moikka!onko täällä ketään joka kärsii lapsettomuudesta ja painoa on aika paljon!olen koko ikäni ollut ylipainoinen ja myöskään kuukautiset ei koskaan tullut luomuna,aina teroluteilla,ei löydy syytä.ollaan lasta yritetty nykyisen mieheni kanssa 4 vuotta ja julkisella puolella yritetty lapsettomuushoitoihin jotain verikokeita otettiin ja sanottiin että tutkimuksia jatketaan vasta kun painoa on 2 numeroinen luku ja nyt se on jo lähellä.kunnalliselta puolelta jäi erittäin syyllistetty ja huono fiilis joten kyselisin nyt onko jollain kokemusta yksityiseltä puolelta ja miten he suhtautuu ylipainoiseen ihmisen joka hakeutuu lapsettomuushoitoihin?olen kuullut ja tiedän että jopa 10%painonpudotus voi auttaa,ystävälleni niin kävi mutta omalla kohdallani en siihen usko,en ole elämässäni oikestaan koskaan käyttäny ehkäsyä ja olen ollut huomattavasti kevyemmässä kunnossa mutta ikinä ei ole raskaus tärpänny ja alkaa aika masentunut ja epätoivoinen olo olla kun melkeimpä kaikilla kavereilla niitä lapsia on jo siunaantunut.jos jollai kokemuksia olisi hauska kuulla