Lapset ostoskärryissä

[QUOTE="www";24953605]Periaatteessa ei koske mua. Kertaakaan en ole kummankin kanssa ollut kaupassa ja juuri sen takia, et ei oo mihin laittaa. Jossain välissä vaan pitäis noitakin opettaa kulkemaan ihmisten ilmoilla, mutta ilmeisesti se ei ole kaksosille sallittua.[/QUOTE]

Siis tarkotatko sä sitä että ainoa tapa opettaa lapsia kulkemaan ihmisten ilmoilla on laittaa ne ostoskärryihin?
 
Ai että mua vituttaa vanhemmat jotka on sitä mieltä että säännöt ei koska heitä eikä heidän lapsiaan. Pääasia että voivat tehdä asiat juuri niin kuin itse haluavat. Ja en tiedä onko se laiskuutta vai mitä että ne lapset täytyy sinne kärryihin laittaa. Lapset on likasia sillonkin kun ne on puhtaita.
 
  • Tykkää
Reactions: mamatsu
En nyt jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta kyllä mulle on itsestään selvää, että lasta ei laiteta sinne kärry-osaan! Tosi ällöttävää jos sinne mennään likaisilla kengillä, kun niissä kuitenkin ihmiset kuljettaa ostoksiaan, ruokaa!
Ainakin täällä päin niin ei edes saa tehdä, vaan lapsille on tarkoitettu ainoastaan se istuin-osa!
 
"vieras"
Vaihtoehto 1: Otat kahdet tavalliset kärryt, joita toista työnnät toisella kädellä ja toista vedät perässä toisella kädellä
Vaihtoehto 2: Otat muovikassin mukaan ja riisut siltä kärryihin joutuvalta lapselta kengät siihen ja raahaat kassissa mukana. Kieltohan tuli sen takia, ettei lintuinfluenssa leviä likaisten kenkien kautta. Eipä silti, ei kukaan tykkää muutenkaan, että siellä likaisilla kengillä oltaisiin.

Ja otat yhteyttä esteettömyysasiamieheen, jos isoissa marketeissa ei tuplakärryjen kanssa mahdu kassasta ulos.
 
"Mama"
[QUOTE="vieras";24953797]Vaihtoehto 1: Otat kahdet tavalliset kärryt, joita toista työnnät toisella kädellä ja toista vedät perässä toisella kädellä
Vaihtoehto 2: Otat muovikassin mukaan ja riisut siltä kärryihin joutuvalta lapselta kengät siihen ja raahaat kassissa mukana. Kieltohan tuli sen takia, ettei lintuinfluenssa leviä likaisten kenkien kautta. Eipä silti, ei kukaan tykkää muutenkaan, että siellä likaisilla kengillä oltaisiin.

Ja otat yhteyttä esteettömyysasiamieheen, jos isoissa marketeissa ei tuplakärryjen kanssa mahdu kassasta ulos.[/QUOTE]

Kielto on ollut olemassa kyllä ainakin Helsingissä jo paljon ennen lintuinfluenssaa. Ei ole kovin hygieenistä kuljettaa lapsia siellä missä muut kuljettavat ruokiaan.
 
onnistuisikos ihmisten sitten vaikka kantaa sitä 1veetä kantorepussa selässä vaikkapa? tai 2veetä. jos kerran sitä 2veetä ei voi taluttaa vaikkapa niillä valjailla.

kyllä, meillä on kolme lasta joista ei yksikään ole kertaakaan ollut siellä ostospuolella kärreissä..
 
"www"
[QUOTE="vieras";24953797]Vaihtoehto 1: Otat kahdet tavalliset kärryt, joita toista työnnät toisella kädellä ja toista vedät perässä toisella kädellä
Vaihtoehto 2: Otat muovikassin mukaan ja riisut siltä kärryihin joutuvalta lapselta kengät siihen ja raahaat kassissa mukana. Kieltohan tuli sen takia, ettei lintuinfluenssa leviä likaisten kenkien kautta. Eipä silti, ei kukaan tykkää muutenkaan, että siellä likaisilla kengillä oltaisiin.

