Lapset tarhaan, jos äiti on sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono Omatuntoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minä en edes jää kotiin sairastamaan minkään pienen flunssan takia, eli kun jään sairastamaan kotiin olen sitten ihan oikeasti kipeä. [/quote]

No en jäisi minäkään, mutta ap tuntuu jäävän/jääneen... Olen ollut töissä ihan kuumeessakin. Työhistoriaa nykyisessä työpaikassa 7 vuotta, sisältäen 3 sairaslomapätkää, joista 2 raskaana ollessa...[/quote]

Meillä töissä alkaa vallitseva yleinen mielipide olla, että "pliis, kun saat flunssan jää kotiin. Me muut halutaan olla terveitä". Hirveetä istua pienessä palaverihuoneessa ja toinen köhii tauotta. Eli minusta ei tarvitse olla sankareita, jotka tulevat, missä kunnossa tahansa töihin.

Minä menen töihin huomenna ja mies makaa vajaan 40 asteen kuumeessa kotona, joten en edes oleta että hoitaa lapset kipeänä ja tytöt menevät mielellään hoitoon.Esikoinen menis eskariin muutenkin.Viikonlopun mies joutuu sitten, jos ei saada lastenhoito apua mistään, niin olemaan kipeänä lasten kanssa kotona, kun minä olen töissä, joten todellakin saa levätä huomenna

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Alkuperäinen kirjoittaja minerva:
Alkuperäinen kirjoittaja muistakaa tää:
sairausloma on sairastamista varten, ei lastenhoitoa varten!

Joo, mutta jos pikkunuhassa/lämmössä voisi viedä lapset hoitoon, yhtä hyvin ne voi hoitaa kotona. Näin ainakin oma moraalini toimii, ei antaisi omatunto rauhaa.
Sitten tosiaan asia on eri, jos kuumetta 40 tai jalka/käsi paketissa, niin silloin MIES veisi lapsen hoitoon.

minä en edes jää kotiin sairastamaan minkään pienen flunssan takia, eli kun jään sairastamaan kotiin olen sitten ihan oikeasti kipeä.

No en jäisi minäkään, mutta ap tuntuu jäävän/jääneen... Olen ollut töissä ihan kuumeessakin. Työhistoriaa nykyisessä työpaikassa 7 vuotta, sisältäen 3 sairaslomapätkää, joista 2 raskaana ollessa...

Tuo on hiukan kyseenalainen meriitti, joten en sillä kyllä kovin kehuskelisi.

Alkuperäinen kirjoittaja minerva:

Joo, mutta jos pikkunuhassa/lämmössä voisi viedä lapset hoitoon, yhtä hyvin ne voi hoitaa kotona. Näin ainakin oma moraalini toimii, ei antaisi omatunto rauhaa.
Sitten tosiaan asia on eri, jos kuumetta 40 tai jalka/käsi paketissa, niin silloin MIES veisi lapsen hoitoon.

minä en edes jää kotiin sairastamaan minkään pienen flunssan takia, eli kun jään sairastamaan kotiin olen sitten ihan oikeasti kipeä.

No en jäisi minäkään, mutta ap tuntuu jäävän/jääneen... Olen ollut töissä ihan kuumeessakin. Työhistoriaa nykyisessä työpaikassa 7 vuotta, sisältäen 3 sairaslomapätkää, joista 2 raskaana ollessa...

valitettavasti kukaan ei myönnä sinulle diplomia tai kunniamainintaa siitä, että teet töitä sairaana. ja varmasti työkaverisikin kiittävät sinua siitä, että tulet tarttuttamaan.

itse olen raskaana ja olin juuri kovassa flunssassa töissä, koska olin juuri ollut lomalla ja sain vihat niskaani sen takia, että en jäänyt parantamaan itseäni kotiin ja nyt tilanne on se, että minulla on vapaapäivä ja yli puolet työkavereistani on sairaana..eli tartutin heidät, kun päätin olla niin korvaamaton etten jäänyt hoitamaan itseäni kotiin vaan menin töihin tartuttamaan..mutta hyvä jos sinun pomosi ja työkaverisi osaavat olla ymmärtäväisempiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

työkaverit varmaan tykkäävät kun menet töihin tartuttamaan taudit kaikkiin muihinkin :whistle:

Enpä ole ollut varsinaisesti TAUDEISSA... Olen kaupassa töissä, joten siellä kyllä käy teitä tautisia ihan riittävästi, että en ole ainut joka mahd. tartuntaa flunssineni tarjoan. Sen sijaan kyllä työkavereissa riittää niitä, jotka HAKEVAT sairaslomaa ja pörräävät sitten kylillä tehden yhtä sun toista...

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
Hirveetä istua pienessä palaverihuoneessa ja toinen köhii tauotta. Eli minusta ei tarvitse olla sankareita, jotka tulevat, missä kunnossa tahansa töihin.

