Lapset samaan huoneeseen! Kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipinä

Vieras
Kertokaas kokemuksia, että miten teillä on onnistunut lasten siirtäminen samaan huoneeseen, ts. vauvan siirtäminen toisen/toisien kanssa? Miten lasten nukkuminen on onnistunut? Entä nukuttaminen? Onko vauva vielä syöynyt öisin/aamuöisin? Miten yöunille on käynyt? Kiinnostaa erityisesti pienen ikäeron lapset...

Meillä ikäeroa vuosi ja siirrettiin joku aika sitte lapset 1v9kk ja 9kk samaan huoneeseen.. Noh, alkaahan ne nyt näin kk:n jälkee oleen ihan ok :D POsitiivista että pienempi joka on ollu aina aika huono nukkuja, alkoi nukkumaan tosi hyvin. Isompi kömpii nykyään joka yö meijän viereen :D Olihan se haastavaa siinä mielessä että kun toinen ei meinannu rauhottua niin ei sitte toinenkaan ja jos toinen heräs yöllä niin sitte toinenki. Mutta kaiken kaikkiaan ihan ok se meni, jopa niin hyvin että ajattelin että miksen aikasemmin siirtäny tota nuorempaa koska nukkuu nykyään yönsä. Esikoinen vieressä ei häiritse niin paljoa koska nukutaan kaikki tosi hyvin :D

Meillä lapset ny 2v. ja kohta 10kk ja mietin siirtoa. Esikoinen on ihan hyvä nukkuja, mutta tuo pienempi taas vähän levottomampi. Voin vaan kuvitella että mitä se touhu on, kun riehaannuttavat toisiaan. :laugh: :D Pitäis varmaan tehdä niin, että pistäis ekaks toisen nukkumaan ja odottais et nukahtais ja sit toinen, mut onkohan kovinkaan helposti mahdollista. Nyt myös vauva nukkuu pidempään kuin esikoinen, mikä on kiva juttu, ja miten sitten käy kun ovat samassa huoneessa. Olis kiva kokeilla, mut toisaalta sit voi tulla molemmille lapsille pettymyksenä jos ei onnistukaan.

No kokeilemallahan se selviää :) Mä olin positiivisesti yllättyny tästä siirrosta, turhaa pelkäsin sitä. Ja mä oon itse asiassa huomannu että meille sopii paremmin se että molemmat on hereillä yhtä pitkään ja menevät samaan aikaan nukkumaan. Tuppas meinaan sitte herättävän toisiaan jos toinen oli jo unilla aikasemmin :D

Me muutettiin kesällä ja samalla siirrettiin lapset nukkumaan omaan huoneeseen. Ikää heillä silloin 2v5kk ja 1v2kk. Ennen olivat nukkuneet molemmat meidän kanssa samassa huoneessa. Siirto meni todella hyvin, nukkuivat heräilemättä niinkuin ennenkin. Olin itsekin yllättynyt siitä, miten kivuttomasti siirto meni.

Meillä kakkonen oli vähän alta 1v kun muutti isoveljen (1v10kk ikäeroa ) kanssa samaan huoneeseen. Hyvin meni. Kakkonen söi sillon viel aina aamuyöstä yhden kerran maitoa, mut jaksoin sen kyllä ihan hyvin, et hain hänet sillon aina viereen.
Isoveli taas oli ilonen ja ylpeä saadessaan pikku-veljen samaan huoneeseen :heart:

Yhteistyössä