Lapset suurella ikäerolla on synti ja häpeä

• Viestiketjun aloittaja hedelmättömyyskriisi
  • Ensimmäinen viesti
siis TÄH?!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Miten tuo kummastelu sitten käytännössä ilmeni?
Myyjä varmisti, että 'tilaathan nyt varmasti oikeat koot', 'oi joi, teillä on noin iso ikäero lapsilla, ei niistä taida toisille edes seuraksi olla'.
Minulle tuo on suoraa v'ttuilua.
:eek: Ei hyvää päivää nainen! :headwall:

Voit olla varma, että myyjä ei vittuillut sinulle: maksavalle asiakkaalle. Päinvastoin tarkisti ettet pety kun avaat paketin ja vaatteet ovat väärää kokoa. Ja jotain rupatellakseen sanoi, että "ei taida olla seuraa".

Olen itse kokenut hedelmättömyyskriisin, joten tiedän henkilökohtaisestikin, että "Mitä sulle kuuluu?" Tulee tulkittua niin, että "Mitä sä tolla oikein tarkoitat?"

Ole iloinen, että sait nauttia esikostasi rauhassa ja myös vauvasta. Sitä paitsi ei pienellä ikäerolla olevista lapsista ole välttämättä seuraa toisilleen. Voi olla, että tappelevat siihen asti,että toinen muuttaa.

siis TÄH?!
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ja sit meikäläistä komennetaan sosiaalisemmaksi. :headwall: Ei paljon inspiroi viettää iltapäivää jollain vaatekutsuilla noin tyhjäpäisiltä kuulostavien ihmisten kanssa. Hohhoijaa.
Kauheeta kärsimystä muutenkin noi naisten kutsut, voi ääk, en viihdy kans ollenkaan. :/
Ja siellä on aina sellanen kankea ilmapiiri. Plärätään kuvastoja hädissään ja etsitään sieltä sitä halvinta, kun ei tilaamattakaan kehtaa olla :D Meandi-kutsuilla en ole ollut, mutta partyliteissä juuri tällaista menoa.
No eikä ole. Sulla on vain tylsiä kavereita. Meandin kutsuilla emäntä ei kai saa yhtään mitään lisää siitä tilaatko vai et. Mä olen aina laittanut kutsuun, että tervetuloa nauttimaan seurasta, paikalla se ja se esittelijä, ei ostopakkoa. Mä tykkään itse shoppailla vaatteita kutsuilla. En pääse ikinä kauppaan yksin. Saa rauhassa katella vaatteita ja pähkäillä ja tapaa ihania naisia.

Poika täyttää kohta 5v. ja ei ole sisarusta. Jos tuleekin niin ikäero tulee olemaan suht suuri.
Mutta eipä johdu siitä, etten ois halunnu toista pian vaan en oo saanu.
Elämä kuljetti eteenpäin ja lapsilla tulis olemaan eri isätkin.

Mulla ja mun 2 veljellä on samat vanhemma, nuorimman ja vanhimman välillä 10 vuotta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Vahan sivusta - vanhin poika ja mina oltiin kaupungilla ja rattaissa pojan 2v tytar. Papparainen tuli siihen katselemaan ja juttelemaan ja onnitteli meita kauniista tyttaresta. Luuli etta mina olin aiti ja poika isa! :LOL:
:LOL:

Tää tulee nyt iha ot, menin poistattaan kierukkaa e-neuvolaan, jossa tietty pikku paikkakunnalla tuttu täti, kysäs et oot miestä vaihtanut? Olin hetken ihan hoomoilasena ja sit kysyin kuin niin? Täti vastas kun edellisestä raskaudesta kulunut niin pitkä aika nin hän ajatteli et uusioperhe kyseessä...
Totesin kylmän viileesti et ei, ihan on samalle aviomiehelle...oli muuten täti nolona...

No enpä ole koskaan tainnut moiseen törmätä, meidän lapsilla on ikäeroa 6v ja 6 päivää. :xmas:
(tosin viittä vuotta me suunnilteltiin vaan kroppa päätti toisin.)
Kyllähän sitä joskus kyseltiin että eikö me toista tehdä, mutta niin kai kysellään kaikilta.

vieras
Kuinka aikuinen ihminen edes kehtaa kysellä moisia, kun lapsettomuusongelmia on niin monella ja jo ihan muutenkin. Ihan kyselijän oma häpeä, jos menee moista ihmettelemään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten tuo kummastelu sitten käytännössä ilmeni?
Myyjä varmisti, että 'tilaathan nyt varmasti oikeat koot', 'oi joi, teillä on noin iso ikäero lapsilla, ei niistä taida toisille edes seuraksi olla'.
Minulle tuo on suoraa v'ttuilua.
Niinpä, lapsiahan nimeon omaan "tehdään seuraksi tosilleen". Lopputuloksena pikkusisarus joka roikkuu isomman vaivoina ja vahdittavana...

