Lapsettomilla ei ole mitään arvoa! Nautin, kun saan tuoda äitiyttäni esille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja potaskaa:
Voi reppana ap, että olet säälittävä :laugh: :laugh: :laugh: :hug:

Jo toi aloituksesi tekee täysin selväksi sen, ettet taida kovin onnellinen olla... Sellainen kateus kuultaa läpi lapsetonta kohtaan :laugh:

T. Nelikymppinen neljän äiti, jolla ei koskaan ole ollut mitään syytä vähätellä kenenkään lapsettoman
a) elämän tarkoitusta
b) onnellisuutta

kasva reppana aikuiseksi :hug:

Täyspeesi-joka sanaan!

Mä tein ihan tietoisesti sen valinnan että opiskelin ensin kaksikin ammattia, hommasin vakituisen työn ja menin naimisiin. Nyt yli 30v. olen pienen pojan äiti ja todella onnellinen valinnoistani. 23-vuotiaana en olisi todellakaan ollut valmis äidiksi. Minä sain appivanhempieni ja omien vanhempieni arvostuksen tekemällä juuri nämä ed. mainitut asiat ensin (jos nyt sitä arvostusta yleensäkään tarvii joillain tekemisillään saada), mutta kukin taaplaa tyylillään... Onnea valitsemallasi tiellä!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllähän sitä voi nauttia omasta olosta, omista valinnoista ja saa ilman muuta hehkuttaa onneaan. Mutta sen voi tehdä vähättelemättä muita.

ehdottomasti samaa mieltä.
mä oon nyt äitinä onnellisempi kuin koskaan aiemmin olen ollut, mutta en ikinä voisi väittää olevani onnellisempi kuin vapaaehtoisesti lapseton ystäväni. molemmat ollaan elämätapamme valittu ja toistemme puolesta onnellisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ap; haluan vastauksen tähän!

miksi muut ei saisi olla onnellisia omalla tavallaan? luuletko että kaikki olisivat onnellisia sinun tavastasi elää? kaikkien pitäisi saada lapsia juuri siinä iässä kuin sinä, ei saisi olla kiinnostunut ensin opiskelusta tms.. oletko todella noin lapsellinen?

Mä en yksinkertaisesti usko, että aitoa onnellisuutta voi olla ilman lapsia. En mäkään tiennyt onnesta mitään kun olin lapseton, vaikka niin luulin. Ja jokainen toki saa olla ihan minkälainen haluaa, mutta se ei ole verrattavissa äitiyteen ja lapsen tuomaan iloon ja onneen, ehjyyteen ihmisenä.

Ehjän ihmisestä tekee nimenomaan se, että voi olla oikeasti onnellinen siitä mitä on itse, ja mitä omassa elämässä on. Että voi olla tyytyväinen sellaisenaan. Se lähtee omasta itsestä.

Sinä et ollut täysin onnellinen ilman lapsia. Ymmärrän sen, koska minustaki tuntuu että en pysty olemaan ainakaan nyt täysin onnellinen kun ei niitä lapsia vielä ole siunaantunut. Mutta kun tosiaan samat asiat ei tee kaikkia ihmisiä onnelliseksi. Joku saattaapi tulla onnettomaksi lapsien myötä.

Yritä nähdä asioita pikkusen kauemmas, vähä laajentaa näkökenttää ni ehkäpä tulet vielä onnellisemmaksi sitten. Ajattele, jos voisit olla onnellinen MYÖS miehen veljen avokin opintomenestyksestä... ;)

Tokihan mä VOIN olla onnellinen mieheni veljen avokin opintomenestyksestä, mutta miksi pitäisi? Onko hänkään lopulta onnellinen meidän perheonnestamme? Tarvitseeko hänen edes olla ja ennen kaikkea: tarvitseeko minunkaan olla onnellinen kenenkään muun puolesta kuin omastani?

Mä olen ehkä lapsellinen, tai kieroutuneen ajatusmaailman omaava ihminen, mutta mä todella nautin siitä, kun näen kuinka menestyneempi mä olen kuin tuo lapseton toinen miniä - Se ei ole multa pois, jos hän itse haluaa opiskella sitä unelma-ammattiaan, mutta totta vie nousen korkeammalle juuri sen vuoksi, että mulla on jotain mitä hänellä ei. Lapsi siis. Ja olen äärimmäisen otettu huomiosta, mitä saan siksi, että minulla on lapsi. Myönnän sen itsekin, etten välttämättä saisi tätä arvostusta ilman lasta eikä se ole mulle ongelma.

Tokihan mä VOIN olla onnellinen mieheni veljen avokin opintomenestyksestä, mutta miksi pitäisi? Onko hänkään lopulta onnellinen meidän perheonnestamme? Tarvitseeko hänen edes olla ja ennen kaikkea: tarvitseeko minunkaan olla onnellinen kenenkään muun puolesta kuin omastani?

