lapseton siskoni,perui lapsen hoidon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nellien

Vieras
ärsyttää. jos ei joka TOINEN kuukausi kykene 1vuorokautta olee yhden lapsen kanssa. ja molempia se ei jaksa samaan aikaan ollenkaan,ikinä.

:o tota jos mä olisin lapseton niin jaksaisin vaikka 10lasta samaan aikaan jos se ois sen 1vrk, 2kuukauden välein(ja välillä monen monta kuukautta ettei edes nää lapsia).

mä en niin voi käsittää. sit valittaa kun on rankkaa työharjoittelussa kun kuulee v###ua ja S#####naa, vaik oikeasti hän vaan on eikä juuri tee mitään.

mä oon tehnyt viimeisen työharjoittelun(fyysisesti melko raskasta työtä) viimeisilläni raskaana, oksentelin vähän väliä+muut ihanat vaivat, se oli rankkaa, siihen päälle isompi lapsi 3v (silloin) eikä mitään hoitoapua.

olen myös opiskellut lapsettomana, ja se ei todellakaan olltu rankkaa, vaikka välillä se päivä oli klo 6-18 +tunti illalla. kun oli päällekkäin sekä koulu +työharjoittelu. väliaika saatto mennä esitelmien tekoon.

mutta se oli aika helppoa verrattuna tähän lapsi arkeen erityislapsen kanssa. anteeksi mutta mä en tajua lapsettomia jotka valittaa ettei jaksa jotain pikkujuttua niinku 1vrk lapsenhoito.

raivostuttaa mulla on viimeksi ollut kokonainen vrk aikaa itselleni joskus kauan aikaa sitten. mutta tottakai hänellä on rankempaa sillähän on vaan illat+ kaikki viikonloput+ lomat vapaata. mulla kerran, kaks vuodessa jos joku pitää lupauksensa ja hoitaa lasta/lapsia.

ärsyttää.

Siskollasi ei todellakaan ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun lapsiasi! Ole kiitollinen jos edes joskun vaivaantuu heitä hoitamaan. Ja turhaan kiukuttelet siitä, että siskosi pääsee helpommalla, koska on lapseton. Itse olet valintasi tehnyt ja lapsesi hankkinut.

Itsellänikin on lapsia, mutta ei tulisi mieleenkään olettaa, että lapsettomilla sukulaisillani olisi jotain velvollisuuksia lapsiani kohtaan tai että marisisin siitä, että pääsevät helpommalla. Kiitollinen vaan olen jos joku joskus TARJOUTUU heitä hoitamaan.

Siis täh? Mulle ei ole tullut mieleenikään, että jotkut oikeasti odottaa sisarustensa hoitavan heidän lapsiaan ja vielä säännöllisesti. Sori, et saa sympatiaa täältä.

Se on käsittääkseni sun lapsi eikä sun siskosi?
Ei siskollasi ole minkäänlaista velvollisuutta hoitaa sun lastasi, oli sitten lapseton tai kymmenen lapsen äiti.

Toisaalta ymmärrän että harmittaa jos et saa lapsia hoitoon silloin tällöin, mutta toisaalta taas ei se ole siskosi tehtävä tai velvollisuus heitä hoitaa. Hieno juttu jos edes joskus ottaa hoidettavakseen! Ja voi se hänenkin arki olla raskasta tai tuntua siltä vaikkei se sitä sinun mielestäsi olisikaan. Ihmiset kokee asiat eri tavalla.. ja jos hän joutuu harjoittelussaan kuuntelemaan sitä v*ttua ja s**tanaa niin tiedän kokemuksesta että se on henkisesti aika raskasta olla töissä sitä kuuntelemassa kun ei voi vastata samalla mitalla takaisin.

Etkö saa mistään muualta hoitajaa?

Ymmärrän täysin siskoasi. En minäkään jaksanut lapsettomana hoitaa siskoni lapsia. Kerran tai kaksi vuodessa hoidin pari tuntia pitkin hampain.

