeksi muokattu:
Hei! Me saatiin iloinen yllätys alkuviikosta ja saatiinkin aukiolotutkimus peruutusajalle vielä tähän kiertoon ja se nyt jo takana päin. Hyvä niin, koska mieli oli ehtinyt kehittää kaikki mahdolliset ongelmat mitkä tutkimuksissa voitisiin todeta. Siellä kuitenkin todettiin, että munajohtimet on hyvin auki ja kaikki kunnossa eli voidaan hyvin edetä. Seuraavaksi suunnitteilla 3 x ovulaation induktio+letrozol tuki. Sitä ennen kuitenkin titrataan kilpirauhaslääkityksiä, kun ne hormonit heittelee ees taas. Vajaatoiminta siis todettu vasta näiden lapsettomuusselvittelyiden myötä. Ainakin 6vko ennen kilppari kontrollia, mutta toisaalta se kuulostaa lyhyeltä ajalta tässä kohtaa. Itse inseminaatioihin omilla soluilla ei pitäisi olla jonoa juurikaan.

Polkumme etenee siis❤️

Ihana kuulla, jee! Tuu sitten kertomaan kun etenee 🥰

Täällä minä sekoilen taas ja ostin sellaisia kotitestejä, ferritiini ja d-vitsku. Vit -D hankalampi tulkita mutta tulos on siinä riittämätön/riittävän rajalla (kolme asteikkoa, nuo ja puute). Ferritiinitestin mukaan pitoisuus liian alhainen, haamu siihen tulee.

Huomaako että taklaan ongelmat olemalla mahd aktiivinen 😂 odottelu ja muihin asioihin keskittyminen ei oikein onnistu joten minä varailen aikoja, syön jäätävästi lisäravinteita, testailen ja ennen kaikkea googlailen. 🫣

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Varmaan kuuluu asiaan, että mieli tekee kääntää kaikki kivet ja kannot ja vielä tehdä kaikki temput päälle ❤️🤞 varmasti paljon asioita tehty oikein!

Mitä kaikkia vitamiineja muuten syötte? Mä Multivita Raskaus & Imetys ja d-vitamiinia nyt talvella lisäksi 50-100mikrog.

Tänään lääkäri juuri sanoi, että olisi tärkeää (ainakin välillä) muistaa muutkin osa-alueet elämässä ja nauttia lomista tai muista mukavista asioista hoitojen välillä. ❤️

Voi olla että polku on vielä pitkäkin, mutta nyt tässä hetkessä on taas toiveikas olo ❤️

Mulla on pari itseellistä äitiä kavereina, inseminaation kautta he tulleet raskaaksi. Yksityisellä, Ovumiassa. Sieltä olen kuullut paljon hyvää, mutta nyt vaikuttaa että ollaan päästy hyvin eteenpäin julkisella. Hyvä fiilis meidän saamastamme hoidosta! Toivottavasti pystyn hetkeksi rauhoittumaan kaikelta omalta googlailulta ja spekuloinnilta/analysoinnilta.

Toivotaan Keltainenkukka92 ja muut, että pian teillekin kuuluu jotain uutta❤️

Ihana kuulla, jee! Tuu sitten kertomaan kun etenee

Täällä minä sekoilen taas ja ostin sellaisia kotitestejä, ferritiini ja d-vitsku. Vit -D hankalampi tulkita mutta tulos on siinä riittämätön/riittävän rajalla (kolme asteikkoa, nuo ja puute). Ferritiinitestin mukaan pitoisuus liian alhainen, haamu siihen tulee.

Huomaako että taklaan ongelmat olemalla mahd aktiivinen odottelu ja muihin asioihin keskittyminen ei oikein onnistu joten minä varailen aikoja, syön jäätävästi lisäravinteita, testailen ja ennen kaikkea googlailen. 🫣

• Tykkää
Äh, taas onnistuin kommentoimaan vierailijana 🤭

Varmaan kuuluu asiaan, että mieli tekee kääntää kaikki kivet ja kannot ja vielä tehdä kaikki temput päälle varmasti paljon asioita tehty oikein!