Meillä ei töissä istuskella samoissa tiloissa, vaan tehdään kukin tahoillamme töitä...

työkaverit varmaan tykkäävät kun menet töihin tartuttamaan taudit kaikkiin muihinkin :whistle:

Enpä ole ollut varsinaisesti TAUDEISSA... Olen kaupassa töissä, joten siellä kyllä käy teitä tautisia ihan riittävästi, että en ole ainut joka mahd. tartuntaa flunssineni tarjoan. Sen sijaan kyllä työkavereissa riittää niitä, jotka HAKEVAT sairaslomaa ja pörräävät sitten kylillä tehden yhtä sun toista...

on eri asia olla sairaana kuin lusmuta. kaikki eivät lusmua, joten älä kohtele kaikkia sairastavia semmoisina.

Ilman muuta lapset hoitoon, jos vanhempi on niin sairas, ettei voi mennä töihin. Itse olen influenssassa kotona ja vaikkei kuumetta olekaan kuin 38 astetta, niin en todellakaan jaksaisi hoitaa jatkuvasti viihdytettävää taaperoa. Jonkunhan pitäisi poika viedä uloskin, minunko se pitäisi kuumeessa tehdä? Järjen käyttö sallittua.

olet kaupassa, no se selittääkin sitten asenteesi. Toimistotyössä tilanne on himpunverran erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
riippuen sairaudesta mut mut....
jos jaksaa raahata lapset hoitoon ja takas ni jaksaa raahautua töihinkin :whistle:

Ei se nyt aina noinkaan ole. Itse olin saikulla pari kuukautta ja lapsi oli hoidossa joka päivä. Ja kirjaimellisesti MAKASIN vaan sohvalla. Minun oli pakko viedä, koska miehen työaika klo 17 saakka ja tarha olisi ehtinyt mennä kiinni.
Mutta riippuuhan se toki sairaudesta...

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
Hirveetä istua pienessä palaverihuoneessa ja toinen köhii tauotta. Eli minusta ei tarvitse olla sankareita, jotka tulevat, missä kunnossa tahansa töihin.

Meillä ei töissä istuskella samoissa tiloissa, vaan tehdään kukin tahoillamme töitä...

Kosketteko samoihin ovenkahvoihin, hanoihin jne? Istutteko samassa kahvipöydässä? Taudit kun tarttuu muutenkin kuin kylki kyljessä istumalla. Itse olin ainakin tosi otettu, kun esinaiseni tuli väkisin töihin vatsataudissa ja onnistui tartuttamaan melkein koko toimiston, vaikka kaikilla omat huoneet ja työt onkin.

Aina vähän tapauskohtaista ja riippuu sairastavan vanhemman kunnosta. Asumme pienessä kunnassa ja olen kunnalla töissäkin, jos olen sairaana niin yleensä mies vie lapset silloin hoitoon koska siellä lapset saavat ainakin ulkoilla. Eipä hyvällä katottais jos tuolla kylillä kulkisin lasten kanssa sairaslomalla ollessani..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
jos jaksaa raahata lapset hoitoon ja takas ni jaksaa raahautua töihinkin :whistle:

Ei se nyt aina noinkaan ole. Itse olin saikulla pari kuukautta ja lapsi oli hoidossa joka päivä. Ja kirjaimellisesti MAKASIN vaan sohvalla. Minun oli pakko viedä, koska miehen työaika klo 17 saakka ja tarha olisi ehtinyt mennä kiinni.

mä taas kun olen esim kuumeessa ollut ni olen hoitanut ihan itse kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja minea:
joten älä kohtele kaikkia sairastavia semmoisina.

Mistä kohtelusta nyt oli kyse? En ole koskaan työkavereilleni epäillyt heidän "sairas"lomiaan vaikka olisin olin silmin hänet nähnyt esim. shoppailemassa "39 asteen kuumeessa".
Täällä nyt vain nimettömänä asiasta mainitsin, olen pahoillani jos jotkut itsensä tunnistaa...

Miksei joskus voi vaan kiertelemättä olla mukavuuden haluinen ja viedä niitä muksuja hoitoon/tarhaan vaikka olisikin vain pieni flunssa???

Viettää vaikka silloin sitä kuuluisaa omaa aikaa rentoutuen.

Kuume onkin täysin eri asia kuin lääkärin määräämä täydellinen vuodelepo. Sairauksia on tosiaan monenlaisia..

jos olisi vain kuumetta, niin saattaisi se hoitaminen onnistuakkin. minulla kuumetta ei tule koskaan ilman jumalatonta räkätautia ja yskää, jolloin olen aivan naattina sängynpohjalla. silloin ei tule mielennkään ottaa vastuuta vilkkaiden lasten viihdyttämisestä, puhumattakaan siitä, että heidän kanssaan voisin lähtä ulos!

itse näen asian niin, että mitä nopeammin äiti paranee sen parempi koko perheelle...meillä kun onnettomasti on niin, että minulla on porukan surkein vastustuskyky..mies ja lapset ovat paljon harvemmin sairaana, tuovat vaan minulle sairastettavaksi kaikki pöpönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Kosketteko samoihin ovenkahvoihin, hanoihin jne? Istutteko samassa kahvipöydässä? Taudit kun tarttuu muutenkin kuin kylki kyljessä istumalla. Itse olin ainakin tosi otettu, kun esinaiseni tuli väkisin töihin vatsataudissa ja onnistui tartuttamaan melkein koko toimiston, vaikka kaikilla omat huoneet ja työt onkin.

