lapset samaan huoneeseen,kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
Meillä 2 lasta,5v ja 2v.5v on nukkuu omassa huoneessaan,2v meidän makuuhuoneessa.Oon ajatellu josko ne siirtäis samaan huoneeseen nukkumaan,mutta epäilyttää,kuinka hyvin operaatio onnistuu. Nykytilanteessa nukahtamiset sujuvat loistavasti ilman kikkailuja,mutta esim lomareissulla kun ovat nukkuneet samassa huoneessa,niin tirskuvat ja kikkailevat kaikkea jonneki klo23 asti...mietin vaan toistuuko se sama kotona jos nukkuvat samas huonees.Kertokaa kokemuksia te,jotka ootte siirtäneet lapset samaan huoneeseen nukkumaan, onnistuuko??

Meillä 3v ja 5v ovat nukkuneet likipitäen aina samassa huoneessa.. paitsi nyt kun kk sitten muutettiin.. sen jälkeen on illat rauhoittunu huomattavasti.. mutta suosittelen kokeilemaan.. voihan olla, että aluksi kikattelevat, mutta tottuvat hetken päästä järjestelyyn..

Meillä on toistaiseksi samassa huoneessa 2,6v ja 6v sisarukset. Hyvin onnistuu. Nukkuvat kerrossängyssä. Pienin(7kk) nukkuu meidän makkarissa. Tarkoituksena on remontoida yksi huone lisää lapsille. Sitten tytöt saisivat yhden ison oman huoneen jaettavaksi ja poika oman pienemmän huoneen.

Meillä nukkuu poika 6-v ja tyttö 3-v samassa ja välillä kyllä oli illat aikamoisia :/ Nyt rauhottunut kun koulu alkoi kun aamulla täytyy herätä aikaseen pojan,hetken juttelevat mutta sitten nukahtavat kiltisti :) Kannattaahan se kokeilla,saisi vanhemmat omaa rauhaa ;)
Meillä ovat nukkuneet samassa huoneessa jo 2-v....jossain vaiheessa kyllä saavat eri huoneet yläkerrasta kunhan se rakennetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Meillä se tirskuminen loppui, kun hommattiin kerrossänky. Silloin 4v nukkui yläsängyssä ja nuorempi alasängyssä.

kerrossänkyä oon suunnitellu,koska makkarit ei oo suurensuuret,jäis enempi vapaata lattiatilaa leikkejä varten.No,täytyypi miettiä uskaltaisko vai ei. :p ei muuten,mutta pelkään sitä,että illat menee höpinäksi jolloin mulle ja mun miehelle ei jää edes sitäkää vähää kahdenkeskistä aikaa sen takia,että joudutaa ojentaa koko ilta lapsia ja patistaa nukkumaan.Nyt ku se on niin helppoa ku kumpiki nukahtaa 15 minuutissa ilman mitää ylimääräisiä juttuja.

Voi kun mäkin mietin jo valmiiksi, että mieesä vaiheessa voi tulevan vauvan muuttaa lasten yhteiseen huoneeseen nukkumaan. Esikko nukkui ristiäisistään lähtien omassa huoneessa, ja tekisin takuulla samoin jos olisi enemmän huoneita nyt.
En vaan tietenkään voi laittaa vauvaa häiritsemään 4- vuotiaan yöunia.
Pelkään, että taas myöhemmin on sopeutuminenkin hankalampaa.

Minkä ikäisenä muut ovat laittaneet?

Meillä on lapset nukkuneet siitä saakka kun nuorempi oli 6 kk samassa huoneessa. Yleensä ei ole ollut ongelmaa, ikäeroa on 3 v, pienempi nyt 1 v 3kk.
Kerrossänky hommataan (tai siis nykyiseen jatkettavaan lastensänkyyn hommataan toinen kerros) kun pienempi muutaman kuukauden päästä muuttaa pinnasängystä pois.

Mä mietin tota kans, esikoinen täyttää ens kuussa neljä ja kuopus on 2,5v ja nukkuvat meidän kans samassa makkarissa. Muuten järjestely toimii, mutta makkarin siivous kun siellä ei ole kuin sänkyjä, on aika turhauttavaa puuhaa. Ja oishan se kiva ukkelin kans touhuilla vaihteeksi sängyssäkin.. :whistle:
Mutta jos siitä tulee yörallia ja nukkumaanmeno viivästyy ja ja..

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mä mietin tota kans, esikoinen täyttää ens kuussa neljä ja kuopus on 2,5v ja nukkuvat meidän kans samassa makkarissa. Muuten järjestely toimii, mutta makkarin siivous kun siellä ei ole kuin sänkyjä, on aika turhauttavaa puuhaa. Ja oishan se kiva ukkelin kans touhuilla vaihteeksi sängyssäkin.. :whistle:
Mutta jos siitä tulee yörallia ja nukkumaanmeno viivästyy ja ja..

nii-in.sitä minäki mietin.esikoisen siirtyminen omaan huoneeseen 3 vuotiaana sujui kuin unelma,mutta entä ku siirrän 2vuotiaan isoveljen kans samaan huoneeseen,alkaako kikkailu siitä???kun ainaki lomareissulla(esim anoppilassa) joutuvat tilanpuutteen takia nukkua samas huonees ja auta armias niitä iltoja...joka ikinen ilta meni viimeksiki yli yhteentoista ennenku nukahtivat ja sitte mä oon jo niin väsyny etten jaksa enää jäädä miehen kans valvomaan.eli jos sama rumba jatkuis kotona niin meillä ei olis enää edes sitä illan parituntista kahdenkeskistä aikaa ku se meni lasten nukuttamiseen...

Yhteistyössä