Mitä kaikkia vitamiineja muuten syötte? Mä Multivita Raskaus & Imetys ja d-vitamiinia nyt talvella lisäksi 50-100mikrog.

Tänään lääkäri juuri sanoi, että olisi tärkeää (ainakin välillä) muistaa muutkin osa-alueet elämässä ja nauttia lomista tai muista mukavista asioista hoitojen välillä.

Voi olla että polku on vielä pitkäkin, mutta nyt tässä hetkessä on taas toiveikas olo

Mulla on pari itseellistä äitiä kavereina, inseminaation kautta he tulleet raskaaksi. Yksityisellä, Ovumiassa. Sieltä olen kuullut paljon hyvää, mutta nyt vaikuttaa että ollaan päästy hyvin eteenpäin julkisella. Hyvä fiilis meidän saamastamme hoidosta! Toivottavasti pystyn hetkeksi rauhoittumaan kaikelta omalta googlailulta ja spekuloinnilta/analysoinnilta.

Toivotaan Keltainenkukka92 ja muut, että pian teillekin kuuluu jotain uutta

Aivan samaa mieltä lääkärisi kanssa mutta todellakin helpompi sanottu kuin tehty. Tällä hetkellä olen iloinen jos menee edes tunti ilman että ajattelen asiaa...

Tammikuusta lähtien tällainen kombo: foolihappo, gele royal, d-vit, q10, multivita ja rautaa. 🙈

No sepä juuri! Pari päivää tässä ehdin googlaa ja spekuloida kaiken kun jännitin tutkimuksia. Olin varma että nyt on munajohtimet tukkeessa ja kaiken maailman piilevät tauditkin olisi pilannut mahdollisuudet lapseen. Luojan kiitos tuli se peruutusaika, ettei ehtinyt enempää sekoilla asian kanssa. Reilu kuukausi olisi ollut todella pitkä aika. Mies onneksi jalat maassa ja on rauhoitellut, ihmettelee mistä keksinkään kaiken mahdollisen. 🤭

Aivan samaa mieltä lääkärisi kanssa mutta todellakin helpompi sanottu kuin tehty. Tällä hetkellä olen iloinen jos menee edes tunti ilman että ajattelen asiaa...

Tammikuusta lähtien tällainen kombo: foolihappo, gele royal, d-vit, q10, multivita ja rautaa.

• Tykkää
Onnea ensikäynnille yksityiselle @Keltainenkukka92! Tosi hyvä kun kerroit tukiverkostolle. Tukea tässä matkalla tarvitaan. Itse kertonut jopa lähi-kollegoillekin - tämä ollut tärkeää niinä itkuaamuina, heidän tuellaan töissä nämä epätoivopäivät jaksanut.

pienitoiveemme onnea letrozolin pariin! :)

Pari pv sitten vilkasin ultralla johto follikkelini - 23mm, vielä estro ja LH -. Viime kierrossa (5mg letrozol) sain n. 18mm follikkelista alkaen estro + ja sitten LH+ kun 25mm follikkeli Nyt 7.5mg letrozol ja ei vain hitto irtoa. Onneksi sentäs endometrium aina priiman näköinen, paksuus ja rakenne. Tänään sitten vasta estro+ ja follikkeli jo ylikasvanut 28mm. Ehdin jo vaipua epätoivoon, ettei sieltä kunnon ovulaatiota tule. Mutta sainkin nyt hcg irrotuspiikin ensimmäistä kertaa kokeiluun, huomenna tarkoitus pistää. Jännällä jään odottamaan mitä käy. Ensi kierrossa ehkä suosiolla pistän sen n. 20mm follikkelissa jos ei oo estro vielä +.

Noista peruslabroista (esim. AMH, perusverenkuva, d vitamiini) - kannattaa katsoa mistä ne saa halvimmalla. Itse otin hätähousuna ennen ensikäyntiä AMH:n ja tämä oli tällöin halvin puhdin kautta (felicitaksen labra mutta paljon halvempi!). Puolison siittiöt tutkittiin felicitaksen kautta myös, oli edullinen ja luotettava, tekee paljon eli on kokeneita.

