Lapset ostoskärryissä

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24952061:
Nyt tulee kiviä, mutta eikö ihmiset ole kuulleet kullinupille laitettavista valjaista? Siis kun valitetaan että sen perässä joutuu juoksemaan vinkuvonku plaaplaa?

AP on nyt hyvä ja tunkee sen pienemmän siihen kärrin istuinosaan ja se isompi kävelee. En keksi kauppaa missä 2v ei jaksaisi kävellä, olettaen ettei häntä ole joka paikkaan äiti lykkinyt niillä rattailla.

Meillä jaksaa vajaa 2v kävellä prismassa, kaupungilla ja metsässä helposti pari tuntia..
Lapset eivät ole koiria, lapsi pitää opettaa kulkemaan joka paikassa kauniisti jo ennen kun osaa kävellä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24952164]Täälläkin on kyltti että kärryosa on vain elintarvikkeille ja samassa kyltissä on kuvakin missä lapsi kärryssä ja ruksi päällä.[/QUOTE]

tulikin kaksi kertaa kun korjasin tuon ekan kirjoituksen..
 
"kolmen äiti"
Se sääntö varmaan oli jo ennen lintuinfluenssaa, mutta sitä korostettiin silloin. Meilläkin on s-marketissa niiden aukeavien porttien kohdalla kuvat miten kärryissä saa olla ja miten ei ja iso ruksi siinä päällä ettei kärryosaan pidä laittaa lasta.
 
"mie"
Mun mielestä on ihan itsestään selvää ettei lapsia laiteta kärryihin .
Mä ainakin haluan pitää ostokseni puhtaina ei ole kivaa viedä kotiin esim. maitotölkkejä jotka on hiekassa ja kurassa kubn jonkun kullannuppu on liannut kärryt.
Opettakaa ne kävelyikäiset lapsenne kulkemaan kunnolla edes sen aikaa että pystytte käymään niiden kanssa kaupassa.
 
[QUOTE="mie";24952195]Mun mielestä on ihan itsestään selvää ettei lapsia laiteta kärryihin .
Mä ainakin haluan pitää ostokseni puhtaina ei ole kivaa viedä kotiin esim. maitotölkkejä jotka on hiekassa ja kurassa kubn jonkun kullannuppu on liannut kärryt.
Opettakaa ne kävelyikäiset lapsenne kulkemaan kunnolla edes sen aikaa että pystytte käymään niiden kanssa kaupassa.[/QUOTE]

Oikeastaan ne elintarvikkeet eivät ole kovin puhtaita. Niitä saatetaan tuoda kauppoihin vaarallisten aineiden kanssa, purkit kaatuilevat auton likaisille lattioille yms.
Joka tapauksessa pitää keksiä toinen keino hoitaa kauppareissu tuon ikäisten kanssa.
Mutta minusta sitten jos 2v. kävelee kaupassa ja alkaa riehumaan niin silloin ei pidä valittaa jos se häiritsee :) Vaikka kuinka lapsia ohjaa ja opettaa niin aina ei vain homma toimi. Ei se toimi aikuisten kohdallakaan.
 
mmmmm
Täälläpäin ainakin on kaupoissa kiellot lasten kuljettamiseen tavara osassa. Ymmärrän kyllä kiellon ihan hyvin, ei ole mukavaa käyttää kärryjä, joissa on oltu ulko kengillä. Oletteko kokeilleet antaa niille vhän isomille lapsille niitä pikkukärryjä mitä kaupassa on? sinne pari tavaraa kyytiin, ja lapsi tuntee olonsa tärkeäksi kun saa osallistua siihen kauppareissuun.. toimi meillä vuoden ikäerolla olevilla lapsilla, tosin toisinaan piti niitä pikkukärryjä vähän ohjailla oikeaan suuntaan. En kyllä tiedä toimiiko kaikilla, lapset kun on niitä erilaisia. Kärryssä kumpikaan tenava ei ole istunut ostos osassa, en vaan ole pitänyt sitä sopivana. Ajattelin sitä niin, etten kyllä halua lapseni potkivan omiakaan ostoksiani.
 
jättilapsen turvallisuus
[QUOTE="vieras";24949444]Mun 2v. sai viimeksi eilen niin hirveät raivarit kaupassa että pakko oli laittaa kärryosaan istumaan että päästiin ulos kaupasta. Yritin kyllä laittaa istuinosaan, mutta sen verran paljon voimaa on sätkivässä 16-kiloisessa etten saanut tähdättyä jalkoja sinne reikiin, että oisin saanut lapsen siihen istumaan. En ole käytöstapoja osannut opettaa, mutta pakko tuon kanssa vaan on välillä käydä ihmisten ilmoilla.[/QUOTE]

Niissä kärryissä on 15kg painorajoitus,vink-vink....
 
zzzzzz
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ostosk%C3%A4rryt

Ja tuolta lainaus: Ostoskärryt ovat kaupoissa asiakkaiden käytössä oleva väline, jolla hei voivat kuljettaa kaupan tuotteita kaupassa ja kassalle.
 
En vaan jaksa uskoa tätä. Prismoissa ja Cittareissa on niitä leveitä tuplakärryjäkin ja niilläkin mahtuu kulkemaan... Asia toki voi olla niinkuin sanot, mutta en vaan oikeesti tuota usko :)
Usko huvikses, tossa lähikaupungissa on Cittarissa yksi kassa josta mahtuu tuplien kanssa ja se kassa ei yleensä ole käytössä...

