Lapsettomuushoidoissa olevat

Kiitos, tämä oli hyvä tieto! Itsellä ikää 45 niin mietityttää juuri tuo onko enää edes mahdollisuutta yrittää omilla munasoluilla.
Tuolla on. Olikohan niin, että 47 ikävuoteen asti. Meillä nyt ensin 3 kiertoa Letrozolilla ja sitten yksi IVF ennen kesätaukoa. Sittenpä on katsottu kaikki kortit ennen pohdintaa jatkosta. Vaste ekassa Letro-kierrossa oli ainakin sen verran lupaava, ettei ainakaan alkanut tässä kohtaa kaduttaa valinta tai rahankaanmeno.:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup
Täytyy pitää mielessä toi nivestim.
Mulla nyt siis käytössä "omalla reseptillä" melkoinen arsenaali: e-vitamiini 268mx x3/pv, arginiini 10g (3 osassa/pv), foolihappo 800mg, d-vitamiini 100ug sekä rauta 100mg, molemmat vain joka toinen pv, lisäksi tähän kiertoon aloitin omegat 1000mg 1-2/pv, ja ubikinoni 100mg x2/pv. Tää on nyt vähän sellainen "all in" tyyppinen ratkaisu aloittaa nuokin vielä tähän. Suurin luotto on arginiiniin, vaihdoin valmisteen samaan jota mulla oli aiemmin ja kahden edellisen plussan aikaan, josko se sittenkin on paremmin imeytyvää.

Lääkärin reseptillä sitten käytössä asa 100mg, kp 5 alkaen menopur, luultavasti 75iu, ovitrelle irroituspiikiksi sekä luteaalitukena dpo 5 alkaen 6naksua 3pv välein ja cyclogest 200mg x2.
Että onhan tässäkin jo melkoisesti kaikkea

Täällä menossa kp 3, huomenna polikäynti tän kierron lääkityksiä varten. Tuota uusvanhaa arginiinia kohtaan nyt jopa tyhmän kova luotto, ainakin pintverenkierto on vilkastunut taas niin että olen kaksi yötä hikoillut paidan märäksi. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, josko näillä saataisiin meille aikaan joulun ihme.
Mitä arginiinia syöt nyt?
 
Tuolla on. Olikohan niin, että 47 ikävuoteen asti. Meillä nyt ensin 3 kiertoa Letrozolilla ja sitten yksi IVF ennen kesätaukoa. Sittenpä on katsottu kaikki kortit ennen pohdintaa jatkosta. Vaste ekassa Letro-kierrossa oli ainakin sen verran lupaava, ettei ainakaan alkanut tässä kohtaa kaduttaa valinta tai rahankaanmeno.
Luinkin teidän tarinan tuolta vuoden 2023 ketjusta. Meillä oli tarkoitus yrittää luomuna pelkästään, mutta kun tulosta ei ole tullut niin on alkanut mietityttämään pitäisikö kokeilla hoitoja. Ei tarvitsisi sitten myöhemmin jossitella.
 
  • Tykkää
Reactions: Samovaari
Onko täällä kenelläkään kokemusta Oulun klinikoista lapsettomuusasioissa, käsittääkseni siellä on kaksi?
Alun perin tarkoitus ei ollut hakeutua rankempiin hoitoihin, mutta nyt alkaa olla vuosi täynnä Letrozol + Cyclogest (ihan alussa pari kiertoa Terolut) yhdistelmää ilman rehellistä plussaa (en laske niitä muutamaa todennäköisesti viivanpaikkaa), niin olen jo alustavasti miettinyt raha-asioita.
Mietityttää vaan tuo käytännön toteutus, kun matkaa Ouluun on useampi sata kilometriä, että kuinka tiheään siellä pitäisi sitten rampata. Luulisin että mitään inseminaatiota on tässä vaiheessa turha enää kokeilla, kun kuitenkin on vuosi ovulaatiota tikuteltu ja yhdynnät ajoitettu aika lailla ideaalisti siihen plussan ympärille varsinkin. Miestä ei ole toki vielä tutkittu, että voihan vikaa olla muussakin kuin mun vanhentuneissa munasoluissa.
 
Auraklinikalla käyn itse. On ollut hyvä tähän asti. Felicitaksella kävin tutkimuksissa, joissa kaikki sinänsä ok, mutta ikää paljon, molemmat +45. Siksi siellä suosittelivat suoraan lahjamunasoluhoitoa, joka ei meille ensimmäiseksi ja ainoaksi kuulostanut hyvältä, joten palattiin hetken pohdinnan jälkeen asiaan Auraklinikalla.
Kenellä lääkärillä käyt siellä?
 