• Tykkää
Reactions: Mariamimi
Onnea ensikäynnille yksityiselle @Keltainenkukka92! Tosi hyvä kun kerroit tukiverkostolle. Tukea tässä matkalla tarvitaan. Itse kertonut jopa lähi-kollegoillekin - tämä ollut tärkeää niinä itkuaamuina, heidän tuellaan töissä nämä epätoivopäivät jaksanut.

pienitoiveemme onnea letrozolin pariin!

Pari pv sitten vilkasin ultralla johto follikkelini - 23mm, vielä estro ja LH -. Viime kierrossa (5mg letrozol) sain n. 18mm follikkelista alkaen estro + ja sitten LH+ kun 25mm follikkeli Nyt 7.5mg letrozol ja ei vain hitto irtoa. Onneksi sentäs endometrium aina priiman näköinen, paksuus ja rakenne. Tänään sitten vasta estro+ ja follikkeli jo ylikasvanut 28mm. Ehdin jo vaipua epätoivoon, ettei sieltä kunnon ovulaatiota tule. Mutta sainkin nyt hcg irrotuspiikin ensimmäistä kertaa kokeiluun, huomenna tarkoitus pistää. Jännällä jään odottamaan mitä käy. Ensi kierrossa ehkä suosiolla pistän sen n. 20mm follikkelissa jos ei oo estro vielä +.

Noista peruslabroista (esim. AMH, perusverenkuva, d vitamiini) - kannattaa katsoa mistä ne saa halvimmalla. Itse otin hätähousuna ennen ensikäyntiä AMH:n ja tämä oli tällöin halvin puhdin kautta (felicitaksen labra mutta paljon halvempi!). Puolison siittiöt tutkittiin felicitaksen kautta myös, oli edullinen ja luotettava, tekee paljon eli on kokeneita.

Nuo follikkeli mm ovat mulle vielä hepreaa mutta toivon siitä huolimatta että huomisen piikki hoitaa homman kotiin 🤞💪

Ja kiitos Puhti-vinkistä!

Vitamiineista: mulla menee Mama monivitamiini, d-vitamiini ja ubikinoni. Miehellä myös d-vitamiini ja ubikinoni. Tiputin omaa ubikinoniannosta ja mies puolestaan aloitti sen syömisen, kun päätettiin siirtyä lahjasoluihin. Kaikki panokset nyt hänen soluihin🤞Rautaa söin myös 6kk, mut sen jätän nyt tauolle. Työterveys tarkisti mun ferritiinin äskettäin ja se oli noussut 91. Elokuussa arvo oli 24 ja meidän klinikka ainakin suosittelee, että arvon pitäisi raskautta yrittäessä olla vähintään 50.

Miehelle tehdään vielä MiOXSYS-spermatesti ennen lahjasolujen käyttöä. Mies elää kyllä niin terveellisesti, että on vaikea uskoa, että siinäkään vikaa löytyisi. Mutta hyvä, kun sekin vaihtoehto suljetaan pois.

@Ovum93 tsemppiä piinailuun 🤗

Mä täällä jännitän ovum93 puolesta vaikka tiedän että on todella aikaista. 😁🤞

Omasta puolestani jännitän lähinnä kuinka pitkäksi(lyhyeksi) tämä kierto jää, tänään 22/24-26, toivottavasti 26! DPO 9.

Ja suunnittelukäyntiin 17 päivä ja 2 tuntia. 😂 Kuinkakohan tavallista on, että aloitetaan hoidot asap? Jos pitkä kaava pitäisi ymmärtääkseni aloittaa jo noin viikko suunnittelukäynnistä jos haluamme hyödyntää sitä seuraavaa kiertoa. En ole piikkikammoinen sillai yleisesti ottaen mutta on alkanut hiipua mieleen että hrr kaikki piikit, poiminta jne. 😱 Myös se jos sählään lääkkeiden kanssa, osa pitää ilmeisesti sekoittaa itse. 🙄Vaikka veikkaan että todellisuudessa piinailu ja henkinen puoli on paljon pahempi.