En ole myökään vaatinut siskoani lapsenvahdiksi sen useammin nyt, kun minulla on pieniä lapsia, koska tiedän siskoni olevan kiireinen teini-ikäisten lastensa harrastusten kanssa.

mutta se oli aika helppoa verrattuna tähän lapsi arkeen erityislapsen kanssa. anteeksi mutta mä en tajua lapsettomia jotka valittaa ettei jaksa jotain pikkujuttua niinku 1vrk lapsenhoito.

ärsyttää.

Lapsettoman elämä saakin olla helppoa. Se on hänen oma valintansa. Sinä taas olet valinnut lapset, ja varmasti tajusit jo ensimmäisen lapsen jälkeen, ettei se pikkulapsiperheen elämä ole helppoa. Turha omista valinnoistasi on siskoasi syyttää tai syyllistää. Hän ei ole valinnut lapsenhoitajan elämää. Sitäpaitsi lapsettomalle kokonaisen vuorokauden ajan pienen lapsen hoitaminen on rankkaa.

[QUOTE="vieras";23539416]Minäkin ihmettelen kovasti miksi olet sitä mieltä, että lapsettoman siskosi pitää hoitaa noin usein lastasi?[/QUOTE]

Minä kyllä ymmärrän ap:tä ja ei todellakaan ole usein jos kerran kahdessa kuukaudessa. Itselläni on onneksi niin hyvät tukiverkot, että aina saan jostain lapselle hoitajan jos tarve sitä vaatii, sukulaiset onneksi auttaa ja niin sen pitäisi ollakin. Nykyään ollaan niin kamalan itsekkäitä, että ei auteta toisia, eikä suostuta ottamaan apua, vaan kun on itse lapset tehty, niin itse ne tulee hoitaakin, tuota ajatusmaailmaa minä en ymmärrä.

hoida itse lapsesi! naurettavaa suuttua tuosta! kas kummaa kun et tuki kakaroitasi iäkkäille vanhemmillesi, he ovat päässeet omistaan eroon ja tuputappa omasi nyt sinne (jos olet tyhmä).

[QUOTE="shihtzu";23539463]Minä kyllä ymmärrän ap:tä ja ei todellakaan ole usein jos kerran kahdessa kuukaudessa. Itselläni on onneksi niin hyvät tukiverkot, että aina saan jostain lapselle hoitajan jos tarve sitä vaatii, sukulaiset onneksi auttaa ja niin sen pitäisi ollakin. Nykyään ollaan niin kamalan itsekkäitä, että ei auteta toisia, eikä suostuta ottamaan apua, vaan kun on itse lapset tehty, niin itse ne tulee hoitaakin, tuota ajatusmaailmaa minä en ymmärrä.[/QUOTE]

No miksi niitä pentuja pitää tehdä jos niitä ei viitsitä sitten itse hoitaa? Järjetöntä! Hoitakaa itse äpäränne!

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että siskollasi ei ole mitään vastuuta sinun lapsistasi. Oikeastaan tuo on ärsyttävää ajattelua, että "ei jaksa jotain pikkujuttua, niinku 1vrk lapsenhoito". Milloin sinä olet viimeksi auttanut siskoasi? Siten, että sinulta on kulunut siihen auttamiseen 1 vuorokausi? Kyllä ihminen voi oikeasti olla väsynyt ja kaivata lepoa, vaikkei olisi lapsia.

Noh, opiskeluihin liittyvässä työharjoittelussa on kyllä rankempaa kuin töissä, kun koko ajan olet arvioitavana ja ehkäpä teet myös opinnäytetyötä työpaikalle.

[QUOTE="shihtzu";23539463]Minä kyllä ymmärrän ap:tä ja ei todellakaan ole usein jos kerran kahdessa kuukaudessa. Itselläni on onneksi niin hyvät tukiverkot, että aina saan jostain lapselle hoitajan jos tarve sitä vaatii, sukulaiset onneksi auttaa ja niin sen pitäisi ollakin. Nykyään ollaan niin kamalan itsekkäitä, että ei auteta toisia, eikä suostuta ottamaan apua, vaan kun on itse lapset tehty, niin itse ne tulee hoitaakin, tuota ajatusmaailmaa minä en ymmärrä.[/QUOTE]

Mä olen tästä ihan samaa mieltä. Tietenkään ei ole velvollisuutta hoitaa, mutta ihmettelen, että on niin itsekäs, että ei silloin tällöin tarjoudu.