Käväsin Robinhoodissa ja kysäisin asiaa niin "ei missään sitä ole kielletty". Muualla en käynyt - enkä laittanut lapsia kärryosaan koska ei ollut lapsetkaan mukana.
 
"Maui"
Mä en halua kenenkään lapsista tullutta paskaa ruokiini. En kenkien kuraa, räkää, mahdollisia flunssa- tai vatsatautibakteereita, hiuksia enkä mitään muutakaan. Jos ei lapset pärjää ilman että laitat niitä sinne kärryihin niin älä mene niiden kanssa kauppaan.
 
ddd
No entäs mihin pannaan toinen n. vuoden ikäisistä kaksosista, kun kumpikaan ei kävele? Pitääkö mun joka kerta autolla kaupassa käydessä täyttää takakontti 30kg lastenrattailla, jolloin ostokset ei sovi mihinkään. Vienkö mä vaunut sit kotiin ja käyn myöhemmin hakemassa ostokset. Ja meillä ei käytetä kenkiä, joten ei edes kuraa tulis ostoskärryihin. Käveleviä en kyl kengät jalassa laittais kärryihin.
 
"vvv"
Meillä on sellainen nallereppu mikä toimii myös valjaina..Ihmiset tosin katsoo kieroon kun taluttaa lasta mut joskus saa olla ihan reppu selässä niin että otetaan se "häntä" pois..
Onhan se ihan älyttömän epähygieenistä laittaa lapsi kärryyn kengillä missä on kävelty ties missä vaikka ei oo kyllä tullut ketään vastaa joka niitä ruokapakkauksia nuolee..
 
"vieras"
Niin kauan kun niitä kärryjä säilytetään ulkona en tajua tuota kieltoa. Eri asia sitten jos ne on aina sisätiloissa. Kattokaapa joskus niitä kärryjä tarkemmin niin pohja saattaa olla ihan harmaana pölystä siis niiden päällimmäisten ritilöiden alta. Ei siinä enää yks lapsen kuljettaminen näy varsinkin jos kengät ottaa pois.
 
[QUOTE="Maui";24953424]Mä en halua kenenkään lapsista tullutta paskaa ruokiini. En kenkien kuraa, räkää, mahdollisia flunssa- tai vatsatautibakteereita, hiuksia enkä mitään muutakaan. Jos ei lapset pärjää ilman että laitat niitä sinne kärryihin niin älä mene niiden kanssa kauppaan.[/QUOTE]sama täällä, en halua myöskään niitä tupakan käryyttäjien ysköksiä ja limoja ja tumpin jätteitä ruokieni sekaan. penikat pois kärryistä, ja sillä siisti, ja jos se ei onnistu, olkaa kotona ja tilatkaa vaikka puhelimella ruuat kaappiinne
 
"www"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24953481:
sama täällä, en halua myöskään niitä tupakan käryyttäjien ysköksiä ja limoja ja tumpin jätteitä ruokieni sekaan. penikat pois kärryistä, ja sillä siisti, ja jos se ei onnistu, olkaa kotona ja tilatkaa vaikka puhelimella ruuat kaappiinne
Mä ottaisin kaksi kevytmaitoa, jauhelihan ja perunoita. Tuotko ihan kotiovelle? Ei tuo ole mikään ratkaisu! Ei meillä saa ruokaa tilattuna, eikä monta miljoonaa muutakaan ihmistä saa.
 
[QUOTE="www";24953510]Mä ottaisin kaksi kevytmaitoa, jauhelihan ja perunoita. Tuotko ihan kotiovelle? Ei tuo ole mikään ratkaisu! Ei meillä saa ruokaa tilattuna, eikä monta miljoonaa muutakaan ihmistä saa.[/QUOTE]no meleki joka kylä pahasessakin nykyisin tuo toimii, jos vaan viitsii siitä maksaa
 
No entäs mihin pannaan toinen n. vuoden ikäisistä kaksosista, kun kumpikaan ei kävele? Pitääkö mun joka kerta autolla kaupassa käydessä täyttää takakontti 30kg lastenrattailla, jolloin ostokset ei sovi mihinkään. Vienkö mä vaunut sit kotiin ja käyn myöhemmin hakemassa ostokset. Ja meillä ei käytetä kenkiä, joten ei edes kuraa tulis ostoskärryihin. Käveleviä en kyl kengät jalassa laittais kärryihin.
Mua ei oikeestaan kiinnosta joudutko ottamaan ne rattaat mukaan jos se on ainoa tapa millä sun lapset pysyy pois niistä kärryistä missä mä pidän ostoksiani.

Miten vaikeeta voi joillekin olla hyväksyä se että nää säännöt vaan nyt koskee myös sua ja sun rakkaita kullannuppujasi???
 
"www"
Mua ei oikeestaan kiinnosta joudutko ottamaan ne rattaat mukaan jos se on ainoa tapa millä sun lapset pysyy pois niistä kärryistä missä mä pidän ostoksiani.

Miten vaikeeta voi joillekin olla hyväksyä se että nää säännöt vaan nyt koskee myös sua ja sun rakkaita kullannuppujasi???
Periaatteessa ei koske mua. Kertaakaan en ole kummankin kanssa ollut kaupassa ja juuri sen takia, et ei oo mihin laittaa. Jossain välissä vaan pitäis noitakin opettaa kulkemaan ihmisten ilmoilla, mutta ilmeisesti se ei ole kaksosille sallittua.
 

Yhteistyössä