vieras(vieras)
Mulla on 2v tyttö ja toinen ei ole ilmoittanut vielä tulostaan, on kaksi keskenmenoa takana ja nyt aloitin koulut. ei jaksa yrittää. taukoa. eli kun/jos toinen siunaantuu niin tulee AINAKIN 4v ikäeroa, tämä on luonnon ja meidän suunnitelma.

Meillä oli juuri vuoden nuorempi kaveri yökylässä, ja kiitin luojaa etten ole tehnyt lapsia pienellä ikäerolla! 7v ja 6v olivat kaverukset. Esikoinen täyttää 8v kun saan vauvan. Mä en kestäisi sitä meteliä! Kavereita on pihalla, ja kotona on hyvä rauhoittua esim iltaisin.
Toisekseen, olen läheltä seurannut kavereiden elämää kahden pienen kanssa, ei se helpolta näytä. Minnekään ei voi lähteä lasten kanssa, ja ilman lapsia ei pääse. Edes kauppaan. Kyllä yksi kerrallaan pieni on luksusta!

Hoito-ongelmakin kasvaa, mä en halua hoitooni 2 pientä kerralla, yhdessä on tarpeeksi tekemistä.

Ja mikä parasta, kun olen nauttinut tuon esikoisen kasvamisesta isoksi :heart: saan uudelleen aloittaa kaiken alusta vauvan kanssa. Ihanaa pian haistella vauva tuoksuja ym
:heart: :heart:

Mä olen kokenut asian päin vastoin...

Meillä on 4v 3v ja 1v2kk ja pelkästään kaupassa kerään ihan riittävästi katseita. Tosin ajatuksia en pysty lukemaan, mut ei me mun mielestä niin erikoisen näköisiä olla, et tarvii tuijottaa. Suoraan on sanottu ja ihmetelty. Nyt meille on tulossa koira ja ihmiset pitää mua täys kajahtaneena. :|

viides yrityksessä
ihmisille ei kelpaa mikään! älä välitä. meillä ikäeroa 2v (4 lasta) ja kyllä ihmisillä pyörii ja puistatetaan päätä. Se on niin kamalaa kun on suurperhe. Kaupan kassallakin esim. just tänään oli nuorella pariskunnalla sipittämistä ja kassakoneen numerot piti lukea änkäämällä päänsä oikein lähelle. Itsellä makkara maha roikku ja osti liberoja niin oli varmaan vasta ensimmäinen. Ihmisillä ei oo muuta elämässä.

viides
Alkuperäinen kirjoittaja Jane Doe:
Mä olen kokenut asian päin vastoin...

Meillä on 4v 3v ja 1v2kk ja pelkästään kaupassa kerään ihan riittävästi katseita. Tosin ajatuksia en pysty lukemaan, mut ei me mun mielestä niin erikoisen näköisiä olla, et tarvii tuijottaa. Suoraan on sanottu ja ihmetelty. Nyt meille on tulossa koira ja ihmiset pitää mua täys kajahtaneena. :|

Alkuperäinen kirjoittaja t3x+p1x:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Onhan se, koska jos isoveli on kovin paljon pikkusiskoa vanhempi, niin hyväksikäytön riski on suurempi.
meillä se viimeinen on vasta poika.
No se elää sitten mukavassa ympäristössä. Tytöt on parempia roolimalleja, kuin pojat. Ja tutkimusten mukaan siskot tekevät ihmisestä onnellisemman, fiksumman ja sosiaalisesti taitavamman.

Meillä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Noo, arvaa mitä saa kuulla kun lasten iät ovat 17, 15, 13, 2 ja siihen syntyy vauva?
No meillä on 20-, 18-, 7-, 4- ja 1-vuotiaat. Ja arvaa vaan kuinka monta kertaa olen saanut kertoa, että JOO kaikki samalle miehelle :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se, koska jos isoveli on kovin paljon pikkusiskoa vanhempi, niin hyväksikäytön riski on suurempi.
Oliko tämä outoa huumoria vai ajatteletko todella noin?
Ei kumpaakaan.
Tiedän, että joku tutkimustulos, mutta outoa, että tuli edes mieleen.
Otsikossa puhuttiin synnistä, siitä se tuli mieleen.

Yhteistyössä