Mä mietin et onkohan viel jotain "valmistautumista" mitä voisin tehdä seuraavaa inssikiertoa varten. Uusi kierto alkaa varmaan muutamassa päivässä ja päästään pitkästä aikaa yrittää 😊 (ollaan naispari tosiaan et muita mahdollisuuksia ei oo). Nyt käytössä ollu pari kk sellai itsellä toimiva vähän luonnonmukaisempi monivitamiini ja söin maihtohappobakteereja kuurin. En tiedä onko näillä oikeasti merkitystä mut tuntuu ainakin mielessä et jotain on tehny 😅 kierron alussa sit letrot ja loppukiertoon terolut+cycklogest. Ainii oon myös nyt "testiksi" syönyt terolutteja tähän loppukiertoon vaikkei oo yritystä. Mun molemmat plussat on tullu sellaisista kierroista joita edeltävässä kierrossa ollut myös terot nii ajattelin et jos ne vaikka jotenkin buustaisi kroppaa :D (tää on ihan vaa mun omaa pähkäilyä. En oo uskaltanut edes lääkäriltä kysyä ku mietin et onko ihan hölmö ajatus 😅).

Mulla on myös vähän sellai hassuja 'uskomuksia' /rutiineja. Esim. Greippimehu tekee selkeästi paremmat limat joten juon sitä aina vaikken oikeasti tiedä onko siitä apua vai kuvittelenko vain :D
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Mulle tosiaan sanottiin ovumiassa tällä viikolla että yli 43 vuotiailla yli 90% munasoluista on kelvottomia ja ivf hoidosta hyötyy tosi harva, mä en tätä tiennyt ja kovasti jäi mietityttämään kannattaako ivf lähteä ollenkaan. Meilläkään ei varsinaista syytä mutta ikäni vaikuttaa jo paljon. Inseminaation hyödystä ei edes mainittu kun siinähän periaatteessa ihan sama kuin luomusti omat munasolut siis käytössä.
 
Lapsettomuushoidoissaolevat 3/2023 =>

Chiarina46: 48v, ei lapsia. Lahjamunasoluhoidoissa ulkomailla. Suomessa tehty yksi hoitokierto Ovumialla, josta yksi alkio, joka siirrettiin 09/2021. Negatiivinen testitulos. Nyt ulkomailla tehty yksi PAS 3/2023, josta negatiivinen testitulos. Alkioita pakkasessa vielä 3 kpl, uusi yritys toukokuun alussa.
Hannuliini
Ihmettäodottava79
Mamiks
Mamma41
Millis86
Mimerkki
Minttuni
Samovaari
Tiukuna
Toiveissatoinen87
*Tähtipölyä*


Ja anteeksi, jos joku jäi pois. Teistä ehkä joku tietää paremmin, mutta taisi olla niin, että tätä vastausta siteerataan ja sit täytellään omia tietoja?
 
Meneeköhän oikeinkaan, mutta koitetaan:

Lapsettomuushoidoissaolevat 3/2023 =>

Chiarina46: 48v, ei lapsia. Lahjamunasoluhoidoissa ulkomailla. Suomessa tehty yksi hoitokierto Ovumialla, josta yksi alkio, joka siirrettiin 09/2021. Negatiivinen testitulos. Nyt ulkomailla tehty yksi PAS 3/2023, josta negatiivinen testitulos. Alkioita pakkasessa vielä 3 kpl, uusi yritys toukokuun alussa.
Hannuliini
Ihmettäodottava79
Mamiks
Mamma41
Millis86
Mimerkki
Minttuni
Samovaari,
46v, 3 lasta, kkm 10/22, OI alkaen 03/23
Tiukuna
Toiveissatoinen87
*Tähtipölyä*
 
Lapsettomuushoidoissa olevat 3/2023 =>

Chiarina46: 48v, ei lapsia. Lahjamunasoluhoidoissa ulkomailla. Suomessa tehty yksi hoitokierto Ovumialla, josta yksi alkio, joka siirrettiin 09/2021. Negatiivinen testitulos. Nyt ulkomailla tehty yksi PAS 3/2023, josta negatiivinen testitulos. Alkioita pakkasessa vielä 3 kpl, uusi yritys toukokuun alussa.
Hannuliini
Ihmettäodottava79:
44v, ei lapsia, OI alkaen 3/22
Mamiks
Mamma41
Millis86
Mimerkki
Minttuni
Samovaari,
46v, 3 lasta, kkm 10/22, OI alkaen 03/23
Tiukuna
Toiveissatoinen87
*Tähtipölyä*
 
Lapsettomuushoidoissa olevat 3/2023 =>

Chiarina46: 48v, ei lapsia. Lahjamunasoluhoidoissa ulkomailla. Suomessa tehty yksi hoitokierto Ovumialla, josta yksi alkio, joka siirrettiin 09/2021. Negatiivinen testitulos. Nyt ulkomailla tehty yksi PAS 3/2023, josta negatiivinen testitulos. Alkioita pakkasessa vielä 3 kpl, uusi yritys toukokuun alussa.
Hannuliini
Ihmettäodottava79:
44v, ei lapsia, OI alkaen 3/22
Mamiks
Mamma41
Millis86
Mimerkki
37v, 2. aikuista lasta, puolisolle 1.lapsi Kkm: 10/21, 5/22, 11/22 Limakalvo vaurioitunut ja ohut, hoidoksi OI alkaen 2/22
Minttuni
Samovaari,
46v, 3 lasta, kkm 10/22, OI alkaen 03/23
Tiukuna
Toiveissatoinen87
*Tähtipölyä*
 