Ja otat yhteyttä esteettömyysasiamieheen, jos isoissa marketeissa ei tuplakärryjen kanssa mahdu kassasta ulos.[/QUOTE]

Mitäs tuo kohta 2 ratkaisee? Kun niitä "vauvojakaa", eli ei käveleviä, kengättömiäkään saa kuulemma sinne laittaa.. Ja tuota kahden kärryn taktiikkaa olen kerran kokeillut, mutta ei oikein onnistu pienessä marketissa.. Ja kun eivät malta pysyä istualtaa, kun meno vimma on kova, niin pitäis vielä kumpaakin onnistua "tukemaan" ettei tipu. Miksi noissa kärryissä ei oo sivutukia!!!! :angry:
 
Mä olen käynyt kaupassa 0-vuotiaan ja 1-vuotiaan kanssa, sekä 1- vuotiaan ja 2-vuotiaan kanssa, nyt ovat 2- ja 3-vuotiaat ja käyn edelleen heidän kanssaan kaupassa enkä ole koskaan laittanut lapsia ostosten paikalle kärryihin... En nyt osaa sanoa yhtä tapaa selvitä ostosreissusta, mutta ei se nyt NIIN vaikeaa ole... Kyllä tollanen 2-vuotias yleensä osaa jo kävellä..
 
Juu, laitoin toisen lapsen kärryn tavaraosaan silloin kun olivat vielä niin pieniä, ettei kumpikaan jaksanut(viitsinyt) kävellä kauppaa läpi. Tuplavaunut ei mahdu autonkyytiin ja toisaalta tuplamatkarattaisiin ei sitten ostokset mahtuneet tavarakoriin, eikä meidän kaupassa siihen aikaan ollut auto-/sisaruskärryjä. Muuta vaihtoehtoa en sitten keksinyt, kuin toisen lapsen laittaa kärryosaan. Isompi sai joskus kävellessään hepulit hedelmätiskillä ja makasi siellä parkumassa x-asennossa vielä kun olin ostoksia maksamassa ja vielä silloinkin kun kannoin ostokset ja pikkusiskon autoon. Kerran kun jätin taas itsekseen parkumaan kaupassa, hän pyörtyi ja kaatuessaan lohkaisi hampaansa. Tunnustaudun siis täydeksi tumpulaksi, kun en tähän ongelmaan muuta ratkaisua keksinyt, kuin laittaa isomman sinne kärryosaan.

Laittaahan jotkut kaukaloitakin sinne tavaraosaan, eikä ne sen puhtaampia ole kuin lasten kengätkään, kun pihalla ja lattioilla pyöritellään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Eedla
"vieras"
ymmärrän sua ap,minä laitan toisen sinne kärriosaan jos tuplakärrejä ei saatavilla ole ja olen kaupan henkilökunnallekkin sanonut että jos ei ole varaa hankkia enempää noita tupla kärrejä niin sitten kuljetan lapsiani näin.eipä ole kukaan mitään sen jälkeen sanonut minulle
 
Okei, tiesin että lapsen laittaminen kärryyn on paheksuttavaa mutta en kyllä tajunnut miten suuria tunteita asia herättää :D

Mun on vaan pakko tässä jonkun aikaa laittaa se taapero sinne kärryyn, jos ei pysy istumassa, olen tosi pahoillani.
Olen siis raskaana ja todella fyysisesti kipeä, en pysty kantamaan lastani kuin pienen hetken ja perässä juokseminen on täysi mahdottomuus.
Aina joka ikisellä reissulla koitan saada natiaisen pysymään nätisti istumassa, käsilaukkuun olen varannut hätäviihdykettä, mutta se ei aina vain toimi. Toivon mukaan lapsi viimeistään vauvan synnyttyä ymmärtää aloillaan istumisen tärkeyden. Muutoin en tiedä mitä ihmettä keksin....kai sitä jotain kehittää pakon tullen.

Joten tervetuloa sättimään jos kaupassa törmätään.
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24949179:
Toisessa ketjussa sanottiin ettei lasta saa laittaa ostoskärryjen kärryosaan.

Jos on kaksi lasta (1v ja 2v), kumpikaan ei jaksa kävellä mutta kauppassa on käytävä kun kerran kylillä ollaan - kaupasta ei löydy tuplakärryjä eikä siellä mahdu tuplarattaidenkaan kanssa kulkemaan, niin mihin ihmeeseen toinen lapsi sitten laitetaan jollei sinne kärryosaan?

Jätänkö autoon ihmisten kauhisteltavaksi, jätänkö ostokset tekemättä, vai ajanko 30km kaupalta ilman ostoksia kotiin, odotan että mies tulee töistä katsomaan lapsia että pääsen ostamaan tuotteet x ja b ajaen taas yhteensä 60km vain koska joku palstamamma keksi ettei lasta saa sinne kärryyn laittaa?
ei jaksa kävellä. isompi joko kävelee tai jää sitten kauppaan. erittäin yksinkertaista. itselläni lapset reilun vuoden ikäerolla eikä mitään ongelmaa. kappaan lähdettiin kun oli syöty ( ei tarvitse ruokkia maksamattomilla tavaroilla lasta kesken kauppareissun ) ja nukuttu päiväunet. Hyvin ovat jaksaneet kävellä.