Alkuperäinen kirjoittaja Öp;23539471:
No miksi niitä pentuja pitää tehdä jos niitä ei viitsitä sitten itse hoitaa? Järjetöntä! Hoitakaa itse äpäränne!

Ai miten niin ei jaksa hoitaa, että kun lapsia tehdään, niin sitten ei äiti enää tarvitse ikinä sitä omaa aikaa. Ennen muinoin juuri ne mummot ja papat hoiti niitä lapsia tai sukulaistytöt, miksi se nykyään on niin kamala asia. On sanottava että muinoin on asiat olleet paljon paremmin.
Kyllä olisi itselläkin todella rankkaa, jos kukaan ei noita lapsia koskaan hoitaisi aina välillä.

Mun siskolla on erityislapsi. En hoitanut lasta kuin tosi harvoin lapsettomana ollessani ja silloinkin maksimissaan pari tuntia kerrallaan. En oikein osannut olla lapsen kanssa. Nyt sitten kun on oma lapsi, menee siskonkin poika joskus ihan siinä sivussa. On tosin jo 9 vuotias. Musta olisi ollut todella paljon pyydetty hoitaa tuota lasta 1 vuorokausi säännöllisesti!! En vaan olisi uskaltanut enkä halunnutkaan.

Juu, ei munkaan lapsia ikinä tarjoudu kukaan hoitamaan, pari kertaa vuodessa päästään miehen kanssa yhdessä muutamaksi tunniksi pois kotoa. Mä olen myös sitä mieltä, että kun lapset on hankkinut, pitää olla itse heitä valmis hoitamaan.

Niin, ja se avun saaminen ja antaminen on kaksisuuntainen tie, joten ap MITEN AUTAT SISKOASI?

[QUOTE="shihtzu";23539526]Ai miten niin ei jaksa hoitaa, että kun lapsia tehdään, niin sitten ei äiti enää tarvitse ikinä sitä omaa aikaa. Ennen muinoin juuri ne mummot ja papat hoiti niitä lapsia tai sukulaistytöt, miksi se nykyään on niin kamala asia. On sanottava että muinoin on asiat olleet paljon paremmin.
Kyllä olisi itselläkin todella rankkaa, jos kukaan ei noita lapsia koskaan hoitaisi aina välillä.[/QUOTE]

Ennenmuinoin joka mummolla oli 4-8 lasta, eikä siinä todellakaan lähdetty vuorokaudeksi huvittelemaan. Töitä riitti seitsemänä päivänä viikossa. Pyykit pestiin käsin, samoin tiski, ruokaa ei saanut valmiina kaupasta, vedet kannettiin sisälle ja ulos.

Jos isovanhemmat olivat hengissä ja asuivat pihapiirissä, niin korkeintaan navettatöiden ajan vilkuilivat lasten perään. Siinä ei vanhemmilla todellakaan ollut yhtään vapaata.

[QUOTE="shihtzu";23539526]Ai miten niin ei jaksa hoitaa, että kun lapsia tehdään, niin sitten ei äiti enää tarvitse ikinä sitä omaa aikaa. Ennen muinoin juuri ne mummot ja papat hoiti niitä lapsia tai sukulaistytöt, miksi se nykyään on niin kamala asia. On sanottava että muinoin on asiat olleet paljon paremmin.
Kyllä olisi itselläkin todella rankkaa, jos kukaan ei noita lapsia koskaan hoitaisi aina välillä.[/QUOTE]

Ennen muinoin ne mummot ja papat ovat olleet siellä sun nurkissasi, kun ne ovat hoitaneet lapsiasi sinä sitten huolehdit heistä elämäsi loppuun asti, ruokit, vaatetat jne. En ole ollenkaan varma, onko asiat ennen olleet paremmin.

Jos äiti tarvitsee omaa aikaa, puolisosi on ensisijaisesti sitä varten. Ja jos tarvitsette yhteistä aikaa, hoitajan voi myös palkata!

Yhteistyössä