Mä olen ehkä lapsellinen, tai kieroutuneen ajatusmaailman omaava ihminen, mutta mä todella nautin siitä, kun näen kuinka menestyneempi mä olen kuin tuo lapseton toinen miniä - Se ei ole multa pois, jos hän itse haluaa opiskella sitä unelma-ammattiaan, mutta totta vie nousen korkeammalle juuri sen vuoksi, että mulla on jotain mitä hänellä ei. Lapsi siis. Ja olen äärimmäisen otettu huomiosta, mitä saan siksi, että minulla on lapsi. Myönnän sen itsekin, etten välttämättä saisi tätä arvostusta ilman lasta eikä se ole mulle ongelma.

Edelleen kysyn entäs sitten kun hänkin hankkii lapsia on korkeakoulutettu ja on lapsia..sä oot vaan nolla jolla on lapsia.

Mä olen ehkä lapsellinen, tai kieroutuneen ajatusmaailman omaava ihminen, mutta mä todella nautin siitä, kun näen kuinka menestyneempi mä olen kuin tuo lapseton toinen miniä..... hän itse haluaa opiskella sitä unelma-ammattiaan.....mulla on jotain mitä hänellä ei. Lapsi siis.

Unelma-ammatti, aivan! Hänellä on ilmeisesti myös, mitä sinulla ei ole: unelma-ammatti.

Joku voi kokea olevansa onnellisempi ja parempi, kun hänellä on vuoden 2009 bemari jota kaikki ihailee ja minulla ei ole edes autoa. Elämä on valintoja täynnä ja yleensä ne valitaan oman mielenkiinnon mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Edelleen kysyn entäs sitten kun hänkin hankkii lapsia on korkeakoulutettu ja on lapsia..sä oot vaan nolla jolla on lapsia.

ilman korkeeta koulutusta on nolla :o
siis mitä?? koulutuksellako ihmisen arvo mitataan? enkä edelleenkään tue ap:n tapaa ajatella, mutta tuo meni kyllä vähän ylihilseen mullakin.. mä oon vaan ammattikoulun käynyt, muta oon aika paljon enemmän kuin nolla jolla on lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:

siis mitä?? koulutuksellako ihmisen arvo mitataan? enkä edelleenkään tue ap:n tapaa ajatella, mutta tuo meni kyllä vähän ylihilseen mullakin.. mä oon vaan ammattikoulun käynyt, muta oon aika paljon enemmän kuin nolla jolla on lapsia..

Tuskinpa kirjoittaja ihan noin meinasi. Vastasi vaan samalla mitalla takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:

Ei siis en mä sitä sano mutta jos suvussa mitataan menestys ja kuuluvuus esim. lasten hankkimisella niin voisin vaan kuvitella että tällaisessa suvussa esim. työelämän ja koulutuksen saavutuksia juhlitaan. Tän ap;n suku kuullostaa aika kovalle vertailemaan ja jos verrataan merkonomia ja korkeakoulutettua niin tollasessa suvussa se yliopiston käynny varmaan saa sitä glooriaa.

Minä olen myös 23 vuotias ja 2 vuotiaan lapsen äiti.Elämä on koulinut minua monta vuotta aika rankalla kädellä.Olen onnellinen lapsestani ja onnesta mikä lapsesta tulee.Kaipaan koulutusta ja hyvää työtä ja ne on seuraavana vuorossa.Minusta tuntuu että ap on ihan vailla kokemuksia.Aika lapsellista ja omahyväistä,hyvin kypsymätöntä tekstiä.Vähän hirvittää puolestas että mitäs sit kun alkaa "rytisemään" ja elämä näyttää sitä ikävempää puolta....?! Palaa maanpinnalle ja anna arvoa myös jotka eivät kuulu tuohon sinun arvostuksesi piiriin.

Minä olen myös 23 vuotias ja 2 vuotiaan lapsen äiti.Elämä on koulinut minua monta vuotta aika rankalla kädellä.Olen onnellinen lapsestani ja onnesta mikä lapsesta tulee.Kaipaan koulutusta ja hyvää työtä ja ne on seuraavana vuorossa.Minusta tuntuu että ap on ihan vailla kokemuksia.Aika lapsellista ja omahyväistä,hyvin kypsymätöntä tekstiä.Vähän hirvittää puolestas että mitäs sit kun alkaa "rytisemään" ja elämä näyttää sitä ikävempää puolta....?! Palaa maanpinnalle ja anna arvoa myös jotka eivät kuulu tuohon sinun arvostuksesi piiriin.

Mä oon taas kateellinen lapsettomille, jotka tajuaa kouluttautua korkealle. Muutenkin lapsettomat pääsee helpommalla

Näin lapsen kanssa se on jo huomattavasti vaikeampaa, ellei mahdotonta.

Ei tietenkään TARVITSE. Ei kukaan pakota eikä vaadi. Mutta kyllähän se "kokonais"onni kasvaa jos osaa olla onnellinen myös muitten puolesta.

Jos on pakko onnea vertailla, niin entäpä jos hän on täysin onnellinen paitsi omista asioistaa, myös esim teidän asioista. Ja näin ollen hänen onnen määrä on isompi ku sun! Lällää. :D

Ja mitä tuoho jälkimmäiseen kappaleeseen tulee, niin... Voi hyvää päivää miten kapeakatseinen voi ihminen olla! Tulitko ajatelleeksi, että sillä toisella on jotain, mitä sulla ei olekaan? Kenties pään sisällä...

Yhteistyössä