lapset pienellä ikäerolla-kaksi syöttötuolia?

  • Viestiketjun aloittaja äet
  • Ensimmäinen viesti
äet
Kannattaisko ostaa kun vanhempi on kohta puolentoista ja vauva kohta sen puoli vuotta, ja vanhempi ei tosiaan pysy viel millään muulla penkillä. Mietin myös jos ostaisi jonkun matkasyöttötuolin ja istuttaisin vauvaa siinä,oisko kellään suositella hyviä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä ikäeroa ensimmäisellä ja toisella 1v 3 vkoa ja kolmannella ja neljännellä 1v 5 kk ja nyt tulee 1v 11kk ja koskaan ei ole ollut kahta syöttötuolia käytössä.
no missä sä niitä istutat? meillä ei yllä viel syömään kunnolla penkiltä enkä kyl jaksaiskaan siivota niitä sotkuja.
 
justiina
meillä on ollu aiva yks syöttötuoli käytössä. ekan ja tokan ikäero alle vuosi, tokan ja kolmannen 1v6kk ja hyvin pärjätty yhellä syöttötuolilla. keskimmäisen laitoin muistaakseeni 7-8kk ikäsenä syöttötuoliin, esikkok siirty "normaaliin"tuoliin, sama juttu keskimmäisen ja kolmannenki kanssa. nyt kolmas 1v6kk ja ihan hyvin voisi siirtää jo normituoliin.
 
v
Onnistuisiko pienemmän pitäminen sylissä? itselläni on kaksoset ja pärjäsimme pitkään yhdellä syöttötuolilla. Vasta kaksosten ollessa 1,5-vuotiata ostimme toisen syöttötuolin. toinen kaksonen oli sen verran veltto, että sylissä pitäminen toimi paremmin kuin syöttötuoli.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä ikäeroa ensimmäisellä ja toisella 1v 3 vkoa ja kolmannella ja neljännellä 1v 5 kk ja nyt tulee 1v 11kk ja koskaan ei ole ollut kahta syöttötuolia käytössä.
no missä sä niitä istutat? meillä ei yllä viel syömään kunnolla penkiltä enkä kyl jaksaiskaan siivota niitä sotkuja.
No jos et osaa lastas opettaa tavoille ni voithan sä sen sitoa vaikka vielä 7veenä tuoliin....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä ikäeroa ensimmäisellä ja toisella 1v 3 vkoa ja kolmannella ja neljännellä 1v 5 kk ja nyt tulee 1v 11kk ja koskaan ei ole ollut kahta syöttötuolia käytössä.
no missä sä niitä istutat? meillä ei yllä viel syömään kunnolla penkiltä enkä kyl jaksaiskaan siivota niitä sotkuja.
No jos et osaa lastas opettaa tavoille ni voithan sä sen sitoa vaikka vielä 7veenä tuoliin....
no hah sun kanssas, sulla varmaan lapset syöneet puolitoistavuotiaana jo veitsellä ja haarukalla ja kuorineet itse omat perunansa? Mun mielestä lapsi osaa hyvät tavat: jos haluaa maitoa kysyy "saisinko maitoa" ja ruuan loputtua osaa kiittää kauniisti ym. Mun mielestä ne on hyviä tapoja, tuon ikäistä ei voi vielä vaatia syömään täydellisen siististi.
 
vieras
meillä ikäero 1v3kk ja 1v3kk (3lasta) kun on nuorin tarvinnut syöttötuolin on vanhin siirtynyt normi tuoliin kera auton korokkeen ja sotkua tulee aina ,eikä lapsi opi itse syömään jos ei saa itse yrittää ja vähän tehdä sotkua
 
vieras
Mitä yhteistä on siististi syömisellä ja syöttötuolilla? Ei minusta mitään, ihan samalla tavalla se lapsi siinä syöttötuolissa sotkee. Meillä tulee ikäeroa olemaan lapsilla vähän reilu 2 vuotta ja olen ajatellut ostavani toisen Geutherin taloon, koska nuo ovat noita vauvasta vaariin tuoleja, joten niitten käyttöikä on ihan eri kuin tavallisen syöttötuolin ja tuosta lapsi yltää paremmin syömään, kuin tavalliselta tuolilta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä yhteistä on siististi syömisellä ja syöttötuolilla? Ei minusta mitään, ihan samalla tavalla se lapsi siinä syöttötuolissa sotkee. Meillä tulee ikäeroa olemaan lapsilla vähän reilu 2 vuotta ja olen ajatellut ostavani toisen Geutherin taloon, koska nuo ovat noita vauvasta vaariin tuoleja, joten niitten käyttöikä on ihan eri kuin tavallisen syöttötuolin ja tuosta lapsi yltää paremmin syömään, kuin tavalliselta tuolilta.
Syöttötuolissa istuen se sotku rajoittuu huomattavasti pienemmälle alalle kuin jos se lapsi heiluisi valtoimenaan pitkin pitkää penkkiä ja kerkiäisi välillä livahtaa omille teilleen kun en ehdi istua vieressä vahtimassa. :) ja meillä ON vilkas lapsi.
Tottakai lapsen pitää saada harjoitella itse syömistä, siitäkin joku täällä ehti valittaa. Syöttötuolissa se nimenomaan on mun mielestä HUOMATTAVASTI helpompaa kuin jos lapsi kurottelisi pöytään silmät juuri ja juuri pöydänreunan yläpuolella!
 
anni
meillä ikäeroa 1v3kk ja molemmille omat syöttötuolit käytössä, toiminut hyvin. nyt 4-v. halukas siirtymään isojen tuoliin kun vauva siirtyy syöttötuoliin. ja siis stokket käytössä, hyviksi havaittuna :)
 
vieras
Meillä kolmosen janelosen väli 1v3kk(nyt ovat 3v ja 1v7kk) ja sit nelosen ja vitosen väli 1v2kk ja ei meillä toista syöttötuolia ole enkäaijo hommatakaan...meillä toiminu loistavasti sellainen korokepalli -mikä vessassa yleensä lapsella on jotta pöntölle yltää- tuolin päällä...
 
Ooh la laa
Meillä ikäeroa 1 v ja 7 kk ja kaksi Stokken Tripp Trappia on. Tosin vain yksi turvakaari, koska esikoinen ei sitä enää siinä vaiheessa tarvinnut, kun kuopus siirtyi syöttikseen. Kumpikin on ostettu käytettynä, joten suuret rahat ei ole kiinni. Esikoisella on kuitenkin kivempi istua hieman korkeammassa tuolissa. Normipenkiltäkin yltäisi, mutta olisihan se hiukan hankalaa.
 

Yhteistyössä