Lapsettomuushoidoissa olevat 3/2023 =>

Chiarina46: 48v, ei lapsia. Lahjamunasoluhoidoissa ulkomailla. Suomessa tehty yksi hoitokierto Ovumialla, josta yksi alkio, joka siirrettiin 09/2021. Negatiivinen testitulos. Nyt ulkomailla tehty yksi PAS 3/2023, josta negatiivinen testitulos. Alkioita pakkasessa vielä 3 kpl, uusi yritys toukokuun alussa.
Hannuliini
Ihmettäodottava79:
44v, ei lapsia, OI alkaen 3/22
Mamiks
Mamma41
Millis86
Mimerkki
37v, 2. aikuista lasta, puolisolle 1.lapsi Kkm: 10/21, 5/22, 11/22 Limakalvo vaurioitunut ja ohut, hoidoksi OI alkaen 2/23
Minttuni
Samovaari,
46v, 3 lasta, kkm 10/22, OI alkaen 03/23
Tiukuna 28v, 1 lapsi, ku+km 10/21, IUI 8/22 lähtien, lahjasiittiöt (naispari), ei yritystä joka kierrossa, uusi yritys mahdollisesti huhtikuussa
Toiveissatoinen87
*Tähtipölyä*
 
Viimeksi muokattu:
Kävin polilla tänään, kaikki ok uuteen hoitokiertoon. Kokeillaan menopuria edelleen nyt vähän isommalla annoksella 112,5iu, toivottavasti olisi apua eikä munasarjat villiinny liikaa. Torstaina kontrolli sitten. Vielä on joulun ihme mahdollinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Huomenta kaikille ♡

Voisin liittyä tähän ryhmään. Eli taustaa sen verran että itseltäni löytyy jo 2 aiempaa lasta(täysi-ilkäinen sekä ihana teini) edellisestä suhteesta. Ikää mulla on kohta 43v ja mies on 40v. Mieheni kanssa yritys aloitettu 1/2001. Väliin mahtuu kkm, tuulimuna sekä 1 tulokseton ivf hoito yksityisellä. Amh oli syksyllä 1,6 ja fsh 8,5. Luomusti (letrojen&terojen) tuella menty syksyn ivf hoitojen jälkeen. Teimme päätöksen siirtyä lahjamunasoluhoitoon ja siihen lähdemme pikapuoliin...

Voisiko joku ihana lisätä mut listalle ♡

Mukavaa lauantaita jokaiselle 😊
 
Huomenta kaikille ♡

Voisin liittyä tähän ryhmään. Eli taustaa sen verran että itseltäni löytyy jo 2 aiempaa lasta(täysi-ilkäinen sekä ihana teini) edellisestä suhteesta. Ikää mulla on kohta 43v ja mies on 40v. Mieheni kanssa yritys aloitettu 1/2001. Väliin mahtuu kkm, tuulimuna sekä 1 tulokseton ivf hoito yksityisellä. Amh oli syksyllä 1,6 ja fsh 8,5. Luomusti (letrojen&terojen) tuella menty syksyn ivf hoitojen jälkeen. Teimme päätöksen siirtyä lahjamunasoluhoitoon ja siihen lähdemme pikapuoliin...

Voisiko joku ihana lisätä mut listalle ♡

Mukavaa lauantaita jokaiselle
Onko tuo yritysaloitusvuosi siis 2021 tai jotain muuta?
 
Lapsettomuushoidoissa olevat 3/2023 =>

Chiarina46: 48v, ei lapsia. Lahjamunasoluhoidoissa ulkomailla. Suomessa tehty yksi hoitokierto Ovumialla, josta yksi alkio, joka siirrettiin 09/2021. Negatiivinen testitulos. Nyt ulkomailla PAS 3/2023, josta negatiivinen testitulos. Alkioita pakkasessa 3 kpl, uusi yritys toukokuun alussa.
Hannuliini, 34v, 7v kaksoset, 3. lapsi haaveissa. OI-hoidot aloitettu.
Ihmettäodottava79: 44v, ei lapsia, OI alkaen 3/22
Mamiks
Mamma41
Millis86
Mimerkki
37v, 2. aikuista lasta, puolisolle 1.lapsi Kkm: 10/21, 5/22, 11/22 Limakalvo vaurioitunut ja ohut, hoidoksi OI alkaen 2/23
Minttuni
Samovaari,
46v, 3 lasta, kkm 10/22, OI alkaen 03/23
Samppa40, 43v, 2 lasta (täysi-ikäinen ja teini). Uudessa suhteessa yritys aloitettu luomusti 1/2021. Sittemmin otettu tueksi letrot ja terolut. Tulokseton IVF syksy 2022. Nyt alkamassa lahjamunasoluhoidot.
Tiukuna 28v, 1 lapsi, ku+km 10/21, IUI 8/22 lähtien, lahjasiittiöt (naispari), ei yritystä joka kierrossa, uusi yritys mahdollisesti huhtikuussa
Toiveissatoinen87
*Tähtipölyä*
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä