Kyllä me miehen kanssa päätettiin, että lahjasoluilla jatketaan eikä jonottaessakaan omilla soluilla enää kokeilla. Paremmat mahdollisuudet onnistua ja mulle lapsi ois ihan samalla tavalla mun lapsi, on hän sitten saanut alkunsa mun tai toisen munasolusta
Saatiin hinnasto ja eihän tuo mitään halpaa touhua ole, niinku mikään yksityisellä Felicitaksella on käytössä tuorealkiot ja lopullinen hinta määräytyy saatujen alkioiden mukaan. Eli maksat sen mukaan mitä luovuttajalta saadaan siirtokelpoisia alkioita etkä voi ostaa vain osaa. 1 blasto 6287€ ja 5 blastoa 10773€. 2-3 päiväiseksi viljellyt on hiukan edullisempia. Tähän päälle pakastus (min. 600€, riippuen pakastuskerroista ja alkioiden määrästä) ja siirrot ~1200€/kerta + muut lääkärikäynnit ja pakollinen terapeutin käynti.
Oon vertaillut hintoja ja monet menee ulkomaille halvempien hintojen perässä, mutta siinä ois taas oma säätönsä töiden kanssa. Ovumialla ois myös munasolupankki jäädytetyille munasoluille, jotka on hiukan edullisempia, mutta jotenkin oon käsittänyt hedelmöittymisprosentin olevan niissä heikompi kuin tuoresoluissa. Pitää vielä tehdä vertailua ja perehtyä lisää. Tavallaan tuntuisi helpoimmalta jäädä tutulle klinikalle, jossa tunnetaan mun hoitotausta. Meen joka tapauksessa ens viikolla IVF:n jälkitarkastukseen ja kyselen lisää jonotilanteesta ym.
@haaveillen joko siellä on päästy uuteen kiertoon?