Enemmän ollaan tekemisissä päin rykivien asiakkaiden kanssa...
Jaenhän minä vatsataudista ole puhunut? Se on asia erikseen, meidän työpaikalla kukaan ei katso kieroon jos tulee flunssassa töihin (koska kunnon flunssa-aikana ei kukaan olisi töissä), mutta vatsatautiset käännytetään tietenkin kotiin jos ei ole itse sinne älynnyt jäädä. On vähän eri asia saada nuha kuin paskatauti.

Mutta onko siinä lopulta järkeä hoitaa lapset sairaana kotona vaikka voimat siihen juuri ja juuri riittäisivät? Varmasti lepäämällä parantuisi nopeammin ja voisi lapsillakin olla mielekkäämpää hoidossa kun kotona neljän seinän sisällä.

Ja mitä tuohon omaan lepäämiseen tulee, niin itse saisin kyllä töissä levättyä paremmin kuin kotona lasten kanssa. Mutta ei vaan työnantajakaan taitaisi tykätä että pyörisin töissä tartuttelemassa työkavereita ja asukkaita... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Miksei joskus voi vaan kiertelemättä olla mukavuuden haluinen ja viedä niitä muksuja hoitoon/tarhaan vaikka olisikin vain pieni flunssa???

koska minkäänlainen nautiskelu ei kuulu täydellisen äidin elämään!äidit on luotu uhrautumaan ja antamaan kaikkensa!

täydellinen äiti asettaa kaikki muut aina edelleen ja on palveleva kynnysmatto, johon perhe pyyhkii säännöllisesti jalkansa. äiti ei saa nauttia elämästään, se ei vaan kuulu äidin rooliin.

joten älä kohtele kaikkia sairastavia semmoisina.

Mistä kohtelusta nyt oli kyse? En ole koskaan työkavereilleni epäillyt heidän "sairas"lomiaan vaikka olisin olin silmin hänet nähnyt esim. shoppailemassa "39 asteen kuumeessa".
Täällä nyt vain nimettömänä asiasta mainitsin, olen pahoillani jos jotkut itsensä tunnistaa...

no työkaverisi en varmasti ole, sillä teen toimistotyötä :)

koska minkäänlainen nautiskelu ei kuulu täydellisen äidin elämään!äidit on luotu uhrautumaan ja antamaan kaikkensa!

täydellinen äiti asettaa kaikki muut aina edelleen ja on palveleva kynnysmatto, johon perhe pyyhkii säännöllisesti jalkansa. äiti ei saa nauttia elämästään, se ei vaan kuulu äidin rooliin.

:| Vieläköhän mies suostuisi vaihtamaan rooleja? Alkoikin tuntua että voisin olla sittenkin mielummin isi kuin äiti... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

:| Vieläköhän mies suostuisi vaihtamaan rooleja? Alkoikin tuntua että voisin olla sittenkin mielummin isi kuin äiti... :whistle:

tuohan on hyvä idea!!
vielä kun saisin tämän ison vauvamahan ja synnytyksen siirrettyä miehelle, niin johan alkaisi elämä hymyilemään =)

Tähän tulokseen minäkin alan päätyä kun tätä palstaa lukee.
Olen huomannut että jopa oma äitinikin on niin pirun täydellinen ja morkkaa hoitoon viejiä/ "nautiskelija äitejä" vaikka äiti itse jäisi syystä tai toisesta kotiin.
Mahdanpa olla pettymys hänen lapsenlapsensa hoitamisessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Mutta onko siinä lopulta järkeä hoitaa lapset sairaana kotona vaikka voimat siihen juuri ja juuri riittäisivät? Varmasti lepäämällä parantuisi nopeammin ja voisi lapsillakin olla mielekkäämpää hoidossa kun kotona neljän seinän sisällä.

Ja mitä tuohon omaan lepäämiseen tulee, niin itse saisin kyllä töissä levättyä paremmin kuin kotona lasten kanssa. Mutta ei vaan työnantajakaan taitaisi tykätä että pyörisin töissä tartuttelemassa työkavereita ja asukkaita... :whistle:

vaihtoehto ois lähteä raahamaan monen kilometrin päähän hoitoon.ja vielä sellasta sairautta mulla ei ole ollutkaan että en olisi kotona pystynyt lapsia hoitamaan.miten ihmeessä ne joilla ei ole hoitopaikkaa pärjäävät kotona.. asennekysymys kenties :whistle:

Yhteistyössä