Jos lapsia väsytti niin otin kaksostenrattaat mukaan ja käytiin sellaisilla ostoksilla, että hain vain kaikkein tarpeellisimman ja lapset lepäsivät rattaissa.
 
"www"
[QUOTE="vieras";24954349]Onko pakko lisääntyä niin nopeesti, ettei edellinen muksu opi kävelemään ennenkuin seuraava jo on tulossa ;)[/QUOTE]

:D Oiskohan munkin pitänyt sanoa lääkärille, kun eka syntyi, et mä tuun synnyttään tän toisen sit ku tuo eka kävelee :D
 
vouhkat liikenteessä
Mä ainakin pidän lapseni siellä kärryssä jos haluan. En usko että kukaan myyjä tulee sieltä nostamaankaan spois tai antaisi porttikieltoa kauppaan :) Kohta lähden tuohon uuteen avatttuun kauppakeskukseen likaamaan citarin kärryt :D On siinä taas mamat silmät selällään ku noita mukuloita siel työntelen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vouhkat liikenteessä;24954427:
Mä ainakin pidän lapseni siellä kärryssä jos haluan. En usko että kukaan myyjä tulee sieltä nostamaankaan spois tai antaisi porttikieltoa kauppaan :) Kohta lähden tuohon uuteen avatttuun kauppakeskukseen likaamaan citarin kärryt :D On siinä taas mamat silmät selällään ku noita mukuloita siel työntelen.
Siinä taas itsekkyys huipussaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vouhkat liikenteessä;24954427:
Mä ainakin pidän lapseni siellä kärryssä jos haluan. En usko että kukaan myyjä tulee sieltä nostamaankaan spois tai antaisi porttikieltoa kauppaan :) Kohta lähden tuohon uuteen avatttuun kauppakeskukseen likaamaan citarin kärryt :D On siinä taas mamat silmät selällään ku noita mukuloita siel työntelen.
uskomatonta itsekkyyttä! On se kumma, että lapset ei osaa kävellä jos niiden ei tarvitse koskaan kaupassa kävellä. Täällä meidän kylässä on oppi mennyt kyllä hyvin perille, koska koskaan ei näe lapsia siellä kärryosassa. Ehkä ihmiset sitten ovat täällä fiksumpia, en tiedä. Minulle tuo on aina ollut ihan selvä asia! Ja lapsetkin tietävät, että ostokset kärryy ei mikään muu!
 
Kojootti, ymmärränhän minä tuon, eivätkä ne lapsoset minunkaan mielestäni sinne ostoskärriin kuulu. Alkoi vain huvittaa, kun luin ketjun kerralla läpi ja joka toisella tuntui olevan kersan vaatteet koiranpaskassa tai vähintäänkin kamalassa kurassa. (Onneksi täkäläiset eivät ilmeisesti palstaile, täällä näkee ihan siististi puettuja lapsia kaupassa. :))
Kaikki ei kulje kaupoille citymaastureilla vaan joko jalkasin tai bussilla. Monet käy myös kaupassa suoraan töiden jälkeen, jolloin lapset haetaan ensin hoitopaikalta, niin suoraan pihaleikeistä.
Mutta aina toki löytyy niitä perheitä joiden muksu vaatetetaan kauppavaatteisiin, eli siihen kalliiseen merkkihaalariin, johon ei saa tulla tahran tahraa. Kengätkin sitten riisutaan kaupassa ennen kärryihin kiipeämistä.
 
8kk ja kaksoset 1.5v
Täällä myös sääntöjen rikkoaja. Välillä minulla on kaikki kolme pientä lasta ostoskärryissä eikä kukaan ole vielä minulle siitä huomauttanut. Vastuskykyhän siinä vaan kasvaa jos kengänpohjissa jotain likaa on. Mikäli lintuinfluenssaa tulee uudestaan lupaan pitää lapset pois ostoskärryistä.
 
[QUOTE="www";24953605]Periaatteessa ei koske mua. Kertaakaan en ole kummankin kanssa ollut kaupassa ja juuri sen takia, et ei oo mihin laittaa. Jossain välissä vaan pitäis noitakin opettaa kulkemaan ihmisten ilmoilla, mutta ilmeisesti se ei ole kaksosille sallittua.[/QUOTE]

Voiko ihmiset olla noin avuttomia?
Aloin miettiä miten ihmeessä selvisin kauppareissuista lasten kanssa, kun meillä ei ole autoa ja kuitenkin rattaat oli mukana kauppareissuilla vuosia. Eihän siinä auttanut muu kun taituroida rattaiden, ostoskorin ja kauppakassien kanssa. Ruokaa kun kuitenkin oli haettava.
 

Yhteistyössä