Tervetuloa mukaan @Ovum93 ! Kiva että tänne löytää uusia ihmisiä, jotka taistelee saman kurjuuden kanssa 🙈

Täällä on eletty vähän hiljaiseloa ja menty syvissä vesissä kun kierto ei vain ala… Siitä on kohta kuukausi kun lopetin pillerit (normaalisti tyhjennysvuoto alkaa muutaman päivän sisällä lopetuksesta). Napsin myös viikon primolut-kuurin, joka päättyi tiistaina, eikä mitään edelleenkään… Mulla on varmaan ikuinen amenorrea eikä päästä ikinä aloittaan hoitoja 😣 Voisin lopettaa koko touhun ja antaa olla. Siltä tuntuu juuri nyt 😤

Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Ei hitsi mitä pskaa @haaveillen 🥺🥺🥺 Pidän peukut ristissä että menkat alkavat rytinällä ASAP tai vielä enemmän että oletkin raskaana 🙈🤞

Tuo on muuten yksi pelko vielä yllämainittujen lisäksi. Olen tottunut lyhyeen kiertoon joten vaikka joka päivä on pitkä pääsee kuitenkin nopeasti uuteen yritykseen(, olen alkanut tikuttaa ovista jo kp 8-9 ja se on ollut pos kp 11-12). Että mitä jos kierto heittää häränpyllyä epäonnistuneen IVF jälkeen ja kestää kuukausia ennen kuin seuraava kierto alkaa, siinähän tulee hulluksi?! Ilmeisesti ei ole kovinkaan harvinaista?

• Tykkää
Reactions: haaveillen
@haaveillen ei oo totta 😓 Miten voi Primolutista huolimatta noin venyä 😣

@Keltainenkukka92 ihanaa sun tuntien laskenta 😄 Meillä ainakin yksityisellä hoidot alkoi heti, kun vaan itse halusi. Mä kävin suunnittelukäynnillä kp 1 ja pistely alkoi kp 2 🤭 Tosin oltiin inssikierrossa alustavasti jo sovittu, että lähdetään seuraavaksi kokeilemaan IVF lyhyellä kaavalla. Eka pistos on jännittävä, mutta nopeesti siihen tottuu. Sekoitettavia ei taida enää olla, Menopur oli ennen. Nykyään sekin on kynämallinen, joka on tosi helppo käyttää. Felicitaksella hoitaja käy sun kanssa sulle määrätyn stimulaatiolääkkeen läpi ja neuvoo pistämisessä, joten hyvin se varmasti menee 🙌 Niinku säkin sanoit, munkin mielestä se piinailu on hoidoissa pahinta.

@Keltainenkukka92
Juu sitä ”mini-ivf:ää” käytetään nimenomaan matalan AMH:n tapauksissa ja varsinkin silloin jo vaste normaalille kaavalle on huono. Felicitaksessa sitä myös käytetään ja ainakin aiemmin niillä oli oikeen etusivulla mainoskin siitä, tosin ei tuolla mini-ivf-nimityksellä. Itse olen juuri Felicitaksen lääkärin kanssa siitä clomiphene-stimulaatiosta puhunut tässä muutama kuukausi sitten ja hän näki sen kyllä ihan yrityksen arvoisena että jos haluan omilla yrittää ja nimenomaan suositteli sitä kaavaa (edellisissä hoidoissa v. 2022 vasta normi-ivf:ssä siis tosi huono).

Kyllä hoidonsuunnittelukäynnistä voi ihan suoraan ryhtyä tositoimiin miten vaan nyt sitten kierto sattuu osumaan. Pitkää kaavaa nykyään ei kovin paljon käytetä ja matalan AMH:n tapauksissa ymmärtääkseni lähes aina on lyhyt kaava (tai joku muu kuin pitkä).

• Tykkää

Yhteistyössä