lapsettoman kommentti fb:ssä??!!

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Aika erikoista.
Meille syntyis siis n.1kk sitten toinen lapsi. Poika nukkui suloisesti sylissä ja laitoin FB statukseen jotain tyyliin: ihanaa kun oma tuhiseva lapsi nukkuu sylissä.
No, ystäväni on miehensä kanssa yrittänyt lasta jo ainakin vuoden. Ystävälläni se tilanne, että menkkoja ei ole vuoteen tullut pillereitten lopettamisen jälkeen.
No hän sitten kommentoi statustani näin: "pullo kossua ärsytykseen..toimii!"
Onko nyt asia niin, että en saisi omaa onneani hehkuttaa millään lailla? Minulla kuitenkin 300 kaveria FB:ssä enkä millään lailla tätä statustani kirjoittanut juuri hänelle.
Mitä mieltä olette, oliko vain vitsi vai ihan tosissaan. Mitään hymiötä tms ei lisännyt siihen perään...

antaa kaikkien pottujen kukkia
Taitaa ystävällesi olla vain kova paikka kun he eivät saa omaa lastaan... Saat ja pitääkin hehkuttaa ja nauttia perheestään niin paljon kuin haluatkin mutta pitää osata kertoa ystävällekkin jos hänen sanansa loukkaa.

vieras
Sillä on ongelma, se on katkera. Yritä olla välittämättä, tahaton lapsettomuus saa usein fiksustakin ihmisestä omituisia puolia esiin.
nimim. kokemusta on lapsettomuudesta

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Miksi sä otat sen itseesi? Etkö sä voi ymmärtää toisen ärsytystä?
No ymmärrän, mutta pitääkö se tuonne noin avoimesti kirjoittaa muiden silmille? Tuli ihan huono omatunto ja sellainen olo, että en saisi kertoa omasta onnestani kenellekkään..

..
Ilkeästi oli kaverisi kirjoittanut, ei voi muuta sanoa :( Itse olemme lapseton pari enkä ole kavereideni facebook vauva uutisiin tms. kommentoinut yhtään mitään. Lapsen synnyttyä onnitellut ehkä ( eivät tosin kukaan vuosiin ollut hyvä kaveri). Pahalta on joskus tuntunut toisten vauva uutiset mutta silti jotain rajaa täytyy olla ja on käyttäydyttävä kuin aikuinen. Paha olo itselleni tuli, kun eräs vanha luokkakaverini ilmoitti olevansa raskaana taas. Tämä ihminen julistanut suureen ääneen että tekee lapsia vaan lisää ettei tarvitse töihin mennä.. Mokomat laiskurit kyllä suututtavat, oli lapsia tai ei. Ole iloinen sinulle suodusta lahjasta! Anna kuitenkin ystäväsi kommentin olla omassa arvossaan, älä noteeraa mitenkään. Poista vaikka :)

h
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ymmärrän, mutta pitääkö se tuonne noin avoimesti kirjoittaa muiden silmille? Tuli ihan huono omatunto ja sellainen olo, että en saisi kertoa omasta onnestani kenellekkään..
Todellakin saat kertoa onnestasi =)

Oma ongelmansa jos ei kestä muiden elämää.

Mulle tuli pikemminkin sellainen olo, ettei kaverisi saa kertoa omasta epäonnestaan kenellekään.

Äiti
Ei tuollainen kommentti kyllä kivalta tuntuisi... Miksi pitäis tuntea syyllisyyttä omasta onnesta? Poistaisin sen kommentin ja olisin jatkossa varovaisempi sanoissani ja sanamuodoissa. :)

vieras
Minä en aluksi edes ymmärtänyt koko vastausta, joten varmaankin kysyisin, että mitä ihmettä tarkoitit viestilläsi. Sitten sanoisin, että niin, minulla on fb:ssa noin 300 ystävää, eipä käynyt mielessä, että joku voisi loukkaantua siitä, että meille on syntynyt vauva. Luulin, että ystävät ovat henkilöitä, jotka haluavat iloita ystävien ilosta.

vieras
Sulla taitaa hormonit myllätä kun koet tuon kommentin niin ettet sä muka saisi kirjoittaa mitään ja podet huonoa omaatuntoa. Siitä tässä on kyse eikä kaverin kommentista. Eikö hän muka saisi sanoa että häntä ärsyttää ja aikoo vetää kännit? Miksi se olisi kiellettyä sanoa niin? Eikö ystäville saakaan sanoa miltä tuntuu? Mä olen sitten käsittänyt ystävyyden ihan eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Todellakin saat kertoa onnestasi =)

Oma ongelmansa jos ei kestä muiden elämää.
Peesi.

Lapsettomuus on ikävä asia, mutta ei se oikeuta olemaan idiootti.

Hän voi vaikka estää tiettyjen ystävien statuksien näkymisen jos ei toisten vauvaonnea kestä. Ja kertoa omasta kurjasta olostaan muualla, vaikka ihan omalla sivullaan.

merimies
Siis miksi sinulle tuli huono omatunto?
Omatuntohan soimaa silloin, kun itse tuntee tehneensä väärin.

Ystäväsi kommentointi oli tökeröä, mutta mieti itsesi hänen tilanteeseen. Aika vaikea elämäntilanne hänellä on nyt. Tarvitsee varmasti paljon tukea. Voisit kommentoida takaisin jotain lohdullista?

En osaa kommentoida kaverisuhdettanne, kun en sitä enempää tunne.

Mutta lapsettomuudesta voin sanoa, että se on aika monimutkainen elämää "hallitseva" asia jossain vaiheessa. Sitä yrittää olla onnellinen muiden, lapsen saaneiden puolesta, mutta samalla epätoivo kalvaa, miksi ei minä? Toisekseen, lapsen saaneet ihmiset muuttuvat lapsettomaa kohtaan etäisiksi ja vaivautuneiksi, ei osata olla normaalisti ja varotaan ettei vahingossakaan lipsahda mitään vauvaan liittyvää. Se on vaikeaa molemmin puolin, vakka kumpikaan ei tarkoita pahaa...

Onnellista vauva-aikaa! Toivottavasti ystävälläsikin vielä tärppää :heart:

h
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla taitaa hormonit myllätä kun koet tuon kommentin niin ettet sä muka saisi kirjoittaa mitään ja podet huonoa omaatuntoa. Siitä tässä on kyse eikä kaverin kommentista. Eikö hän muka saisi sanoa että häntä ärsyttää ja aikoo vetää kännit? Miksi se olisi kiellettyä sanoa niin? Eikö ystäville saakaan sanoa miltä tuntuu? Mä olen sitten käsittänyt ystävyyden ihan eri tavalla.
No onhan tuo erittäin typerä, vihamielinen kommentti (vauvaa kohtaan).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sitä julkisesti tarvitse kailottaa ja joku raja lapsellisuudellakin on.

Yhteistyössä